Viestin lähetti Kempes
Brewer
Näillä espoolaisilla blyys besser-wissereillä on tapana ottaa kantaa jokaiseen IFK:ta koskevaan asiaan / ketjuun. Miksei heillä lue suosikkijoukkueena IFK, koska se kiinnostaa heitä niin paljon?
Ainakin heillä tietoa on asiasta kuin asiasta.
Itse toivon, että Jere saa taas elämänsä kuntoon. Löytyy joukkue, jossa voi harjoitella ja pelata. Parit saunakaljat sallitaan, mutta örveltäminen täytyy loppua. Sen hän varmaan ymmärtää ja sitä kaikki varmaan hänelle myös yrittävät viestittää.
No niin. Kai munkin pitää sohasta tätä muurahaispesää. En kirjoita provotakseni.
Ensinnäkin espoolaisia tuskin kiinnostaa IFK:n asiat sen enempää kun Helsinkiläisiä Bluesin asiat. Sen voi helposti tarkistaa Bluesia koskevista ketjuista. Ja tuntuvat IFK:nkin kannattajat rakastavan Bluesia kun sille, sen johtohahmoille ja pelaajille keksitään mitä mielikuvituksellisempia lempinimiä. Eikös se niin mene että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Ja sitten otsikosta. En itse ole kovin läheltä seurannut Jeren tilannetta, mutta tältä tuntumalta mitä mulla on pitää sanoa, että tärkeintähän tässä on että mies saa elämänsä mallilleen. Toissijainen asia on pelaaminen, mutta toisaalta jääkiekko on kai kuitenkin se asia mikä pitää Jeren elämää tällä hetkellä kasassa. Eli ei ole kovin järkevää vierottaa häntä siitä. Toisaalta olis mukava asia jos Jere pelaisi täällä SM-liigassa ensi kaudella vaikka toisaalta on pakko myöntää että enhän mä tietenkään niin kovaa pelimiestä mihinkään kilpailevaan jengiin haluaisi.
Yksi asia mitä mä olen ihmetellyt siitä huumekärystä asti on se, että miten on mahdollista ettei IFK:ssa tiedetty asiasta mitään kun minäkin jolla ei vielä siihen aikaan ollut mitään tekemistä IFK:n kanssa tiesin Jeren huumeidenkäytöstä jo kolmisen vuotta ennen käryä. Jotenkin tuntuu että kyllä se asia oli tiedossa IFK:ssa mutta siitä vaiettiin kunnes käry kävi. Ja sitten paikattiin tilannetta tukemalla.
Sitten tähän NHL:n tiukkapipoisuuteen. Mä olen suurimman osan tänne kirjoittaneista kanssa samaa mieltä siitä että on melko paljon vaadittu ettei pelaaja saa ollenkaan käyttää alkoholia, mutta kyllähän normaali ihminen pystyy elämään viinattakin. Entiselle(?) alkoholistille se taas on usein ainoa vaihtoehto jos haluaa pysyä kuivilla. Tiedän että jos on ollut alkoholin ongelmakäyttäjä, niin sen jälkeen kohtuudella juominen on todella vaikeaa. Siksi kai siellä suuressa maailmassa on päätetty niinkuin on päätetty. Ja se kuviohan oli Jerellä tiedossa jo kun hän teki ensimmäisen sopimuksen rapakon taakse. Silloin hän sitoutui niihin pelisääntöihin mitä annettiin. Ja niiden sääntöjen rikkomisesta tuli tuomio. Eikä se tullut ensimmäisestä kerrasta eikä vielä toisestakaan vaan kolmannesta. Tuomi oli kyllä melkoisen kova ja onhan se hoitokin siellä melkoisen ylimitoitettua. Mä en mielestäni ole itse alkoholiongelmainen vaikka sitä sillointällöin käytänkin jopa rankemman kanssa, mutta jos mut laittaisiin siihen laitokseen mistä Jere on kertonut, niin en usko että kestäsin selvinpäin ;)
Eli toisinsanoen minusta Jere on tervetullut SM-liigaan pelaamaan oli joukkue sitten mikä hyvänsä (Tuskin se muu on kun HIFK). Mutta toisaalta hän on rikkonut pelisääntöjä joihin hän on sitoutunut ja saanut siitä rangaistuksen, joka on minusta kärsittävä. Ei se voi mennä niin että kun saan tuolla pelikiellon niin menen toiseen sarjaan pelaamaan.