Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

  • 3 303 814
  • 7 399
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ilmeeni kun @Golden AWe esittelee ns. totaalisen suunnitelman merimetsojen torjumiseksi:
I have a cunning plan. Merimetsoa voitaisiin torjua harhauttamalla minkkikantoja siirtymään niiden keskeisille pesimäalueille. Sitten vielä yritetään saada ne jotenkin yhdessä tuhoamaan jättiputkia ja espanjansiruetanoita sekä kuolemaan samassa rytäkässä itse. Suunnitelmassani on vielä pari aukkoa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vaikka tässä ei olekaan kappalejakoa, niin ei sillä tällä kertaa väliä ole. Hieno viesti. Ei letkautus tai läppä, mutta muu kirjoitelma:

Noh, en mä ehkä raha-asioista viitsi täällä puhua. Enkä mä nyt silleen tietenkään ihmettele että monet käyvät töissä, mutta sellainen elämä kuulostaa tosi ankealta että ensin pitkä työpäivä, sitten ehkä syö, käy pesulla, katsoo telkkarista jonkun ohjelman ja hohhoijaa, pitääpä alkaa valmistautumaan seuraavaan työpäivään. Hukkaanhan se päivä silloin menee. Mä en kovinkaan montaa päivää halua heittää elämästäni hukkaan. Mä lähden siitä että kerran täällä vaan eletään. Seuraavaan elämään en viitsi jättää mitään kun en ole varma siitä. Ihminen on helposti työnantajan orja ja systeemin vanki kun rimpuloi oravanpyörässä, mitä mä ehkä enemmänkin ihmettelen. Oletushan aina on ettei lähde siihen oravanpyörään. Jos lähtee niin sen eteen pitää tehdä töitä, mennä vaikka pankkeja kiertelemään ja ottamaan selvää lainojen koroista ja ehdoista jne. Mitään vakuutuksiakaan mä en halua ottaa tai muita ahdistavia juttuja. Eikö ne muutenkin ole enemmän sellaisille pelkureille ja niille tylsää ja laskelmoitua elämää viettäville. Jokainen voi miettiä että voisiko vaikka huomenna lähteä muutamaksi viikoksi Tallinnaan ryypiskelemään? Onko kotona vaimoa ja lapsia ikävöimässä, onko mennyt ottamaan pankkilainan, jonka takia on jumissa töissä jne. Ihminen väkisinkin miettii ennen kuin noita juttuja valitsee että elämästä lähtee se kaikkein tärkein asia eli vapaus. Mä en halua menettää sitä. Monet ihmiset ovat niin syvällä siinä systeemissä että ajattelevat esimerkiksi että on normaalia varata vuotta aikaisemmin ulkomaanmatkat jne. Mistä hitosta sitä voi tietää että silloin haluaa just sinne tai ylipäätänsä lähteä minnekään? Ihmiset pitävät hauskaa silloin kun muut käskevät niin, elävät siis muiden pillin mukaan. Viikostakin 5/7 päivää eli 71 % sä et voi pitää hauskaa ja juhlia. Noi nyt vaan oli pieniä esimerkkejä, mutta muutenkaan mä en halua elää esimerkiksi niin kuin naapurit vaan niin kuin mä haluan. Ihmiset helposti vertaavat itseään muihin ja kilpailevat jollain ihmeen jutulla, mitä mä en käsitä. Mä haluan elää niin kuin on mulle (ja muillekin) parasta, enkä saada kiksejä siitä että nyt vuorostani minä ostin hienomman telkkarin tai auton kuin naapuri. Mä elin pitkään jonkinlaisessa kuplassa kun en tajunnut miten moni tekee noin, harrastaa pinnallisia sisustusjuttuja jne. Ja tää Jatkoaika on mulle ainoa paikka missä mä pääsen tutustumaan nörttien ja hikareiden ajatuksiin ja sielunmaisemaan, siihen vittuiluun, ylpeilyyn ja kilpailemiseen. Sitäkin mä oon monesti miettinyt että mistä ja milloin niille joillekin on tullut mieleen että joku työura ja rahan kerääminen olisi tosi tärkeä juttu? Mulle ainakin itse elämä on paljon tärkeämpi. Tietenkin on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta jos ihmisarvoa miettii niin tossa oravanpyörässä rumpuilevilla monen asian orjuuttamilla ihmisillä se asia on täällä kaikkein huonoiten.

Hyvä pettter, oikein hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vaikka tässä ei olekaan kappalejakoa, niin ei sillä tällä kertaa väliä ole. Hieno viesti.

Hyvä pettter, oikein hyvä.
Nyt on täsmälleen oikea poiminta tähän ketjuun: kerrassaan loistava kirjoitus kaikessa Fight Club -henkisyydessään! Arvostan!
 

Snagari

Jäsen
Jatkoajan ankein pulushakkimestari toistaa väsynyttä kommariateistilesbofeministi-islamisti -paskaansa jokaiseen edes vähän uskontoa sivuavaan ketjuun niin kauan, että hänen häväistyksellinen nickinsä on aina ketjun viimeinen nicki. Joku feministiateisti on vahingossa koskenut pikku pippeliin pahasti tai jotain?

muaddib

Munatonta solvata jotakuta selän takana. Kenestä kyse?

Eiks se lukenut tuossa heti perässä?
 

Nick Neim

Jäsen
Tänne pitäisi perustaa uusi ketju tuollaisille kirjoituksille, minkä @Jaws tuohon lainasi. Mä olen ehkä turhan pikkusieluinen, mutta tuosta otsikostahan jokainen varmaan ymmärtää, että "muut vastaavat kirjoitelmat" ovat hauskoja tarinoita, osuvia kuitteja, tai kaikkia muita hauskuuttavia juttuja. Jos puhutaan letkautuksista, läpistä (onko edes oikein taivutettu?) ja muista vastaavista kirjoituksista, niin eihän se aihealue silloin karkaa mihinkään hienoihin kirjoituksiin tai viesteihin. Se ei suinkaan tarkoita hienoja tai osuvia kirjoituksia, joita käsittelevä ketju täältä taitaa puuttua. Siitä jollekin koppi ja ketjua pystyyn.

E: No eipä näemmä tarvitsekaan ketjua, kun @kahden suunnan sentteri poimi jo perustetun ketjun esille. Ihmeen vähälle huomiolle näemmä jäänyt, kun täällä kuitenkin on useita loistavia viestejä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Perustaisin pettter-faniklubin ellei se olis homoa. "Miks kukaan käy töissä?" Juuri tällaiset huomiot vituttaa ihan kaikkia puoluekentän laidasta laitaan. Lovin' it.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Naurahdin:



Ei huono lukema ottaen huomioon, että jalkapallon MM-finaalin arvioidaan keräävän noin miljardi seuraajaa.
Jalkapallo nyt onkin ylihehkutettu laji, jota ei seurata vähäisesti kuin joissain euroopan maissa ja e- amerikassa. Ei tuotavoi edes verrata jääkiekkoon tai etenkään hiihtoon, jonka katsojamäärät olympialaisissa ovat kymmeniä miljardeja ympäri linnunrataa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Moderaattoreilta ihan osuva läppä tai letkautus yksityisviestillä:

Moderaattorit
- - -
Lähetitte varoitusviestin turhasta palstan täytteestä, mutta ette viitanneet mihinkään viestiin.
Loistava sanavalinta! Jos en nyt ihan nauranut paskaisesti, niin ainakin sisäisesti hymyilin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Siinä taas yllä yksi esimerkki säälittävästä rinkirunkkauksesta. Sitten kun on kyllästytty Tompalle räkyttämiseen, niin mennään itkemään, että ketjut on väärissä paikoissa. Mitä häh!? Ei näin voi jatkua! Eiköhän se ole palaverin paikka!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Siinä taas yllä yksi esimerkki säälittävästä rinkirunkkauksesta.
Väärin naurettu?

Ilmeisesti siis Moderaattorien sanavalinnoille ei saisi edes hymyillä? Kai virallinen tahokin voi sentään joskus osua kutkuttamaan nauruhermoja?
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Tusinan verran edellisiä pähkinöitä on edelleen ratkaisematta. Otetaan uusi pähkinä.

Olkoon (X,n) täydellinen nelikilometrinen avaruus ja (xn) sellainen jono X:ssä, että d(xn, xn+1) ≤ 100 / 1- 2n, ja n ∈ N. Osoita, että

a) kompakti jono Alkon myymälässä A suppenee kohti kassapistettä a ∈ X, ja
b) Joukolla A on injektio jos ja vain jos Joukolla B on erektio.

Vihje: Diagonalisoi ortogonaalisesti symmetrinen matriisi ja pese kädet, kun olet pyyhkinyt kriittisen pisteesi gradientin nollakohdassa. Tämä on tarpeellista erityisesti silloin, kun paperin P määrä rullassa R = 0.

Paskan puhuminen tässä ketjussa loppuu nyt, moderaattoreille on jo lähtenyt raporttia.

Kyseessä siis Matki haluamaasi JA:n kirjoittajaa-ketjusta. Ennen en ole vielä ääneen revennyt lukiessani Jatkoaikaa, mutta nyt oli niin humoristisesta perspektiivistä imitoitu toista kirjoittajaa kun vain voi. Kiitos @Pisin Kääpiö 186cm , mikään ei aloita päivää paremmin kuin kunnon naurut aamusta !
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nimim. Ikerin kirjoitus Tapparan maalivahtipeluutuksesta 40 vuotta sitten ansaitsee mielestäni ehdottomasti tulla mainituksi myös tässä ketjussa. Vakavahenkisempään "Lukemisen arvoisia kirjoituksia" -ketjuun tekstin jo kirjasinkin.
Ensinnäkin, osanotot Antti Leppäsen menehtymisen johdosta, ja nauruketjuun hän ei sinänsä liity kuin välillisesti ja sekin hyvässä mielessä oltuaan kiistaton Tapparan ykkösveskari.

Aloin selailla Leppäsen uratilastoja tarkemmin, kun käsitin hänen olleen aikanaan kohtalaisen vahvassa ykkösveskarin asemassa Tapparassa. Siinä samalla huomasin, että mies toden totta on pelannut täysiä kausia toisensa jälkeen, ja siinä ei paljon kakkosveskarille ole vastuuta riittänyt. Kakkosen kovan kohtalon on noina vuosina kokenut näemmä herra nimeltä Seppo Mäkinen.

Tässä Tapparan maalivahtien pelimäärät muutamalta kaudelta eli koko Mäkisen Sepon edustusuran ajalta 1970-luvulta:

1970-71
Antti Leppänen 32 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä

1971-72
Antti Leppänen 32 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä

1972-73
Antti Leppänen 36 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä

1973-74
Antti Leppänen 36 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä

1974-75
Antti Leppänen 35 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä
Jarmo Grönlund 2 peliä, eli istuttuaan luukkuvahtina viitisen vuotta ilman yhtään matsia, Mäkisen Seppo ei saanut näitäkään paria matsia torjua vaan Grönlund tuli ja vei muruset pöydältä.

1975-76
Antti Leppänen 36 peliä
Seppo Mäkinen 0 peliä

Tässä vaiheessa Seppo Mäkinen, istuttuaan penkillä pipo päässä 208 matsia mahdollisesta 208 matsista ilman minuuttiakaan peliaikaa ja kenties huomattuaan olevansa varsin vahvasti luukkuvahdin roolinsa vanki, on lopettanut koko peliuransa.

Uratilastonsa ovat monivuotisesta Tapparassa vietetystä liigaurasta huolimatta varsin surullista luettavaa, tässä koko uransa tilastot Eliteprospectsista.

1970-71 Tappara SM-sarja 0 GP
1971-72 Tappara SM-sarja 0 GP
1972-73 Tappara SM-sarja 0 GP
1973-74 Tappara SM-sarja 0 GP
1974-75 Tappara SM-sarja 0 GP
1975-76 Tappara SM-sarja 0 GP

Ovat toki muutaman vuoden eri-ikäisiä Leppäsen kanssa, mutta mieleen tuli sekin hauska mahdollisuus, että ovatkohat pelanneet yhdessä jo junnuista asti, esim. niin että Mäkinen penkillä jostain 11-vuotiaasta junnusta asti ilman peläkään ja sama jatkunut uran edetessä Tapparan edustuksessa. Toisin sanoen, koko ura jostain F-juniorista asti ilman matsiakaan ikinä missään, mahtoi olla kova motivaatio pukea päällensä ja lähteä alkulämmittelyyn, istui varmaan katsomossa siviilit päällä tai kotonakin välillä kotimatsien aikana.

Eli, tuoppi niin Leppäsen Antin muistolle kuin myös tuopinnosto todella raskaan ja orjallisen työn sankarille eli kakkosmiehelleen Seppo Mäkiselle, vuosikausia kiekkouraa 1970-luvun Tapparassa ilman yhtäkään pelimerkintää historiankirjoissa.
Seppo Mäkisen pelaajakortti EP:ssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava laukaus Anssilta suoraan maaliin!
Argumentoinnista ja ateisteista puheen ollen, löytyikö se linnunradan laidalla oleva teekannu jo? Kyllästyin seuraamaan ketjua ajat sitten.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tässäpä aivan loistelias avaus suomalaisen mielenmaisemaan! Kyseessä kun vieläpä opettaja. Näkymätön, lyhytaikainen Aasia.
Malliesimerkki suljetun maailmankuvan kognitiivisesta dissonanssista.

Pitäisi kai pysytellä pitkän linjan jutuissa, mutta Klosen Aasia mainittakoon silti tässä ketjussa. Ai niin, ja tasottomat suomalaisnaiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös