Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 872 558
  • 3 398

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
VATOS LOGOS - ei saatana! Ainahan Jere on ollut tyhmä kuin vasemman jalan saapas mutta viime vuosina on kyllä alkanut muuttumaan kuin parodiaksi itsestään. Ano Turtiainenkin alkaa vaikuttaa älykkäältä ajattelijalta Tapulin Ison Mösjöön rinnalla. Vai mitä olette mieltä vittu häh?

Jergus vie filosofiaa tuntemattomia äänestäjiä kuin litran mittaa. Sivistymättömät ulisee, kun Tapulin Platon pistää vähän vaikeampaa lättysyöttöä lapaan.

Lainaan wikipediasta niille, joiden Jerguksen Logos menee yli ymmärryksen:

”Logos (λόγος) on kreikan kielen sana, jolla on monia merkityksiä. Se voi tarkoittaa puhetta, sanaa, merkitystä, ajattelua, järkeä, periaatetta, sääntöä, suhdetta tai oppia.

Sokrateen, Platonin ja Aristoteleen aikana kreikan kielen sanaa logos käytettiin kuvaamaan inhimillistä järjenkäyttöä. Platonin mukaan todellisuus voidaan ymmärtää järjen avulla. Tämän vuoksi todellisuus on myös järjestynyt järjen periaatteiden mukaisesti.”

Vatos Logos = järkeä käyttävä tyyppi

Jergus ei ole kiinnostunut lähiöräkälöiden sivistymättömistä.

Jergus - järjen ääni, ajattelun airut. Sivistystä eduskuntaan. Liike Nyt - Tapuli, Malmi, Tapanila, Kontula, Hakunila…

Edit. Tällä viikolla Jergukselta tulossa Vatos Ethos, vaaliviikolla Vatos Pathos. Maailmaa nähnyt Jergus tietää, että logoksen lisäksi vaaleissa pitää olla eetosta, paatosta ja muutosta.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jergus vie filosofiaa tuntemattomia äänestäjiä kuin litran mittaa. Sivistymättömät ulisee, kun Tapulin Platon pistää vähän vaikeampaa lättysyöttöä lapaan.

Lainaan wikipediasta niille, joiden Jerguksen Logios menee yli ymmärryksen:

”Logos (λόγος) on kreikan kielen sana, jolla on monia merkityksiä. Se voi tarkoittaa puhetta, sanaa, merkitystä, ajattelua, järkeä, periaatetta, sääntöä, suhdetta tai oppia.

Sokrateen, Platonin ja Aristoteleen aikana kreikan kielen sanaa logos käytettiin kuvaamaan inhimillistä järjenkäyttöä. Platonin mukaan todellisuus voidaan ymmärtää järjen avulla. Tämän vuoksi todellisuus on myös järjestynyt järjen periaatteiden mukaisesti.”

Vatos Logos = järkeä käyttävä tyyppi

Jergus ei ole kiinnostunut lähiöräkälöiden sivistymättömistä.

Jergus - järjen ääni, ajattelun airut. Sivistystä eduskuntaan. Liike Nyt - Tapuli, Malmi, Tapanila, Kontula, Hakunila…

Edit. Tällä viikolla Jergukselta tulossa Vatos Ethos, vaaliviikolla Vatos Pathos. Maailmaa nähnyt Jergus tietää, että logoksen lisäksi vaaleissa pitää olla eetosta, paatosta ja
Näin on! Keskiluokkaisen katujen koodistoja tuntemattoman omaan napaansa tuijottajan sivistys ei riitä kuin toteamukseen ”katos Sokos” ja sitten mennään vihreän kortin vankina, kun todellisesta elämästä ei tiedetä mitään.

Nyt tarvitaan lisää ryhtiä ja ryminää päätöksentekoon vai mitä mieltä ootte häh!?
 

Punane Nortti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No eihän tuossa ole sitten yhtään mitään logiikkaa. Mä en ihan heti löydä syytä miksi joku oikeasti Tapulin katujen kasvattama jengiläinen äänestäisi Hjalliksen minikokoomusta.

Tai kuvitteleeko joku pienituloinen tukien varassa elävä lähiön kasvatti että porvaripuoluetta kiinnostaisi kiviäkään edistää vähäosaisten ja jengiytyneiden asiaa. Tai siis kiinnostaahan niitä, kunhan vaan saadaan pois silmistä niin hyvä homma.
Siinä ei varmasti ole logiikkaa, mutta siinä on miksi jerekaralahteja noilla listoilla on.
Jos tälläiset seijat lähiöstä käy äänestämässä, niin ei siinä varmaan kovin syvällisiä analyyseja tehdä.


Mutta luulisi tuon nykyisellä vaalitavalla myös karsivan esim. potentiaalisia Anni Vuohijoen äänestäjiä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinänsä valitettavaa ettei äänestäminen tunnu monia nuoria edelleenkään kiinnostavan. Aina voi heittäytyä kyyniseksi ja todeta, ettei yhdellä äänellä ole juurikaan merkitystä jne. mutta ainakin allekirjoittaneelle äänestäminen on aina ollut käytännössä itsestäänselvyys. Vuodesta 2011 lähtien yhdetkään vaalit eivät ole jääneet välistä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä ei varmasti ole logiikkaa, mutta siinä on miksi jerekaralahteja noilla listoilla on.
Jos tälläiset seijat lähiöstä käy äänestämässä, niin ei siinä varmaan kovin syvällisiä analyyseja tehdä.


Mutta luulisi tuon nykyisellä vaalitavalla myös karsivan esim. potentiaalisia Anni Vuohijoen äänestäjiä.
On eri asia, jos sanotaan, että ei kiinnosta, mutta se, ettei saa tietoa ja missä voi äänestää on kyllä velttoa puhetta. Tänä päivänä tiedon saaminen on helvetin helppoa. Pistää ihan vihaksi, kun itse miettii, kuinka helppoa tietoa on saada nykyään. Tehkää jotain järkevää sillä laitteella, joka on kasvanut käteenne kiinni.

Lukekaa vaikka Jatkoaikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en ymmärrä tuollaisten Seljojen ja Jerejen elämää alkuunkaan. Se voi olla aika paha juttu. Meillä perheen järjen ääni oli Hakunilassa duunissa pitkään ja kertoi noista tyypeistä, jotka ei oo koskaan nähnyt merta, kun se on vissiin jossain, meri. Vähän nyt liioittelin mutta ymmärtänette. Ei vaan kiinnosta ja pitäs olla helpommin saatavilla. Ja Hakunilassa asui sekin tuttu, joka sanoi että en äänestä, poliitikot on perseestä, kun kyselin että ketä aiot äänestää. En mä osannut sitäkään keskustelua sitten edistää. Siksikin täällä Jatkoajassa on helppoa olla, kun ei olla niin jerejä, vaan nynnyjä äänestäjiä. Nämä on ihan perustavanlaatuisia maailmankuvaeroja. Täällä ei tartte selittää mikä on keskiluokka, koska ollaan siinä ite ja käyty vähän koulujakin. Nynnyaika.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On eri asia, jos sanotaan, että ei kiinnosta, mutta se, ettei saa tietoa ja missä voi äänestää on kyllä velttoa puhetta. Tänä päivänä tiedon saaminen on helvetin helppoa. Pistää ihan vihaksi, kun itse miettii, kuinka helppoa tietoa on saada nykyään. Tehkää jotain järkevää sillä laitteella, joka on kasvanut käteenne kiinni.

Lukekaa vaikka Jatkoaikaa.
Lähtökohtia elämän polulle on ihan yhtä monta kuin on meitä ihmisiä, eihän se politiikka kiinnosta jos noista asioista ei ole esimerkiksi himassa ikinä keskusteltu. Eli ymmärrän kyllä jos ei kiinnosta ja samaa mieltä tuosta ettei tietoa olisi muka saatavilla, kyllä sitä on ja paljon kun vaan näkee sen vaivan että sitä etsii.

Ja totta on sekin että juuri näitä joita ei kiinnosta kalastellaan Jeren tapaisilla ehdokkailla, onhan se helpompaa laittaa jonkun sellaisen numero lappuun jonka nimen on edes joskus jossain yhteydessä kuullut.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En tiedä ihan tarkkaan, millä tasolla yhteiskuntaopin opetus tällä hetkellä on kouluissa, mutta olen jo pidempään miettinyt että olisiko sen osuutta opetussuunnitelmissa hyvä lisätä? Toki näitä asioita olisi hyvä kotonakin opettaa, puhua ja kerrata, mutta en näkisi huonona juttuna jos koulussakin opetettaisiin perusteellisemmin sitä, miten yhteiskunnat toimii ja mikä merkitys mm. äänestämisellä on toimivissa yhteiskunnissa. Kun muistelen omaa kouluaikaa, niin yhteiskuntaoppia oli silloin ihan olemattoman vähän ja asiat käytiin läpi todella pintapuolisesti. Ei sillä että olisin kotoakaan saanut kovin vahvoja eväitä, mutta olen onneksi ollut aina itse todella utelias maailmaa kohtaan ja halunnut siksi ottaa paljon selvää asioista ihan itsenäisesti.

Osittainhan tuo välinpitämättömyys kuuluu nuoruuteen, mutta vähän sellainen fiilis on että näitä "Seljoja" on nykyisin huomattavasti enemmän kuin ennen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Maailma on vähän tällainen tarkkailuluokka nykyisin. Kaikki siis kaikki on toisten syytä, ovat ne toiset sitten erivärisiä, poliitikkoja, persuja, vassareita tai ihan mitä tahansa. Taas omakohtainen muisto (mitä vittua ne ei-omakohtaiset muistot on?) : olin tarkkiksella aikoinaan sijaisena ja aina siis aina se oli toisten syytä kun tarkkislaiset oli vähän toimineet. Tuohan se Jerenkin maailmankuva on eikä toiset tajuu. Tapulissa olin ihan ns. normiluokan sijaisena ja siellä oli joku tuleva jääkiekkostara, jonka kaverit sano, että ei sen tartte kun siitä tulee lätkäammattilainen. En muista nimeä, valitettavasti. Toki myös aivan törkeä kiusaamistapaus oli ja se perinteinen lähestymistapa opettajakunnalla siihen (en edes jaksa kerrata sitä kliseekimppua). Maailmankuvat törmäilivät. Nyt ollaan tässä. Yhdet liioittelevat lähiön ongelmia ja toiset vähättelevät, valitse puolesi, no en vittu valitse.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä ihan tarkkaan, millä tasolla yhteiskuntaopin opetus tällä hetkellä on kouluissa, mutta olen jo pidempään miettinyt että olisiko sen osuutta opetussuunnitelmissa hyvä lisätä? Toki näitä asioita olisi hyvä kotonakin opettaa, puhua ja kerrata, mutta en näkisi huonona juttuna jos koulussakin opetettaisiin perusteellisemmin sitä, miten yhteiskunnat toimii ja mikä merkitys mm. äänestämisellä on toimivissa yhteiskunnissa. Kun muistelen omaa kouluaikaa, niin yhteiskuntaoppia oli silloin ihan olemattoman vähän ja asiat käytiin läpi todella pintapuolisesti.
Kyllä näitä asioita käydään koulussa läpi ihan jo alaluokilla ja tarkemmin sitten yläkoulussa, mulla on kaksi teini-ikäistä lasta ja kummankin kanssa on ollut puhetta kun noita aiheita koulussa käsittelivät.

Toki se että kiinnostaako asia vai ei on siellä oppitunnillakin aika tärkeä seikka. Siinähän se tempun ydin onkin että miten teini saadaan kiinnostumaan, ei oo nimittäin helppo homma.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Niin tässähän voisi joku miettiä, että ihmiset ovat tyhmenneet. Antakaapa kun kerron: eivät ole, ne vaan pääsevät nykyään ääneen joka paikassa. Jopa ne vanhan liiton jäärät, jotka ovat miettineet asioita 50 vuotta samalla tapaa. Nuorisokin on puhunut minun nuoruudessani aina tuota samaa, että "ei kosketa mua", koska konkretia ja vastuuntunto vielä puuttuvat. Tietysti jotain muuttuu kokoajan, mutta pointtini on se, ettei useinkaan kovinkaan nopeasti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sinänsä valitettavaa ettei äänestäminen tunnu monia nuoria edelleenkään kiinnostavan. Aina voi heittäytyä kyyniseksi ja todeta, ettei yhdellä äänellä ole juurikaan merkitystä jne. mutta ainakin allekirjoittaneelle äänestäminen on aina ollut käytännössä itsestäänselvyys. Vuodesta 2011 lähtien yhdetkään vaalit eivät ole jääneet välistä.

Täällä sama. Tämä kuulostaa vähän siirapilta, mutta jo edesmennyt sotaveteraani pappani minulle totesi, että sen verta kovasti me väännettiin, että te saatte äänestää vapaasti, joten käytä ääntäsi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä ihan tarkkaan, millä tasolla yhteiskuntaopin opetus tällä hetkellä on kouluissa, mutta olen jo pidempään miettinyt että olisiko sen osuutta opetussuunnitelmissa hyvä lisätä? Toki näitä asioita olisi hyvä kotonakin opettaa, puhua ja kerrata, mutta en näkisi huonona juttuna jos koulussakin opetettaisiin perusteellisemmin sitä, miten yhteiskunnat toimii ja mikä merkitys mm. äänestämisellä on toimivissa yhteiskunnissa. Kun muistelen omaa kouluaikaa, niin yhteiskuntaoppia oli silloin ihan olemattoman vähän ja asiat käytiin läpi todella pintapuolisesti.
En nyt määristä ja laajuudesta sinänsä ja koulutuksen tasosta tarkemmin tiedä, mutta sopiva sauma kommentoida kun tämä osui silmiin niin nelosluokkalaisen tyttöni viime perjantain viikkoviestissä opettajalta luki että yhteiskuntaopissa on käyty läpi nimenomaan vaaleja, puolueita, demokratiaa ja yleisesti politiikkaa ja eduskuntaa ja sen merkitystä.

Eli onneksi jotain sentään!

Voisin kyllä tarjota yhteiskuntaopin tunnin illalla ihan sieltä ytimestä, voitais lähteä Tapuliin iltaulkoilulle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Harkimo ei ole koskaan ollut suosikkini, mutta hämmästyttää tämä Karalahden rekrytointi ehdokkaaksi. Pitää olla todella pahasti pelisilmä kierossa, jos kuvittelee tuollaisen urpon tuovan enemmän ääniä kuin negatiivista julkisuutta.

Mitä äänestämättömyyteen tulee, niin itse en olisi kauhean aktiivinen asian korjaamisessa. Luultavasti äänioikeuden hyödyntämättä jättävän kansanosan valinta osuisi kovalla painotuksella demareihin, vassareihin ja vihreisiin - persuja unohtamatta. Parempi siis että oikeus jää käyttämättä.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luultavasti äänioikeuden hyödyntämättä jättävän kansanosan valinta osuisi kovalla painotuksella demareihin, vassareihin ja vihreisiin - persuja unohtamatta. Parempi siis että oikeus jää käyttämättä.
Olipas hieno kommentti. Olisko sulla faktaa laittaa pöydälle luulojen sijasta? Miten tehdään sellainen tutkimus jossa selvitetään äänestämättä jättäneiden äänestyskäyttäytyminen?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Olipas hieno kommentti. Olisko sulla faktaa laittaa pöydälle luulojen sijasta? Miten tehdään sellainen tutkimus jossa selvitetään äänestämättä jättäneiden äänestyskäyttäytyminen?
Ei tarvita kovinkaan suurta elämänkokemusta, kun ymmärtää, että yhteiskunnan menosta pudonneet henkilöt eivät kovin pitkän tähtäimen suunnitelmia pysty tekemään ja hahmottamaan. Silloin suurimpia tulonsiirtoja populistisesti tarjoavat vihervasemmistopuolueet ovat varsin loogisia vaihtoehtoja.

Sama logiikka pätee valitettavasti myös osaan työelämässä olevista ihmisistä, jotka eivät käsitä kakun leipomisen ja sen jakamisen periaatteita.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvita kovinkaan suurta elämänkokemusta, kun ymmärtää, että yhteiskunnan menosta pudonneet henkilöt eivät kovin pitkän tähtäimen suunnitelmia pysty tekemään ja hahmottamaan. Silloin suurimpia tulonsiirtoja populistisesti tarjoavat vihervasemmistopuolueet ovat varsin loogisia vaihtoehtoja.

Sama logiikka pätee valitettavasti myös osaan työelämässä olevista ihmisistä, jotka eivät käsitä kakun leipomisen ja sen jakamisen periaatteita.
Voi herranjumala, hieno ihmiskuva sulla. Eli jos syystä tai toisesta olet pudonnut työelämän ulkopuolelle vaikka esimerkiksi vakavan sairauden vuoksi niin et ole kykenevä tekemään pitkän tähtäimen suunnitelmia etkä ole kyvykäs hahmottamaan kokonaisuuksia? Niinkö?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Silmiin osunut jokunen Jere Karalahden lfurbwoih vvwödkjjjw udbbwi -puheenvuoro. En ole tähän päivään asti saanut selville mitä hän ajaa, kun tekstiä on mahdotonta lukea. En tiedä edes minkä puolueen listoilla. Oli mikä oli, niin Karalahti ei voi olla kovin positiivinen ehdokas listoille.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Voi herranjumala, hieno ihmiskuva sulla. Eli jos syystä tai toisesta olet pudonnut työelämän ulkopuolelle vaikka esimerkiksi vakavan sairauden vuoksi niin et ole kykenevä tekemään pitkän tähtäimen suunnitelmia etkä ole kyvykäs hahmottamaan kokonaisuuksia? Niinkö?

Minä luulen, että tässä tarkoitetaan vaan yleistäen jotain juoppoja. Sellaisiahan me kaikki olemme.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Siinä ei varmasti ole logiikkaa, mutta siinä on miksi jerekaralahteja noilla listoilla on.
Jos tälläiset seijat lähiöstä käy äänestämässä, niin ei siinä varmaan kovin syvällisiä analyyseja tehdä.


Mutta luulisi tuon nykyisellä vaalitavalla myös karsivan esim. potentiaalisia Anni Vuohijoen äänestäjiä.
Tuommoisille 18-20 vuotiaille voi minun mielestäni ihan hyvin antaa synninpäästön. En minäkään tuossa iässä ollut yhtään tuon enemmän kiinnostunut politiikasta. En suoraan sanottuna tiennyt siitä yhtään mitään. Olin oikeasti niin pihalla, että en olisi luultavasti osannut sanoa mitään esimerkiksi siitä, että minkälaista politiikkaa kokoomus ajaa. En varmaankaan edes siis niinkään yleisluontoisesti, että he ovat Suomessa se puolue, joka ajaa enemmän varakkaampien ihmisten asiaa. Olisinkohan ehkä jotain 25 vuoden iässä ollut, kun rupesin sen verran kiinnostumaan, että aloin selvittelemään edes sitä, että minkälaisia asioita mikäkin puolue ajaa. Jos tästä nyt hatusta heitän, niin 2-3 eduskunta- ja kunnallisvaalit ainakin meni ohi nuorena, kun ei vaan kiinnostanut äänestäminen tai politiikka minkään vertaa.

No tästä tuli mieleen, että on sitä kyllä itsekin aivan hukassa elämässään ollut silloin junnuna, niin ei se ihmekään ole ollut, että ei siinä joku äänestäminen ole päällimmäisenä ollut mielessä. Mutta se on ihan eri stoori se.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No tästä tuli mieleen, että on sitä kyllä itsekin aivan hukassa elämässään ollut silloin junnuna, niin ei se ihmekään ole ollut, että ei siinä joku äänestäminen ole päällimmäisenä ollut mielessä. Mutta se on ihan eri stoori se.

Varmaan lähinnä se on se keissi joskus, että tiedetään vähän enemmän kuin mitä sanotaan, jolloin asenne on näkyvästi kuinka kaikki pitäisi tuoda valmiina nenän eteen. Suomessakaan se ei kuitenkaan mene ihan niin. Eli ehkä ei vielä tajuta politiikan kompleksisuutta, jolloin sitten varsinkin nuorilla pääsee sammakkoja suusta. Sen minä toki heille sallin, koska kuten sanoit, monet ottavat vasta hankalamman elämän ensiaskeleita aikuisuuden myötä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Voi herranjumala, hieno ihmiskuva sulla. Eli jos syystä tai toisesta olet pudonnut työelämän ulkopuolelle vaikka esimerkiksi vakavan sairauden vuoksi niin et ole kykenevä tekemään pitkän tähtäimen suunnitelmia etkä ole kyvykäs hahmottamaan kokonaisuuksia? Niinkö?
Suomalainen hyvinvointiyhteiskunta rakentui 1980-luvulle tultaessa sille ajatukselle, että aidosti apua tarvitsevat ansaitsevat sitä saada. Sittemmin vastuu omasta elämästä on laiskuuden tms. syyn nimissä ulkoistettu sosialidemokratialle, jolloin avuntarvitsijoiden määrä on räjähtänyt. Tällaista menoa emme kestä, jokaisen kykeneväisen pitää osallistua.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Jaa, eipä Jere instagram kommenttien perusteella ollut ilmaantunut edes paikalle :D siellä antaa mm. Mikko Kärnä palautetta. Mutta kyllähän me tiietää, puhujat puhuu, tekijät tekee, vai mitä mieltä vittu ite olet HÄH??????
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Varmaan lähinnä se on se keissi joskus, että tiedetään vähän enemmän kuin mitä sanotaan, jolloin asenne on näkyvästi kuinka kaikki pitäisi tuoda valmiina nenän eteen. Suomessakaan se ei kuitenkaan mene ihan niin. Eli ehkä ei vielä tajuta politiikan kompleksisuutta, jolloin sitten varsinkin nuorilla pääsee sammakkoja suusta. Sen minä toki heille sallin, koska kuten sanoit, monet ottavat vasta hankalamman elämän ensiaskeleita aikuisuuden myötä.

Niin, ja tuota politiikan kompleksisuutta ei oikein tunnuta vanhemmallakaan iällä ymmärtävän, mistä johtuu osaltaan mm. populismin nousu. Tuota asiaa pitäisikin minusta enemmän pystyä korostamaan niin nuorille kuin vanhemmillekin, että ei uskottaisi sokeasti näihin politiikan eri laitoja edustavien populistien helppoihin ratkaisuihin. Kun tajuaa, miten monisäikeistä ja monimutkaista politiikka ja yhteiskunta ylipäänsä on, niin ymmärtää että jos joku tarjoaa sen ongelmiin helppoa ratkaisua, niin tämä todennäköisesti valehtelee. Tai vastaavasti ei itsekään ymmärrä miten homma toimii.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa, eipä Jere instagram kommenttien perusteella ollut ilmaantunut edes paikalle :D siellä antaa mm. Mikko Kärnä palautetta. Mutta kyllähän me tiietää, puhujat puhuu, tekijät tekee, vai mitä mieltä vittu ite olet HÄH??????
Voi Jere, Jere, Jere, nää tällaiset sovitut hommat pitäis niinku hoitaa. Minua ei ohari yllättänyt, olin vuosia sitten tilaisuudessa jossa muiden muassa Iso Mösjöön piti pitää puhe, herra ei ilmestynyt paikalle vaan nakitti vaimonsa paikkaamaan. Ei näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös