Kyllä siellä tiedettiin. Ei ehkä laajuutta, mutta kun tuo kantautui HIFK:ssa pelanneiden kavereiden kautta meikäläisenkin korviin, niin eipä se voinut mikään valtionsalaisuus olla - ja siis itsekin olin tuohon aikaan vielä pieni lapsi. Ja mitä olen ymmärtänyt, niin Mobergin pitäminen aiheesta pimennossa oli useammallekin jergusporukan jäsenelle hauska harrastus.
Kyllä mä siis oikeasti tiedän, että HIFK:ssa tiedettiin. Mutta kuten kerroit, Frank pyrittiin pitämään pimennossa ja välillä aika mielikuvituksellisillakin tavoilla. Että sikäli on ihan totta, että HIFK ”ei tiennyt”, jos HIFK oli yhtä kuin Frank. Ja silloinhan asiat tavallaan oli niin. En usko myöskään, että nykypelaajat toimisivat samoin kuin ennen toimittiin.
Jere ja hukattu potentiaali alkoi taas vituttaa. En todellakaan aio katsoa tai kuunnella mitään Jeren podeja. Yritin silloin, kun tämän tuotoksensa rekemisen aloitti, mutta minusta tuli murhanhimoinen ja aggressiot nousivat pintaan noin puoli minuuttia kuunneltuani. En pysty. Enkä halua.