Onko ideana siis koota nähtyjen otteiden ja kausien perusteella 50 parhaan pelaajan lista vai arvata ensi kauden 50 parasta pelaajaa? Iso ero näissä kahdessa.
Ja onko pelaajien kansalaisuuksilla väliä vai ovatko kaikki samanarvoisia?
Heh itsellä sama. Listan ensimmäisenä on Connor ja listan viimeisenä Connor. Enpä edes aluksi tätä tajunnut.Listani alkoi Connorilla ja päättyi Connoriin.
Tein itse täsmälleen saman ratkaisun. Bedardin aika on myöhemmin.Itse en ainakaan lähtenyt arvaamaan tulevaisuuteen, vaan perustin listani aiempiin näyttöihin. Näin ollen Bedard ei vielä minun listalla näy.
Itse yritin tottakai olla mahdollisimman objektiivinen arvioissa, mutta nyt kun jälkikäteen katsoo omaa listaa, niin taisi parit sinivalkoiset nousta ehkä turhan korkealle. Tähän vaikuttanee se, kun suomalaisten otteita tulee paljon tarkemmin ja enemmän seurattua verrattuna esimerkiksi monien lännen joukkueiden tähtiin ja tästä johtuen nähnyt enemmän suomalaisten huippupelejä, sokeasti tulee heidät arvioitua korkeammalle vaikka esimerkiksi (edistyneet) tilastot eivät tätä tukisi millään.Ja onko pelaajien kansalaisuuksilla väliä vai ovatko kaikki samanarvoisia?
8/10 oli omalla top10 listalla tuostaYhdeksi verrokiksi The Athleticin NHL:n parhaat pelaajat -listaus, jossa pelaajia on listattu eri "tasoille". McDavid on ainoana "Tier 1A - MVP". Sijat 2-5 ovat 1B - MVP ja sijat 6-9 1C - MVP. Crosbysta eteenpäin kakkostasolla ns. franchise-pelaajat.
1. McDavid
2. Draisaitl
3. MacKinnon
4. Matthews
5. Makar
6. Hughes
7. Pastrnak
8. Tkachuk
9. Fox
10. Crosby
Yhdeksi verrokiksi The Athleticin NHL:n parhaat pelaajat -listaus, jossa pelaajia on listattu eri "tasoille". McDavid on ainoana "Tier 1A - MVP". Sijat 2-5 ovat 1B - MVP ja sijat 6-9 1C - MVP. Crosbysta eteenpäin kakkostasolla ns. franchise-pelaajat.
1. McDavid
2. Draisaitl
3. MacKinnon
4. Matthews
5. Makar
6. Hughes
7. Pastrnak
8. Tkachuk
9. Fox
10. Crosby
Ok, katsoin vain nopeasti, etteivät olleet aakkosjärjestyksessä, joten oletin, että ovat jossain järjestyksessä. Kannattaisi muistaa lukea johdanto ensin.Tosin siis nämä pelaajat oli ilmeisemmin jaettu ryhmiin ilman järjestystä, eli:
1A Mcdavid
1B Draisaitl, MacKinnon, Matthews, Makar
1C Hughes, Pastarnak, Tkachuk, Fox
2A Crosby, Kaprizov, Kucherov, Marner, Rantanen, Robertson, McAvoy, Aho, Barkov, Eichel, Pettersson, Point, Heiskanen, Josi
2C Hintz, Hischier, Marchand, Dahlin, Hedman, Karlsson
Kyllähän Tkachuk laittoi sellaiset näytöt playoffeissa pöytään, että jos tuo ei riitä tuohon 1B ryhmään niin mikä sitten?Tosin siis nämä pelaajat oli ilmeisemmin jaettu ryhmiin ilman järjestystä, eli:
1A Mcdavid
2A Crosby, Kaprizov, Kucherov, Marner, Rantanen, Robertson, McAvoy, Aho, Barkov, Eichel, Pettersson, Point, Heiskanen, Josi
Uskoisin, ettei playoffeja huomioida tässä. Jutussa myös sanotaan, että nuo luokat ovat tuossa enemmän hiustenhalkomista. Itse koko 1-luokka on kuvailtu näin:Kyllähän Tkachuk laittoi sellaiset näytöt playoffeissa pöytään, että jos tuo ei riitä tuohon 1B ryhmään niin mikä sitten?
Uskaltaisin väittää, että on helposti, ainakin pelkkiä hyökkääjiä vertaillessa.Otetaan esimerkiksi vaikka Matthews. Kova pelaaja, joka eittämättä kuuluu liigan kirkkaimpiin tähtiin, mutta onko hän sitten oikeasti viiden parhaan pelaajan joukossa? Ei ainakaan minun mielestäni.
McDavid, Draisaitl, MacKinnon, Makar, KucherovNäillä näytöillä on aika vaikea nostaa Matthewsin edelle viittä pelaajaa.
Otetaan esimerkiksi vaikka Matthews. Kova pelaaja, joka eittämättä kuuluu liigan kirkkaimpiin tähtiin, mutta onko hän sitten oikeasti viiden parhaan pelaajan joukossa? Ei ainakaan minun mielestäni.
Tosin siis nämä pelaajat oli ilmeisemmin jaettu ryhmiin ilman järjestystä, eli:
1A Mcdavid
Toivotaan, että Kakko mahtuu listalle ensi vuonna ;)Missäs se Kaapo Kakko on kun ton Hughesin ovat tonne nostaneet joka ei pärjää miesten peleissä? :) Eiku ainiin, Hughesin isä on GMn kaveri ja on jenkki ja kaikkee muuta..