Kyllähän täällä taas paskamyrsky alkoi.
Minä koitan ymmärtää kaikkien tunteita asiasta. Mutta mielestäni asiaa olisi pystyttävä katsomaan vähän isommassa kuvassa. Ensimmäiseksi pitäisi alkaa olemaan jo ihan jokaiselle urheilua seuraavalle ihmiselle päivänselvää, että 2000-luvulla näitä siirtoja tapahtuu. Jokaisessa lajissa, joka puolella maailmaa. Fanien omat romanttiset kuvitelmat "omista pojista" ovat ihan ymmärrettäviä, mutta nykyisen todellisuuden kanssa niillä ei ole enää mitään tekemistä. Tämän asian kanssa on joko opittava elämään tai sitten siirryttävä elämässä seuraamaan muita asioita kuin urheilua. Eikä se tule enää koskaan muuttumaan sellaiseksi seurauskollisuudeksi pelaajien keskuudessa kuin se joskus oli. Sellaisen myytin ylläpitäminen on nykyään täysin haihattelua ja osaltaan myös ihmisen normaalia muutosvastarintaa. Ymmärrettävää, mutta ei järkevää.
Onko kukaan nähnyt esimerkiksi Jeren edessä olleita sopimustarjouksia? Ei tasan yksikään tänne kirjoittelevista. Elämää tässä maailmassa pyörittää tällä hetkellä raha. Ihan jokaisen elämää. 99,9% ihmisistä maapallolla haluaisi itselleen enemmän rahaa, joten on luonnollista, että jos sitä on tarjolla, niin sitä otetaan. Tällaisissa ratkaisuissa on muitakin faktoreita. Sosiaalinen piiri, yleinen työilmapiiri, tavoitteiden saavutettavuus ja monia muitakin asioita, joita pelaaja ottaa AINA huomioon valitessaan sopimustarjouksia. Fanit taas edes miettivät tällaisia äärimmäisen harvoin. Sekin, että jos Jere on joskus sanonut sitä ja tätä Jokereista, niin mitä sitten. Maailma muuttuu ja muuttaa myös ihmisiä itsensä mukana. Itse sanoin aina tähän päivään asti, että en osta koskaan älypuhelinta, koska ne ovat perseestä ja tänään kuitenkin ostin. Se, joka ei joskus muuta mielipidettään tai kadu sanomaansa, niin heittäköön ensimmäisen kiven. Se, miksi pelaajat sitten näitä "pelaan Suomessa vaan siellä ja siellä" kommentteja sanovat, onkin sitten se asian ydin. Mielestäni ne kannattaa jättää aina sanomatta, missä tahansa vaiheessa uraansa.
Jokerit on minulle tärkein asia mitä urheilu pitää sisällään. Elän sen mukana jokaisen hetken. Kuten allekirjoituksessanikin lukee, niin se kuvaa minun suhtautumistani tähän joukkueeseen aika hyvin. Olen ollut Jokerifani ennen Jere Karalahtea ja olen hänen jälkeenkin. Hän on vain yksi sadoista pelaajista, jotka pukevat ylleen saman logon kuin minulla. Nimet selässä vaihtuvat, mutta logo on ikuinen. Logoa ei kukaan pysty tahraamaan, ei kukaan. Ja kaikki, jotka kantavat kanssani samaa logoa, ovat minun puolellani. Minä olen omieni puolella aina. AINA.
PS. Loppuun vielä niille, jotka ovat sanoneet että jättävät Jokereiden seuraamisen miltei joka viikko, milloin minkäkin syyn takia (KHL, Karalahti). Toivon todella että teette sen. Teidän kaltaisenne eivät ole minun puolella. Te olette niitä juudaksia, ei kukaan muu.