Stranger kirjoitti:
Kun senttereistä puhutaan, niin kannattaa muistaa pistepörssin lisäksi myös aloitustilasto. Esim. Hifkin Murray on 53 %:n aloittaja, ja Loppi 47 %:n. Pelicansilla ei ole yhtään yli 50 %:n aloittajaa. Paras on Koponen tasan 50%, ja hän liigan 17. paras aloittaja.
Kyllä kannattaa varmasti muistaa monta muutakin tilastoa, kuten plusmiinus, joka Lopilla on tuon edellämainitun seitsikon surkein -9. Loppi ei ole hyvä puolustamaan, ainakaan vielä. Kyllä minä mielummin silti katselen niitä jalkakyniä ja hienoja maaleja kuin sitä ainaista hyvää höyryveturimaista puolustavaa sentteriä.
Mä vaan heitin ton pistepörssitilaston tohon kun joku sanoi, ettei Lopista ikinä ole johtavaksi sentteriksi liigassa. Mielestäni hän on Bobi Koivusen loukkaannuttua ollut selkeästi yksi liigan johtavista senttereistä. Toisen mielestä liigassa on varmaan vain yksi tai kaksi johtavaa sentteriä.
Mun mielipide on se, että Lopilla ja Bobilla voidaan hyvillä mielin lähteä ensi kauteekin. Lopin kehityskäyrä näyttää jyrkästi ylöspäin ja taustalta noussee vielä aikaisempaa suurempaan rooliin varmasti Koponen tai Heino (jolla ei vielä kuitenkaan ole sopimusta).
Eagle laittoi tuossa, että Kontiolan palkka olisi jotain neljän kympin tienoilla. Voi hyvinkin olla, koska kyseessä on seuran oma kasvatti, joka on halunnut toistaiseksi pelata vain Tapparassa. Täten hänestä ei toistaiseksi ole syntynyt hirveästi kilpailua, mikä olisi nostanut hintaa. Samantyyppiseen pelaajan urakehitykseen pyritään jokaisessa liigaseurassa luullakseni.
Toisilla seuroilla sitä rahaa vaan tuntuu olevan siinä määrin, että joskus oma kehitysvaiheessa oleva juniori siirtyy ns. valmiin (usein ulkomaalaisen) staran jaloista.