Joo, eikös tuo ole ihan perusaluetta, pääkaupunkiseudulla on todellakin pahempiakin paikkoja. Ja tuollahan on ympäristössä pientaloalueitakin, joissa asuu ihan normaalia keskituloista ja varakkaampaakin sakkia. Kaikilla nuorillahan on harhoja omien hoodiensa kovuudesta ja siitä, että nimenomaan he viettävät muita vaarallisempaa elämää. Suurin osa pääsee näistä aikuistuttuaan, mutta Jerellä trippi jatkuu ja jatkuu.
Onhan se nykyään, mutta 25 vuodessa moni asia on muutenkin muuttunut. Olen kotoisin Espoosta hoodeilta missä oli levotonta samoihin aikoihin kuin Jerellä oli.
Kyllä siellä vain oli monennäköistä ryyppäämistä,
koululla oli viikonloppuisin sata teiniä mopoineen. Lähikioskeista ja -kaupoista pantiin ikkunoita paskaksi ja haettiin olutta ja savukkeita. Samaiseen kouluun myös murtauduttiin ja vietiin sieltä tietokoneita, kun sellaisia oli juuri alkanut tulla.
Ja ihan yleisesti juostiin poliisia karkuun. Olen pari vuotta nuorempi ja olin huippu-urheilija, niin en juurikaan noissa ollut mukana, mutta näin myös omin silmin ja loppuja sitten muistellaan vieläkin välillä jossain saunan lauteilla.
Ei ne tarinat sen enempää väritettyjä ole (siis omani, Jerestä en tokikaan tiedä), mutta yhtä lailla nykyään on vain uneliasta espoolaista rikasta elämää. Aina ei ennen ollut paremmin. Ennen ei vain yksinkertaisesti ollut samalla lailla muuta tekemistä kuin kokoontua ulos ja riehua.