Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 574 934
  • 15 684

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se että tästä pitää tulla vielä jauhamaan tänne on pikkusieluista ja vastenmielistä.

En jaksa uskoa että modet missaavat noin ilmiselvää trollaamista. Kirjaimellisesti elämän ja kuoleman aihe, heitetään taustaksi "asiantuntija" -kortti, kohdistetaan nähdyt tekstit yksilölle raflaavasti, räjäytetään siten koko ketju liekkeihin ja uhriutumiset perään.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Niin siis ajatus oli mulla se, että ylläpito tekee tuon hoitoon ohjauksen samalla, kun poistavat viestin. Toki, jos ylläpito ja käyttäjäkunta on sitä mieltä, että osaavat ja jaksavat kantaa vastuun, niin eihän silloin viestiä tarvitse poistaa. Tuo oli vain minun ajatus.
Ymmärtääkseni ylläpidolla tai moderaattoreilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta tai vastuuta hoitoon ohjauksen suhteen. Niin kuin ei ole muillakaan kanssapalstalaisilla. Ns. tavallisilla siviileillä ei moista vastuuta ole, se kuuluu viranomaisille. Tämä noin niin kuin juridisessa mielessä. Varsinkin, kun kyse on anonyymistä palstasta.

Onneksi palstalta löytyy iso joukko hyviä ihmisiä, jotka ovat halukkaita ja valmiita auttamaan, jos joku hädästään tai hädissään tänne kirjoittaa.

Minusta on aivan typerä ajatus, että moiset viestit pitäisi ylläpidon toimesta poistaa. Jo se, että voi kirjoittaa omasta tilastaan jonnekin näkyville, voi helpottaa oloa. Saatu vertaistuki vielä enemmän. Ei noiden tarkoitus ole poistaa sitä terveydenhuollosta tai muilta viranomaisilta saatavan avun tarvetta. Typerä on mielestäni myös se ajatus, että sallimalla esim. itsetuhoisista ajatuksista kertovien viestien olemassaolon palstalla ylläpito ottaisi jotenkin vastuuta viestin kirjoittaneen tilanteesta.

Kerro nyt kuitenkin, että miten ajattelit ylläpidon hoitavan tuon hoitoon ohjauksen viestin poiston yhteydessä, jos noin toimittaisiin? Joku ajatus sinulla kai oli, kun tuommoista pohdit. @McTorso

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Ymmärtääkseni ylläpidolla tai moderaattoreilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta tai vastuuta hoitoon ohjauksen suhteen. Niin kuin ei ole muillakaan kanssapalstalaisilla. Ns. tavallisilla siviileillä ei moista vastuuta ole, se kuuluu viranomaisille. Tämä noin niin kuin juridisessa mielessä. Varsinkin, kun kyse on anonyymistä palstasta.

Onneksi palstalta löytyy iso joukko hyviä ihmisiä, jotka ovat halukkaita ja valmiita auttamaan, jos joku hädästään tai hädissään tänne kirjoittaa.

Minusta on aivan typerä ajatus, että moiset viestit pitäisi ylläpidon toimesta poistaa. Jo se, että voi kirjoittaa omasta tilastaan jonnekin näkyville, voi helpottaa oloa. Saatu vertaistuki vielä enemmän. Ei noiden tarkoitus ole poistaa sitä terveydenhuollosta tai muilta viranomaisilta saatavan avun tarvetta. Typerä on mielestäni myös se ajatus, että sallimalla esim. itsetuhoisista ajatuksista kertovien viestien olemassaolon palstalla ylläpito ottaisi jotenkin vastuuta viestin kirjoittaneen tilanteesta.

Kerro nyt kuitenkin, että miten ajattelit ylläpidon hoitavan tuon hoitoon ohjauksen viestin poiston yhteydessä, jos noin toimittaisiin? Joku ajatus sinulla kai oli, kun tuommoista pohdit. @McTorso
Se on justiinsa näin! Kysymys. Toivooko itsemurhaketjuun kirjoittanut apua hakeva, että hänen viesti joko a) poistetaan vaiko b) ei poisteta?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Niin siis eikö tuo eilinen lähtenyt juuri siitä liikkeelle, että annettiin aivan kamalaa ohjeistusta ja palautetta. Ja siihen reagoitiin sitten palstalaisten toimesta?
Sepä ja ainakin omalta osalta kierokset nousi melko tappiin kun kommentit tuli vieläpä käsittääkseni apua tarvitsevien kanssa työskenteleviltä, jollaisilta odottaisi paljon hienovaraisempaa suhtautumista.
Ja läikkyi kyllä sitä en kiistä saati kadu, ja arka aihe itsellekin sillä paljon nähnyt itse loppuun menneita ja sitten taas ilokseni myös sitä toista puolta. Avun saanti varmastikkin osaa olla vaikeeta, mutta kun saa apuja oikeilta ihmisiltä/tahoilta niin se päivä osaa vielä kyllä paistaa.

@sammakkosaari rohkean vietinsä jälkeen ehkäpä ainakin positiivisempaa mieltä sai ja vähän suuntaa mitä voisi tehda asian eteen. Tämä tässä osaltani. Sanktioita ootellessa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen jo miettinyt keneksi julkisuuden henkilöksi arvuuttelen @mikko600, jos hän tästä isoimmat penaltit kuittaa.

Niin sää haluat penalttia kanssa. Ryhmähenkeä vimpan päälle.

”Hei, palvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa ja kaikki moderaattorit ovat varattuja. Jos haluat pelikiellon, näppäile nro 10 ja moderaattorit ottavat sinuun myöhemmin yhteyttä. Kiitos, voit nyt sulkea palstan.”

Viimeksi muokattu:

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Meitsi näpyttää äf vitosta Pelikieltopalstalla tällä hetkellä. Turengissa on fläppitaulut ojossa tällä hetkellä aivan varmasti...

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meitsi näpyttää äf vitosta Pelikieltopalstalla tällä hetkellä. Turengissa on fläppitaulut ojossa tällä hetkellä aivan varmasti...
Itse veikkaan, että menee huomisen puolelle. Saattapi tulla pitkiä peli- ja porttikieltoja, joten tuskinpa tuossa hätiköidään. Niin paljon ja selkeästi molemmilla puolilla rikottiin sääntöjä sekä siirryttiin keskustelemaan ensimmäistä ketjusta toiseen, ja vieläpä toisesta kolmanteen, joten isot ovat myös sanktiot. Tuskinpa päästään ihan Hifki - Pelicans -otteluparin jälkeisiin tapahtumiin kuitenkaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse veikkaan, että menee huomisen puolelle. Saattapi tulla pitkiä peli- ja porttikieltoja, joten tuskinpa tuossa hätiköidään. Niin paljon ja selkeästi molemmilla puolilla rikottiin sääntöjä sekä siirryttiin keskustelemaan ensimmäistä ketjusta toiseen, ja vieläpä toisesta kolmanteen, joten isot ovat myös sanktiot. Tuskinpa päästään ihan Hifki - Pelicans -otteluparin jälkeisiin tapahtumiin kuitenkaan.
Vaalit saa jäädä jäihin kunnes tulee penaltteja, uskoisin kolmen finalistin olevan penalttiuhalla ja se ois Aftonbladenin mukaan: En KATASTROF!!

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Nyt on sitten moderaattoreilla aika osoittaa, että säännöt koskevat kaikkia. Todella ala-arvoista tekstiä ja käyttäjään kohdistuvia hyökkäyksiä joka puolelta. Tämä kaikki vain siksi, koska sattuu olemaan eri mieltä. Suvaitsevaisuus ei ole näköjään tarkoitettu ihan kaikille.

Huihaihei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa
Vaalit saa jäädä jäihin kunnes tulee penaltteja, uskoisin kolmen finalistin olevan penalttiuhalla ja se ois Aftonbladenin mukaan: En KATASTROF!!
My god! "Eihän täällä ole sääntöjä, tää on kuin vapaaottelumatsi johon olis saatana tullu" - Mikael Kotkaniemi

Mutta joo, veli @Gostisbehere voidaan julistaa voittajaksi, jos muut finalistit ja ääntenlaskija on ohjattu penalty boxiin. Take my word!

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ihan vitun oksettavaa toimintaa muutamalta nimimerkiltä. Ensimmäinen paikalle tulija on oksettavin viesti, mitä vähän aikaan oon lukenut.

Toinen sitten tulee samaan ketjuun pätemään asioista. Ei jeesus. Ei yllättänyt kuka se oli. Sama narsistinen paska kuka vetää omaa show:ta. Ja uhriutuminen päälle täällä.

Toki sitten oman elämän minionit myös täällä paikalla.

Sais koko porukka lähtee samalla ovenavauksella.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on sitten moderaattoreilla aika osoittaa, että säännöt koskevat kaikkia. Todella ala-arvoista tekstiä ja käyttäjään kohdistuvia hyökkäyksiä joka puolelta. Tämä kaikki vain siksi, koska sattuu olemaan eri mieltä. Suvaitsevaisuus ei ole näköjään tarkoitettu ihan kaikille.

Samaa mieltä. Parille Mengelelle, jotka hyökkäsivät Itsemurha-ketjuun kirjoittanutta nimimerkkiä kohtaan voisi nyt olla ankara.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan vitun oksettavaa toimintaa muutamalta nimimerkiltä. Ensimmäinen paikalle tulija on oksettavin viesti, mitä vähän aikaan oon lukenut.

Toinen sitten tulee samaan ketjuun pätemään asioista. Ei jeesus. Ei yllättänyt kuka se oli. Sama narsistinen paska kuka vetää omaa show:ta. Ja uhriutuminen päälle täällä.

Toki sitten oman elämän minionit myös täällä paikalla.

Sais koko porukka lähtee samalla ovenavauksella.
Kiitos toivotuksestasi.
Edit: vai ymmärsinkö väärin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vertaistuki on äärimmäisen tärkeää, mutta vaatii todella tarkkaa ja myös alalle kouluttautuneen ammattilaisen moderointia.
Ota huomioon, että täällä on myös kokemusasiantuntijoita. Siis niitä, jotka ovat olleet samassa tilanteessa ja osa ymmärtääkseni päässeet eteenpäin elämässään. Sanoisin, että aika paljon enemmän annettavaa kuin jollain leipääntyneellä sosiaalityöntekijällä.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tämäpä juuri. Ihan sama mitä on sanottu tai kommentoitu, niin pakko tulla tänne ulisemaan jostain että ”se oli vaan eri mielipide”. Kertoo paljon näistä henkilöistä kyllä.
Kyllähän se taas tiesi. Samat paskahousut tulee aloittaa saman metakeskustelun.

Klassikot modet on itsevaltaisia tai wokea, mitään ei saa sanoa jne.

Toki heitä myös vainotaan.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ota huomioon, että täällä on myös kokemusasiantuntijoita. Siis niitä, jotka ovat olleet samassa tilanteessa ja osa ymmärtääkseni päässeet eteenpäin elämässään. Sanoisin, että aika paljon enemmän annettavaa kuin jollain leipääntyneellä sosiaalityöntekijällä.

Kiitos. En oikein sanaa meinannut löytää omille ajatuksille, mutta tässä tärkeä pointti.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja jotkut toiset paskahousut vastaa siihen metakeskusteluun tahollaan. Vai mikä osa omasta kontribuutiostasi tähän ketjuun liittyy moderaattoreihin kaiken muiden kirjoittajien haukkumisen seasta?
En sanoisi itseäni paskahousuksi vaan yritän pitää oikeudenmukaisuutta ja empatiakykyä voimassa. IRL olisin sanonut kovemmin sinulle ja eilen kahdelle, olen täällä ihmeen rauhallinen tai sit olen jo WANHA.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ja jotkut toiset paskahousut vastaa siihen metakeskusteluun tahollaan. Vai mikä osa omasta kontribuutiostasi tähän ketjuun liittyy moderaattoreihin kaiken muiden kirjoittajien haukkumisen seasta?
Mä toivoin, että nää sankarit lentää ulos tältä palstalta. Se liittyy vahvasti tähän keskusteluun.

Nää minionit on sit paikalla noin 1-2 viikon välein erilaisten ”epäoikeudenmuikaisuuksien” puolustamassa. Itse taas aika paljon harvemmin. Mutta nyt oksettavuus ylitettiin isosti.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Mä toivoin, että nää sankarit lentää ulos tältä palstalta. Se liittyy vahvasti tähän keskusteluun.

Nää minionit on sit paikalla noin 1-2 viikon välein erilaisten ”epäoikeudenmuikaisuuksien” puolustamassa. Itse taas aika paljon harvemmin. Mutta nyt oksettavuus ylitettiin isosti.
Joo nyt kyllä vedettiin oksettavuus aivan ns. tappiin! Piti oikein hieroa silmiään, että luenkohan nyt aivan oikein näitä viestejä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy