Minähän vain totesin, että Espoon pelaajistossa on aika paljon veteraanien varassa ja monella pelaajalla on heikompi tai vajaaksi jäänyt kausi alla, minkä jälkeen rivistä löytyy ammattilaissarjoissa kokematonta ukkoa. En ole ajatellut Espoon kaikkia pelaajia läpi negatiivisen kautta, vaan todennut että siellä on monella kysymysmerkkejä herättävä viime kausi, ja riskin toteutuessa edes joidenkin kohdalla teillä on Mestis-ukkoja aika paljon kokoonpanossa.
Sinun perustelut olivat A) edustavat häviämistä, B) pelannut yhden tehokkaan kauden ja C) 20 pistettä 39 ottelussa viime kaudella tehneellä 20-vuotiaalla ei yhtäkään syytä odottaa 25 pisteen kautta. A) Saat olla tätä mieltä, mutta ainakin itse olen tyytyväinen viime kauden perusteella molempien asenteeseen. B) Saat toki pitää 28 pinnan kautta AHL:n hopeajoukkueessa tehottomana, mutta en usko että kovinkaan moni on samoilla linjoilla. Villen perässä oli useampi Liiga-organisaatio ihan syystäkin. Jos nyt vertaillaan meidän ykkössentterejä, niin teidän Ikosella kolme viime kautta ovat tuottaneet 28, 33 ja 17 pistettä, meidän Petmanilla vastaavasti 39, 28 (AHL) ja 12 (AHL). Petman on nyt näistä jotenkin erityisesti suurempi riski yhden kauden tehoilunsa takia? C) Saat toki olla tätäkin mieltä minun puolestani, mutta minusta tässä kommentissa haisee pahasti joko SaiPan tietoinen polkeminen oman seuran nostamiseksi tai sitten vain silkka tietämättömyys. Naukkarinen löi kuitenkin itsensä isosti läpi kesken kauden ja koko kauden pelatessaan alusta asti olisi hyvin voinut taistella vuoden tulokkaan palkinnosta. Kovempi pistekeskiarvo oli vain vuotta vanhemmalla Marjalalla tulokkaista ja kaksi vuotta vanhempi Antti-Roiko ja viitisen vuotta vanhempi Sportin Leppänen pelasivat samalla pistetahdilla Naukkarisen kanssa. Absurdi väite ettei 20-vuotiaalla juuri 20 pistettä vajaalla kaudella tehneellä pelaajalla olisi mitään puoltavia syitä 25 pisteen kauteen.