Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 350
  • 13 719

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä mixuun tulee, en voisi olla enempää eri mieltä hänen arvojensa kanssa. Minusta oli kuitenkin palstan rikkaus, että toisinajattelijat saivat esittää (typeriltä tuntuvatkin) kantansa. Viime aikoina sitä on kitketty pois. Keskustelu tapetaan. Milloin Golden Awe on viimeksi käynyt vapaalla? hannes_ko? Käyttäjänimetön? Murmeli? Evilille tuli juuri pelikielto, koska jollekin tuli paha mieli hänen kirjoituksistaan.

Niin jos kannan esittäminen on sitä, että kirjoittaa muuten asiallisesti sujuvaan keskusteluun "Homot ovat perseestä, jumalaa vastaan ja pitäisi tappaa tältä planeetalta"-tyylisen kannanoton jolla sotkee koko keskustelun provoiluksi. Oman mielipiteen saa tuoda ilmi, mutta silloin olisi sopivaa, että keskustelupalstalla myös perustelisi sen oman mielipiteensä eikä vaan tyytyisi heittelemään typeriä provoja. Toki ymmärrän huolesi tästä "keskustelun tappamisesta", koska nykyisellä linjalla esim. Golden AWe on lopettanut vapaalle kirjoittamisen.

Mitä Evilin pelikieltoon tulee, niin ihan ansaittuhan se oli. Ei kai tämä ole mikään kännisekoilupalsta, sitä varten on suoli24 erikseen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onko kissa koira? Niitä päitä täällä leikataan, jotka nousevat massasta.
Olen kyllä sitä mieltä, ettei mixu ainakaan laadukkaiden kommenttiensa takia massasta noussut. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, mutta mielipiteet voi tuoda esiin ilman panettelua ja henkilökohtaisuuksia. Ei JA:sta viime vuosina kai kauhean montaa kirjoittajaa ole laitettu pysyvästi ulos provoilun takia, joten mistään yksittäisestä tapauksesta ei voi mixun osalta olla kyse. En osaa tarkemmin sanoa, koska olen kyseisen nickin laittanut ajat sitten ignoreen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos mietitään, että mistä syystä kyseinen nimimerkki lensi ulos palstalta, niin hänen viimeinen pelikieltohan tuli ymmärtääkseni kommentista, että "kovimmat tappeluiden vastustajat on samoja henkilöitä jotka vapaalla puolella käy kertomassa homouden ihanuudesta. "

Yleensä kovimmat homouden vastustajat ovat kovimpia uskovaisia eli niitä jotka kykenevät perustelemaan näkemyksensä vain raamatulla ja sen arvoilla. Tutkittua faktaa puolestaan on se, että uskonnollisuus ja koulututtamattomuus korreloivat maailmassa keskenään. Samaten koulutustason ja äo-tulosten välillä on myös selvä korrelaatio keskenään (mm. Tatu Vanhasen tutkimukset). Voitaisiinko asiasta siis ajatella, että kyseinen henkilö on koulutuksensa ja äo:nsa takia todennäköisesti kykenemätön perustelemaan mielipiteitään ja hänen kirjoitusoikeutensa poistettiin siksi?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vapaalle ei taida kirjoittaa enää kukaan, jolla olisi sellaistakin kirjoitettavaa, joka jotakuta saattaisi kiinnostaa, tai joka laittaisi ajattelemaan asiaa toiselta kantilta.

Keskustelu on tosiaan ollut näivettymään päin jo pidemmän aikaa. Surullisimpia esimerkkejä tästä ovat politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita käsittelevät keskustelut, jotka ovat taantuneet lähinnä "vastapuolelle" vittuiluksi ja olkiukkokilpailuksi. Tosin nyt nuokin ovat rauhoittuneet, jostain kumman syystä. Ilmapiiri, jossa trollausta katsotaan jatkuvasti läpi sormien ja sitä kautta kannustetaan kyseiseen toimintaan, ja jossa taas toisaalta kukaan ei voi olla varma, tuleeko 1-3 kuukauden banni vaikka yhtään sääntöä ei rikokaan, ei juurikaan kannusta kipeistä asioista keskustelemiseen.

Onhan noita toki hyviäkin keskusteluja edelleen olemassa vapaankin puolella, esimerkiksi rakennus- ja remontti-ketju, matkakohde-ketju ja asiakaspalvelu-ketju. Ovat ilmeisesti säästyneet noilta noin päivän mittaisilta trollaushyökkäyksiltä, joiden uhreiksi monet muut keskustelut ovat joutuneet.
 

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisko joku tehdä jotain tolle siirtohuhuketjulle? Niin paljon turhia ja täysin asiaan kuulumattomia viestejä. Ainakin hifk-fanit keskustelevat siellä keskenään hifk:n maalivahdeista, vaikka heillä on siihen oma ketju hifk osiossa. Oikeesti nakertaa, kun huomaa, että ketjuun on tullut viesti, ja sitten siellä kirjotellaankin jotain mikä eikä liity huhuihin, tai mahdollisiin siirtoihin mitenkään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voisko joku tehdä jotain tolle siirtohuhuketjulle? Niin paljon turhia ja täysin asiaan kuulumattomia viestejä. Ainakin hifk-fanit keskustelevat siellä keskenään hifk:n maalivahdeista, vaikka heillä on siihen oma ketju hifk osiossa. Oikeesti nakertaa, kun huomaa, että ketjuun on tullut viesti, ja sitten siellä kirjotellaankin jotain mikä eikä liity huhuihin, tai mahdollisiin siirtoihin mitenkään.
(V)ihastuttaako moderaattoritoiminta noin paljon, että tulet kertomaan tuon tänne, kun on olemassa paljon sopivampikin ketju aiheelle? Ei tarvitse etsiä edes kaukaa. Minua ainakin nakertaa tällainen off-topic. Luulin pääseväni mehustelemaan jollain moderaattorien töppäyksellä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Toivottavasti tällaiset "linkkikikkailut" kitketään pois, että käytetään alleviivausta ja sinistä väriä.

"Esimerkki, jossa on tekstiä ja tässä on linkkin muttei olekaan"
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toivottavasti tällaiset "linkkikikkailut" kitketään pois, että käytetään alleviivausta ja sinistä väriä.

"Esimerkki, jossa on tekstiä ja tässä on linkkin muttei olekaan"
Oikeasti: mitä vitun väliä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jos tällainen uudistus on tehty, että linkit on sinisiä lukemisen helpottamiseksi niin perseestä se on sitä tietentahtoin sekoittaa.

Mielestäni on perseestä, että yhden vakiovinkujan takia tehdään tällainen muutos. Palsta oli helppolukuisempi ennen tuota muutosta. Nyt ne siniset pomppii silmille. Ja sulta Leon ei ole kysytty mitään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ei noita Peacemasterin viestejä kyllä oikein voi provoiksi kutsua, lähes kaikista kun näkee että ihan kieli poskessahan nuo on kirjoitettu. Ei kai noita oikeasti tosissaan voi kukaan ottaa? :D
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai nyt ne linkit on taas sinisiä... toimii. Toimi jo silloin aikoinaan hyvin ja voi herra siunaa sitä kitinää, joka syntyi, kun linkit olivatkin yht'äkkiä muun tekstin värisiä. Tässä kohtaa paluu juurille toimii. Hyväksi havaittu käytäntö, joka on tuttu kaikkialta muualta netistä. Kiitän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielestäni on perseestä, että yhden vakiovinkujan takia tehdään tällainen muutos. Palsta oli helppolukuisempi ennen tuota muutosta. Nyt ne siniset pomppii silmille. Ja sulta Leon ei ole kysytty mitään.
Ellei dementiasi ole vielä edennyt liian pitkälle, muistat varmaan sen pulinan, mikä tuli, kun ne perinteiset siniset linkit vaihtuivat mustiin aikanaan. Eli ei tämä ole mikään muutos, vaan paluu vanhaan. Ja minusta on erittäin positiivista, että linkin erottaa jo vilkaisemalla tavallisesta tekstistä.

PS. Luin kaikki muut viestit paitsi tuon edellisen, ja siinähän se asia jo tuli sanottua.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mielestäni on perseestä, että yhden vakiovinkujan takia tehdään tällainen muutos.

Kyllä tuo sinisistä linkeistä valittaminen on minun silmääni näyttänyt enemmän yksittäisten kirjoittajien valittamiselta. Suurin osa vaikuttaisi olevan tyytyväinen muutokseen.
 

d2uce

Jäsen
Kyllä tuo sinisistä linkeistä valittaminen on minun silmääni näyttänyt enemmän yksittäisten kirjoittajien valittamiselta. Suurin osa vaikuttaisi olevan tyytyväinen muutokseen.

Minun mielestäni muutos paskempaan suuntaan.

En kuitenkaan halua ruveta itkemään enempää mistään linkkien väreistä, koska tällä palstalla kuitenkin kaikki toimii pääpiirteittäin hyvin. Jos sillä, että linkit muistuttavat minun yläasteaikojen ATK-tuntien HTML-harjoituksia, saadaan joku elämäntapakitisijä onnelliseksi, niin mennään sitten näillä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minun mielestäni muutos paskempaan suuntaan.

En kuitenkaan halua ruveta itkemään enempää mistään linkkien väreistä, koska tällä palstalla kuitenkin kaikki toimii pääpiirteittäin hyvin. Jos sillä, että linkit muistuttavat minun yläasteaikojen ATK-tuntien HTML-harjoituksia, saadaan joku elämäntapakitisijä onnelliseksi, niin mennään sitten näillä.
Pistä vaan rohkeasti yksityisviestiä tai vaikka sähköpostia (varmasti löytyy), jos mun satunnainen linkkimuistuttelu vituttaa noi paljon. Jotenkin kyllä tulee sellainen olo, että mulla on yllättävän kova vaikutus joidenkin nimimerkkien takaa löytyvien tyyppien elämään, jos pitää oikein tänne tulla vittuilemaan.
 

d2uce

Jäsen
Pistä vaan rohkeasti yksityisviestiä tai vaikka sähköpostia (varmasti löytyy), jos mun satunnainen linkkimuistuttelu vituttaa noi paljon. Jotenkin kyllä tulee sellainen olo, että mulla on yllättävän kova vaikutus joidenkin nimimerkkien takaa löytyvien tyyppien elämään, jos pitää oikein tänne tulla vittuilemaan.

Sinäkö tämän kaiken takana olitkin? Muistelin, että olisi ollut joku toinen nimimerkki. No, se koira joka toiselle pata kattilaa jne.

Mikäli sait viestistäni sellaisen kuvan, että minua jotenkin tämä muutos vituttaisi kauheasti, niin metsään menit. Mikäli tuo viimeinen lauseesi on kohdistettu mm. minulle, niin melko harhainen oletus sekin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ettekö voisi päästää Moosesta luvattuun maahan - let my people go - free Nelson Mandela!

En tiedä onko suuresti arvostamani nimimerkki mjr kirjoittannut viestinsä "kieliposkella", mutta minusta peruuttamaton kielto vapaalle kirjoittamisesta on kohtuuton, aivan kuten on yhtä kohtuuton rangaistus peruuttaa kirjoitusoikeudet likipitäen jokaisen suuren kiekkoturnauksen kohdalla tältä nimimerkiltä eli TOJ:ltä.

Eroaako hänen kirjoituksena niin kovin paljon minun kirjoituksista suuronnettomuuksien uhrien kohdalla, että juuri hänen kirjoitusoikeutensa on postettava mutta minun ei? Sallitteko siis minulle sen, että sanon etteivät "Belgian kuolleet merkanneet minulle tippaakaan" mutta TOJ:lle ette salli hänen mielipiteitä?

vlad.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eroaako hänen kirjoituksena niin kovin paljon minun kirjoituksista suuronnettomuuksien uhrien kohdalla, että juuri hänen kirjoitusoikeutensa on postettava mutta minun ei?

Hänen tyylinsä eroaa sinun tyylistäsi hyvinkin paljon; sinä pystyt keskustelemaan käytännössä asiasta kuin asiasta fiksusti ja asiallisesti myös niiden kanssa, jotka ovat täysin eri mieltä. Hän taas ei pysty keskustelemaan asiallisesti oikein mistään oikein kenenkään kanssa. Hänella on ollut mahdollisuutensa vapaassa keskustelussa, ja mielestäni työnäytteet olivat niin vahvat, että pysyvä kirjoituskielto on edelleen täysin perusteltu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mites olisi sellainen rajallinen kirjoitus oikeus eli esim 1 viesti päivässä. Näin ei voisi jäädä jankkaamaan vaan olisi pakko keskittyä sisältöön.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eikös tätä Vapaan keskustelun sekametelisoppaa voisi vähän jaotella eri osioihin? Olisi eri alafoorumit vaikka yhteiskunnallisille asioille ja viihteelle jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös