Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 987 201
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
silloin kun huippu-urheilija ja maan suosituimman urheilulajin ehdoton huippu ei juomisen takia pysty pelaamaan, kyse ei ole mistään työnantajan ja työntekijän välisestä yksityisasiasta.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Viestin lähetti Black Adder
Työpaikkasi on jääkiekkojoukkue? :) No, mutta minun kokemukseni työpaikoista, työnantajan näkökulmasta (pienyritykset) ja työntekijän kulmasta kansainaväliset yritykset, on että melko pitkään näitä silloin tällöin sattuvia sairaspoissaoloja (Jerellä 1-2/vuosi), katsotaan läpi sormien ja darrassahan töissä kärsii olla vaikka jatkuvasti, jos hommat tulee tehtyä. Eipä yleistetä siis!

Jerelle näitä tulee vähän useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa. Viime lauantaina SK:n Studiossa Jeren seurassa dokaamassa ollut HIFKin 83-syntynyt joukkuekaveri kertoili näistä Jeren poissaoloista ja kuinka hän itsekin oli päässyt Jeren taksikyydissä treeneihin, ku Jere ei ollut ajokunnossa. No Jere itse ei tietenkään treeneihin tullut vaan lähti bisselle. Yksittäisistä treeneistä poissaoloja on kai katsottu paljonkin sormien läpi. Nyt tais tulla sit mitta täyteen.

Hoitoon ohjaus on mielestäni oikea tapa auttaa Jereä. Antaa Jeren kuitenkin treenata ja pelata.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Waky
Minä olen aidosti huolissani kaverin tulevaisuudesta/elämästä. Siitä mitä tapahtuu peliuran loputtua, kun voi rauhassa keskittyä kupitteluun. Olen kaiketi uutisoinnin sokaisema, mutta Jeren taipumus "jäädä putki päälle" on huolestuttava. Peliuran jälkeen, kun ei ole helposti mitään joka katkaisisi putken.
Joo mä olen kanssa miettinyt, että miten Jere sitten pärjää kun ura loppuu. Varsinkaan jos heti ei löydä mitään muita töitä. Ei olisi ensimmäinen kiekkoilija jolla menee juhlimiseksi uran loputtua. No kai aikuinen mies järjestää asiansa parhaakseen katsomalla tavalla.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teksti TV kertoo että Karalahti on palannut IFK:n vahvuuteen juteltuaan Matikaisen kanssa. Penan mukaan seura on järjestämässä miehelle ulkopuolista ammattiapua. Hyvä niin, toivottavasti Jere saa asiansa järjestykseen. Oli sitten kyse alkoholismista tai alkoholiongelmasta(mielestäni ovat kaksi eri asiaa) on kyseessä vaikea asia. Kyseessä on mielestäni myös asia jota on ERITTÄIN RAUKKAMAISTA käyttää lyömäaseena purkaessaan IFK-antipatiotaan. Sellaistakin on selkeästi ollut havaittavissa myös tässä ketjussa.
 

Makkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Viestin lähetti mjr
En kyllä toisaalta keksi tällä hetkellä mitään suoranaisen ihailun aihetta näiden kuvauksien perusteella. Kysymys on aikuisen, perheellisen ja työssäkäyvän miehen elämästä.

Eiköhän aika moni perheellinen, työssäkäyvä henkilö joskus vähän dokaile. Kohta täällä varmaan puhutaan siitä miten Jere on tuhoamassa elämänsä... aika paksua.
Itse en pahemmin välitä siitä mitä Jere tekee vapaa-ajallaan, kunhan se pelaa hyvin. Kyllä asiat varmasti käydään hyvin läpi seuran ja Jeren välillä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
100 viestiä hirveätä itkemistä ja toiselta puolelta selittelyä. Älkää ny hyvät ihmiset enää jaksako.

Riskit ja tavat tiedettiin, kun miehen kanssa sopimusta tehtiin. Ja ne asiat on sopimuksessa kirjattuna. Myös sanktiot tulee pykälien mukaan. Mitä helvettiä se enää kellekään kuuluu?

Hankkikaa elämä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Asiayhteydestä irroitettu lause

Viestin lähetti Kaiser Soze
Kyllä ja varsin miehekkäästikin. Kuitenkaan en ole koskaan töistä ollut viinan takia pois. ;)

Jahas, siis työtön juoppo! Ja ettei vaan olisi verorästejäkin ja auto roudattu Saksasta ja vaimo Thaimaasta? Kyllä tässä rehellistä miestä riepoo kaikenmaailman koijarit, itse oon aina maksanut Hankkija-lippikseni ja kestolottoni eikä sieltä Ahteen putiikista oo koskaan mitään tullut, kun on vissiin vääränvärinen jäsenkirja! SMP:tä sorretaan aina vaan. Menis ne kiekkomiljonääritkin kunnon töihin. Samoin sinä ja mikäs nimi tuo tollanen Keisar Sasse oikein on, ootko Turkista tullut viemään munkin vaimon? Saatana, turha koettaa, eukko on ollut mullan alla vuosikaudet, mutta ei puhuta siitä nimismiehelle. Jos puhut, niin kusen sun puimurin tankkiin! Perkele, haen pokasahan ja vedän kostoks 18 mottia halkoja, niin paljon vituttaa nää yhteiskunnan asiat. Mihin katosi inhimillisyys? Niin, ja se Karalahti pitäis panna vankilaan, sehän on roisto. Sääli, olis loistava painija tai pesäpalloilija.

T. Nimim. "Joukko asiaa ihmetteleviä"
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Re: Re: Re: Asiayhteydestä irroitettu lause

Jere on aloittanut kuulemma hoito-ohjelman ja saa nähdä onko siitä taas mitään apua. Kuningas alkoholi on vienyt monia muitakin mennessään, Jere tuskin on ainoa kiekkoilija.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jerelle peukkua

Viestin lähetti Senior
Okei. Jerellä on ongelmia viinan kanssa. Tämä nyt lie selvä? Sitä ei minusta automaattisesti kutsuta alkoholismiksi. Kutsutaanko Sinusta?

Karalahti on alkoholisti, jolla on sekakäyttötaustaa yhdistettynä aiheeseen sitoutuneisiin pienehkön mittakaavan väkivaltarikoksiin. Ei kai tässä ole mitään epäselvää?

Korostan kuitenkin että olen edelleenkin sitä mieltä että palkasta pois tarvittavat osat ja ukko takaisin baanalle. Jos suostuu tällä kertaa terapiaan on se pelkkää plussaa. Viimeksihän miljoonatulotkaan eivät vaikuttaneet päätökseen vaan ns. denial piti loppuun saakka. Tämä jos jokin on hyvin tyypikästä päihdeongelmaisille varsinkin ns. myllyhoidon näkökulmasta katsottuna.

Turha tätä aihetta on kuitenkaan liikaa moralisoida. Suomessa on x00 000 vastaavaa tapausta kodeissa ja laitoksissa kytemässä.
 

Morgoth

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jerelle peukkua

Viestin lähetti Waky
Minä olen aidosti huolissani kaverin tulevaisuudesta/elämästä. Siitä mitä tapahtuu peliuran loputtua, kun voi rauhassa keskittyä kupitteluun. Olen kaiketi uutisoinnin sokaisema, mutta Jeren taipumus "jäädä putki päälle" on huolestuttava. Peliuran jälkeen, kun ei ole helposti mitään joka katkaisisi putken.

Nojaa, varmasti monella muullakin jääkiekkoilijalla on vaikeuksia sopeutua "normaaliin elämään" peliuransa jälkeen, kun on pelanut ikänsä vain esim. SM-liigassa eikä saanut mitään miljoonien palkkioita... Voi elämä tuntua aika vaikealta, kun ei olekaan enää sitä tuttua turvallista "pukukoppia" ja pitäisi etsiä itselleen jotain työtä.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Re: Terminologiaa

Viestin lähetti bozik
Olisikohan tässä suhteessa Jeren kohdalla parempi puhua alkoholi-ongelmaisesta kuin alkoholistista ? Anyway, mun veikkaus on ettei tuossa mikään ammattiauttaja pysty auttamaan. Homma jatkuu siten, että silloin tällöin Jerelle sattuu lipsahduksia ja jokainen päättäköön vapaasti, kuinka vakavina tai paheksuttavina tuollaisia lipsahduksia pitää.

Oon Bozikin kanssa samaa mieltä, että homma tulee todennäköisesti jatkumaan samanlaisena, HIFK vain teki velvollisuutensa työnanatajana ja ohjasi Jeren "hoitoon". todennäköisesti Jere käy jossakin puhumassa, jonkun terapeutin tai muun vastaavan kanssa silloin tällöin.
Jere ottaa pari päivää rokulia 1-2 vuodessa jatkossakin....
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re:Jerelle peukkua

Viestin lähetti Pressiboxi
Karalahti on alkoholisti, jolla on sekakäyttötaustaa yhdistettynä aiheeseen sitoutuneisiin pienehkön mittakaavan väkivaltarikoksiin. Ei kai tässä ole mitään epäselvää?

Olkoon jokaisella vapaus vetää alkoholismin raja siihen, mihin itse sen kokee. Minä vedän alkoholiongelmaisen ja alkoholistin rajan siihen, ettei jälkimmäinen "hallitse" itseään, tekemisiään ja työtään.

Viestin lähetti Pressiboxi

Korostan kuitenkin että olen edelleenkin sitä mieltä että palkasta pois tarvittavat osat ja ukko takaisin baanalle.

Olisin aika vakuuttunut, että näin on sovittu viimeksi pitkää sopimusta allekirjoitettaessa.

Viestin lähetti Pressiboxi

Jos suostuu tällä kertaa terapiaan on se pelkkää plussaa.

Omat (läheisten) kokemukset Suomessa harjoitettavasta terapiasta ovat lähes yksinomaan hyviä, kiihkottomia ja ammattimaisia.

Viestin lähetti Pressiboxi

Viimeksihän miljoonatulotkaan eivät vaikuttaneet päätökseen vaan ns. denial piti loppuun saakka. Tämä jos jokin on hyvin tyypikästä päihdeongelmaisille varsinkin ns. myllyhoidon näkökulmasta katsottuna.

Asiantuntijoiden mukaan kaksi alkoholistille tyypillistä piirrettä ovat: 1. Alkoholisti löytää aina syyn juomiseen, jota edeltää vaihe: 2. Alkoholiongelmainen ei myönnä ongelmaansa. Onneksi artikkeleista, joita olen Jeren kohdalta lukenut, ei jää käsitys, etteikö hän tiedostaisi ja tunnustaisi poikkeuksellista riippuvuuttaan. On se jo hyvä alku asian hoitamiseen.

Viestin lähetti Pressiboxi

Turha tätä aihetta on kuitenkaan liikaa moralisoida. Suomessa on x00 000 vastaavaa tapausta kodeissa ja laitoksissa kytemässä.

Totta. Tapauksia on pilvin pimein ja itse elän erään tapauksen pomona. Tällaiset henkilöt tulevat vaikeaksi käsitellä ja ymmärtää semminkin, kun he usein ovat oman alansa todellisia osaajia ja töitä tehdessään huippukavereita. Edellinen osaltaan kuvaa sitä, kuinka ihmisen, jolla ei ole asian kanssa ongelmia, on vaikeaa osata ymmärtää päihderiippuvuutta ilman omakohtaisia kokemuksia tai hoidon koulutuksen tuomaa ymmärrystä.

(58, älä lue, jos tympii, heh)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re:Jerelle peukkua

Viestin lähetti Senior
Olkoon jokaisella vapaus vetää alkoholismin raja siihen, mihin itse sen kokee. Minä vedän alkoholiongelmaisen ja alkoholistin rajan siihen, ettei jälkimmäinen "hallitse" itseään, tekemisiään ja työtään.

Mielestäni myös tilapäisesti ja pitkäänkin kuivilla oleva alkoholisti on alkoholisti. Alkoholisimiakin voi oppia tietyissä rajoissa hallitsemaan, mistä osoituksena maamme lukemattomat nollalinjan kaverit. Jeren kohdalla ongelmasta kielii juuri tämä ryypyn kiinni hirttäminen.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re:Jerelle peukkua

Viestin lähetti Senior
Olkoon jokaisella vapaus vetää alkoholismin raja siihen, mihin itse sen kokee. Minä vedän alkoholiongelmaisen ja alkoholistin rajan siihen, ettei jälkimmäinen "hallitse" itseään, tekemisiään ja työtään.
Oma näkemystäni asiasta on seuraavanlainen. Mielestäni alkoholisti on jollain lailla riippuvainen viinasta fyysisesti, eli hänellä on aika ajoin tai jatkuvasti tarve saada alkoholia vereensä. Kun taas alkoholiongelmainen saattaa olla pitkiä aikoja(viikkoja, kuukausia) ilman viinaa, jopa niin ettei tee edes mieli juoda. Alkoholiongelmaisella ongelmat alkavat silloin kun hän päättää ottaa hiukan huikkaa. Tuolloin usein kontrolli pettää ja henkilö juo liikaa. Aamulla juominen jatkuu koska henkilö haluaa helpottaa joko henkistä tai fyysistä krapulaansa ja tästä syntyy nuo muutaman päivän putket. Asiaa tarkemmin tuntematta epäilen että Karalahdella kyse ei ole alkoholismista vaan alkoholiongelmasta. Alkoholisti nimittäin harvoin pystyy urheilemaan ammatikseen varsinkin kun kyseessä on laji joka vaatii kovaa fyysistä kuntoa.
 

martinec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, New York Islanders, CSSR
alkoholisti

ilman muuta tämä jeren sopimus pitäisi purkaa.
hän on todella surullinen esimerkki suomen jääkiekkoilevalle nuorisolle ja ilman muuta koko lajin imagolle.
On uskomatonta miten hifk kehtaa pitää häntä joukkueessa, kaikella on rajansa ja toivotaan että laittavat jeren betty fordin klinikalle hoitoon. Ja ehkä sitten joskus takaisin kun hommat kunnossa.

Tai toisaalta jere voisi tehdä nykäsen kanssa dueton ja lähteä suomea valloittamaan...olisi tasavertainen ja dynaaminen pariskunta suomen tanssilavoille !!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Re: alkoholisti

Viestin lähetti martinec
ilman muuta tämä jeren sopimus pitäisi purkaa.
hän on todella surullinen esimerkki suomen jääkiekkoilevalle nuorisolle ja ilman muuta koko lajin imagolle.

Mikä vitun esimerkki Jeren pitäisi olla millekään "nuorisolle" tai jääkiekolle lajina? Johan laji on täynnä kuolemantuottajia, vaimon hakkaajia ja rattijuoppoja (<-- pari jopa SM-liigassa). Minkä kiven alta näitä jeesustelija-janareita aina kaivautuu säännöllisin väliajoin esiin? Ei näköjään ole tarpeeksi iso kivi...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: alkoholisti

Viestin lähetti martinec
ilman muuta tämä jeren sopimus pitäisi purkaa.
hän on todella surullinen esimerkki suomen jääkiekkoilevalle nuorisolle ja ilman muuta koko lajin imagolle.
On uskomatonta miten hifk kehtaa pitää häntä joukkueessa,

Tuolla periaatteella koko vidun Rauman Lukon voisi tunkea mereen upoksiin. Lukko on "todella surullinen esimerkki suomen jääkiekkoilevalle nuorisolle ja ilman muuta koko lajin imagolle" veronkiertäjänä. Kuten aina ennenkin, ensimmäisen kiven heittävät ne, joilla siihen ei olisi varaa.

Kaikki tuki Jerelle. Se on selvä. Ainakin huomenna Espoossa :)
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: alkoholisti

Viestin lähetti martinec
ilman muuta tämä jeren sopimus pitäisi purkaa.
hän on todella surullinen esimerkki suomen jääkiekkoilevalle nuorisolle ja ilman muuta koko lajin imagolle.
On uskomatonta miten hifk kehtaa pitää häntä joukkueessa, kaikella on rajansa ja toivotaan että laittavat jeren betty fordin klinikalle hoitoon. Ja ehkä sitten joskus takaisin kun hommat kunnossa.

Tai toisaalta jere voisi tehdä nykäsen kanssa dueton ja lähteä suomea valloittamaan...olisi tasavertainen ja dynaaminen pariskunta suomen tanssilavoille !!!!

Jos ruvetaan huonosta esimerkistä puhumaan, niin saadaan potkia aika paljon äijiä liigasta pois. Kärppäpelaajatkin juhlistivat mestaruutta juomalla kuin eläimet ja aamulla näki heitä aivan sekaisin baarissa tasoittavilla vielä viikonkin kuluttua.

Minusta ei ole yhtään uskomatonta, miten IFK kehtaa Jereä joukkueessaan pitää. Pelaajana hän on parhaimmillaan loistava.

Ymmärrän kyllä teidän muiden joukkueiden fanien purkaukset. Jere on kyllä inhottava vastustaja, joten kiva että pääsette edes jostakin haukkumaan häntä.

Oletetaan, että jollain liigajoukkueen pelaajalla olisi viikonloppu venähtänyt, eikä pelaisi yhdessä pelissä alkoholin takia. Minua se ei ainakaan kiinnostaisi niin paljoa, että menisin kyseisen pelaajan joukkueen keskustelualueelle häntä dissaamaan.

Mutta Suomessahan alkoholi on tabu, jokainen on absolutisti ja näin se, että joku juo, herättää kauhistusta.

"ilman muuta tämä jeren sopimus pitäisi purkaa"

Häpeäisit edes. Sopimuksen purkamiselle ei ole mitään pakotetta. Menehän hoitoon. Jeesustelijoita riittää, mutta eipä mitään kun joku kansanedustaja käryää umpihumalassa ratista, niin siinä ei ole mitään pahaa. Jere on vaan niin vaikea vastustaja.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: alkoholisti

Viestin lähetti martinec

Tai toisaalta jere voisi tehdä nykäsen kanssa dueton ja lähteä suomea valloittamaan...olisi tasavertainen ja dynaaminen pariskunta suomen tanssilavoille !!!!

Sama jätkä käy provoomassa yhdessä sun toisessa IFK:ta käsittelevässä ketjussa. Ei kannata välittää, mikä lienee heinäpaali.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: alkoholisti

Viestin lähetti kaizu
Sama jätkä käy provoomassa yhdessä sun toisessa IFK:ta käsittelevässä ketjussa. Ei kannata välittää, mikä lienee heinäpaali.

Ei kun se on huolestunut 18. polven stadilainen, joka on pyyteettömästi jääkiekon ja urheilun asialla. Kovin pitkälle ei ole kuitenkaan kirjasivistys(kään) ehtinyt häntä kiinnostaa, oikeinkirjoituksesta(kaan) päätellen. Monilla hieman huonosti kirjoittavilla sisällön jykevyys kompensoi asian. Ei kuitenkaan kaikilla. Kuten ei myöskään tällä Rauman Lukon miehellä. Rauman Lukolla on kokonaisvaltainen ongelma, sillä on Suomen turhin fani.

Mitäs me turakaisista, annetaan homman jatkua. Alkoholisti, alkoholiongelmainen vai taipumustaan toistava alkoholin väärinkäyttäjä? Onko näissä loppujen lopuksi niin hirveän suurta eroakaan? Tarkemmin ajatellen on. Alkoholisti on aina alkoholisti, koko loppuikänsä, myös selvinpäin. Alkoholiongelmainen on mielestäni henkilö, joka ei hallitse alkoholin käyttöä, mutta ei kyllä minkään muunkaan päihteen, usein hän ei hallitse edes elämäänsä. Alkoholiongelmainen onkin lähes aina myös moniongelmainen; työtön, asunnoton jne. Taipumustaan toistava alkoholin väärinkäyttäjä on kaikkein laskelmoivin näistä vaihtoehdoista. Hän kykenee tarvittaessa pitkiinkin periodeihin ilman alkoholia ja on usein hyväkin työssään (kuten Jere). Mutta välillä hän menee ensin alkoholin vietäväksi ihan tarkoituksella ja sitten alkoholi vie hänet. Alkoholisti tiedostaa sairautensa ja hänellä on usein vilpitön tahto hoitaa sairauttaan ja joskus ilman viinaa meneekin koko loppuikä. Vähän niinkuin hoitaisi verenpainetautia; se on aina, mutta oikealla hoidolla se ei oireile.

Toivoisin oikeasti, että Jere näistä kolmesta sektorista (on paljon tyyppejä, joissa on kaikkea tätä sekaisin) siirtyisi selkeästi alkoholistin suuntaan. Eli myöntäisi ongelmansa ja koettaisi elää sen kanssa. Moniongelmaiseksi on jääkiekkomaajoukkueeseenkin mahtuvaa yli 200.000 euroa vuosittain tienaavaa huippu-urheilijaa vaikea nimittää.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Roolimalli?

Minusta Jere ei ole paskimmasta päästä näyttämään esikuvaa ja elämänvalinnoista koituvia seurauksia. Kyllä moni alle teini-ikäinenkin tajuaa, ettei Jere voinut jäädä pelaamaan maailman parhaaseen liigaan sopan viedessä miehestä voiton, vaikka taitojensa puolesta sinne kuuluisi. Siinä on vankkaa viestiä ja konkretiaa kansanterveyslaitoksen birckenstockit jalassa hiihtäville erikoissuunnittelijoille saakka.

Ja yllättäen murhamiehiä ja rattijuoppoja paapovassa kepusossujen vedättämässä Suomessa naulataan ristille helsinkiläinen, sopivan taustan omaava henkilö. Jotain Nykästä kyllä romantisoidaan viimeiseen asti. Ja onhan meillä se turkulainen NHL-maalivahti, joka kuoleman kielistä selviydyttyään juhlisti paluutaan terveiden kirjoihin poskettomalla ja pitkäkestoisella umpitunnelilla. Siinä vsta esimerkkiä! Muistaakseni parturissa luin jostain roskalehdestä kuinka hi hi hii, se (kuolaava) Hurme on ny site täsää. Ja ennen kuin Aurajoki tuottaa Denial of Servicen raportointinapilla, kannattaa miettiä kannattaako hiihtää esim. Ruisrockissa koomakunnossa tuhansien silmäparien seuratessa.

Noh, Jerellä ei ole ainakaan hattu kourassa mitä tulee työaikojen hetkittäiseen epäkunnioittamiseen. Se on minusta tämän päivän Suomessa ihan tervettä. Minä ainakin sallin sen hänelle, koska sallin itsellenikin vuodessa parin päivän rokulit onnistuneiden iltojen jälkeen. En sitten tiedä jos HIFK:lla olisi joku todellinen äijä-valmentaja sen väsyneen suklaapojan sijaan, olisiko Jerellä kanttia ottaa vielä yhdet?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllähän tämä helsinkiläisten sortaminen menee liian pitkälle. Maata hallitsevat vuosisatoja jatkuneen insestin sisäsiittoiset pesäpalloilevat hedelmät Kainuun ja Itä-Suomen korpimailta käsin... Alas Kiuruveden ja Iisalmen mafia! Eläköön Eiran Vapautusarmeija! Lähtekööt helsinkiläiset panssarikiilat kohti sydän-Hämettä ja Satakuntaa - näillä kaduilla ei jumalauta raitiovaunuja pilkata! Sydänhän tässä vuotaa verta, koittakaa jaksaa veljet, kyllä se päivä joskus paistaa risukasaankin. Anyway, sillä välin, minusta Karalahdesta ei ole todistettu toistaiseksi juuri yhtään mitään. En puhuisi edes merkittävästä alkoholiongelmasta pelkkien huhujen ja roskalehdistön perusteella. Itse olen lähinnä tässä miettinyt mikä on sitä miehekästä käytöstä ja mitä sitä pitäisi itseltään odottaa. Ajattelen siinä mielessä perinteisesti ja konservatiivisesti, että pidän itsehallintaa ja ulkoisista tekijöistä riippumatonta integriteettiä melko olennaisina seikkoina. Raja alkoholin hallitsemisen ja sen hallittavana olemisen välillä lienee tietysti vähän liikkuva - itse kukinhan sitä irrottelee silloin tällöin ja antaa lopulta melkoisen tietoisesti mopon lähteä välillä käsistä. Mutta silti se ero on myös melko perustava, ja jos oma hallinta oikeasti katoaa niin sitten se tosiaan on jossain muualla. Se olisi karu tilanne.
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
Re: alkoholisti

Kannataisi mennä ihan heti sinne Rauman torikahvilaan, ja miettiä vaikka miksi Ika sai kenkää tai jotain... nämä asiat on teille aika lailla liian isoja...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mjr
! Lähtekööt helsinkiläiset panssarikiilat kohti sydän-Hämettä ja Satakuntaa - näillä kaduilla ei jumalauta raitiovaunuja pilkata! Sydänhän tässä vuotaa verta, koittakaa jaksaa veljet, kyllä se päivä joskus paistaa risukasaankin.

Ropleema on vain se, että taitaa valtaväestö tässä kaupungissa olla juuri noita kainuulaisia, pohjalaisia, savolaisia ja varsinais-suomalaisia. Taistot voi sis ihan suoraan käydä Helsingin kaduilla.

Sitä paitsi, eihän raitiovaunu kulje kainuusen asti? Miten sitä nyt Helsinkiläinen osaa tai pääsee kehäkolmosen pohjoispuolelle?

K
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Re: Roolimalli?

Viestin lähetti Barnaby
Minusta Jere ei ole paskimmasta päästä näyttämään esikuvaa ja elämänvalinnoista koituvia seurauksia.

Ja yllättäen murhamiehiä ja rattijuoppoja paapovassa kepusossujen vedättämässä Suomessa naulataan ristille helsinkiläinen, sopivan taustan omaava henkilö. Jotain Nykästä kyllä romantisoidaan viimeiseen asti.

Asiatekstiä! Näin se juuri on. Tämä maa on täynnä "kyyliä" joiden suurin tehtävä on vatvoa ja kytätä muita. Katsokaa esim Ilta-Sanomien keskustelupalstaa. Herranjestas mitä valitusta milloin mistäkin. En tajua mitä tälle maalle ja sen kansalaisille on tapahtunut. Ennen pidettiin yhtä ja sen ansiosta säilytimme itsenäisyytemme aikoinaan. Äklöttää tämä tekopyhä "jenkkimeininki". Näinhän se on että kun omat nurkat on täynnä paskaa, niin on helppo tuomita muita. Siitä saa itselleen paremman fiiliksen. Ja tämä paskapuhe Jeren "mallista" nuorille. Voi jumankauta. Jokainen vanhempi voi katsoa itsensä peiliin ja miettiä onko tullut otettua viinaa lasten nähden? Veikkaan että aika helvetin moni. Siinä ne suurimmat roolimallit tuleville sukupolville.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös