Jatkoajan suuri Liigaselostaja äänestys

  • 8 642
  • 82

Valitse kolme mielestäsi parasta Liigaselostajaa

  • Jani Alkio

    Ääniä: 552 88,2%
  • Sebastian Waheeb

    Ääniä: 459 73,3%
  • Olli Eronen

    Ääniä: 146 23,3%
  • Antero Mertaranta

    Ääniä: 55 8,8%
  • Mika Saukkonen

    Ääniä: 27 4,3%
  • Toni Saukkola

    Ääniä: 74 11,8%
  • Julius Sorjonen

    Ääniä: 163 26,0%
  • Aleksis Ärje

    Ääniä: 82 13,1%
  • Tuomo Reponen

    Ääniä: 67 10,7%
  • Juho Kokko

    Ääniä: 30 4,8%
  • Henri Niemelä

    Ääniä: 4 0,6%
  • Toni Lång

    Ääniä: 2 0,3%

  • Äänestäjiä
    626
  • Poll closed .

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Alkio, Eronen & Sorjonen, Waheeb aivan kolmikon kannassa mukana.

Mertarantaa ja Saukkosta ei meinaa jaksaa millään.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Alkiolla on periaatteessa samanlaista tunnelman "ylivirittämistä" käynnissä kuin Mertsillä kaiken aikaa, jolloin jokainen kuti ja liike on jotenkin vaarallinen. Kaikkea hehkuttava puhetapa rasittaa. Väsyttää myös kamalasti seurata, kun kuvaa katsoessa näkee itsekin onko tilanne sellainen kuin hän kuvailee. Ei ole. Tuolle kuvailulle tulee kamalasti turhaa painoarvoa, jos et itse erota kiekkoa kaiken aikaa. Minä en aina näe missä se lätkä on, vaikka saan ajokortin näkötesteissä aina ihan hyvät pisteet.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten tuo Ärje voi saada noin paljon ääniä!? :D Aivan saatanan ärsyttävä kaveri ja puhetyyli... Waheeb ja Alkio parhaat. Kolmannen annoin Kokolle.
Ärjeen äänestä en tykkää hitustakaan.

Nuo saadut äänet voi olla myös selostajien puheen murretaustaan liittyviä mieltymyksiä eli että länsisuomalainen ei tykkää kovin vahvasti itämurteisesta puheesta ja toisinpäin.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Omat ääneni lähtivät Alkiolle, Kokolle ja Sorjoselle. Waheeb siinä heti perässä, hyvissä tarkkailuasemissa.

Kyllä kaikkien selostuksia pystyy kuuntelemaan, mutta joidenkin kohdalla vähän se vaatii pitempää pinnaa.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omat äänet lähti Jantalle, Waheebille ja Reposelle. Sorjonen on hyvä selostaja, mutta artikulointimaneerit ovat niin pahat, että ei vaan pysty kuuntelemaan. Konsonanttipäätteet: Aaltonennnnä kiekko sisääännnnnnä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mertaranta, Saukkonen ja Alkoi saivat ääneni
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

kendomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
GrIFK, 90-luvun Jokerit
Kokko vetää nykyään rallia ja olisiko tehnyt jotain satunaisia kiekkoselostuksia. Mieshän opiskelee sivussa, joten luulisi joskus tulevaisuudessa olevan myös mikin takana taas enemmän. Mielestäni Kokko on myöskin ihan hyvä selostaja ja on vuosien varrella kehittynyt varsinkin äänenkäytöltään paljon. Voisi todeta, että poikkeuksellisen pitkä ura jo takana valtavirrassa noin nuorelle kaverille.
Jaa, eikös Kokko ole 22 vuotias ainakin wikipedian mukaan?? C more facebookissa vastasivat ettei enää selostaisi liigaa jatkossa mutta rallit ilmeisesti selostaa, onkko
 
Viimeksi muokattu:

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Oma ääni lähti Alkiolle, Sorjoselle ja Niemelälle.

Jantta nyt vaan on paras, ei kysymystäkään. Sorjosen suosio tässä äänestyksestä saattaa tulla nuoremmalta sukupolvelta, sillä Sorjonen on aktiivinen TikTokin puolella. Niemelä on selostanut tällä kaudella muutaman pelin ja kokisin sen oikeudenmukaiseksi, että pääsisi selostamaan pleijareita. Olen tykännyt kovasti.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Makuasioistahan ei pitäisi kiistellä, mutta ne 20 ihmistä, jotka äänestivät Saukkosta, nostakoon käden ylös ja kertokoon miksi valinta kohdistui häneen. Tämä pyyntö kuitenkin pilke silmäkulmassa ja puoliretorisesti. Mertsin voin vielä ymmärtää, mutta Anu on ollut yli parikymmentä vuotta aivan turisti selostuskopissa.

Omat valintani ovat Alkio ja Waheeb, kolmatta en osaa valita, kun on myönnettävä etten osaa yhdistää muiden ääntä ja nimeä. Valitsemaani kahta yhdistää omaan makuun miellyttävä selostusääni, ja molemmat antavat myös pelin "hengittää" itse ilman, että tarvitsee olla ihan koko ajan äänessä kuin höyryjuna. Joku aiemmin kommentoi Alkion mertsimäistä tapaa hehkuttaa vähän joka tilannetta, ja ja samaan olen kyllä itsekin kiinnittänyt huomiota, mutta mua se ei haittaisi, jos katselemani streami olisi tarkempi. Siinä tapauksessa näkisin itse tarkalleen missä kiekko menee.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vaikea on kiakkopalstalla ymmärtää Mertarannan äänimäärää. Keskimäärin enemmän pelistä ymmärtävää porukkaa ja fanaattisia kannattajia... ehkä olen kuvitellut palstan "demografian" vaan väärin :-/
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Alkio ja Waheeb ovat parhaat, kolmatta joutuu vähän miettimään. Alkiokin on tosin joskus harvoin ollut vähän tylsä, kun hän ei ole jostain SaiPan tiistaipelistä tjv. innostunut, niin selostus on jäänyt latteaksi, mutta muuten ei valittamista.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Parhaat kolme ovat:
1. Waheeb
2. Alkio
3. Eronen ja Saukkola (nimenomaan Saukkola)

Hyviä ovat lisäksi:
- Ärje
- Reponen
- Sorjonen - olisi kärkikolmikossa, kun vaan saisi ne kamalat maneerit karsittua
- Kokko

vituttavia selostajia taas ovat:
1. Mertaranta (aina vituttaa jo ennakkoon kun näkee, että moottoriturpa on selostusvuorossa)
...
2. Lång
3. Saukkonen
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Itseltä lähtee ääni Alkiolle, Ärjekselle ja Eroselle
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös