Jatkoajan visailuiden jälkipuinti, suunnittelu yms.

  • 48 671
  • 489

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ysivisa oli hankala.

Vähän tyhmästi tein sen heti herättyäni päiväunilta, nyt ehkä menisi paremmin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niinpä. Itse en seuraa oikeastaan mitään muuta lajia kuin jääkiekko ja formula 1. Futista en ole koskaan katsonut 15 minuuttia enempää. Kaikesta muusta urheilusta kuin jääkiekko ja F1 mun tietämys on aika nollatasoa.

Olen viimeksi seurannut futista Italian MM-kisoissa 1990 jolloin Saksa voitti mestaruuden, sen jälkeen futiksessa on todella suuri musta-aukko - ei mitään hajua voittajista missään kisoissa. Mutta sama pätee itse asiassa suurimpaan osaan urheilusta, kiekko kiinnostaa edelleenkin hiukan, mutta vain ja ainoastaan NHL:n ja KHL:n osalta. Edellisistä lätkän MM-kisoista en edes osaa nimetä varmuudella kolmea parasta maata, puhumattakaan, että osaisin nimetä Vancouverin olympialaisten kiekon neljä parasta maata - miehissä siis. Vuosi vuodelta urheilu kiinnostaa vähemmän ja vähemmän, sama pätee suurimpaan osaan viihteestä - jollaisena urheiluakin mitä suurimmassa määrin pidän.

vlad.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Vuosi vuodelta urheilu kiinnostaa vähemmän ja vähemmän

Jollain tasolla on tullut huomattua sama ilmiö. Joskus lapsena ja teininä ei oikein edes pystynyt nukkumaan kunnolla, kun odotti ottelua X tai osakilpailua Y. Nykyään se kiinnostus on suhteellisen laimeaa. Jotenkin semmoinen lapsen omainen jännitysmomentti pienenee vuosi vuodelta. Eikä edes harmita, jos jää joku kiinnostava urheilutapahtuma näkemättä tai kannustettava/suosikki ei pärjääkkään kovin hyvin. Suhteellisen nuori kaveri vielä olen, mutta tämmöistä ilmiötä on tullut todettua itsekin. Saa nähdä kiinnostaako kymmenen vuoden päästä penkkiurheilu ollenkaan, kun olen 35, jos jo nyt on vähän hmv fiilistä. Jotenkin sitä on tullut tajuttua, että elämässä on muutakin. Se tästä offtopicista.

Mutta joo. Katellaa!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Häää? Kyllä mä satsumat laskin oikeiksi vastauksiksi. Jäikö se mun listasta? Jos, niin pahoittelut, mutta pistemäärissä pitäisi olla mukana.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jaa, että toi Liverpool-kyssäri koskikin premiershipin aikaa. Noh, päin persettähän se sitten meni.

Mutta kai tohon musa-aiheeseen Stukas oli oikea vastaus?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jos vastasi screamin' stukas, se lasketaan yhtä arvokkaana kuin tehosekoitin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
PK186 on muuten jäljillä tuon itsemurhasysteemin suhteen, joskin itse veikkaus on puissa. Ysikysymyksestä olen ehkä kaikkein ylpein, mitä nyt näiden visakysymysten osalta olen ollut ja samalla se on osoittautunut sopivan vaikeaksi. Vaikein kysymys kun on ja kaikkea. Kasikysymys sen sijaan vaikuttaa päästävän liian helpolla.
Nyt kun olen vetänyt henkeä katsomalla suomalaisten häviötä latvialaisille ja saunomalla päälle, luulen järkeilleeni oikean tai ainakin loogisen vastauksen jalat edellä -kysymykseen. Ikinä en ole tullut ajatelleeksi asiaa, kun en kirkollisia asioita muutenkaan erityisen läheisiksi koe. Päättelen vartalon suunnan liittyvän siihen, mitä vainajalle tapahtuu ennen kuin hänet kannetaan pois kirkosta. Kaipa sillä jotain symbolista merkitystä on, mihin suuntaan vainajan pää sojottaa siunaustilaisuudessa. Ja koska olisi perin hölmöä ryhtyä kääntelemään arkkua vainajaa pois vietäessä, niin hänet kannetaan pois se pää edellä, joka on vapaaseen kulkusuuntaan, eli jalkopää on tämä.

On tuo poishyvästelykin niin tarkkaa touhua. Haluan muuten sitten aikanaan itselleni tuhkauksen. Saapa saattoväki olla miettimättä, missä luuraavat pää, olkapää, peppu, polvet ja varpaat.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yhdeksäs osa V-G:n skabassa oli kyllä paha. Tasan yhteen kysymykseen tiesin vastauksen, muuten joutui puhtaasti mutuilemaan. Kahdeksannesta osasta nappasin kyllä ihan kivat pojot. Itellaa koskevan kysymyksen muistin siitä, että se vaihtui siihen aikaan, kun olin kauppaopistossa, niin sieltä toi sitten muistui mieleen.

Mutta joo. Katellaa!
Perkeleen Itella meni pieleen kun olin töissä siellä ja se lanseerattiin työntekijöille silloin aiemmin kuin julkisuuteen, niin meni vuodella pieleen.

Nyt muten sieppaa toi itsenäisyysjulistus juttu, kelasin että ei kai eduskunta sitä päätä, että kai eduskunta on sen antanut jo aiemmin ja sitten pressa sen julistaa, mutta eihän sillon ollut presidenttiä... vitun uuno. Eli olisi vain pitänyt laittaa 6.12, mietin että taas kerran kompa kyseessä, no tyhmästä päästä maksaa sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Perkeleen Itella meni pieleen kun olin töissä siellä ja se lanseerattiin työntekijöille silloin aiemmin kuin julkisuuteen, niin meni vuodella pieleen.
Mulle Itella oli helppo, ja nyt pääsen sanomaan että ihan työn puolesta. Tein Suomen Postille 2004 alkaen muutamia toimeksiantoja, ja kun myöhemmin muutin ulkomaille, niin seuraava tekemäni ehdotus yhteistyösuunnitelmasta osoitettiin jo Itellalle. Vieläpä niin, että neuvotteluvaiheessa papereissa luki Suomen Posti, mutta lopullisessa tarjouksessa olikin Itella.

Toistaiseksi iteljoonit ovat jakaneet ainakin meille kotiin postit siinä missä postiljoonitkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toistaiseksi iteljoonit ovat jakaneet ainakin meille kotiin postit siinä missä postiljoonitkin.

Jos tarkkoja ollaan niin kuluttaja-asiakkaat kohtaavat Itellan työntekijät kuuluvat edelleen pääasiassa ns. "posti-konserniin", mutta vastaavasti yritysasiakkaiden kanssa tekemisissä olevat henkilöt kuuluvat Itellan palvelukseen, mikä tarkoittaa sitä, että postinjakajat - jotka jakavat postia yksityisille - ovat edelleen postinjakajia ja Postin palveluksessa, tosin Posti on sitten osa Itellaa, mutta yritysasiakkaille postia jakavat henkilöt - riippuen yritysalasta - voivat kuulua Itellaan. Siksi esim. postitoimipaikat ovat ovat edelleen postitoimipaikkoja ja postinjakajat virallisesti postinjakajia. Ja siksi postin yksityisasiakkaille tarkoitetut verkkosivut tottelevat nimeä: Etusivu - Posti kuluttajille ja jotka nimellisesti tuntevat myös nimen "Postia kuluttajille".

Ja mistä minä tiedän tämän? No siitä, että käytännössä vuoteen 2009 saakka olin Itellan/Suomen Posti Oyn palveluksessa.

Ylläoleva on todella karkea selonteko asiasta, paljon riippuu sitten alihankkijoiden suhteesta ja siitä keitä alueellisesti konsernin palvelukseen kuuluu.

Toisaalta sitten yritysasiakkaiden kesken käytetään paljon nimeä Itella ja niinpä esim. viimeisinä vuosina työpaikkanani ollut Postin Logistiikkakeskus Vantaalle palveli myös Itellaa ja niinpä siellä sijaitsi Itellan logistiikkakeskus yritysasiakkaille.

vlad.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mulle Itella oli helppo, ja nyt pääsen sanomaan että ihan työn puolesta. Tein Suomen Postille 2004 alkaen muutamia toimeksiantoja, ja kun myöhemmin muutin ulkomaille, niin seuraava tekemäni ehdotus yhteistyösuunnitelmasta osoitettiin jo Itellalle. Vieläpä niin, että neuvotteluvaiheessa papereissa luki Suomen Posti, mutta lopullisessa tarjouksessa olikin Itella.

Toistaiseksi iteljoonit ovat jakaneet ainakin meille kotiin postit siinä missä postiljoonitkin.
Tuntuvat penteleet laskuja tuovan useammin kuin postin aikaan... ja paketit tulee ninjana. Eli saa perskule ite raahata jostain studelista kymmenine kilojen boksia, kun sellasta satasen juoksijaa ei olekkaan, että ovelle kerkeisi ennen kuin on kaveri jo kadonnut.

No muisti on ailahtelevainen ja muistelin että talvella lanseerasivat sen nimenmuutoksen porukalle, mutta hittoakos tolla on väliä.

Mutta se OT:stä... enemmänkin kirjotin siitä että miksi tuo bond juttu on pitänyt vääntää tuollaiseksi? Ei millän pahalla Vegelle, mutta nyt on ollut viimesissä visailuissa sellasia kyssäreitä, että kun ei ymmärrä kysymystä, niin on hankala vastata vaikka voisi muka jotain tietääkkin. Esim. se "ulkomaalainen" niin NHL:ssä kyllä ulkkareita on myös Selänne. Yleensäkkin niistä puhutaan NHL:n ulkomaalaisina, tosin tuskin tuosta olisi pinnoja tullut, mutta olisi nyt edes voinut koittaa, kun se Selänne oli aika looginen tuohon. Sama pätee nyt tuohon bondiin ja itsenäistymiseen, että haetaanko päivämäärällä vai vuotta. Tuo Premier League juttukin on siinä rajoilla, ihan jees että myydään nimi jne. mutta voisi sen nyt tehdä selväksi että haetaan nimen omaan yhden asian takia. Onko seuraavassa että mikä joukkue on voittanut Liigan enempi kuin kukaan muu ja vastauksena Kärpät ja 1? Sama pätee vaikka pasta kysymykseen, että pitäis määritellä just durum vehnäjauhot, maailman vehnistä jotain 10% on durumia ja voi olla että muista tehdään enempi pastaa ja nuudeleita tonnisesti kuin juuri durumista, tai että miten määritellään hedelmä, koska pähkinät ovat aukeamattomia hedelmiä ja ne on muuten helvetisti kookosta energiapitosempia.

Ei siinä hyvä visa ja peukkua sille että joku viitsii. Eikä mua haittaa yhtään vaikka en mitään osakkaan tai en ymmärrä kysymystä, koska en tätä turhan vakavasti ota. Harmittelen vaan että voisin joskus vastata väärin ymmärtämällä mitä kysytään, enkä vain vastata väärin ymmärtämättä mitä haetaan :D

Jos tarkkoja ollaan niin kuluttaja-asiakkaat kohtaavat Itellan työntekijät kuuluvat edelleen pääasiassa ns. "posti-konserniin", mutta vastaavasti yritysasiakkaiden kanssa tekemisissä olevat henkilöt kuuluvat Itellan palvelukseen, mikä tarkoittaa sitä, että postinjakajat - jotka jakavat postia yksityisille - ovat edelleen postinjakajia ja Postin palveluksessa, tosin Posti on sitten osa Itellaa, mutta yritysasiakkaille postia jakavat henkilöt - riippuen yritysalasta - voivat kuulua Itellaan. Siksi esim. postitoimipaikat ovat ovat edelleen postitoimipaikkoja ja postinjakajat virallisesti postinjakajia. Ja siksi postin yksityisasiakkaille tarkoitetut verkkosivut tottelevat nimeä: Etusivu - Posti kuluttajille ja jotka nimellisesti tuntevat myös nimen "Postia kuluttajille".

Ja mistä minä tiedän tämän? No siitä, että käytännössä vuoteen 2009 saakka olin Itellan/Suomen Posti Oyn palveluksessa.

Ylläoleva on todella karkea selonteko asiasta, paljon riippuu sitten alihankkijoiden suhteesta ja siitä keitä alueellisesti konsernin palvelukseen kuuluu.

Toisaalta sitten yritysasiakkaiden kesken käytetään paljon nimeä Itella ja niinpä esim. viimeisinä vuosina työpaikkanani ollut Postin Logistiikkakeskus Vantaalle palveli myös Itellaa ja niinpä siellä sijaitsi Itellan logistiikkakeskus yritysasiakkaille.

vlad.
Jos tarkkoja ollaan niin tuolloin 2007 tms. niin itseasiassa koko postin nimi piti muuttaa itellaksi, myös kuluttajille. Onneksi perkeleet luopuivat yrityksestä kun sana posti nyt on melko kansainvälinen. Esim. kaikki postin autot tänäkin päivänä kantaa itella nimeä ja niillä jakajillakin on itellan puvut, ei postin. Eikä kyse ole mistään emokonserneista jne. vaan siis Suomen Posti Oyj muutti nimensä Itella Oyj:ksi. Vain ne vitun pallot säily. Muuten ne pallot makso muistaakseni muutaman sataa tuhatta ja tienaajana oli joku mainosfirma. Kalleimmat boltsit mitä tiedän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos tarkkoja ollaan niin kuluttaja-asiakkaat kohtaavat Itellan työntekijät kuuluvat edelleen pääasiassa ns. "posti-konserniin", mutta vastaavasti yritysasiakkaiden kanssa tekemisissä olevat henkilöt kuuluvat Itellan palvelukseen, mikä tarkoittaa sitä, että postinjakajat - jotka jakavat postia yksityisille - ovat edelleen postinjakajia ja Postin palveluksessa, tosin Posti on sitten osa Itellaa, mutta yritysasiakkaille postia jakavat henkilöt - riippuen yritysalasta - voivat kuulua Itellaan. Siksi esim. postitoimipaikat ovat ovat edelleen postitoimipaikkoja ja postinjakajat virallisesti postinjakajia. Ja siksi postin yksityisasiakkaille tarkoitetut verkkosivut tottelevat nimeä: Etusivu - Posti kuluttajille ja jotka nimellisesti tuntevat myös nimen "Postia kuluttajille".
Kyllä, Posti on Itellan markkinointinimi ennen muuta kuluttajaliiketoimintaa ajatellen.

Ilmalan pääkonttori tuli takavuosina asiakasyhteistyön kautta hyvin tutuksi minulle. Nykyisiä ja entisiä Suomen Postin ja Itellan ihmisiä tunnen monia. Aika paljon on firma muuttunut viimeisten liki 20 vuoden aikana, kun olen yritystä seurannut välillä etäämpää, välillä lähempää. Mutta paljon hyviä tietovisakysymyksiä saisi postinjakelun historiasta. Kannattaa ehdottomasti itse kunkin vierailla myös Postimuseossa, joka nykyään on Tampereella. Oli ennen Helsingin vanhan pääpostin yhteydessä, joskus kävinkin tutustumassa. Ylitti odotukset.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kannattaa ehdottomasti itse kunkin vierailla myös Postimuseossa, joka nykyään on Tampereella. Oli ennen Helsingin vanhan pääpostin yhteydessä, joskus kävinkin tutustumassa. Ylitti odotukset.

Harmillista etten tullut aikanaan pk. seudulla asuessani käyneeksi Postimuseossa ns. Potitalossa siinä Sokoksen kulmilla vaan aika meni aivan johonkin muuhun - toisinaan jopa täydellisesti triviaaleihin seikkoihin.

Pitäisiköhön kesällä käydä Postimuseossa Tampereella ja samalla yhdistää reissuun vierailu Lenin-museossakin...

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pitäisiköhön kesällä käydä Postimuseossa Tampereella ja samalla yhdistää reissuun vierailu Lenin-museossakin...
Tamperelaisista museoista saisi hyvän visailukysymyksenkin! Sieltä löytyy myös mm. vakoilumuseo. Ja lähimaastossa on taidemuseoiden lisäksi myös ainakin nukkemuseo ja laatuisa automuseo.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tamperelaisista museoista saisi hyvän visailukysymyksenkin! Sieltä löytyy myös mm. vakoilumuseo. Ja lähimaastossa on taidemuseoiden lisäksi myös ainakin nukkemuseo ja laatuisa automuseo.

Älä unohda Lenin-museota!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tamperelaisista museoista saisi hyvän visailukysymyksenkin! Sieltä löytyy myös mm. vakoilumuseo. Ja lähimaastossa on taidemuseoiden lisäksi myös ainakin nukkemuseo ja laatuisa automuseo.

Pelkästä Vapriikista saisi oman visailunsa. Suomen paras museokokonaisuus ylivoimaisesti. Ainutlaatuisia erikoisnäyttelyitä (viimevuotinen Terrakottasoturien näyttely pisti pohjat), Tampere 1918 -sisällissotanäyttely on erinomainen, ja myös lelunäyttely, luonnontieteellinen näyttely, Tampereen raskaan teollisuuden näyttely yms. ovat kaikki katsomisen arvoisia.

Sokerina pohjalla tietysti Jääkiekkomuseo, jossa jokaisen jatkoaikalaisen pitäisi käydä pyhiinvaelluksella, mitään hyväksyttävää perustetta käymättä jättämiselle ei ole.

Tampere on ensiluokkainen museokaupunki. Sanoisin, että Suomen paras sellainen. Helsingissäkään ei ole vastaavaa tarjontaa, vaikka esimerkiksi Urheilumuseo ja stadionin torni ovatkin kansallisella tasolla uniikkeja.

Toki täytyy Turunkin puolta pitää sen verran, että jos joku ulkopaikkakuntalainen tai muu olento tänne varsinaiseen Suomeen ja Suomen sivistyksen kehtoon saapuu, niin täälläkin kannattaa käydä mm. Aboa Vetuksessa, Forum Marinumissa, Apteekkimuseossa, Käsityöläismuseossa ja tietysti Turun linnassa, erityisesti sen uudessa perusnäyttelyssä. Biologinen museokin on lapsille mukava paikka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
enemmänkin kirjotin siitä että miksi tuo bond juttu on pitänyt vääntää tuollaiseksi?

Niin, mikä tämä nyt oli? Kysyttiin ainoastaan kuinka monta eri Bondia on ollut? Ymmärsin kysymyksestä, että on joku tv-sarjakin. En ole järin kiinnostunut niistä leffoistakaan, niin vastasin vain kuusi, mikä on ilmeisesti aika lähellä oikeaa.

Mikä on EON? Joku sähköfirmaan viittaava, mutta ilmeisesti myös tuotantoyhtiö mikä on tuottanut kaikki Bondit?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mandariinien ja mandariinien kaverien oikeista vastauksista puuttui nähdäkseni tangeriini:

Oikeita vastauksia olivat: appelsiini, sitruuna, greippi, mandariini, klementiini, minneola, limetti, kumkvatti, pomelo, pomeranssi, Rumelo (=ugli, rumeliini, tangelo), sweetie ja bergamotti

Se kuitenkin on tämän sivun mukaan situshedelmä siinä missä satsuma ja klementiinikin.

Mandariini – Wikipedia

Ehkä tuostakin oli pinnat annettu, mutta kun kerran satsumakin sai jälkimaininnan. (Tosin satsumat on noista parhaita).
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos tarkkoja ollaan niin tuolloin 2007 tms. niin itseasiassa koko postin nimi piti muuttaa itellaksi, myös kuluttajille. Onneksi perkeleet luopuivat yrityksestä kun sana posti nyt on melko kansainvälinen. Esim. kaikki postin autot tänäkin päivänä kantaa itella nimeä ja niillä jakajillakin on itellan puvut, ei postin. Eikä kyse ole mistään emokonserneista jne. vaan siis Suomen Posti Oyj muutti nimensä Itella Oyj:ksi. Vain ne vitun pallot säily. Muuten ne pallot makso muistaakseni muutaman sataa tuhatta ja tienaajana oli joku mainosfirma. Kalleimmat boltsit mitä tiedän.

Kyllä ja nimenmuutos aikanaan herätti myös henkilökunnan keskuudessa todella paljon keskustelua ja monien mielestä tuntui käsittämättömältä ajatukselta luopua perinteisestä posti-nimestä ja vaihtaa se johonkin "mitään tarkoittamattomaan" itellaan.

Kirjoitin eilen - pienessä sivumyötäisessä - hiukan epäselväksi eli olet oikeassa, mistään emokonsernista ei ole kyse vaan kyse on kuluttaja-asiakkaille käytettävästä perinteisestä ja tunnetusta nimestä, joka päätettiin pitää voimassa, mutta mitään Suomen Posti Oyj:tä ei ole enää olemassa, on vain Itella Oyj - jossa kuluttaja-asiakkaille näkyvä osa käyttää perinteistä nimeä toimipaikoissaan.

Palloille tuli kieltämättä hintaa, mutta ovat pieni raha verrattuna moneen muuhun Postin (ja Itellan) sekoiluun tässä viimeisinä vuosikymmeninä.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kurkistin tuon liiran Wikipediasta. Nyt on kyllä taas niin sekavaa menoa tuon valuutan kanssa, että Vegellä ei taida mitään yhtä oikeaa vastausta ollakaan. Ei hän sitä olisi kysynyt, jos ei olisi pitänyt asiaa selvänä. Eipä vain taida olla mitenkään niin selvä.

Taas jäämme odottamaan mitä sieltä tulee.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kurkistin tuon liiran Wikipediasta. Nyt on kyllä taas niin sekavaa menoa tuon valuutan kanssa, että Vegellä ei taida mitään yhtä oikeaa vastausta ollakaan. Ei hän sitä olisi kysynyt, jos ei olisi pitänyt asiaa selvänä. Eipä vain taida olla mitenkään niin selvä.

Taas jäämme odottamaan mitä sieltä tulee.

Wikipediasta, varsinkaan suomenkielisestä, ei tosiaan ole juurikaan apua. Muualta löytyy kattava lista. Itse pisteytys tulee olemaan aika joustava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös