Jatkoajan pokeriliiga 2006

  • 7 079
  • 116

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nyt olisi tarkoitus pistää pokeriliiga käyntiin meidän jatkoaikalaisten kesken. Ehdotukseni on, että pelaamme Priman ja Pokerroomin verkossa ja turnausmaksut ovat niin pieniä, ettei sen pitäisi kenellekkään nousta liian suureksi kynnykseksi.

Pelejä olisi hauska nähdä muutamaa eri variaatiota, joten mukaan otetaan Texas Holdemia niin fixedinä kuin no-limittina, Omahaa ja jopa 7 card studia. Pelimuotojakin vaihdellaan 10-hengen pöydistä, 5-hengen pöytiin ja heads-uppiin.

Pelejä olisi tarkoitus järjestää pari kertaa viikossa ja mieluiten muutama turnaus joka kerralla.

Sitten on tarkoitus ylläpitää rankinglistaa jonka avulla saadaan selville Jatkoajan paras pokeripelaaja. Tämä onkin hieman vaikea kysymys, sillä vaihtoehtoja on paljon. Itse ehdottaisin pistelaskusysteemiä jossa kaikki osallistujat saavat pisteitä, viimeinen saa yhden pisteen, toiseksi viimeinen kaksi pistettä jne. Pisteet lasketaan yhteen, mutta näkisin mielelläni systeemin jossa joka neljännen turnauksen voi jättää pois laskuista. Kaikki eivät kuitenkaan jokaiseen turnaukseen pääse mukaan joten siitä ei pidä liikaa rankaista (keskiarvonkin laskeminen vaikeaa, sillä hyvin vähän pelaavat voivat saada huomattavasti etua). Mutta jos osallistut kaikkiin turnauksiin voit jättää pois huonoimmat sijoituksesi laskuista, joten aktiivinen osallistuminen palkitaan kuitenkin.

Ehdotuksia ja mielipiteitä kehiin!

Tänään voisi mahdollisesti pistää ensimmäistä osakilpailua jo kehiin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voihan tässä osallistua vain haluamiinsa lajeihin (eli näkyvissä olisi pisteet joka lajista erikseen sekä kokonaistilanne)?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
V-man kirjoitti:
Voihan tässä osallistua vain haluamiinsa lajeihin (eli näkyvissä olisi pisteet joka lajista erikseen sekä kokonaistilanne)?

Voihan sen niinkin sumplia. Eli aivan kuten alppihiihdossa, jokaiselle alalajille omat cupit ja sitten kokonaiscuppi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyllähän sitä voisi ihan mielenkiinnosta osallistua, vaikka myin SS2:n eteenpäin, eli menetin mukavan opuksen, josta olisi ollut hyvä prepata muutakin kuin holdemia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse olisin kyllä kiinnostunut kovasti moisesta pokeriliigasta. Itselläni työt vain sotkevat harrastamisen aika tehokkaasti, joten läheskään kaikkiin peleihin en tulisi pääsemään mukaan (ihan kun mulla muutenkaan olisi mahkuja voittaa kokonaiscuppia).
Mutta ehdottomasti hyvä idea.

Nyt pitäisi sitten vielä sumplia, että kuinka monta turneeta vedetään kutakin muotoa ja saako kaikki osallistujat pisteitä turnauksista, vai jaetaanko niitä vain vaikkapa 6 parhaalle tms.
Itse ehdotan 10 turnausta per pelimuoto, täten kokonaiscuppi kestää lähes koko vuoden, ja täten saisimme joka vuosi kruunattua sen oikean jatkoajan pokerimestarin.
Pelipaikkana voisi toimia sitten se nordicbet, joka sponsasi aikoinaan jatkiksen pokerimestari turnausta(olihan se nordsa?).

Mielellään kuulisin enemmän myös linnun omasta visiosta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse ehdottaisin pistelaskua "formulatyyliin" eli 8 parasta saisi pisteet 10-8-6-...-1. Sitten osallistujien määrä olisi hyvä myös huomioida tässä jotenkin, esimerkiksi siten, että nuo pisteet toteutuisivat, jos pelaajia on vähintään 20. Mikäli pelaajia olisi alle tuon 20, pisteet voisivat mennä 10-6-4-2-1 viidelle parhaalle. Ja mikäli pelaajia on alle 10, kolmelle parhaalle 10-6-1.

Näiden pisteiden yhteenlasketun määrän lisäksi mielestäni olisi reilua, että laskettaisiin "pisteitä per osallistuttu turnaus" -ranking lisäksi. Siihen siis tulisi yksinkertaisesti pisteet/osallistumiskerrat.

Lisäksi eniten voittoja kerännyt saisi jonkun erikoismainintapalkinnon, vaikka ei koko roskaa voittaisikaan.

Kelpaisiko?

Edit: Tuli sellainen mieleen vielä, että rahalista olisi kiva kanssa pitää yllä. Eli siis voitot miinus buy-init jokaiselta pelaajalta.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pistelaskussa on se ongelma, että se ei välttämättä vastaa niitä tavoitteita, joita pokerissa haetaan. Esim. juuri turnauksissa palkinnot kasvavat melko jyrkästi ylöspäin mentäessä. Paras tapa mielestäni olisi saada noihin turnauksiin flätti palkintorakenne ja laskea suoraan rahatienestejä. Tuolla tavalla pelaajien määrällä olisi myös pieni merkitys.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pokerroomin verkon otin tähän mukaan siitä syystä että pelejä on enemmän.

Turnausvaihtoehdot: Texas, Omaha, 5 card draw ja 7 card stud
Pelaajat per pöytä: 2, 5 tai 10
Prize structure: voi valita myös flat

E: Ollaan nyt kuitenkin realistisia, yli 20 hengen turnauksia tuskin saadaan aikaiseksi. Ihan hyvä idea toi pistelaskusysteemi, mutta ei tarpeeksi joustava suhteessa osallistujamäärään. Siksi ajattelin 1,2,3,4...., koska isomman turnauksen voittaminen on aina arvokkaampi ja tuo on aina suhteessa osallistujamäärään oikean kokoinen.

sopulin idea on myös hyvä, mutta vaikka on flätti prize pool menee palkinnoille vain pieni osa osallistujista. Silti harkitsemisen arvoinen idea.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselläni tuli tuoho heads-uppiin semmoinen idea, että siihen voisi ottaa jonkun ennakkoilmoittautumisen. Sitten kaikki jotka ovat siihen muotoon ilmoittautuneet voivat pelata vapaassa tahdissa kaikkia vastaan 2 peliä. Näistä sitten lasketaan jonkun näköinen sarjataulukko (esim piste voittajalle, häviäjälle ei mitään), jonka mukaan pidetään jonkunlainen play-off skaba, esim paras viidestä systeemillä.
Rahaahan tuolla systeemillä ei välttämättä juurikaan tee, vaikka koko homman voittaakin, mutta eikös tässä nyt kuitenkin pelata jostain paljon isommista asioista?

Ja tarkennuksena pelimuotona olisi siis hold´em no-limit heads-up.
 

Afan

Jäsen
Idea on hyvä, ja ehdottomasti olen mukana.

Pistelaskusta sen verran, että pisteitä pitäisi jakaa vain aivan kärkeen sijoittuneille. Perustelut sopulin viestissä.

E:n malli on hyvä, joskin alle kymmenellä osallistujalla pelatun turnauksen kärkisijoista antaisin vähemmän pisteitä kuin suuremman turnauksen kärkisijoista.

Vähintään kymmenen osallistujaa: 10-6-4-2-1
Alle kymmenen osallistujaa: 8-4-1
Alle kuusi osallistujaa: jätetään huomiotta

Jotta ei tarvita miljoonaa eri listaa kokonaispisteineen ja pistekeskiarvoineen, antaisin jokaisesta osallistumisesta, jossa jää pistetilojen ulkopuolelle 1,5 miinuspistettä. Tällöin turnaukseen osallistumisen odotusarvo olisi vain niukasti positiivinen, joten väliin jäänyt turnaus ei tuntuvasti heikentäisi mahdollisuuksia kokonaiskisassa, mutta myöskään parin turnauksen ihmeet eivät valtaisi kärkisijoja, kuten keskiarvolistalla kävisi.

Ja eri pelimuodoille eri listat. Itse luultavasti osallistun vain Hold'emiin.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Mukana ehdottomasti. Verkko mieluummin Pokerroomilla, mutta kaikki käy.

Pistelasku kannattaa kyllä miettiä tarkkaan, jotta se on mahdollisimman oikeuden- ja totuudenmukainen.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Kiinnostaa kyllä, ei vain ole tiliä pokerroomilla eikä hirveästi enää kiinnostaisi uusia tililä availla. Peleistä hold'em kiinnostaa, omahaa en ole koskaan edes kokeillut.
Onko Nordic Bet ollenkaan vaihtoehtojen listalla pelipaikkaa valittaessa? Luulisi sieltä irtoavan taas lisää ylimääräisiä pieniä palkintoja jos pitää sen pelipaikkana.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Minäkin saattaisin olla kiinnostunut, viime aikoina on korttisarallakin kulkenut sen verran kivasti, onnella ei ole mitään tekemistä senkään asian kanssa, koska onnea ei ole, se on minun, sinun ja meidän keksimä sana, joka ei tarkoita mitään. No Limittinä sitten ehdottelisin, en ole ikinä kokenut holdemia tarpeeksi mielenkiintoisena.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mr Scarface kirjoitti:
Minäkin saattaisin olla kiinnostunut, viime aikoina on korttisarallakin kulkenut sen verran kivasti, onnella ei ole mitään tekemistä senkään asian kanssa, koska onnea ei ole, se on minun, sinun ja meidän keksimä sana, joka ei tarkoita mitään. No Limittinä sitten ehdottelisin, en ole ikinä kokenut holdemia tarpeeksi mielenkiintoisena.

Nyt kyllä meni hieman ohi tämä viesti? Noh, mielestäni tuohon pitäisi saada mukaan kaikenlaisia pelejä. NL, PL ja FL myös edustettuina. HU FL on muuten erittäin ahdistavaa varsinkin rahapöydässä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr Scarface kirjoitti:
Minäkin saattaisin olla kiinnostunut, viime aikoina on korttisarallakin kulkenut sen verran kivasti, onnella ei ole mitään tekemistä senkään asian kanssa, koska onnea ei ole, se on minun, sinun ja meidän keksimä sana, joka ei tarkoita mitään. No Limittinä sitten ehdottelisin, en ole ikinä kokenut holdemia tarpeeksi mielenkiintoisena.

Eikös se ollut tuuri vielä vähän aikaa sitten? Vai oletko nyt tutustunut maantietoon ja todennut, että Tuuri niminen paikkakunta on olemassa?
Ja kannattaisi sinunkin tarkistaa väitteesi. Suomen oikeuslaitos, on todennut, että pokeri on rinnastettavissa arpajaisiin, joten onnella on merkitystä. Tai sitten jos onnella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, niin kerroppas oi suuri tietäjä, mitenkä rupean kräkkäämään tämän viikon lottoriviä, että sekin menisi tästä eteenpäin taidolla.

Väheni muuten mielenkiinto pelejä kohtaan aika radikaalisti, jos tämä aikamme nostredamus tulee mukaan.
 

Afan

Jäsen
Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien rahat voi viedä...

Jäi edellisessä viestissäni kommentoimatta pelipaikka, ja kyllähän Nordicbet eli Priman verkko ehdottomasti luontevin olisi, kun tarjosivat aiempaan JA-turnaukseen lisärahaa ja monella on siellä tili.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
sopuli kirjoitti:
No jopas on asenne...

Minä en yksinkertaisesti jakaisi sitä, minä tiesin tämänkin pätemistä, jos se pelle sattuisi jotain voittamaan.
Saatika sitten sitä, jos hänelle tulee riverillä voittaisi kortti, kun kaveri kertoo tienneensä, sen kortin tulevan.
Jos miehellä olisi yhtään järkeä päässä, niin ei haittaisi yhtään hänen pelaamisensa. Mutta kun nuo viestit on kauttalinjan täyttä paskaa, ja pelkkää minä tiesin, minä olen paras, te muutte ette tiedä mitään höttöä, niin kiitos ei.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Afan kirjoitti:
Jäi edellisessä viestissäni kommentoimatta pelipaikka, ja kyllähän Nordicbet eli Priman verkko ehdottomasti luontevin olisi, kun tarjosivat aiempaan JA-turnaukseen lisärahaa ja monella on siellä tili.

Kyllä, siksi siellä pelattaisiin ainakin Holdemit. Mutta olisi erittäin mukavaa saada HU-turnaus aikaiseksi, ja sitähän ei Nordicilla pysty järjestämään. Myös Shorttiturnaus olisi mukava. Pelejä ei pysty muuta kuin Texasia pelaamaan, joten on melkein pakko mennä Pokerroomin puolelle.

Ei me eletä missään kunniavelassa Nordicille, jos he eivät pysty meille tarjoamaan sopivia olosuhteita pelataan sitten muualla. Ei se sen vaikeampaa ole.

Tilin rekisteröiminen esim. Pokerroomille, Betssonille tai Pafille ei ole vaikeaa eikä se voi nousta kenellekkään kynnykseksi. Pari minuuttia jokainen varmasti pystyy jostain repimään jos liigaan muuten haluaa osallistua.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
No jopas on asenne...

Asenne on ehkä vähän epäreilu mutta ehdottomasti ymmärrettävä. Vain masokisti pelaa korttia Scarfacea vastaan.

Tahtoisitko itse pelata sellaista jätkää vastaan, joka tietää ennalta kaikki sun kortit, kyykyttää sua vieden tuhkatkin pesästä ja takuulla vielä brassailee päälle?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Koska tiedän että haluatte kaltaisiani maksumiehiä mukaan, jotka eivät mitään mistään ymmärrä ja vielä vähemmän pokerista, niin olisiko mahdollista että sitten kun olette päättäneet missä verkossa pelaatte, että laittaisitte joku meille (minulle) tyhmemmillekin tiedoksi minkä firman klientillä voi ko. verkossa pelata, koska mä en näistä tajua mitään, ainoastaan palveluntarjoan kautta (PAF, Nordic Bet, tms) tiedän onko mulla tarvittavat hilavitkuttimet ladattuna.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Solomon kirjoitti:
Tahtoisitko itse pelata sellaista jätkää vastaan, joka tietää ennalta kaikki sun kortit, kyykyttää sua vieden tuhkatkin pesästä ja takuulla vielä brassailee päälle?

Mä pelaan tollasia jätkiä vastaan koko ajan.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
mukana, ja mielellään Pokerroomista. Siellä mielestäni parhaat vaihtoehdot noille turnauksille. Jos joku viitsisi valaista hiukan, että mihin verkkoon tuo Pokerroom kuuluu(Katselin kyllä supportista/helpistä, mutta ei osunut silmään), niin voisin sanoa varmasti ettäi olenko mukana vai en. Ei ole tiliä muualla kuin Pokerroomissa, Paffilla(sama verkko kuin Pokerroomilla?) ja pokerihuoneella. Tosin ensin mainitussa ainoastaa rahaa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ehkä mukana.

Tosin OnGamen verkossa en pelaa. Nordicilla voisikin.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
peno kirjoitti:
mukana, ja mielellään Pokerroomista. Siellä mielestäni parhaat vaihtoehdot noille turnauksille. Jos joku viitsisi valaista hiukan, että mihin verkkoon tuo Pokerroom kuuluu(Katselin kyllä supportista/helpistä, mutta ei osunut silmään), niin voisin sanoa varmasti ettäi olenko mukana vai en. Ei ole tiliä muualla kuin Pokerroomissa, Paffilla(sama verkko kuin Pokerroomilla?) ja pokerihuoneella. Tosin ensin mainitussa ainoastaa rahaa tällä hetkellä.

Pokerroom kuuluu pokerroomin verkkoon johon sitten esim. PAF kuuluu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös