Jatkoajan suuri runkosarjaveikkaus – sija 15

  • 11 830
  • 94

Mikä joukkue sijoittuu sijalle 15 runkosarjassa?


  • Äänestäjiä
    605
  • Poll closed .

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No ei toki paljoa jäänyt viime kaudella KooKoo noista armo play offseista, mutta odotin vaan joukkuetta hieman korkeammalle, kun kuitenkin Kouvolassa tehty ihan hyvää työtä jo usean kauden ajan. En nyt todellakaan sanonut Kultasen epäonnistuneen näissä ulkomaalaishankinnoissa tai joukkueen kokoamisessa, mutta muistan vaan viime kaudella, kun ne ulkomaalaiset olivat KooKoossa todella kovia, niin nykyisistä ei ainakaan vielä osaa sanoa, että minkä tason pelaajia oikein on tällä kertaa kyseessä.
Ainahan voidaan kysyä oliko ne ulkomaalaiset sitenkään niin kovia, koska pelit päättyi runkosarjaan. Jopa joukkueen sisältä kuului kauden aikana, että joukkueesta ei oikein koko kauden aikana muodostunut yhtenäistä yhteen hiileen puhaltavaa joukkuetta. Jotenkin jäi sellainen kuva, että muutamille pelaajille henkilökohtaiset pisteet olivat joukkueen menestystä tärkeimmät. Myös huonon maalivahtipelin takia KooKoo menetti viime kaudella luvattoman paljon pisteitä.

No aika näyttää miten mikäkin joukkue menestyy. Menneet on menneitä. Itse olen oikein tyytyväinen KooKoo joukkueen rakentumiseen ja työhän on vielä kesken. Kultasen aikaisempien lausuntojen perusteella ainakin yksi kärkipään laituri vielä on tulossa ja mahdollisesti myös muita pelaajia.

Oma veikkaukseni on, että kumpikaan kaakon joukkue KooKoo tai SaiPa ei ole kauden päätyttyä liigan jumbopaikalla.
 

lähtölaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pelicans, Pittsburgh Penguins, VGK
Muuhun voimasuhdekeskusteluun sen enempää kantaa ottamatta, sanoisin että Miska Siikosen vertaaminen Mestis-tason pelaajaksi tai huonoksi Liiga-pelaajaksi on kyllä räikeää aliarviointia. Näen itse hänet erinomaisena alaketjujen sentterinä sekä alivoimaspesialistina. Hyvä aloittamaan ja myös noin 20 pistettä odotettavissa. Harmittavasti loukkaantumiset ja muut terveysmurheet rasittaneet uran varrella.
 

Ballo

Jäsen
Muuhun voimasuhdekeskusteluun sen enempää kantaa ottamatta, sanoisin että Miska Siikosen vertaaminen Mestis-tason pelaajaksi tai huonoksi Liiga-pelaajaksi on kyllä räikeää aliarviointia. Näen itse hänet erinomaisena alaketjujen sentterinä sekä alivoimaspesialistina. Hyvä aloittamaan ja myös noin 20 pistettä odotettavissa. Harmittavasti loukkaantumiset ja muut terveysmurheet rasittaneet uran varrella.
Mikään käänteentekevä pelaaja hän ei pienessä roolissaan SaiPassa tule olemaan. Enempää en tätä enää halua enkä jaksa vatvoa vaikka paljon olisi sanottavaa. Espoolla on heittää vastaavaksi ja paremmaksi pohjakenttien luotettavaksi sentteriksi esimerkiksi Sallinen.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mikään käänteentekevä pelaaja hän ei pienessä roolissaan SaiPassa tule olemaan. Enempää en tätä enää halua enkä jaksa vatvoa vaikka paljon olisi sanottavaa. Espoolla on heittää vastaavaksi ja paremmaksi pohjakenttien luotettavaksi sentteriksi esimerkiksi Sallinen.
Ketkä ovat ne sentterit, joista Sallinen on esimerkki?

Kolmikko Ikonen, Järvinen & Sallinen pelasivat viime kaudella keskimäärin 67% seujajoukkueidensa runkosarjaotteluista. Miltä Kiekko-Espoon sentteristö näyttää, mikäli tämä toistuu edes jossain määrin ja keskimäärin yksi noista kolmesta puuttuu kokoonpanosta?

En usko että monikaan ottaisi:
A) Ikosta Petmanin sijasta
B) Kauden alussa 35 vuotta täyttävää Järvistä Kalapudaksen sijasta
C) 35-vuotiasta Sallista Siikosen sijasta (kerran näitä nyt halusit verrata)
D) Tuomaalaa Lapidin (tai hänen mahdollisesti poistuessa samoilla rahoilla hankittavan sentterin) sijasta
 

Ballo

Jäsen
Ketkä ovat ne sentterit, joista Sallinen on esimerkki?

Kolmikko Ikonen, Järvinen & Sallinen pelasivat viime kaudella keskimäärin 67% seujajoukkueidensa runkosarjaotteluista. Miltä Kiekko-Espoon sentteristö näyttää, mikäli tämä toistuu edes jossain määrin ja keskimäärin yksi noista kolmesta puuttuu kokoonpanosta?

En usko että monikaan ottaisi:
A) Ikosta Petmanin sijasta
B) Kauden alussa 35 vuotta täyttävää Järvistä Kalapudaksen sijasta
C) 35-vuotiasta Sallista Siikosen sijasta (kerran näitä nyt halusit verrata)
D) Tuomaalaa Lapidin (tai hänen mahdollisesti poistuessa samoilla rahoilla hankittavan sentterin) sijasta
Sinnikäs olet kyllä vääntämään. Tämäkin aika väsynyt vertaus, kun esimerkiksi Sallinen ja Ikonen eivät mahtuneet joukkuiedensa kokoonpanoon ja siksi pelimäärät eivät olleet täysiä. Järvinen veti kuitenkin 0,5ppg tasolla Tsekissä ja Suomessa viimeisin kausi 22-23 olisi 60 pelin otannassa ollut 37 pisteen kausi. Näistä muuten jokainen Espoon oma kasvatti vielä.

Mäkin heitän oman pohdinnan

A) Kuinka moni veikkaa SaiPaa K-Espoon taakse.

Vastaus : Aika moni näköjään enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Ballo

Jäsen
Toinen pelaa lähtökohtaisesti kolmosessa, toinen nelosessa. Vai peluuttaako Espoo kolmea kentällistä pelkästään?
SaiPa näköjään ei peluuta kolmosen keskellä sentteriä ollenkaan, kun Siikonen on nelosen keskellä. K-Espoolla sentteitä ovat Järvinen, Ikonen, Sallinen, Virtanen, Tuomaala. Kukaan ei tiedä vielä miten Aho aikoo ketjut rakentaa.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SaiPa näköjään ei peluuta kolmosen keskellä sentteriä ollenkaan, kun Siikonen on nelosen keskellä. K-Espoolla sentteitä ovat Järvinen, Ikonen, Sallinen, Virtanen, Tuomaala. Kukaan ei tiedä vielä miten Aho aikoo ketjut rakentaa.
Ei tietenkään voi tietää varmaksi. SaiPalla käsittääkseni on tällä hetkellä arvioiden mukaan vaihtoehdot kolmosen keskelle Lapid ja Kjær.

Piirtelit itse Espoolle tällaista:
Liedes-Järvinen-Quenneville*
Virtanen-Ikonen-Rohdin
Leppänen-Sallinen-Degerstedt
Tolppola-Tuomaala-Koivusaari

Näiden arvioidenhan mukaan tässä nimenomaan voidaan keskustella, ei meistä kukaan pääse yhdenkään koutsin pään sisään.
 

Ballo

Jäsen
Ei tietenkään voi tietää varmaksi. SaiPalla käsittääkseni on tällä hetkellä arvioiden mukaan vaihtoehdot kolmosen keskelle Lapid ja Kjær.

Piirtelit itse Espoolle tällaista:


Näiden arvioidenhan mukaan tässä nimenomaan voidaan keskustella, ei meistä kukaan pääse yhdenkään koutsin pään sisään.
Kyllähän tosta vaikka mitä eri ketjusommitelmia voi rakennella. Todella vaikea näitä on ennakoida, koska senttereitä on niin paljon, että oletettavasti joku pelaa laidassa. On se sitten Tuomaala vai Virtanen, sitä on todella vaikea sanoa, mutta noin itse ketjut rakentelisin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Sinnikäs olet kyllä vääntämään. Tämäkin aika väsynyt vertaus, kun esimerkiksi Sallinen ja Ikonen eivät mahtuneet joukkuiedensa kokoonpanoon ja siksi pelimäärät eivät olleet täysiä. Järvinen veti kuitenkin 0,5ppg tasolla Tsekissä ja Suomessa viimeisin kausi 22-23 olisi 60 pelin otannassa ollut 37 pisteen kausi. Näistä muuten jokainen Espoon oma kasvatti vielä.

Mäkin heitän oman pohdinnan

A) Kuinka moni veikkaa SaiPaa K-Espoon taakse.

Vastaus : Aika moni näköjään enemmän. Eivät varmaan ymmärrä lätkästä mitään tai muuten vaan vihaavat SaiPaa. On epäreilua!
Minulle on ihan sama miten porukka veikkaa, mutta jos joku koko ajan esittää kärjistettyjä väitteitä niin haluan niille perusteluita. Niitä ei sinulta saa. Onko se nyt sitten jotenkin lieventävä asianhaara, että teidän ykkössentteri ei mahtunut Liigassa kokoonpanoon ja kolmossentteri Ruotsissa? Kokoajan mutkuttelet ja yrität vaihtaa aiheen johonkin toiseen kysymykseen. Voisi sen oman joukkueenkin riskit tunnustaa.
 

Ballo

Jäsen
Minulle on ihan sama miten porukka veikkaa, mutta jos joku koko ajan esittää kärjistettyjä väitteitä niin haluan niille perusteluita. Niitä ei sinulta saa. Onko se nyt sitten jotenkin lieventävä asianhaara, että teidän ykkössentteri ei mahtunut Liigassa kokoonpanoon ja kolmossentteri Ruotsissa? Kokoajan mutkuttelet ja yrität vaihtaa aiheen johonkin toiseen kysymykseen. Voisi sen oman joukkueenkin riskit tunnustaa.
Ikosen edessä oli Lehterä, Jääskä ja Koivistoinen. Ei olisi SaiPankaan pelaajat tohon eteen päässyt. Neloseen Väänänen oli sitten sopivampi vaihtoehto. Lopulta Ikonen ei sopinut Peltosen kuvioihin enää ollenkaan ja joutui poppareille vaikka pelasi ihan ok ja olisi pelillisesti ansainnut paikkansa kokoonpanosta. Kun pelaamaan pääsi oli rooli pieni alkua lukuunottamatta. Syy poppareille joutumisesta oli hiukan mysteeri, täällä siitä jotain luki, mutta en halua niitä turhaan tuoda ilmi. Ikonen ei kuitenkaan ollut pelaajaprofiililtansa sellainen, jonka arvostusta olisi Peltoselta nauttinut. Sallinen pelasi Euroopan kovimmassa sarjassa SHL:ssä. Vaikea tonne on edes päästä puhumattakaan pelata siellä noin pitkään sekä saada aina uusi sopimus.

Petman ei mahtunut AHL:ssä kokoonpanoon. Kalapudas ja Siikonen mahtui runkosarjassa 45 pistettä keränneen SaiPan kokoonpanoon. Hiukan eri asia mahtua pelaamaan SHL:ssä tai sarjan nimekkäimmässä hyökkäysnipussa HIFK:ssa taitopelaajana.

Sun jutuissa ei kertakaikkisesti ole mitään järkeä. Vertaat SaiPan ja HIFK:n kokoonpanoon mahtumista samaksi asiaksi. Edessä HIFK:ssa oli sarjan paras sentteri, Ruotsiin lähtijä ja NHL:ään lähtijä. Äänestystuloksistakin näkee etten ole ainut joka SaiPaa veikkaa K-Espoon taakse, koska SaiPan kokonaisuus sakkaa mielestäni sen verran pahasti.

Ironinen viesti sinulta, kun teet itse juuri sitä mistä minua syytät, mutta vastavuoroisesti SaiPasta. Tää on mun oma mielipide ja sulla sun oma. Mitä väliä edes.
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ironinen viesti sinulta, kun teet itse juuri sitä mistä minua syytät, mutta vastavuoroisesti SaiPasta. Tää on mun oma mielipide ja sulla sun oma. Mitä väliä edes.
Sinä olet haukkunut Kalaputaan velttoilijaksi, joka käytiin muiden joukkueiden kannattajien puolesta väitteenä korjaamassa. Kivenmäen myös haukuit velttoilijaksi, mutta kauden häntä seuranneena en voi tätä allekirjoittaa. 20-vuotiaan yli 0.5 ppg (20 pistettä 39 pelissä) pelanneen Naukkarisen 25 pisteen ylittämiselle ei ollut mielestäsi mitään syytä. Olet väittänyt Siikosta Mestis-tason tai huonoksi Liiga-pelaajaksi, se käytiin muiden toimesta tyrmäämässä. Appelgrenia olet myös haukkunut, hänestä olen osittain samaa mieltä, mutta mies laittaa pyyteettömästi kroppaa kiekon eteen ja on kopissa ilmeisen pidetty ukko, joten mielestäni ok nelosketjussa. Nelosketjun sentteristä puhuttaessa sanoit että Espoolla on heittää siihen rooliin parempi esimerkiksi Sallinen. Tämä antaa ymmärtää että niitä olisi muitakin. Olet sanonut että Petmanilla on urallansa yhden tehokkaan kauden, tähän totesin ettei tuo teidän Ikonen ole sen tehokkaampi ollut, mutta sehän johtui tietenkin vain siitä ettei mahtunut IFK:n sentteristöön pelaamaan... Neloskentällä ei ole mielestäsi oikeastaan väliä, selviävät vähistä minuuteistaan kuitenkin tsempillä ja espoolaisilla neloskenttäläisillä on tietenkin enemmän pistepotentiaalia vaikka eivät ole edes Liigaa koskaan pelanneet. Karvinenkin oli mielestäsi Mestis-tasoa, vaikka häneltä löytyy 21-vuotiaana kolme noin 15 pisteen kautta, joissa on tehnyt yhteensä 27 maalia pelaten osan peleistä loukkaantumissumissa pakin paikallakin. Haukuit SaiPan pakiston sanoen että siitä puuttuu kokonaan vakaat Liigatason pakit kun minä vastasin kysymykseesi SaiPan pakistosta sanomalla että meiltä puuttuu pakiston kärkiukot. Saat olla pakistosta tuota mieltä, enkä siitä jaksa vääntää, vaikka olet sitä uudelleenkin yrittänyt ottaa keskusteluun.

Mitä minä vastaavasti kommentoin Kiekko-Espoon hyökkääjistä? Että siellä on aika paljon veteraanien varassa, usealla pelaajalla alla joko heikompi kausi tai vajaita pelimääriä ja teillä on siten riskiä sille että kokoonpanossa on paljon Mestis-ukkoja turhan isoissa saappaissa, kun niitä Liigaukkoja on noin kolme kentällistä. Onko tämä jotenkin "lasi puolityhjä" -ajattelua, josta kovasti yrität minua syyttää? Minusta tämä on ennemmin validi pointti voimasuhteita pohtiessa, jos paljon on laitettu kolmen ketjun varaan ja siellä usealla on tilastoissa alla kysymysmerkkejä aiheuttavia asioita.

SaiPan kohdalla on toki myös näitä kysymysmerkkejä, eniten pakiston ykkösparin minuuttien hoitamisessa ja Fille Lindbergin ehjänä kestämisen kohdalla, mutta sentteristö ja alaketjujen hyökkääjistö on mielestäni oikeinkin hyvässä kunnossa.
 

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Raipehan ei ole mikään vapahtaja. Raipe on valmentaja, mikä SaiPalta on puuttunut.
Pekka Virta tuli liian pian Lehterän sekoilujen jälkeen SaiPaan ja sehän meni ihan metsään. Sitten se vasta lapasesta lähtikin. No nyt siellä on uskottava päävalmentaja taas ja tilaisuuden pitäisi olla täydellinen. Jännä nähdä minkälaisia seuraavia askeleita nuoret sekasorrossa positiivisesti esiintyneet nuorukaiset ottavat.

Oma lista tällä hetkellä:
15. Jukurit
16.HPK
 

Ballo

Jäsen
Sinä olet haukkunut Kalaputaan velttoilijaksi, joka käytiin muiden joukkueiden kannattajien puolesta väitteenä korjaamassa. Kivenmäen myös haukuit velttoilijaksi, mutta kauden häntä seuranneena en voi tätä allekirjoittaa. 20-vuotiaan yli 0.5 ppg (20 pistettä 39 pelissä) pelanneen Naukkarisen 25 pisteen ylittämiselle ei ollut mielestäsi mitään syytä. Olet väittänyt Siikosta Mestis-tason tai huonoksi Liiga-pelaajaksi, se käytiin muiden toimesta tyrmäämässä. Appelgrenia olet myös haukkunut, hänestä olen osittain samaa mieltä, mutta mies laittaa pyyteettömästi kroppaa kiekon eteen ja on kopissa ilmeisen pidetty ukko, joten mielestäni ok nelosketjussa. Nelosketjun sentteristä puhuttaessa sanoit että Espoolla on heittää siihen rooliin parempi esimerkiksi Sallinen. Tämä antaa ymmärtää että niitä olisi muitakin. Olet sanonut että Petmanilla on urallansa yhden tehokkaan kauden, tähän totesin ettei tuo teidän Ikonen ole sen tehokkaampi ollut, mutta sehän johtui tietenkin vain siitä ettei mahtunut IFK:n sentteristöön pelaamaan... Neloskentällä ei ole mielestäsi oikeastaan väliä, selviävät vähistä minuuteistaan kuitenkin tsempillä ja espoolaisilla neloskenttäläisillä on tietenkin enemmän pistepotentiaalia vaikka eivät ole edes Liigaa koskaan pelanneet. Karvinenkin oli mielestäsi Mestis-tasoa, vaikka häneltä löytyy 21-vuotiaana kolme noin 15 pisteen kautta, joissa on tehnyt yhteensä 27 maalia pelaten osan peleistä loukkaantumissumissa pakin paikallakin. Haukuit SaiPan pakiston sanoen että siitä puuttuu kokonaan vakaat Liigatason pakit kun minä vastasin kysymykseesi SaiPan pakistosta sanomalla että meiltä puuttuu pakiston kärkiukot. Saat olla pakistosta tuota mieltä, enkä siitä jaksa vääntää, vaikka olet sitä uudelleenkin yrittänyt ottaa keskusteluun.

Mitä minä vastaavasti kommentoin Kiekko-Espoon hyökkääjistä? Että siellä on aika paljon veteraanien varassa, usealla pelaajalla alla joko heikompi kausi tai vajaita pelimääriä ja teillä on siten riskiä sille että kokoonpanossa on paljon Mestis-ukkoja turhan isoissa saappaissa, kun niitä Liigaukkoja on noin kolme kentällistä. Onko tämä jotenkin "lasi puolityhjä" -ajattelua, josta kovasti yrität minua syyttää? Minusta tämä on ennemmin validi pointti voimasuhteita pohtiessa, jos paljon on laitettu kolmen ketjun varaan ja siellä usealla on tilastoissa alla kysymysmerkkejä aiheuttavia asioita.

SaiPan kohdalla on toki myös näitä kysymysmerkkejä, eniten pakiston ykkösparin minuuttien hoitamisessa ja Fille Lindbergin ehjänä kestämisen kohdalla, mutta sentteristö ja alaketjujen hyökkääjistö on mielestäni oikeinkin hyvässä kunnossa.
Aika sakeaksi menee. Kääntelet ja vääntelet sanoamisiani ihan miten ne parhaiten ja hauskimmalla tavalla omaan agendaasi taipuu. Mitään yksittäistä juttua en jaksa korjata, koska sitten pitäisi korjata koko teksti eikä minulla ole aikaa eikä minkäänlaista kiinnostusta sellaiseen. Mutta sinä et pysty SaiPaa neutraalisti käsitellä sen vielä totean. Kuitenkin äänestysprosentit kertoo, että enemmistö näkee SaiPan K-Espoon taakse runkosarjassa, kuten minä veikkaan. Vaikka puhunkin puutaheinää ja missään ei ole mitään logiikkaa. Enempää en aiheesta jaksa keskustella, koska se ei kanssasi johda mihinkään järkevään ja asiapitoiseen keskusteluun.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Petman ei mahtunut AHL:ssä kokoonpanoon. Kalapudas ja Siikonen mahtui runkosarjassa 45 pistettä keränneen SaiPan kokoonpanoon. Hiukan eri asia mahtua pelaamaan SHL:ssä tai sarjan nimekkäimmässä hyökkäysnipussa HIFK:ssa taitopelaajana.

Sun jutuissa ei kertakaikkisesti ole mitään järkeä. Vertaat SaiPan ja HIFK:n kokoonpanoon mahtumista samaksi asiaksi. Edessä HIFK:ssa oli sarjan paras sentteri, Ruotsiin lähtijä ja NHL:ään lähtijä. Äänestystuloksistakin näkee etten ole ainut joka SaiPaa veikkaa K-Espoon taakse, koska SaiPan kokonaisuus sakkaa mielestäni sen verran pahasti.
Elä sie nyt sahaa oksaasi yhtään enempää. En ole verrannut SaiPan ja HIFK:n kokoonpanoon mahtumista, mutta nyt kun itse nostit Petmanin kokoonpanoon mahtumisen esiin. AHL:ssä molempina vuosina hopealle yltäneen joukkueen sentteristöön on hieman eri asia mahtua kuin HIFKiin. Coachellan sentteristöstä löytyy mm. koko sarjan pistepörssin pari kautta sitten voittanut Poturalski, Krakenin ykköskierroksen varaus Wright, Shore, Hughes, Morrison, Hayden, Henman, Robertson... vaikka noista kaikki eivät luonnollisestikaan mahdu keskellä pelaamaan, niin kilpailua on pirusti. Petman pääsi siitä huolimatta pelaamaan 55 pelissä, vaikka rooli jäikin puolustavaksi.
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Mutta sinä et pysty SaiPaa neutraalisti käsitellä sen vielä totean.
Sinäkö pystyt samaan Kiekko-Espoon kanssa?

Lopettakaahan nyt tämä älytön paini. Eiköhän se nyt joka tapauksessa ole selvää, että ihan sama mitä näistä voimasuhteista ennen kautta länkytetään ja lässytetään, kaikki ratkaistaan lopulta kentällä.

Sekä SaiPalla että Kiekko-Espoolla on mielestäni kummallakin täysi mahdollisuus taistella viimeisestä säälipleijaripaikasta. Yhtä hyvin kumpi tahansa tai molemmat saattavat löytää itsensä playout-peleistä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän se nyt joka tapauksessa ole selvää, että ihan sama mitä näistä voimasuhteista ennen kautta länkytetään ja lässytetään, kaikki ratkaistaan lopulta kentällä.
Hyvä vaan, että vähän pippeliä mitataan!

Ei tänä kesänä ole muutenkaan pahemmin voimasuhteista keskustelu, kun ei esim. @McTorso ole tehnyt perinteistä ennakkoa tänne, joka yleensä on jakanut mielipiteitä. Muutenkin tuntuu, että yleisesti on vähän latistunut fiilis ollut kauden alkuun ja keskustelua hyvin vähän, niin itse vain hymähtelen katselen kun edes jostain vängätään.

Olkoon se sitten vaikka vain SaiPan ja KEspoon keskinäinen vertailu sivusta toiseen, niin parempi sekään kun ei mikään. Tässä on jo vähän odottanutkin, että joku vähän isompi kina lähtee käyntiin, niin saa vähän itsekin fiilistä enemmän kauteen.

Lämmöistä päätellen alkaa kausi lähestyä ja ehkä tällekin ketjulle oli loppujen lopulta tilausta, kun se keskustelua tuntuu aiheuttavan.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Sinäkö pystyt samaan Kiekko-Espoon kanssa?
Annan tonnin jos löydät ihmisen, joka kykenee samaan oman suosikkijoukkueensa kanssa. Kaikki vetää kotiinpäin vähintään silloin kun vertaillaan kumman huoltajat on parempia teroittamaan luistimia.




(Huom. Valuuttaa ei ole määritelty. )
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Lämmöistä päätellen alkaa kausi lähestyä ja ehkä tällekin ketjulle oli loppujen lopulta tilausta, kun se keskustelua tuntuu aiheuttavan.
Oikeastaan tämä ketju/ketjusarja voi olla voimasuhdekeskustelujen suhteen kovinkin antoisa, kun "sarjataulukkohahmotelmaa" käydään vaihe vaiheelta läpi. Tuolla yleisessä voimasuhdeketjussa keskustelu yleensä painottuu vain osaan joukkueista tai vaihtoehtoisesti pomppii vähän sinne tänne. Tällaisessa ketjussa voinee saada hieman parempaa kokonaiskuvaa sarjataulukon eri puolilta, mikäli porukka innostuu perustelemaan kulloinkin antamaansa ääntä.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tuolla yleisessä voimasuhdeketjussa keskustelu yleensä painottuu vain osaan joukkueista tai vaihtoehtoisesti pomppii vähän sinne tänne.
Niin, nythän Liigan suurin mielenkiinto on SaiPa vs. Kiekko-Espoo. Tai ainakin jos tätä ketjua on uskominen.

Mitä enempi tässä pyörittelee rostereita, niin sitä enempi alkaa vaikuttaa voimasuhteiden puolesta Liigan olevan enempi ja vähempi kahden kerroksen väkeä, pienellä välikerroksella lisättynä.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Oikeastaan tämä ketju/ketjusarja voi olla voimasuhdekeskustelujen suhteen kovinkin antoisa, kun "sarjataulukkohahmotelmaa" käydään vaihe vaiheelta läpi. Tuolla yleisessä voimasuhdeketjussa keskustelu yleensä painottuu vain osaan joukkueista tai vaihtoehtoisesti pomppii vähän sinne tänne. Tällaisessa ketjussa voinee saada hieman parempaa kokonaiskuvaa sarjataulukon eri puolilta, mikäli porukka innostuu perustelemaan kulloinkin antamaansa ääntä.
Tämä ketjusarja olisi ollut mielestäni paljon antoisampi, jos eniten ääniä saanutta joukkuetta ei automaattisesti poistettaisi seuraavan sijan äänestyksessä. Nyt monet ihmiset eivät voi äänestää oman mielipiteen mukaan haluaamansa vaihtoehtoa, vaan joutuvat valikoimaan toissijaisen vaihtoehdon. Tämä ongelma triggeröityy koko ajan suuremmaksi, kun ketjusarjassa edetään.

Muuten tosi kiva avaus näin kauden kynnyksellä.

Olen samaa mieltä alla olevan kirjoittajan kanssa
Muuten oikein hyvä idea, mutta en missään nimessä tiputtaisi edellisillä kierroksilla eniten ääniä saaneita seuroja pois seuraavilta äänestyskierroksilta. Tämä johtaa erittäin todennäköisesti siihen, että kierrosten edetessä äänestäjiä jättäytyy tarkoituksella pois, koska heidän mielestään sopivia äänestettäviä ei löydy listalta. Tällöin lopullinen lista ei enää palvele tarkoitustaan Jatkoajan jäsenten yhteisenä "totuutena".

Se riski, että samoja joukkueita äänestetään kierroksesta toiseen, on otettava. Listan ylläpitäjä vastaa lopullisen listan moderoinnista edellisten kierrosten tulosten perusteella.
 

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä pistää miettii, miten K-espoon prosentti on noin korkea.

Salliset yms on ehkä jo 35-vuotiaita, mutta kun katsoo isoo kuvaa niin hankinnat tehty Euroopan TOP liigoista.

Siitä voi jokainen sitten depatoida, miten hyvin viime kaudet ovat menneet ja mitä roolia ovat pelanneet, mutta verrattuna Saipaan, niin onhan tuo aivan eri tason pelimiehiä.

Kalaputaasta tääl jonkun verran juttua, mutta jengi nyt unohtaa et sen läpimurto kausista on se 8-9 vuotta aikaa. Toki viime kausi ihan hyvä, mutten paljoa painoarvoa anna, kun viimeset panokselliset pelit olleet kärpissä, mistä sitten potkut saikin, kun ei mahtunut kun poppareita syömään.

Helmisestä porukka paljon jauhaa, mut oma mielipide on ettei kotimaisia valmentajia yli yhden käden sormien verran ole, jotka antais pelitavallista etua joukkueelle ja Helmistä siihen en laskis.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hämeenlinnan Pistekerhoa itse veikkasin, mutta vaihtoehdoista Bleg.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös