Mitenkäs muut "Top20"-matkailijat (oikeammin Top200 tai jotain)? Lähteekö postikortteja matkaan lähipiireille?
Mulla on ollut tapana tuoda faijalle pullo paikallista juomaa ja mutsille magu jääkaapin oveen ja/tai koristelautanen. Mutsille nuo "turhakkeet" ovat jostain syystä tärkeitä ja faijakaan kun ei liiaksi juo, niin saa komeaa täytettä kaappiinsa. Voi sitten vaikka naapurien kanssa korkata ja muistella kuinka "se pieni kusipää käy nykyään maailmalla". Kavereita sitten muistan vain jos joku on jotain pyytänyt tai jos kohde on jollekin jostain syystä tärkeä. Esimerkiksi katolilaiselle kaverille tuli roudattua Vatikaanista pieni muisto ihan vain uskon takia.
Itseeni olen vähän huono näissä sijoittamaan. Periaatteena olen pitänyt, että kyseisen maan kolikot ja mahdollisesti pienen setelin säästän. Muuten sitten mennään vähän tilanteen mukaan: Roomasta mukaan tarttui kirjanmerkki, parista mestasta on tullut kirjaa (joka ei luonnollisesti liity kohteeseen...) ja siinä oikeastaan se. Kuvaustakin "harrastan" vain tarpeen mukaan, esimerkiksi nyt Varsovasta ja Riiasta en hirveän paljoa kuvattavaa löytänyt ja otokset jäivät hyvin vähiin.
Kortteja en itse ole enää lähetellyt, pl. juurikin nuo Vatikaanin. Edes joulukortteja en suostu lähettämään, vaan läheisimmät kaverit saavat puhelun tai tekstiviestin. Sukulaiset näkee yleensä sitten jouluna, niin toivotukset silloin. Mä en tiedä onko tässä joku sukupolvikysymys vai mikä, mutta jotenkin itse vierastan "kortteilua". Noh, tästä aiheesta voidaan varmaan vääntää paremmin sopivassa ketjussa tarkemmin.
Sen sijaan Mustan Nuolen viestiä mua kiinnostaisi tietää ovatko matkamuistot ja vastaavat vielä muodissa vai ei?