Jere Karalahti Jokereihin

  • 654 266
  • 1 664

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse kuulun kastiin jota ei kiinnosta missä jokin pelaaja on pelannut ennen tai tulee seuraavaksi pelaamaan. Jääkiekko on bisnestä ja pelaaja saa valita paikkansa miten haluaa. Ainoa mikä vituttaa on se että pelaaja menee vannomaan uskollisuutta jotain seuraa kohtaan. Nämä voitaisiin jättää kokonaan sanomatta koska mitä enemmän vuodet vierii eteenpäin niin uskollisuudet voidaan aikalailla unohtaa, jos ei nyt kokonaan niin ainakin suurimmalti osalti.

Mutta joo..Jeressa on kaksi puolta, se vähän huonompi tai sitten kaverista on paljonkin hyötyä kun taidot osataan ottaa oikealla tavalla käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lämpimät onnittelut Jokereille kovasta kiinnityksestä ja onnea idän koitoksiin. Toivottavasti faneja jaksaa kiinnostaa.
 

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Elkee vielä riehuko. Sopimusta ei ole julkistettu, itse näen Jeren hyvänä lisänä seuraan josta on poffeissa valtava apu, tottakai jullielima painaa mutta se ei paljoa mua ainakaan haittaa.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Kyllähän täällä taas paskamyrsky alkoi.

Minä koitan ymmärtää kaikkien tunteita asiasta. Mutta mielestäni asiaa olisi pystyttävä katsomaan vähän isommassa kuvassa. Ensimmäiseksi pitäisi alkaa olemaan jo ihan jokaiselle urheilua seuraavalle ihmiselle päivänselvää, että 2000-luvulla näitä siirtoja tapahtuu. Jokaisessa lajissa, joka puolella maailmaa. Fanien omat romanttiset kuvitelmat "omista pojista" ovat ihan ymmärrettäviä, mutta nykyisen todellisuuden kanssa niillä ei ole enää mitään tekemistä. Tämän asian kanssa on joko opittava elämään tai sitten siirryttävä elämässä seuraamaan muita asioita kuin urheilua. Eikä se tule enää koskaan muuttumaan sellaiseksi seurauskollisuudeksi pelaajien keskuudessa kuin se joskus oli. Sellaisen myytin ylläpitäminen on nykyään täysin haihattelua ja osaltaan myös ihmisen normaalia muutosvastarintaa. Ymmärrettävää, mutta ei järkevää.

Onko kukaan nähnyt esimerkiksi Jeren edessä olleita sopimustarjouksia? Ei tasan yksikään tänne kirjoittelevista. Elämää tässä maailmassa pyörittää tällä hetkellä raha. Ihan jokaisen elämää. 99,9% ihmisistä maapallolla haluaisi itselleen enemmän rahaa, joten on luonnollista, että jos sitä on tarjolla, niin sitä otetaan. Tällaisissa ratkaisuissa on muitakin faktoreita. Sosiaalinen piiri, yleinen työilmapiiri, tavoitteiden saavutettavuus ja monia muitakin asioita, joita pelaaja ottaa AINA huomioon valitessaan sopimustarjouksia. Fanit taas edes miettivät tällaisia äärimmäisen harvoin. Sekin, että jos Jere on joskus sanonut sitä ja tätä Jokereista, niin mitä sitten. Maailma muuttuu ja muuttaa myös ihmisiä itsensä mukana. Itse sanoin aina tähän päivään asti, että en osta koskaan älypuhelinta, koska ne ovat perseestä ja tänään kuitenkin ostin. Se, joka ei joskus muuta mielipidettään tai kadu sanomaansa, niin heittäköön ensimmäisen kiven. Se, miksi pelaajat sitten näitä "pelaan Suomessa vaan siellä ja siellä" kommentteja sanovat, onkin sitten se asian ydin. Mielestäni ne kannattaa jättää aina sanomatta, missä tahansa vaiheessa uraansa.

Jokerit on minulle tärkein asia mitä urheilu pitää sisällään. Elän sen mukana jokaisen hetken. Kuten allekirjoituksessanikin lukee, niin se kuvaa minun suhtautumistani tähän joukkueeseen aika hyvin. Olen ollut Jokerifani ennen Jere Karalahtea ja olen hänen jälkeenkin. Hän on vain yksi sadoista pelaajista, jotka pukevat ylleen saman logon kuin minulla. Nimet selässä vaihtuvat, mutta logo on ikuinen. Logoa ei kukaan pysty tahraamaan, ei kukaan. Ja kaikki, jotka kantavat kanssani samaa logoa, ovat minun puolellani. Minä olen omieni puolella aina. AINA.

PS. Loppuun vielä niille, jotka ovat sanoneet että jättävät Jokereiden seuraamisen miltei joka viikko, milloin minkäkin syyn takia (KHL, Karalahti). Toivon todella että teette sen. Teidän kaltaisenne eivät ole minun puolella. Te olette niitä juudaksia, ei kukaan muu.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä jotain päällimmäisiä ajatuksia:

- Jokereiden KHL:n siirtymisen takia tämä ei tunnu niin pahalta, kuin olisi tuntunut liigassa jatkaessa. Vituttaa silti. Kuitenkin tietty vastakkainasettelu hävisi minun päästäni, kun tuo KHL julkaistiin.

- En epäile, etteikö areenalle katsojia riittäisi, mutta kuinka kestävää on haalia satunnaiskatsojia Karalahden tyylisillä hankinnoilla ja pyllistää omistautuneille pitkäaikaisille Jokerit-faneille, jotka kuitenkin sitä tuohta kantavat kassaan vuodesta toiseen?

- Ymmärrän että raha ratkaisee ja taloudellisesti fiksua on pelata siellä, mistä saa isoimman korvauksen. Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, onko sellaista pakko arvostaa. Jere on itse huudellut olevansa iki-HIFK, joten osoitti viimeistään nyt ettei ole periaatteen mies ja menetti ainakin minun arvostukseni myös ihmisenä. Mieleen tulee Toni Halme eduskunnassa. Suu käy, mutta kun esimerkkiä pitäisi näyttää, ei riitä selkäranka.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Toivottavasti fanit tekevät hyvin selväksi mitä ovat mieltä Karalahdesta ja tekevät mahdollisuuksien mukaan Karalahden jokaisesta pelistä narrinutussa raskaita ja vittumaisia jotta Jere muistaa mitä on Jokereista sanonut ja minne on uskollisuuttaan vannonut. Ei toivottu henkilö jolle jokainen minuutti Jokereissa toivottavasti on yhtä helvettiä koska sitä se on jokaiselle fanille kun joutuvat katsomaan Jereä Jokereissa. Oksettava pelaaja, toivottavasti on tuomareiden ja kurinpidon silmätikku nro 1. Painu vittuun Jere!

Minä en hallilta osaa pysyä poissa mutta ainuttakaan juomaa, ruokaa tai fanituotetta en tule hallilta ostamaan jos ja kun Jere Jokereissa pelaa. Minun sijoitus Jokereihin on kausareiden verran niin pitkään kun Jere Jokereissa vaikuttaa.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelillisesti oikein mainio hankinta jos jalka vielä liikkuu, peliälyltään ihan liigan kärkeä ja vielä hyvän laukauksen omaava rightin pakki. Tässä sitä kaivattua yv-pelotetta vähän lisää Jokereihin, tervetuloa!
Mikäli tuo sopimus pitää paikkaansa, uskon kyllä että pitää kun ei sitä ole kukaan kiistänytkään.

Vielä ykköskorin hyökkääjä niin joukkue alkaakin olemaan valmis.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kerrassaan mahtava ja ihailtava asenne :peukku:+räkänen nauru. Tää ketju on ihan parasta viihdettä näin lauantaille. Aurinko paistaa mutta mieli ei tee mieli ulos kun voi naureskella näille jutuille :D Lapset kiukuttelee :)

Kyllä tämä kannattajien jaloille kuseminen on ottanut kaikkein eniten Jokereita vuosikymmeniä seuranneille ei niinkään lapsille. Kaikkea paskaa mitä seurajohto tekee ei tarvitse hyväksyä ja mielestäni protestointi kuuluu asiaan.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Hyvän pelaajan sai Jokerit. Olis kelvannut mulle IFK:hon luonnollisesti, mutta se ei nyt toteudu, enkä usko, että toteutuu enää koskaan muutenkaan. Ja vaikken todellakaan arvosta narkkareita tai alkoholisteja, koska pidän niitä itse aiheutettuina ongelmina, olen aina ollut tietyllä tavalla Jere-fani. Siksi tämä hieman minua harmittaa, mutta nuo on ammattilaisia, jotka ottavat sen paketin, joka itselle parhaiten sopii. Harmi, että tää meni nyt näin, mutta ei tätä nyt kovin kauan jaksa harmitella.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan, sillä harvalla meistä on kristallipalloa käytössä. Ei heitellä kiviä tässäkään asiassa, me kaikki olemme ihmisiä. Luonnollisesti yllätyin näinkin suuresta negatiivisesta reaktiosta, mutta näillä mennään. Nyt vaan yksinkertaisesti näyttää siltä, että Jokerit kiinnosta ja ifk ei. On varmaan hyvinkin mahdollista, että Hjallis ainoastaan haluaa osoittaa, että kilpavarustelussa ifk ei pärjää ja Jeren sainaus tuo paljon julkisuutta.

Pelillisesti Jere on kuitenkin liigan eliittiä ja Jeren tulo vankisti pakiston asemaa liigan kovimpana. Eiköhän pahimmat tunteet unohdu hyvien peliesitysten kautta ja tulee varmasti vaikea vihata jotain pelaajaa, joka oikeasti hyödyttää joukkuetta. Minun silmissäni Jere on vahvistus, joka olisi voinut myös olla tulematta, mutta kuka valmentaja ei haluaisi Jereä joukkueeseensa pelaajana? Jere taisi tulla ainoastaan 14-15 takia ja eittämättä nuoret saavat häneltä kallisarvoista oppia tulevaisuutta silmälläpitäen.

Täältä onnea ja menestystä, annetaan menneiden olla menneitä ja keskitytään olennaisen eli ensi kauteen. Ensi kauden puhutuin ja seuratuin joukkue on Jokerit ja tämä on saletti.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
M.O.T

Perus kitinää maalaisjoukkueelta, mutta hauskempaa "rahajengin" kannattajan suusta. Onko sulla mitään todisteita kummastakaan tarjouksista vai onko kysymys taas siitä, että kumminkaimanserkunlapsi kertoi?

Tiedot joukkueiden tarjouksien suuruuksista ovat yhtä varmoja kuin tieto siitä että Karalahdella on soppari Jokerien kanssa.

Useampi toimittaja on kirjoittanut twitterissä että jokerien tarjous oli paljon suurempi kuin HIFK:n

Muun muassa IS:n Tommi Koivunen twiittasi että narrien tarjous oli noin 60 prosenttia suurempi kuin IFK:n.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oivasti kiteytetty. Paljon on asiat muuttuneet -70, -80 vuosikymmenistä.

Onneksi. Oli väsyttävää n. 15 vuotta peräkkäin katsella Jokerien taapertamista liigan hännillä lukuunottamatta kautta 1982-83.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirtona tämä on verrattavissa siihen, jos työntekijä vaihtaa S-Marketista K-ryhmän kauppaan vastaaviin töihin. Jokereissa Jere on kevyesti top-3 pakki, joten myös työnantaja hyötyy tästä siirrosta.

Harvalla S-marketin työntekijällä on S-marketin logoa tatuoituna, mietippä sitä mimmosen kaverin saitte.

Luulin aikaisemmista kirjoituksista, että teillä oli pakisto kasassa. Mutta jos jere on top-3 pakki niin on sitä sitten siinäkin vielä työsarkaa edessä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneksi. Oli väsyttävää n. 15 vuotta peräkkäin katsella Jokerien taapertamista liigan hännillä lukuunottamatta kautta 1982-83.
Ja vielä raskaampa oli elää koko ajan pala kurkussa ja pelätä Frankin vievän ainoat edes suhteellisen kunnolliset pelimiehet. Nämä nykyiset siirrot ovat hyttysen ininää siihen nähden miltä esim. Kake Laitisen siirtyminen naapuriin tuntui. Olin toki silloin muutaman vuoden nuorempi, mutta veivät sitten ainoan vaarallisen ja viihdyttävän pelaajan. Vtu vieläkin suututtaa.

Toivottavasti Jere on kunnossa. Hyvässä tikissä ukko on vahvistus, jos taas itse joukkuetta kasaisin ei tuo hankinta kyllä olisi tullut mieleenkään. Me tarvitaan sellainen Ben Eaves, joka pystyy pelaamaan. Tuo on ainoa välttämättömyys.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mitä muuta motiivia Jerellä olisi Jokereissa pelaamiseen kuin raha?! KHL tottakai, mutta onko koko KHL-kuviossa muusta kyse kuin rahasta?

Lukuisat halventavat kommentit koskien Jokereita ja Jokerikannattajia, törkeä poikkari Rami Alangon niskaan paikallisderbyssä 90-luvulla, IFK-tatuointi... Joopa joo, tällanen kaveri siirtyy sitten meille.

Jere on ehdottomasti hyvä pelaaja, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta kyse ei ole nyt pelitaidoista vaan persoonasta.

Näköjään mikään ei ole enää pyhää. Taidan siirtyä lopullisesti Suomifutiksen ja sen alasarjojen pariin. Siellä sentään pelataan rakkaudesta lajiin eikä RAHAAN.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Itse pidän pelillisesti Karalahdesta, mutta tuo on aika hyvä vertaus.

Mielestäni ainakaan jokerikannattajien ei pidä hävetä diiliä, IFK-kannattajat tekevät oman tulkintansa, mutta Karalahti itse ei ole tämän jälkeen mikään uskottava seurasoturi mihinkään suuntaan.

Silti Karalahti voi olla kova ammattilaisjääkiekkoilija (mikäli siviilielämä pysyy ruodussa) ja pystyn siinä kontekstissa kunnioittamaan häntä.

Veit sanat suustani. Ei tässä mitään hävettävää ole Jokereilla ainakaan. Se, pitäiskö Jeren hävetä takinkääntöään on sitten toinen asia. Loppupeleissä ammattiurheilu on ammattiurheilua ja "seura-ikonisuus" käsitteenä on mulle ainakin toissijaista olettaen että mies pelaa hyvin.

Se ei tarkoita sitä, etteikö muakin vituttais jos esim. Selänne signattais Julleihin ja ymmärrän hyvin että IFK -fanien voi olla tätä vaikea sulattaa. Kauden paikallispeleistä tulee mielenkiintoisempi kuin pitkään aikaan, koska nyt aletaan pelaamaan viimeistä kertaa Stadin herruudesta; J. Ruutu ja Karalahti hämmentämässä soppaa "väärällä puolella" - mielenkiintoisilta tilanteilta tuskin vältytään, mutta ylilyönneiltä toivottavasti.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Onhan tuo toteutuessaan (?) pulinaa aiheuttava siirto, ja sehän näkyy jo nyt, vaikka ei ole vielä vahvistettukaan. Jokerit selvästi valmistelee jo siirtoa KHL:aan, ja Karalahti sopii hyvin siihen kuvaan. Itselle tämä ei aiheuta sen suurempia tunnekuohuja, osaan jo nyt varautua siihen, että SM-liigaseuroista siirtyy tulevaisuudessa Jokereihin pelaajia, se on väistämätöntä.

Ja niille, jotka ovat sitä mieltä, että meillä oli jo pakisto kasassa, sanon että ei ollut. Fyysisiä puolustajia meillä oli tasan yksi, eli Väänänen. Karalahti on juuri sellainen, joka puuttui. Ja kun mies ei ole mikään kädetön oman pään luuta, vaan on erittäin käyttökelpoinen myös ylivoimissa, toivotan tervetulleeksi huolimatta taustoistaan tai aikaisemmista puheistaan.

Vielä kun saataisiin Sentteri, Maalivahti ja Janne Lahti, olisi jengi kasassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mitä muuta motiivia Jerellä olisi Jokereissa pelaamiseen kuin raha?! KHL tottakai, mutta onko koko KHL-kuviossa muusta kyse kuin rahasta?

Lukuisat halventavat kommentit koskien Jokereita ja Jokerikannattajia, törkeä poikkari Rami Alangon niskaan paikallisderbyssä 90-luvulla, IFK-tatuointi... Joopa joo, tällanen kaveri siirtyy sitten meille.

Jere on ehdottomasti hyvä pelaaja, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta kyse ei ole nyt pelitaidoista vaan persoonasta.

Näköjään mikään ei ole enää pyhää. Taidan siirtyä lopullisesti Suomifutiksen ja sen alasarjojen pariin. Siellä sentään pelataan rakkaudesta lajiin eikä RAHAAN.

Sanasta sanaan kuin omalta näppikseltä! KHL:ssä on kyse vain rahasta mitä tulee pelaajien intohimoihin. (Tottakai mestaruuden voittaminen sielläkin kirvoittaa hymynkareen kiekkoilijan huulille, mutta siinäkin on osansa valtavilla bonuksilla. Tarkoitan, että kukaan suomalainen jäkisjunnu tuskin herää aamulla ajatukseen itsestään nostamassa gagarinkuppia suorille. Toista voi sanoa Kanada-maljasta ja Stanley Cupista.) En usko hetkeäkään, että Jeren Jokeridiilin taustalla on mitään muita syitä kuin raha mitä tulee siis siihen, ettei lähtenyt HIFK:hon Jokereiden sijasta. Tässä tietysti KHL on auttamatta osa asiaa.

Minulle Jeren huumemenneisyys on pieni paha. HIFK-ikonius/menneisyys on todella paljon suurempi paha. Kaikista suurin ongelma on kuitenkin miehen menneisyys Jokereita kohtaan. Jere oli nimenomaan se pelaaja, joka nosti HIFK:n ykkösvihani kohteeksi täydellisestä HMV-asemasta kiskaisemalla Alankoa poikkarilla niskaan. Aktiivipelaajista Karalahti on yksi kolmesta, joita en koskaan, mistään hinnasta halua Jokereissa nähdä. Toiset kaksi on yksin Janne Pesonen
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Let bygones be bygones ja tervetuloa Jokereihin, fyysinen, right ja vahvistus ylipäätään kelpaa. Tatskan saa nykyään poistettuakin tai taitavalla tatuoijalla peitettyä.

Olen kuullut, että Jere siirrätti kesäkuussa HIFK-tatskan keskelle anustansa ja teetätti reiän siihen. :o)
 
Money talks, bullshit walks.

Edes Jokereilla ei ole varaa sanoa ei KHL-tason puolustajalle. Tämä ikonien ryöstely tulee kuulumaan kuvaan KHL-Jokerien myötä entistä enemmän. Siihen muutokseen on nyt vain sopeuduttava. Karalahti on joukkueelle vahvistus ja vain sillä on väliä.
 

Helsing#65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers, sympatiat myös Senators & Hurricanes
Millon tää siirto on muka varmistunut? Jatkoaika joo ite uutisoi sopimuksen varmaksi, mutta Jokereilta ei ole mitään asiaan liittyvää ilmoitettu (maanantaina tietysti voi tulla jos viikonloppu estää). Silti en usko tätä siirtoa varmaksi ennenkuin varmistus tulee.

Ja Jerestä itsestään, niin ei aiheuta mulle vähän nuorempana fanina niin suurta oksennusrefleksiä kuin varmasti monille muille. En ehkä haluaisi Jokereissa nähdä, mutta en suuremmin mukise vastaan jos nyt sattuu tulemaan.
 

Tuoppi

Jäsen
Veit sanat suustani. Ei tässä mitään hävettävää ole Jokereilla ainakaan. Se, pitäiskö Jeren hävetä takinkääntöään on sitten toinen asia. Loppupeleissä ammattiurheilu on ammattiurheilua ja "seura-ikonisuus" käsitteenä on mulle ainakin toissijaista olettaen että mies pelaa hyvin.

Tällasten kommenttien takia se seurauskollisuus kuoli jääkiekossa niinkin nopeasti kuin teki. Väittäisin että (kansainvälisessä) jalkapallossa sitä vielä on rutkasti joten turha yleistää ammattiurheilun nimissä. Ainakin siinä mielessä että siinä lajissa fanit pistää ihan tosissaan hulinaksi jos ei jostain seurajohdon hankinnasta tykkää eikä vaan tyydy kirjoittelemaan puolitörkeyksiä nettiin!

Tuntuu että meilläkin osa faneista nielee kaiken paskan mitä joukkueen johto keksii syöttää sillä varjolla että "kunhan se vain pelaa hyvin" tai "kannatan logoa". Samalla ollaan kuitenkin valmiita heittämään romukoppaan kaikki mitä sen logon takana pitäisi olla. Jotenkin vaan naurettavaa että jokerijoukkuetta ei pystytä rakentamaan ilman että sinne pitää otta Karalahden kaltaisia IFK-ikoneita. Kaikilla on tietysti oma listan mutta eihän niitä pelaajia, joilla ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla yhtään mitään asiaa jokereihin, loppuen lopuksi kovin montaa ole. Karalahti kuuluu minusta siihen listalle vaikka olisi millainen Bobby Orr. Ja oikeesti! Mikä tulevaisuuden ("KHL ajatellen") hankinta on 38-vuotias pelaaja? Jerellä ehkä tasan kaksi kautta uraa jäljellä. Jere tuskin mikään Selänne on. Sitä taas en edes halua ajatella mitä tapahtuu kun päsee vanhoille kulmilleen perskärpästen palvottavaksi.

Eli summa summarum... Hjalliksella ja Jokereilla on ihan helvetisti hävettävää tässä siirrossa! Kyllä se vaan niin on että naapurin Somervuoret ynnä muut kalpenee ihan sata-nolla tän ja Ruudun hankinnan rinnalla. Enkä tarkoita sata-nolla voittona meille. Hyväksyn että esim. Jarkko Ruutu pelaa meillä mutta jos jostain kumman syystä saisin yksin asiasta päättää niin äijä lentäis edelleen ulos kuin leppäkeihäs. Aivan sama mikä on "pelillinen arvo".
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Karalahden hankinta on yhden aikakauden alku. Saas nähdä kuinka naapurin kannattajat suhtautuvat Lennart Petrellin ja Mikael Granlundin kurvailuun Jokereiden paidassa. Noi nimet vielä hyväksyisin, mutta jos Janne Pesonen pelaa joskus Jokereissa on pakko alkaa harkita tiettyjä toimenpiteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös