Björckistä sen verran, että laitoin äijän boikottiin, vaikka Farangista tykkäänkin. Mutta se on toinen tarina. Ja se on Gaijinin syy.
Sama juttu, mutta syynä se, että hän on tatuoitu portsari plus se ruokamyrkytyscase. Enkä pidä sitä, ettei käytetä paikallisia raaka-aineita, vaan hankitaan jotain ihmekalaa Aasiasta. Joutuuks hänen rafloissa muuten käyttämään syömäpuikkoja? Sen verran oon "rasisti" että jos mulle ei anneta haarukkaa ja veistä Euroopassa, niin en syö ollenkaan. Kiinalaiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta meidän ei tarvitse kumarrella.
Jos minä menisin perjantai-iltana ystävien kanssa syömään niin menisin italialaiseen ravintolaan. Joku negroni alle, pari ruokalajia, hyvää punaviiniä, kenties vielä Nastro Azzurroa, gelatoa tai tiramisua ja espresso sekä grappa. Hyvin simppeliä kuten Italiassakin tulee aina tehtyä. Yksi ruotsalainen kollega opetti joskus 2002, että kantsii käydä katsomassa keittiössä, onko kokki italialainen. Jos on, paikkaa voi kokeilla. Jos ei ole, kannattaa kävellä ulos. Diggaan muutenkin siitä, että syödään hyvää ruokaa reilummin kuin hifistellään jollain gine dining menuilla. Ainakin kavereiden kanssa. Itse tarvitsen muutenkin todella suuria kalorimääriä, joten sekin pitää huomioida.
Joku hyvä pihviravintola on toinen vaihtoehto. Esim. El Lazo Bolkerstraßella Düsseldorfissa on sellainen, jonne olen vienyt ystäviä. Siellä on huikea henkilökunta ja loistava ruoka.