Käsittämätöntä millaisen puolustustulvan saa aikaan yhden täysin turhan spämmiketjun poisto.
Munpuolesta sääntöihin voisi lisätä kaikenlaisten palstanmeemeilyn kieltävä pykälä. Ne on hauskoja ekat 10 kertaa ja sen jälkeen lähinnä rasittavaa typeröintiä.
Onhan se ihan inhimillistä, että ihmetellään ketjun lukotusta, sillä tuo lukotus ei ollut millään tavalla looginen. Käsittääkseni moderaattoreilla oli tuon lukotuksen suhteen kaksi argumentteja, jotka olivat 1) ketjulla ei ollut heidän mielestään hirveästi annettavaa palstalle ja 2) ketjussa vittuiltiin heidän mukaan Tamille. Jos ensimmäinen argumentti on lukotuksen syynä, niin ihan ensimmäisenä pitäisi samalla argumentilla myös lukottaa koko Kierrätyskeskus ja aika monta muutakin ketjua. Jos toinen argumentti on lukotuksen syynä, niin niitä lukotettavia ketjuja on siinäkin tapauksessa useampia.
Tässä ilman mitään ennakkovaroitusta päätettiin lukottaa yksi aktiivinen ketju, vaikka oikea ratkaisu olisi ollut siirtää kyseinen ketju Vapaan keskustelun puolelle. Tässä on myös esitetty mielestäni ihan asiallisia kysymyksiä aiheeseen liittyen, mutta Moderaattorit ovat päättäneet olla vastaamatta kysymyksiin ja toivovat varmaan, että asia vain unohtuu palstalaisilta. Tässä nostettiin nyt yksi henkilö jostain kumman syystä (minulla on kyllä omat aavistukseni syistä) eriarvoiseen asemaan verrattuna muihin. Moderaattorien linjauksen mukaan palstalle saa kirjoittaa turhia nollatason viestejä, kunhan ne eivät vain käsittele Tamia. Lisäksi tämän linjan mukaan myös ihmisille saa naureskella, kunhan ei vain naureskele Tamille.
Itselläni ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään valitettavaa palstan moderointilinjasta ja loppujen lopuksi minulle on myös ihan sama, vaikka Tamista ei saisi jostain kumman syystä kirjoittaa ollenkaan palstalle, sillä se ei vaikuttaisi minun elämääni millään tavalla. Samalla kuitenkin ymmärrän myös tästä ratkaisusta aiheutuneen kritiikin, sillä modejen ratkaisu oli täysin linjaton. Sen vuoksi olisikin kiva, että heille annettuun palautteeseen vastattaisiin ja ratkaisu perusteltaisiin paremmin tai sitten vaihtoehtoisesti nostettaisiin käsi ylös virheen merkiksi.
Vielähän tuon vanhan ketjun voisi siirtää Vapaan keskustelun puolelle ja yhdistää tuon uuden ketjun siihen. Ainakin minun mielestäni se menee jo henkilövittuilun puolelle, että kaikkien aikojen värikkäimmällä suomalaisella jääkiekkopersoonalla on Suomen suurimmalla jääkiekkopalstalla ainoastaan viisi sivua pitkä ketju sen vähän vajaa 300 sivua pitkän ketjun sijaan. Nuo viiden sivun pituiset ketjut ovat niille unisille mikki hiirille, jotka eivät ole eläessään laittaneet yhtään ohjauspeliä kuntoon. Missä kunnioitus? OMG sanon minä !!