Jere Karalahti Bluesiin

  • 110 546
  • 302

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Nyt kun tätä siirtoa on ehtinyt jonkun hetken sulattelemaan, niin annetaan Jeren nyt näyttää kentällä mihin pystyy ennen kuin tuomitaan miestä suuntaan tai toiseen. Jeren hankinta menee vahvasti luokkaan "High risk - high reward". Pääkaupunkiseudulla on varmasti houkutuksia lähteä pahoille teille, mutta toisaalta Petu on juuri sellainen valmentaja, jonka uskon pystyvät repimään Jerestä kaiken mahdollisen potentiaalin irti. Toivotaan jälkimmäistä.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Eipä Jere ainakaan tossa näytä kovinkaan pöhöttyneeltä, vaikka Saksassa onkin paljon hyviä bissejä. Niin, eikä näytä kovin humalaiseltakaan.

Jeren terveydellinen tilahan on se, että ei voi vetää pleksejä. Voi ottaa alkoholia, mutta hyvin hyvin vähän.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters

Fordél

Jäsen
Jotenkin on semmonen tutina et Matikainen jos kuka on se valmentaja kuka saa Jeren kanssa toimimaan.

Ainoa, joka tässä maassaa saa Jereen ryhtiä ja kaverin hereille, on poliisi, joten tämä heitto voi pitääkin paikkaansa. Kun vaihtiaitiossa on poliisi kyttäämässä Jeren peliä niin kyllä on Jerekin koko ajan valppaana.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lupaavaa on se että molemmat Matikainen ja Jere lupasivat enemmän tai vähemmän suoraan että mitään hanskauskieltoja ei ole. Tämä nyt ei sinänsä yllätä mutta harvemmin sitä noin suoraan sanotaan, päinvastoin Matikainen suorastaan toivoo myllyjä Jereltä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, lähinnä meikäläisen näkövinkkelistä on melkoisen HMV-pelaaja.

Joo. On niin HMV ettei nimimerkki Carloksellakaan ole mennyt pari sataa rikki herraa käsittelevissä viesteissä. Saatetaan jopa puhua vain kymmenistä.

Ennustan lisää viestejä jos Karalahdella kulkee kaukalossa talvella. Todennäköisesti sävyllä: "Ei sitten aikanaan IFK:ssa kiinnostanut, saatanan vässykkä".
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun vaihtiaitiossa on poliisi kyttäämässä Jeren peliä niin kyllä on Jerekin koko ajan valppaana.

Toisaalta Jere on tottunut tähän lapsesta asti ihan kotioloissa, joten ei välttämättä toimi ;). Ei mitään. Itse en Jereä olisi punanuttuun enää kelpuuttanut kaikkien kusemisten jälkeen, mutta vilpittömästi toivon herralle onnistumista. Mua ei vituttaisi eikä kateus iskisi vaikka Jere tekisi HIFK:ta vastaan viimeisessä finaalissa jatkoaikamaalin. HIFK ja Jere ei ole vielä, eikä todennäköisesti ikinä, toimiva yhtälö. Ennen kaikkea Jergukselle tsemiä siviilielämään, jonka toimivuus heijastuu taatusti ammattinharjoittamisen puolella. Vilpittömästi toivon, että saatte sinne kylien keskelle loistavan huippupakin.
 

Sean #19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ainoa, joka tässä maassaa saa Jereen ryhtiä ja kaverin hereille, on poliisi, joten tämä heitto voi pitääkin paikkaansa. Kun vaihtiaitiossa on poliisi kyttäämässä Jeren peliä niin kyllä on Jerekin koko ajan valppaana.

Niin, taitaa Jerguksen isällä olla enemmän tavaraa olkapäillään, kuin mitä Matikaisella ikinä oli työskennellessään samassa hallinnossa.

Toivottavasti homma lähtee toimiin. Jere jos kuka tuo väriä liigaan. Kunnossa ollessaan Bluesin alakerran kovaotteinen isäntä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olikos tämä nyt PikkuVuorisen hankinta vai Jussiko tämän palkkasi? Päätellen siitä, että pidettiin ihan pressitilaisuus, niin tämä lienee sitten kauden merkittävin hankinta.
Mitä enemmän tätä sulattelee, sitä vähemmän tekee mieli uusia kausikortti ensi kaudelle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onnea vaan Jerelle uusien haasteiden pariin, toivottavasti onnistuu Bluesissa. Harmittaa, että mies ryssi asiansa HIFK:n kanssa, mutta kaiken tapahtuneen jälkeen ei harmita yhtään, ettei meille päätynyt. Toivottavasti läksyt on viimeinkin opittu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Lupaavaa on se että molemmat Matikainen ja Jere lupasivat enemmän tai vähemmän suoraan että mitään hanskauskieltoja ei ole. Tämä nyt ei sinänsä yllätä mutta harvemmin sitä noin suoraan sanotaan, päinvastoin Matikainen suorastaan toivoo myllyjä Jereltä.

Paitsi että Jere on aina ollut ihan paska tappelija. Eikä ole muuten hirveästi edes hanskannut, ja johtunee juuri edellä mainitusta. Mutta jos on kunnossa, niin muuta fyysisyyttä kyllä löytyy ja pommeja lienee tiedossa. Keep your head up!
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Vielä muutama viikko sitten ajatusta Jerestä sininutussa kuvotti, nyt fiilis on melko neutraali. Ehkä jo kauden taas alkaessa tämä tuntuu positiiviselta.

Samaa mieltä siitä, että Matikainen saattaa olla juuri sopiva valmentaja Jerelle.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Joko kaikilla on tilauksessa sininen "Keep your head up, I'm back!" -paita kymppinumerolla?

Vähän katkerat ja kaksijakoiset fiilikset. En mr.Karalahtea loppuen lopuksi olisi varmaan punanuttuun halunnut, mutta olisi saanut lopetella uransa ulkomailla.

Jere on ifk-fanille kuin ex-muija joka on dumpattu joskus pettämisen takia menemään. Takaisin ei ole asiaa, mutta vituttaa kuin pientä oravaa, kun naapurin Kake käy sitä painamassa.

Taidan mä sille silti taputtaa jos jonkun Blegin pelin nään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Paitsi että Jere on aina ollut ihan paska tappelija. Eikä ole muuten hirveästi edes hanskannut, ja johtunee juuri edellä mainitusta. Mutta jos on kunnossa, niin muuta fyysisyyttä kyllä löytyy ja pommeja lienee tiedossa. Keep your head up!

Ei kai se Espooseen hanskaamaan tullut, lähinnä tekemään päähän kohdistuneita taklauksia ja ryntäyksiä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Joko kaikilla on tilauksessa sininen "Keep your head up, I'm back!" -paita kymppinumerolla?

Kaiken huipentuma olisi, jos joku tuollaisen paidan väsäisi fanikauppaan. Noh, tietäisin sitten mitä rättejä käyttäisin koiranpennun paskojen pyyhkimiseen lattialta.

Ei mene hyväksyntään tämä hankinta. Joukkueen takana ja tukena seistään, mutta johonkin se raja on vedettävä. Tuntuu vaan, että tämä on enemmän kuin Caloun, Janecky jne. Syksyllä sitten nähdään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei mene hyväksyntään tämä hankinta.

Uskallan väittää, että 95 %:n todennäköisyydellä tulet vielä hyvinkin hyväksymään tämän hankinnan. Jere tulee antamaan paljon pelillisiä ilonaiheita Bluesille ensi kaudella, ja sen ainakin Petu Matikainen tietää jo nyt.
 
Lupaavaa on se että molemmat Matikainen ja Jere lupasivat enemmän tai vähemmän suoraan että mitään hanskauskieltoja ei ole. Tämä nyt ei sinänsä yllätä mutta harvemmin sitä noin suoraan sanotaan, päinvastoin Matikainen suorastaan toivoo myllyjä Jereltä.

Mihinkähän moinen toive perustuu, sillä kaverin fight card on yhtä lyhyt kuin koulu-urakin?
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Ois varmaan Jeren kanattanut varmaan ekaksi odottaa sitä että tahtooko se toinen Jere vanhan pelinumeronsa takaisin. Ja jos Lada menee naapuriin, niin mun puolesta Karalahti voi ottaa ihan hyvin maajoukkuenumeronsa 42 käyttöön myös Bluesissa...

Ehkä se toinen Jere ei sitten tule... Viime kesänä vitsailtiin kyseisen herran kanssa, että mikä olisi numero JOS joskus vielä Espoossa pelailisi. Herra kommentoi naureskellen, että 26:lla ei varmasti pysty pelaamaan kun se varmaan jäädytetään ennen sitä (J.Tolsa) ja totesi samalla, että 10 oli selässä jo liigakarsinnassa... Toivottavasti tästä ei voi päätellä mitään.

Karalahdelle mun puolesta tervetuloa sinisiin. Toivottavasti näyttää kaikille niille moralisteille, ketkä jaksaa toitottaa siviilielämän jutuista jne.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kymppi nyt ei ole ollut Lehtisen numero missään muualla, joten ehkä samanlaista tunnesidettä numeroon ei ole päässyt syntymään. TPS:ssä oli 20 ja Dallasissa 26, maajoukkueessa on sitten pitänyt samaa numeroa kuin silloisessa seurajoukkueessakin (esim. MM-95 oli 20, mutta viimeiset olympialaiset oli 26)

Toki onhan Ville Nieminen Tapparassa käyttänyt numeroa 30 ennen NHL-uraansa, työsulkukaudella ja nyt. Pohjois-Amerikassa pelinumerot ovat olleet jotain ihan muuta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joko kaikilla on tilauksessa sininen "Keep your head up, I'm back!" -paita kymppinumerolla?

Mä ajattelin jotain sellaista paitaa, jossa olisi Jerestä kuva bluespaidassa ja teksti: Seuraikoni? Kanske men inte här.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea vain Jerelle, oman joukkueeni kaikkien aikojen suosikkipelaajalleni, niin surulliselta kuin se kuulostaakin... Minä monen muun HIFK-kannattajan tapaan olisin toivonut Jeren päättävän uransa ulkomailla ryssittyään hommat HIFK:n kanssa, mutta pakko se on näköjään totuttautua näkemään Jergus myös Bluesin kamppeisiin pukeutuneena(joojoo... oli Oulussa).

Minä en olisi kelpuuttanut Jereä enää HIFK:n vaikka kuinka kaverista diggaankin. Sen verran pahasti äijä on meidän koko organisaation muroihin kussut, ettei siitä enää olisi tullut mitään. Anyways, minä aion ainakin taputtaa Jerelle, kun hän ensimmäisen kerran esiintyy Jäähallissa jonkin muun joukkueen paidassa kuin tutussa ja maahan poljetussa punaisessa vaakunapaidassa. Onneksi olkoon Jere ja Blues!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ei mene hyväksyntään tämä hankinta. Joukkueen takana ja tukena seistään, mutta johonkin se raja on vedettävä. Tuntuu vaan, että tämä on enemmän kuin Caloun, Janecky jne. Syksyllä sitten nähdään.
Joukkue on isompi kuin yksittäinen pelaaja, aina. Ainoa tapa jolla tätä en pysty hyväksymään on se jos Laatikainen menee toiseen liigaseuraan tälle kaudelle. Eihän sekään ole Karalahden vika jos näin käy vaan toimiston ja kuten aiemmin kirjoitin odotan silloin päitä putoilevan. Tai sitten on äänestettävä jaloilla.

Fakta on kuitenkin se että Karalahti on juuri sellainen kokenut all-round pakki jota tuo joukkue tarvitsee. Lisäksi mediaseksikkyydestä plussaa, eipä tuossa tämän kauden rosterissa hirveästi sellaisia ollut.

Pitänee sitten ennen kauden alkua vähän tarkemmin miettiä miehelle ns tavoitteita ja sopivaa roolia (se kiekollinen ykköspakki on vielä tultava) mutta tällä hetkellä tuntuu siltä että vajaat 20 tehopistettä ja 100+ jäähyminuuttia olisi hyvä lähtökohta. Jokunen tappelu tai puolittainen ylilyöntikään ei mun papereissa huono asia olisi.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Joukkue on isompi kuin yksittäinen pelaaja, aina.

Tuolla perusteella joukkueen voi koota kokonaan muiden joukkueiden ikoneiksi miellettävistä mediaseksikkäistä pelaajista. Onneksi Bluesin tapa ei ole nykyään tällainen. Ainakin itse vaadin hyviä pelillisiä ja muita tuloksia (kovuutta ja ylilyöntejä kentällä), että hankinta menisi hyväksyntään. Pelkkä nimi ei mulle riitä, varsinkaan tässä tapauksessa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tuolla perusteella joukkueen voi koota kokonaan muiden joukkueiden ikoneiksi miellettävistä mediaseksikkäistä pelaajista. Onneksi Bluesin tapa ei ole nykyään tällainen. Ainakin itse vaadin hyviä pelillisiä ja muita tuloksia (kovuutta ja ylilyöntejä kentällä), että hankinta menisi hyväksyntään. Pelkkä nimi ei mulle riitä, varsinkaan tässä tapauksessa.
Eiköhän me olla suht samoilla linjoilla. Mun pointti on se että joukkue tulee ainakin mulle etusijalla eikä yksittäinen pelaaja, oli se yksittäinen pelaaja ihan kuka tahansa. En minä(kään) halua/hyväksyisi joukkuetta joka koostuu muiden joukkueiden ikoneista mutta onhan tulevan kauden joukkue hyvinkin espoolainen yhdestä Karalahdesta huolimatta. Karalahti taas on juuri sitä mitä tuo joukkue tarvitsee, varsinkin kun Laatikaista ei saatu (en tosin pidä näistä toisiaan poissulkevina). Ja ihan samaa mieltä, ei tietenkään pelkkä nimi riitä. Tässä vaiheessa en kuitenkaan mitään ns lopullisia tavoitteita viitsi laittaa, ensin pitää nähdä lopullinen kokoonpano millä kauteen lähdetään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös