Jatkoajan vedonlyöntikilpailu - onko ideaa/osallistujia?

  • 4 797
  • 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuleeko palkinnot mukaan?
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sellaista infoa tuli, että kisasoftaa ei ole vielä rakennettu ja aikataulu on avoin. Joten ehkä voi aloittaa täällä oman kisansa ja ne, jotka haluavat osallistua toiseen kilpailuun palkinnoilla osallistukoon siihen sitten kun se aukeaa. Mielestäni kannattaa osallistua molempiin.

Jatkoajan kisan säännöistä olisi hyvä tehdä vielä tiivistelmä. Jotenkin näin olen kuvitellut homman pyörivän:
-Kisajakso: Vähintään 2 kuukautta mieluummin vaikka SM-liigan alun edeltävälle viikolle.
-Pisteytys: Jokaiselle 100 yksikköä "pelikassaa". Yhteen vetoon saa sijoittaa korkeintaan 5% kassan senhetkisestä koosta.
-Vähintään 3 vetoa viikossa. Sillä ei ole väliä, jos joka viikko ei saa kolmea kohdetta täyteen, pääasia että niitä on keskimäärin 3 viikossa. Eli yhdellä viikolla voi vetää vaikka 9 kohdetta ja huilata pari viikkoa.
-Voittaja on se, joka kasvattaa "kassansa" suurimmaksi.
-Pelikohteina saa minun mielestäni käyttää minkä tahansa netistä löytyvän välittäjän kertoimia, kunhan ilmoittaa "vetoa" tehdessään miltä toimistolta kerroin on löydetty + päivämäärä ja kellonaika. Jos tulee erimielisyyksiä asian voi silloin tarkistaa. Mielestäni myös Hippoksen ravikohteet kannattaa ottaa mukaan.
-Perustelut ovat positiivinen asia, mutta niitä ei ole välttämätöntä kirjoittaa.

Lisäilkää noihin omia ajatuksianne.
 

Shane

Jäsen
Tjaa, no meikäläinenhän voinee pyöräyttää kisan käyntiin sitten vaikka samantien, niin että jo huomenna ilmestyvän Veikkauksen listan kohteet olisivat mukana. Tuskinpa tässä enää juurikaan uusia ajatuksia tai ehdotuksia tulee esille, kun tätä ketjua on jo sen verran kauan tässä pyöritelty.

Jukka; sorry, mutta en ota ravikohteita, enkä kaikkia internetistä löytyviä kohteita tähän leikkiin mukaan, yksinkertaisesti minun työmääräni (ja tuolla jo edellä mainittujen syiden) takia. Katsos kun pitää tehdä tässä välillä muutakin kuin istua koneen ääressä.. Mutta kertoimet saa tosiaan kaivaa eri yhtiöiden listoilta.

Avaan uuden ketjun sitten kun kisa käynnistyy, mahdollisesti jo tänä iltana. Täydelliset (toivottavasti) ohjeet tulevat sitten ketjun avausviestiin.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä en ottaisi raveja mukaan koska luulen, että kovin moni ei raveja kuitenkaan veikkaisi.
 

Afan

Jäsen
Pari akuuttia muutosehdotusta alkaneeseen kilpailuun:

- Expekt.com mukaan valikoimaan. Pitäisi olla täysin samalla viivalla Unibetin kanssa, molemmilla on suomalainen pankkitili ja suomalaiset sivut meitä pelaajia palvelemassa.

- Alkukassa ehdottomasti suuremmaksi, mikäli minimipanos on 1 €. Jos kerralla on sijoitettava vähintään 1/100 pelikassasta, jää iso osa mahdollisista vedoista pelaamatta. Täytyy olla jo erittäin hyvä kohde, että on järkevää sijoittaa yli prosentti pelikassasta. Mielellään yksi nolla sinne alkukassan summan perään lisää.

- Säännöissä on puhetta Veikkauksen pelien osalta vain Pitkävedosta. Eikö Tulosvetoa saa pelata? Jälkimmäisestä sentään löytyy huomattavasti helpommin pelattavaa, ja se on siten vedonlyöjälle mielekkäämpi peli. Eikä luulisi olevan vaikea tarkistettava.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Afan
Alkukassa ehdottomasti suuremmaksi, mikäli minimipanos on 1 €.

100 yksikköä alkukassaksi oli kuitenkin varsin monen ilmoittautuneen toive, joten eiköhän se ole näin parempi. Tarkistan kuitenkin huomenna tilanteen vielä uudestaan, jos aihetta ilmenee.

Expektin lisäsin, ja tulosvetoja ei ole tulossa mukaan, se oli alunperinkin selvää. Kyllä näissäkin on tarkistamista ihan riittävästi, joten näillä mennään.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Siis eihän tuo "100 yksikköä" tarkoita sataa euroa vaan sataa yksikköä. Jokaisen yksikkö voi olla ihan mitä vaan, 1 euroa, 10 euroa, 100 euroa, ihan mitä vain. Ja alarajaa ei kai panokselle ole määritelty.

Ja kyllä minä olen sitä mieltä, että ravit mukaan. Kesällä kun ei pyöri kuin pohjoismaiset futissarjat ja MLB. Ei niiden tuloksien katsomiseen kauaa mene. Voin itse tarkistaa ja linkittää päivän tulokset, jos joku epäilee huijausta. Mahdollisimman laaja valikoima käyttöön niin kuin todellisuudessakin on.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Afan
- Alkukassa ehdottomasti suuremmaksi, mikäli minimipanos on 1 €. Jos kerralla on sijoitettava vähintään 1/100 pelikassasta, jää iso osa mahdollisista vedoista pelaamatta. Täytyy olla jo erittäin hyvä kohde, että on järkevää sijoittaa yli prosentti pelikassasta. Mielellään yksi nolla sinne alkukassan summan perään lisää.

Jos tämä olisi oikeaa vedonlyöntiä tai sitten todellakin pitkä kisa niin silloin juuri näin kuten Afan sanoi. Toisaalta nyt on kyse 10 viikon kisasta, joten huoli kassan kokonaan kuihtumisesta sen verran pienempi, että tuskin tuo suurikaan ongelma.

Old TJ
 

Shane

Jäsen
Varjo ehti jo vetonsa tehdä, joten tuskinpa tuota alkukassaa enää muutan, ellei tähän ketjuun sitten tule aivan älytöntä valitustulvaa. Tuo yhden euron minimipanos ja pelkästään kokonaisilla euroilla pelaamisen sääntö on sekin laadittu lähinnä helpottamaan omaa työmäärääni.

Olen yrittänyt tehdä tästä kilpailusta sellaisen, että siihen voisivat ottaa helposti osaa niin "ammattilaiset" kuin harrastelijatkin. Ravien, tulosvetojen tai kaikkien mahdollisten kohteiden mukanaolo latistaisi varmasti kilpailun pelkästään "ammattipelaajien" väliseksi, kun taas pelkillä Veikkauksen kertoimilla pelattaessa olisi kisa varmaankin pelkkä harrastepelaajien taisto. Näin ollen joitakin kompromisseja on pakko tehdä, vaikka ne eivät kaikkia miellyttäisikään. Toivottavasti kilpailijat ovat sääntöihin kuitenkin suhteellisen tyytyväisiä.
 

Afan

Jäsen
Afan lämnar åtedbud

Viestin lähetti Shane
- Vetojen kohteina ovat Veikkauksen pitkävetolistan kohteet, ja kertoimet näihin kohteisiin voi hakea joko...

En osallistu kilpailuun, koska säännöt rajaavat kaikki osaamisalueeni kilpailun ulkopuolelle.

Vasta nyt luin säännöt tarpeeksi tarkasti läpi. Mikä ihmeen Jumala on Veikkauksen pitkävetolista, jolta kaikkien kohteiden pitää löytyä? Sitä mukailemalla jäljelle ei jää mitään kivaa. Ei pesäpalloa, ei MM-lätkän tasoitusvetoja, ei maalimäärävetoja... tuskin edes kaikkia MM-lätkän otteluita.

Ymmärrän, miksi rajoitukset on tehty, mutta valitettavasti ne rajaavat minut ulos.

Onnea kaikille osallistujille! Mielenkiinnolla jään loppusaldoja odottamaan.
 

Shane

Jäsen
Re: Afan lämnar åtedbud

Afan; kuten sanottu, jos kaikki mahdolliset netistä löytyvät kohteet otettaisiin mukaan, niin minulta menisi ikä ja terveys paitsi erikoisempien kohteiden (esim. Centreltä löytyy futsalia, snookeria, krikettiä, rugbya jne..) tulosten etsimiseen, myös tämän kilpailun vetojen tarkistuksiin.

Valitan, kaikkia en pysty millään miellyttämään.
 

Afan

Jäsen
Ratkaisu voisi olla se, että jokainen seuraa omatoimisesti pelikassansa kehitystä. Jos jollain on tarvetta huijata tällaisessa kisassa, ei voi kuin ihmetellä. Tiedän, että kisa saattaisi paisua turhan laajaksi tuolloin, joten ymmärrän hyvin nykyisen rajauksen. Poisjääntini ei suinkaan johdu kiukuttelusta, vaan siitä, että minulle sopivia kohteita ei juurikaan jää jäljelle.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Asetun tässä Afanin tueksi. En jaksa uskoa, että kukaan vaivautuisi huijaamaan omassa seurannassaan(miksi???). Ja veikkaanpa, että sieltä löytyy aina muutama sellainen kaveri, jotka seuraavat muiden vedot joka tapauksessa, joten huijaaminen olisi vaikeaa ja jos siitä jää kiinni, niin mainehan siinä menee. Huijaamalla saavutettu "hyöty" olisi kiinnijäämisen haittoja paljon pienempi.

Minä ainakin olen kiinnostunut näkemään Afanin tulosvedot yms.
Kisan pohjimmaisena tarkoituksena on ainakin minulla pelimenestyksen parantaminen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tuskinpa sitä kukaan huijaamaan rupeaisi ja etenkin kärkipäässä luultavasti tultaisiin pitämään tiukempaa seurantaa pelaajien edesottamuksista.

Se että tosiaan minimipanos ei oikein noudata Kellyä kuin joissain _todella_ hyvissä otteluissa on ammattipelaajalle haittapuoli mutta itse näen kyllä kyseessä olevan enemmän henkkoht typeryyden ja egoismin jos ei viitsi hieman joustaa matematiikasta leikkimielisen kisan tähden.

Ja eihän sitä ole välttämättä pakko pelata matematiikalla kun ei ole edes oikeaa rahaa pelissä, itse kullekin saattaisi joskus tehdä ihan hyvää pelata välillä fiiliksen mukaan, vaikkei se ehkä kovin järkevää olisikaan.

Eli Afan, ryhdistäydy hieman ja palaa takaisin ruotuun.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enpä usko itsekään kenenkään alkavan huijaamaan vedoilla eli siinä mielessä voisi vetoja kyllä lyödä kriketistä taikka maahockeystä, mutta toisaalta ihan hyvä pitää jonkinlainen kontrolli. Ottamattta kantaa siihen, että onko tämä nyt oleva (veikkauksen pv-lista) hyvä vai huono ratkaisu niin kuitenkin erään suuren ajattelijan sanoin "Näillä mennään". Kuten itsekin totesin tuossa ensimmäistä vetoa jättäessäni niin pari todella herkullista kerrointa tältä päivältä livahti jo ohi suun. Puhumattakaan noista over/under-vedoista, tasoitusvedoista taikka muista.

Minimipanoksen osalta toistan tässä itseäni. Eli Kellyn kaavan mukaiset panostukset ja muutenkin seuranta ovat aikalailla pidempijänteistä työtä varten. 10 viikon kisa on todella lyhyt aika ja itse en ainakaan aio käyttää Kellyn mukaisissa panostuksissa mitään jakajia. Päinvastoin ehkä jopa kertoimia. Jos kisan pituus olisi vuosi taikka kaksi olisi tilanne aikalailla erilainen. Kellyn kaavan tarkoitushan on pitää panokset sellaisina, että missään tilanteessa pelikassa ei pääse kuihtumaan nollille. Näin lyhyessä kisassa 100-kertainen kassa minimipanokseen nähden pitäisi kyllä olla riittävä.

Ihan samoin tuo 10 viikon pituus on aivan liian lyhyt aika oikeasti mittaamaan onko joku hyvä vai huono vedonlyöjä. Toki siitä jo jotian osviittaa saa, mutta tilastollisesti tuo on vielä todella pieni otos. Mutta ei se oikeasti tätä kisaa haittaa. Ei tämä niin vakavaa ole.

Kun kyseessä siis on kuitenkin leikkimielinen (niin - onhan?) kisa niin itse ainakin aion jonkin verran lyödä fiilistelypohjaltakin ei-ihan-niin-vakavia vetoja, vaikka pääosan kisaan laittamistani varmaan laitan myös ihan oikeaksi vedoksi. Siis kun leikkiä tämä on niin ei tätä nyt niin vakavasti pidä ottaa. Eli jos käypi kylmät niin sitten hytistään kylmässä.

Ei siis muuta kuin peliin mukaan kisailemaan ja vaihtamaan ajatuksia vedonlyönnistä ja kohteista. Ei tämä niin vakavaa ole.

Old TJ

PS. Ja itse ainakin käytän kaikki nämä rajoitukset hyväkseni kisan jälkeen selittäessäni sitä miksi en voittanutkaan kisaa vaikka olenkin aivan ylivoimaisesti jatkoajan ja kenties koko maailman taitavin vedonlyöjä.... ;)
 

Afan

Jäsen
Kun viestieni pointti näyttää ainakin varjolta menneen heittämällä ohi, toistan vielä.

Suhtautumiseni tällaisiin kisoihin on tosissaan, mutta ei vakavissaan. Vaikka kyseessä leikkimielinen kisa onkin, katson Jukan tavoin, että taustalla pitäisi olla ajatus uuden oppimisesta matkalla paremmaksi vedonlyöjäksi. Kuten olen jo todennut, Veikkauksen pitkävetolistan kohteet eivät juurikaan osu omalle osaamisalueelleni, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa muille kilpailijoille. Voisin toki varjon ehdotuksen mukaisesti heitellä fiilispohjalta vetoja kohteisiin, joista en tiedä riittävästi, mutta se olisi yhtä tyhjän kanssa.

Tarkemman harkinnan jälkeen olen Old TJ:n kanssa samaa mieltä siitä, että tällaisessa kisassa Kellyn kaavan jakaja todellakin tulisi muuttaa kertojaksi, koska vain korkealla riskiprofiililla on mahdollisuus suuriin saavutuksiin, jollaisella kisan voisi voittaa. Tämä ei tosin mikään kynnyskysymys ole ollutkaan.

Shanen aloittama kisa on erittäin mielenkiintoinen, eikä minun poisjääntini taatusti hetkauta kisan arvoa suuntaan eikä toiseen, joten jännittäviä hetkiä kaikille muille!
 

Shane

Jäsen
Jep, mennään tämä kisa nyt näillä säännöillä loppuun asti, niin nähdään miten hyvin esimerkiksi tuo oman pelikassan seuraaminen kultakin pelaajalta onnistuu. Jos homma toimii hyvin, ja innostusta riittää aivan kisan loppuun asti, niin kyllähän sitä sitten myöhemmin voisi käynnistää pidemmänkin kilpailun, jossa sallittaisiin kaikki mahdolliset kohteet ja kertoimet.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähden siis kisaan, ja ilmoittaudun nyt tännekin (ilmoittauduin jo itse ketjuun ja aloitin vetoni) varmuuden vuoksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös