Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ohhoh, olin varma, että palstatoveri Nuolella olisi ollut enemmänkin maita listoillaan.
Enemmänkin näitä voisi olla. Tosin olen hieman antanut ns. tasoitusta matkailussa sikäli, että vaikka lapsena menin vanhempien kanssa Kreikan lomasaarille jne, niin sitten kestitin kauan ennen kuin pääsin aikuisiällä ns. vauhtiin matkailun suhteen. Oikeastaan olen reissuja tehnyt enemmän vasta vajaan viimeisen vuosikymmenen ajan. Lisäksi olen tietyissä maissa käynyt useammankin kerran erinäisistä syistä sen sijaan, että olisin ehtinyt aina uusiin maihin. Mitkä ne syyt ovat, niin Andrewin vastaus alla paljastaa ainakin osatotuuden:
Liettuaa voin suositella. Erittäin mielenkiintoinen kohde. Ystävälliset ihmiset ja hyvää ruokaa. Mielenkiintoisella tavalla tässä maassa yhdistyy moderni ja vanha kulttuuri käsi kädessä.
Kauneimmat naiset ovat jääneet mieleen Tshekeistä ja Puolasta!
Kiitos Liettua-vinkistä, täytyykin pistää Vilnan reissu työn alle jossain välissä.
Kyllä, Puolan naiset ovat kuvankauniita! Vaikka ihan esteettisestä ihailusta on minun tapauksessani ollut kyse, intiimimpi kanssakäyminen on jäänyt puolattarien kanssa toteuttamatta. Mutta onhan Puolassa muutakin, kuten loistavaa ruokaa, maailman parhaat vodkat ja paljon keskitysleirejä, kuten Saksassakin. Keskitysleirimuseothan ovat aina käymisen väärtejä.
Lager-pisteitä minulla ei tosin ole kuin neljä:
-Auschwitz-Birkenau, Krakova.
-Sachsenhausen, Berliini.
-Stutthof, Gdansk.
-Neuengamme, Hampuri.
Lisää pitäisi saada, kaverilla on niitä liki tuplaten. Lager silloin tällöin on aina paikallaan, kunhan ei ole oluesta kyse.