Jere Karalahti Bluesiin

  • 110 408
  • 302

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Olenko sanonut että johtuu siitä?

Sen olen kuullut ettei Karalahti halua pelata Kuhdan kanssa samassa joukkueessa enää.

Just. Mullekin yksi setä sanoi että joulupukkia ei ole oikeasti olemassa!

Vähän hei kritiikkiä näihin kuulemisiin.
 

Durable

Jäsen
Just. Mullekin yksi setä sanoi että joulupukkia ei ole oikeasti olemassa!

Vähän hei kritiikkiä näihin kuulemisiin.

Sinähän saat uskoa ihan mitä haluat.

Eli jos joku sanoo, että on kuullut Karalahden haluavan pelata taas Hifk:ssa niin se on ok. Mutta jos joku sanoo päinvastaista niin pitäisi olla hiljaa?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sinähän saat uskoa ihan mitä haluat.

Eli jos joku sanoo, että on kuullut Karalahden haluavan pelata taas Hifk:ssa niin se on ok. Mutta jos joku sanoo päinvastaista niin pitäisi olla hiljaa?

Kaikkihan haluavat pelata stadin kingeissä. Ne jotka eivät halua, haluavat valmentaa stadin kingejä.

Ainakin joku lähde sanoi niin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta se, että Jere haluaisi lähteä Bluesista Marjamäen takia, on pelkkää paskanjauhamista. Jos Jere haluaa lähteä, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että hän on sielultaan IFK:n mies.

Niitä viestejä luetaan, kuin piru raamattua ja takerrutaan yhteen lauseeseen. Enhän minä missään sanonut, että Karalahti haluaisi lähteä Bluesista Marjamäen takia. 90% Karalahti vamaan haluaa HIFK:hon sen takia, että on sielultaan HIFK:n mies ja nyt HIFK:ssa oikeasti olisi saumat voittaa mestaruus. Vuoden päästä HIFK on melkoisessa käymistilassa ja voi olla, että esim. Vanhat kaverit Peltonen ja Kuhta laittavat hokkarit naulaan. Ihan mutuna voisin heittää, että Karalahdelle oli kova paikka katsoa vierasjoukkueen paidassa HIFK:n mestaruusjuhlia.

Joskus on vaan niin, että niitä lähteitä on aika vaikea laittaa. Sanotaan nyt niin että pelaajat ovat ihmisiä ja puhuvat asioista median ulkopuolella. Joskus näitä juttuja sattuu pelaajien tuttujen kautta kuulemaan. Olen tälle keskustelupalstalle kirjoittanut Jatkoajan perustamisvudesta lähtien ja koskaan ei ole ollut tarvetta käydä provoamassa vierajoukkueen osioissa. Miksi aloittaisin sen nyt? Se mitä kirjoitin ei ole absoluuttista faktaa, mutta sellaisesta lähteestä kuultua, johon itse luotan.

Oli miten oli, mutta tähänkin asiaan saadaan osittain vastauksia kiekkokauden lähestyessä ja viimeistään, kun itse kausi alkaa. Voihan se hyvin olla, että Karalahti jatkaa Bluesissa. Siinä tapauksessa varmasti Bluesin kannattajat pystyvät parhaiten arvioimaan, että onko Jere 100% sitoutunut joukkueeseen, kun voi verrata peliesityksiä viime kauden vastaaviin. Jos taas Karalahti HIFK:hon siirtyy, niin silloin on varmasti kantansa Bluesin johdolle esittänyt. Se lienee ainakin varmaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joskus näitä juttuja sattuu pelaajien tuttujen kautta kuulemaan. Olen tälle keskustelupalstalle kirjoittanut Jatkoajan perustamisvudesta lähtien ja koskaan ei ole ollut tarvetta käydä provoamassa vierajoukkueen osioissa. Miksi aloittaisin sen nyt? Se mitä kirjoitin ei ole absoluuttista faktaa, mutta sellaisesta lähteestä kuultua, johon itse luotan.

Niin, monesti, kuten tässäkin tapauksessa, välissä on aina joku muu. Olkoon kuinka luotettava tahansa, ihmisluontoon kuuluu tietynlainen "otsikkohakuisuus", joka taas johtaa siihen, että lauseita otetaan irti kontekstista ja niitä muokkaillaan pään sisällä haluttuun muotoon. Minulla ei ole suurempaa syytä epäillä sanomiasi asioita, en vaan itse usko niihin. Tämä taas perustuu mutuun ja tietynlaiseen ilmapiirin haisteluun, mitä olen tehnyt hallilla jo toistakymmentä vuotta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Minä taas olen kuullut, että Karalahti ei halua pelata Kuhdan kanssa samassa joukkueessa.

Tämä on kyllä paras pitkään aikaan :D Voin kertoa sinulle, että ovat oikein helvetin hyviä kavereita nämä kaksi. Ja elleivät ole sitten eilen riitautuneet verisesti, niin aivan hevosenmunkkia on kuulemasi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Durable taisi haluta tuoda tuolla viestillään vain esille, että netin keskustelupalstoilla on helppo kertoa vaikka mitä vedoten "lähteisiin".

Faktahan on kuitenkin se, että Karalahti ei ole ainakaan vielä eurofutis-tyyliin henkilökohtaisesti/julkisesti missään kertonut halustaan lähteä Bluesista kesken sopimuskauden. Mieshän on muutenkin tainnut valmistautua kauteen ihan normaalisti Bluesin joukkueen kanssa. Mitkään muut kuin huhupuheet eivät viittaa siihen, että Karalahdella olisi suuri himo siirtyä IFK:hon jo tulevaksi kaudeksi. Tietysti ei savua ilman tulta, mutta ennen kuin mitään konkreettista tapahtuu, niin huhupuheisiin ja "kuultuihin juttuihin" kannattaa suhtautua varauksella. Välillä vähän tuntuu, että palstatoverit keksivät itse noita "Jere haluua pois Bluesista ja IFK:hon" -juttuja.
 
Viimeksi muokattu:

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Durable taisi haluta tuoda tuolla viestillään vain esille, että netin keskustelupalstoilla on helppo kertoa vaikka mitä vedoten "lähteisiin".

Faktahan on kuitenkin se, että Karalahti ei ole ainakaan vielä eurofutis-tyyliin henkilökohtaisesti/julkisesti missään kertonut halustaan lähteä Bluesista kesken sopimuskauden. Mieshän on muutenkin tainnut valmistautua kauteen ihan normaalisti Bluesin joukkueen kanssa.

Juurikin näin. Täällä on helppo käydä sanomassa, että Karalahti ei tykkää Marjamäestä, eikä halua pelata Bluesissa. Eiköhän se olisi itse sen sanonut julkisuudessakin jos näin olisi. Medialle kun antaa haastattelun, ettei halua pelata Bluesissa, niin aika nopeasti pääsee kauppalistalle ja jokin muu ottaja löytyy.

Minä olen kuullut, että Karalahti pelaa ihan mielellään Bluesissa, mutta IFK:hon haluaa vielä joskus pelaamaan. Neuvotteluja käydään varmasti kauden jälkeen. Voi myös olla, että hyvän kauden vedettyään saa rahakkaampia tarjouksia ulkomailta.

Tässä on käynyt nyt niin, että IFK-faneista osa haluaa heti uskoa, kun joku sanoo, ettei Karalahti halua pelata Bluesissa. Siitä se hiljalleen lietsonnan jälkeen muuttuukin yhtäkkiä totuudeksi.

Kyllä se on niin, että kaiken häröilyn jälkeen Karalahti osaa varmasti olla tyytyväinen, kun saa pelata pääkaupunkiseudulla liigakiekkoa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Durable taisi haluta tuoda tuolla viestillään vain esille, että netin keskustelupalstoilla on helppo kertoa vaikka mitä vedoten "lähteisiin".

No ainakaan minä en saanut sitä kuvaa tämän viestin jälkeen:
Olenko sanonut että johtuu siitä?

Sen olen kuullut ettei Karalahti halua pelata Kuhdan kanssa samassa joukkueessa enää.

Toisaalta samapa tuo mikä se tarkoitus oli. Jere tuskin pelaa HIFK:ssa tulevalla kaudella. En usko, että heittää läskiksi ja Jussi tuskin päästää miestä pois.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämähän on keskustelupalsta. Miksi monesta lähteestä kuultuja asioita ei saisi tänne laittaa. Ja jos jotain riepoo sanat: on kuultu siitä ja siitä lähteestä, niin miten asia sitten pitäisi ilmaista. Kaikki asiathan on peräisin jostain lähteestä: toiselta fanilta, organisaation henkilöltä, lähellä pelaajia olevalta taholta, itse pelaajalta tms... Jos väärää tietoa tulee/annetaan, niin sitten se on väärää, mutta kai sen nyt voi laittaa tänne Jatkoaikaan.

Jösses että välillä ihmetyttää tämä meno täällä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämähän on keskustelupalsta. Miksi monesta lähteestä kuultuja asioita ei saisi tänne laittaa. Ja jos jotain riepoo sanat: on kuultu siitä ja siitä lähteestä, niin miten asia sitten pitäisi ilmaista.

Saahan tänne kirjoitella, mutta minusta lähde pitäisi ilmoittaa samantien, eikä niin, että "kuulin just että Jere ei tykkää Latesta" ja sitten pitää tivata, että mistä kuulit. Jos lähde on esim. pelaajan tunteva kaverisi, sano se! Ärsyttävintä on, kun tullaan patsastelemaan jollain huhulla ja ei suostuta kertomaan lähdettä edes epämääräisessä muodossa. Kun lähde on tiedossa, jokainen voi itse päätellä, uskooko tätä vai ei. Ja senkin saa tulla ilmoittamaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämähän on keskustelupalsta. Miksi monesta lähteestä kuultuja asioita ei saisi tänne laittaa.

Kyllähän tänne saa huhupuheita laittaa, mutta silloin ei pidä myöskään loukkaantua jos niihin suhtaudutaan huhupuheina.

Jere Karalahti (kuten toiseen ketjuun viitaten myös Jarkko Ruutu) on intohimoja herättävä kiekkoilija. Selailin eilen tämän ketjun ensimmäisiä viestejä ja niiden perusteella Bluesfanien suhtautunminen Jeren joukkueeseen tuloon vaihteli tyrmistyksen ja "no tulkoon" -asenteen välillä. Aika monella oli miehessä sulattelemista. Voin kuvitella että joillakin on saattanut riepoa mieltä kun juuri kun Karalahteen sinipaidassa alkoi tottua (ja tyypistä jopa pitääkin, kuten minä) alkoivat huhut miehen siirtymisestä IFK:hon. Alkoivat muistaakseni jo joskus viime syksyn puolella. IFK-faneillehan nuo spekulaatiot Karalahden tekemisisitä ja siirtohuhuista milloin mihinkin ovat vissiin tuttuja jo pidemmältä ajalta, vaikken teidän sielunelämäänne Jeren suhteen sen paremmin tunnekaan.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jos Jere alkaa kiukutella, osoittaa aikamoista amatööriyttä. Tuo 50.000 euron siirtokorvaus HIFK:ltä on lähinnä naurettava. Kun Lukko myi Vehasen Venäjälle kesken kauden pari vuotta sitten, Lukon saama summa oli enemmän kuin kymmenkertainen. Ja tilalle tuli vielä Lundqvist stuntiksi.
 
Salonoja ottanut kantaa tapaus Karalahteen tänään:

Daniel Enestubbe, SMP:
Fick just ett snabbt snack med Jussi Salonoja, GM för Espoo Blues.
Han avfärdade helt Karalahtiryktena.

Han stannar här. Det vet jag, eftersom det är jag som bestämmer, sa han.
Salonoja berättade även att Karalahti inte spelar ikväll pga sjukdom och att sex andra spelare saknas i rostern, varav förstemålvakten och 2-3 andra nyckelspelare.

onsdag 24 augusti, 2011 17:07


Lähde: Smålandsposten
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Jos Jere alkaa kiukutella, osoittaa aikamoista amatööriyttä. Tuo 50.000 euron siirtokorvaus HIFK:ltä on lähinnä naurettava. Kun Lukko myi Vehasen Venäjälle kesken kauden pari vuotta sitten, Lukon saama summa oli enemmän kuin kymmenkertainen. Ja tilalle tuli vielä Lundqvist stuntiksi.

No kuinka paljon Kärpät sai rahaa Pelsuilta, kun Aaltonen alkoi kiukutella ja ei halunnut jatkaa, vaikka hänellä oli vuosi jäljellä sopimuksesta Kärppiin? Varmaan juuri tuon 50k€, mutta jos pelaaja ei halua jatkaa, niin pakkohan se on päästää menemään, vaikka rahallista hyötyä siitä ei juuri saakaan.

En ota kantaa, haluaako Jere jatkaa vai, kunhan totesin. Kommentilla viittasin SM-liigan sisäisiin siirtoihin. KHL:sta saa ja pitääkin ottaa miljoonat kiertämästä, jos pelaaja on sinne lähöillään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulipa vaan mieleen että eikös se ole kiellettyä koittaa rekytoida toisen seuran pelaajia kun pelaajalla on soppari päällä toisen seuran kanssa? Siis ymmärän että jossain joulu-tammikuun jälkeen ruvetaan kasamaan seuraavan kauden jengiä ja tällöin kai liigassa on "sanomaton soppari" siitä että tämmöinen toiminta on hyväksyttä. Vaikka tässä HIFK on tarjonnut Bluesilla sitä 50 000 niin kyllä varmaan HIFK on myös jutellu Karalahden agentin kanssa mahdollisesta siirosta ja halukkuudesta pelata HIFK:issä.

Kaikki varmaan nyt ymmärtää sen että ei se nyt vaan käy päinsä että jos pelaajalla on soppari päällä niin hänelle ei voi ruveta viestittää että "rupea kinuamaan siirtoa nykyisestä seurasta, niin saat meiltä paremman diilin".
Mikäköhän poru siitä syntyis jos Jokerit ois kesän aikana koittanut hommaa Ville Peltosta vedoten siihen että onhan nyt kyseessä sentään entinen Jokeri-kapteeni...

Joten tässä voi aiheesta kysyä missä se valvoja on? Annatakaa sakkoa saatana!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eikös tuo ole tosiaan lähinnä sellainen kirjoittamaton sääntö, josta rangaistuksena on vain yleinen paheksunta. Tässä tapauksessa ei tosin sekään, sillä nythän vain yritetään saada karannut lammas takaisin laumaan..
 

J.Petke

Jäsen
Tulipa vaan mieleen että eikös se ole kiellettyä koittaa rekytoida toisen seuran pelaajia kun pelaajalla on soppari päällä toisen seuran kanssa?

Eihän se mitenkään kiellettyä ole tarjota toiselle seuralle rahaa, että pelaaja pääsisi pelaamaan seuraan missä hän haluaa pelata. Sehän on sitten vaan Bluesista kiinni, että haluavatko he päästää hänet toiseen seuraan. Pelaaja juttelee agentin kanssa ja agentti juttelee seuran kanssa. Kyllähän se pelaajan halukkuus pitää selvittää ennen kuin sovitaan siirtokorvauksista. Siirtoaikaa on kuitenkin jäljellä vielä paljon joten aikaa on vääntää korvaus sopivaksi.

Mielestäni koko jupakka on hoidettu ihan tyylikkäästi. Kukaan ei vingu paljolti julkisuudessa vaan tässä ihan oikeasti tarjotaan korvausta pelaajasta jotta toinen joukkue voisi tehdä hänen kanssaan sopimuksen. Eli yritetään ostaa pelaajaa joukkueesta toiseen. Uskon, että ennen joulutaukoa Jere pelaa HIFK:ssa ja Blues on n. 90 000€ rikkaampi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nyt kun tarkemmin ajattelin, eikös tämä neuvottelukielto koskenut sopimuksettomia pelaajia kauden loppuvaiheessa? Eli esim. jos Pekka Pajupään sopimus päättyy tähän kauteen ja hänen seuransa menee pitkälle keväällä, herrasmiessopimuksen mukaan kukaan muu seura ei saisi lähestyä häntä sopimustarjouksen kanssa, koska hän pelaa edelleen. Sama tietty koskee sopimuksenalaisia pelaajia, mutta tämä oli muistaakseni se idea, että kevät rauhoitettaisiin pelaamiseen. Käytännössähän tämä ei toteudu, koska lähes kaikki pelaajat haluavat tietää mahdollisimman pian seuraavan kauden osoitteensa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko hommahan on median+fanien luomaa ylihypetystä. Seurat+Jere ovat hoitaneet homman ihan ammattimaisesti kaikessa hiljaisuudessa. Tottakai agentit joskus 'vuotaa' juttuja jotta saadaan neuvotteluihin vähän potkua. Kuten Kiben agentti on tehnyt parina vuotena esim. Samassa mielessä pelaajat ovat ihmisiä: he heittävät läppää ja joskus joku kuulee jotain yms. Luonnollista.

Itse asiaan mulla on kaksijakoiset fiilikset. HIFK 'päästi' Maran pois koska joko oletti Karalahden olevan hommattavissa tai sitten Nybarilla on joku toinen kala verkossa. Blues otti 'riskin' ja palkkasi Jeren kun muille ei kelvannut. Fiksusti tekivät vielä optionkin nimenomaan seuran ehdolla. Nyt kun Jere on näyttänyt olevansa liigatasolla huippupakki edelleen, kaikki haluavat apajille eikä kukaan(?) ole oikein tyytyväinen.

Kyllä Jeren pitäisi isona ihmisenä kunnioittaa allekirjoituksiaan ja pelata kiltisti sopparinsa loppuun. Totta vitussa mua kirpaisee koska olen aina digannut äijästä. Näin mä sen vaan näen siitä huolimatta. MUTTA. Juttu on ihan toinen jos HIFK on/aikoo tarjota Jeren palveluksista riihikuivaa rahaa Bluesille. Whole new game. Sitten se on vaan Blegistä kiinni miten kuvio päättyy. Ei HIFK voi tässä odottaa mitään 'palveluksia' tms. Blegin toimiston ei varmasti odoteta selviävän ehjänä jos HIFK saa Jeren 'helposti'. Viime kevään nöyryyttävän 4-0 sarjan jälkeen+kaikenmaailman mainosvittuilun ollessa tapetilla koko homma tuntuu aika kaukaiselta.

No katsotaan miten käy. Henk.koht. en usko että Jere palaa tällä kaudella Nordikselle.

Niin ja sitten vielä nämä 'kiukuttelut' jos pelaaja ei saa lähteä. Vittuako silloin kirjoittaa nimeään mihinkään. Vaikka edelleen vitutus on korkea jos Jergusta 'ei päästetä' niin siitä huolimatta: pitää miettiä tarkasti mihin paperiin laittaa nimensä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lukaisin äsken tuota HIFK-osion vastaavaa ketjua ja siellä oli yksi nimimerkki vetänyt aamulla urpoilun ihan uuteen pisteeseen jopa nettikirjoittelutasolla, mutta täällähän oli Red Machinelta aiheeseen liittyen oikein hyvä kirjoitus, jossa on sanottu aika pitkälti sama, mitä itsekin ajattelen.

Jos Karalahti tosiaan haluaa lähteä, niin lähtekööt. Yksikään äijä ei ole äijä, jos toimii elämässään pelkästään kuin joku balleriinadiiva "oman tahtonsa" mukaan.

Mutta katsotaan. Väkisinhän ei tosiaan kannata pitää. Mutta kyllähän siitä sitten myös hinta on saatava.
 

#76

Jäsen
No en minäkään periaatteessa, mutta mitäs jos pelaaja X ilmaisee halunsa siirtyä toiseen seuraan. Mä olen siinä käsityksessä, että Jere on näin tehnyt.
Määräaikaisen sopparin tehneeltä pelaajalta typerää alkaa pyytämään päästä toiseen seuraan ellei kyseessä ole jokin erikoissyy esim. perhetilanne. Karalahden kohdalla minun on vaikea nähdä perhesyitä tilanteen taustalla, kun seurasta riippumatta hän voi asua samassa asunnossa.

Mielestäni Blues voi vapauttaa Jeren, jos hän maksaa loppu sopimusajan palkan seuralle. Näin ymmärtääkseni normaalissakin työelämässä määräaikaisesta sopparista pääsee eroon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis kyllä mä tiedän että Espoon Blues ei ole se maailman paras duunipaikka, mutta ei se Karalahti nyt missään keskitysleirissä ole ruokapalkalla. Väitän että vaikka varmasti Karalahti Hifkissä pelaisi kaikista mieluiten niin kyllä varmaan Blues on edelleen Karalahdelle se toisiksi mieluisin vaihtoehto sm-liigassa koska kuitenkin pystyy asuamaan perheensä luona PK-seudulla.

Ja vaikka Blues ei päästäisikään Karalahtea Hifkiin, niin uskon että Karalahti on sen verran aikuinen äijä että osaa ottaa elämän pienet vastoinkäymiset vastaan. Siksi ihmettelen että täällä osa Hifk-faneista on varma että tää äijä lähtee jollekin Kovanen-linjalle ja rupee itkemään kun elämä vähän kolhii (ihan kun Karalahdella ei olisi ollut suurempia vastoinkäymisiä elämässään). Varmaan jokaista Kovasen tapausta kohden löytyy 99 muuta tapausta jossa pelaaja on pelannut kauden jossain seurassa jossa ei ole halunnut. Ja vaikka Blues seurana olisi Karalahden mielestä perseestä, niin kaipa hänen viihtyvyyteensä seurassa vaikuttaa eniten se miten hän viihtyy duunikavereiden seurassa pukukopissa. Ja ainakin Blues.fi 1.8. julkaistuissa harkkakuvissa Karalahdella oli hymy päällä.

Mutta kyllä mä ymmärän että joku Veikkaaja vääntää juttua aiheesta sillä varmasti jutut HIFK:istä myy ja jutut Karalahdesta kiinnostaa, joten kun nää kaksi ympää yhteen niin jo kassakone kilisee ja jengi höpöttää aiheesta keskustelupalstoilla tehden tikusta asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös