Joo, edelleen oleillaan Miami Beachilla, toissa pitaisi kayda viela useampana vuonna. Toki muitakin paikkoja olemme katselleet, Euroopasta ja nyt olemme ostamassa taloa Gainesvillesta, keski-Florida,
@Amerikanihme. Paikka on kasvanut alyttomasti ja nyt laajenee Archer Road:ia pitkin lanteen I-75:sta. Meilla on ollut siella pari pienta tonttia, aikomus rakentaa jotain, mutta sitten tuli vilkaistua kaupungin suunnitelmia ja kovasti sen alueen ymparille rakennetaan. Tullut pari kyselyakin tonttien myymisesta, mutta olemme jattaneet ne nyt "hiilinieluiksi".
Gainesvillessä asuin siis noin 6.5 vuotta 90-luvulla. Mukavat muistot jäi. Olen menossa sinne huhtikuun eka viikonloppu, joten jos olet lähettyvillä, voisi ajatella tapaamista, tosin aika tiukka ohjelma minulla on ja vain muutaman päivän visiitti.
@Amerikanihme, ilmeisesti pelailet tahtitieteen kanssa ja viime vuonna tuli kaytya Puerto Ricossa ja poikettua Arecibon observatoriossa. Siella on kait joku suomalainen duunissa.
Onhan siellä joo. Tähdet ja avaruus -lehdessäkin oli artikkeli Anne Virkistä. Olen hänet pariin kertaan tavannut tähtitieteen kokouksissa. Kovin tuntuu tykkäävän Arecibon radioteleskoopin kanssa työskentelystä. En ole koskaan käynyt ko. saarella.
Kiitos
@vstk:lle kuulumisista. Vuosi meni vastaamiseen, mutta ei se mitään. Kyllä se kansalaisuuden saaminen ihan mukavaa on jos aikoo tänne jäädä pysyvämmin, paitsi että tuo jury duty ei paljon innosta. Pari kertaa olen joutunut jo sinne lakituville, mutta en toistaiseksi juryyn, mutta kolmas kerta toden sanoo varmaan...
Tuohon Amerikkaan töihin tulo kysymykseen en osaa mitään varmaa vastata, mutta uskoisin, että ei se nyt laillisin keinoin ihan simppeliä ole, mutta monet näyttävät löytävän keinon pysytellä täällä. En kyllä tiedä sitten miten, ja onko täysin laillista, mutta kai sitä keinot sitten löytyy jos tahtoakin löytyy tarpeeksi. Minun keinoni oli opiskella tohtorintutkinto täällä, luoda suhteita samalla, ja sitten tulla työllistetyksi pysyvämpään jobiin. Tuota keinoa suosittelen, jos se vaan on mahdollista. Toinen keino on tietenkin amerikkalaisen kanssa avioliittoon meno, mutta sen pitäisi olla sitten ihan aito juttu, koska se tutkitaan, joskin tuntuu, että jotkut ulkomaalaiset (ehkä suomalaisetkin?) käyttävät tuota keinoa vähän kyseenalaisesti.
Ja kuten yllä mainittiin, niin rahalla voi ostaa itsensä kai sisään, vaikka niitä vaatimuksia ehkä on vähän kovennettu (lisää mammonaa vaaditaan?). Onnea yritykseen ja vastaan mielelläni kysymyksiin, joskin omat immigration-kokemukseni ovat jo noin 10+ vuoden takaa. Lähetin juuri äänestyslipukkeet pressan esivaaleihin, joten saatte sitten syyttää Amerikanihmettä jos demokraattien lopullinen kandidaatti ei ole oma suosikkinne, heh.