Jatkoajan paras ja huonoin nimimerkki

  • 106 784
  • 507

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kompata monia ja vastata Vanha Len. Ei myöskään auennut ihan heti ja hävetti sitten, kun aikanaan aukesi. :)

Oma nimimerkki on tosi ankea ja (huonoa) parodiaa juuri vastaavankaltaisia nickejä kohtaan. Joskus tätä tunnusta tehdessä frendin kanssa pohdin nimivaihtoehtoja ja päädyttiin sitten siihen, että teen jonkun mahdollisimman kuivan, kliseisen, vakavanoloisen ja kiekkoniilomaisen nickin. Jälkeenpäin vähän kaduttaa, mutta kuten scholl totesi tuolla alussa, leikkiin kun lähtee se on kestettävä!
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Pascal Lemoix, ajattelin eka nimimerkin piilomerkityksen olevan paska lemieux, mutta se paskahan se lemuaa. Mun mielestä hieno nimimerkki!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä tykkään sanaleikeistä, esim. Mats Bedö, Jyri C Ukkonen, Mukava Valkku, Vanha Len jne. Se on aina niin mukava fiilis kun joskus puolen vuoden ihmettelyn jälkeen tajuaa sen nimimerkin...

Huonoimpia on sellaiset jotka ei jää mitenkään mieleen, ovat esimerkiksi liian samanlaisia että sekottuvat herkästi toisiinsa tai sitten ovat jotain über-monimutkaisia kirjain-numeroyhdistelmiä jotka eivät voi jäädä kenellekään mieleen.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on varmaan paskin nimimerkki ikinä missään ja olen monesti miettinyt sen vaihtamista, mutta toisaalta sen verran usein käytän tuota käyttäjätunnuksissa sun muissa ettei ole jaksanut hirveästi muutella.

Paras on eittämättä John Lennonjohtaja, jotain aivan huikeaa!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Peter Gabriel.
Hieno muusikko, hattu päästä. Mutta jos oikein muistan, PG:n ensimmäinen vierailu palstalle oli välitön klassikko. Jaksaisiko kaivaa vielä esille.

En minäkään tykkää #siitäsuntästänumerosta.
 
Tuntuu että #-merkkiä ja numeroita sisältävät nimimerkit saavat runsaasti negativiista palautetta täällä, mutta kyllä ainakin minulla poikkeuksen tekisi "Jääkiekkoleijona #79" joka paasaisi ja nostaisi itseään jalustalle ketjusta toiseen...

Oma ykkös- ja kakkosvaihtoehto nimimerkiksi taisi aikanaan olla varattu joten piti sitten jotain vääntää. Voishan tuon vaihtaakin jos jaksaisi ja keksisi jotain.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paras on mielestäni Pottakameli. Siitä olen aina ollut lievästi kateellinen.

Suorat pelaajan tai seuran nimet ovat etukäteen niitä heikohkoja nimimerkkejä, mutta toki kirjoittaja voi nostaa nimensä korkeaankin arvoon.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ainoa "vaiva" tassa on se, etta kun kirjottaa tallasella nappaimistolla missa ei ole "ääkkosiä", niin tuo ö pitaa aina copy pastata... (niin kun nytkin).
Helpompi tapa on painaa "^" ja perään "o". Sillä näppäinyhdistelmällä muodustuu "ö". Samalla tavalla ^ + a saa aikaan "ä".

Minulle avautui tuo nimimerkkisi tarkoitus vasta tässä ketjussa. Hieno nimimerkki!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jeesuksen ilmestyminen palstalle on varmasti ollut vavahduttava hetki. Nickin takana on tuskin käyty jaakobinpainia siitä, ottaako nimimerkiksi Jeesuksen vaiko esim. Tappara 123:n.

Mieli-/kielipuolinen karate Mauri on yksi suosikeistani. Myös Todellinen ääliö hymyilytti kun äkkäsin tällaisen nimimerkin olemassaolon, mutta ääliö on valitettavasti älynnyt pysyä piilossa vuosikausia. Muita hyviä ovat ainakin Pula-ajan Tretjak, Ted Raikas, Major Julli, Freddie Freeloader (hats off to Miles), Il Tempo Gigante, Vanha Len, Mats Bedö, -OO-, Kalkun rusakko, Kissa Jansson jne. Lyhyet ja iskevät nimimerkit tyyliin Evil ja DAF ovat parhaimmillaan kompaktin jykeviä.

Seuranimet sellaisenaan ja niiden kanssa kikkailut ovat aika aneemisia. Paitsi jos olisin Avalanchen kannattaja, niin koloraato voisi olla käypä nicki. En tiedä onko Kourujärven Ponnistus jonkinlainen parodia aiheesta, mutta tämä nimimerkki on oikeasti hyvä.

Naisasia-palstalla avitettu HIFK on mielenkiintoinen nimimerkki. Luulisi vaativan kanttia ottaa tällainen nimimerkki ihan vaan ilmoitusluontoisesti (vrt. nimim. Jeesus). Asiaa katsoisi ihan toisessa valossa, jos Jatkoajan nimimerkki pitäisi käydä rekisteröimässä HIFK:n toimistolla. Ovi auki valtio-olen-minä -asenteella, nyrkkiä Valtasen pöytään, ja tästedes minä olen oleva HIFK.

Miten minusta tuli PK186? Joskus aikoinaan mietin, että olen pärjännyt elämässäni joka asiassa hyvin tai jopa erittäin hyvin, mutta missään en ole välttämättä ollut paras. Voisinko kuitenkin olla? Varminta tämä olisi, jos keksin oman lajin ja sarjan, jossa nimeän itseni superlatiivisesti. Tässä oli sitten lopputulos.

Vaihtoehtona harkitsin myös nimimerkkiä ”R-vikaisen oikku”, mutta ajattelin ettei ole hyvä jos hetikohta pidetään pervona.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Siis osittain vähän samaa sarjaa kuin miksi Max Power on huono nimimerkki Lukon kannattajalle, kun kyse on kuitenkin TPS:n kasvatista ja pelaajasta, jolla ei edes ole mitään yhteyttä Lukkoon. Ainakin itselle tulee nimittäin aina mielleyhtymä maksimaalista poweria SM-liigassa edustavaan Max Koluun, kun kyseisen nimimerkin näen.

Mulla oli kyllä mielessä Max Wärn... Oikea esikuva olikin tuossa ylempänä.

Harmittaa silti vietävästi, että silloin kun vaihdon nimimerkkiä valitsin tämän. Olisipa se The Simpsons-jakso silloin jäänyt katsomatta. Nyt olisi monia parempia ja itselle osuvampia mielessä. Nykyinen ei oikein kuvasta minua henkilönä. Niin kuin YUP aikoinaan sen esitti: "Eikä tässä riisikeppiruhossa mikään ylevä pesi..."

Paljon hyviä nimimerkkejä täälläkin on mainittu ja ei niistä voi olla juurikaan erimieltä.

Huonoimpina pidän itsekin noita numero-nimimerkkejä ja harmi, että tuo yksi naishenkilö, jolla oli hyvä nimimerkki vaihtoi sen tuohon "kaiken panemisen kuningattareksi." Niin ikävää kuin se onkin, niin tuo siitä tulee ekana mieleen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Huijaat. Oikeasti toinen nimesi on Kukko. "Toinen nimeni on kukko", on varmasti iskurepliikkisi baarissa.

Ja mieti miten tuo toimii englanniksi. Vielä jos sukunimi on tyyliin Teräs.

Saa varmasti.


Joskus koin suurta onnistumisen tunnetta kun hokasin Mats Bedön. Taisin siitä kirjoittaa johonkin avautumis-ketjuunkin. Vieläpä melkein samoilla sanoilla kuin Mats Bedö tuossa ylempänä.

Itse pidän eniten nimimerkeistä, jotka ovat persoonallisia ja joita näkee saman käyttäjän toimesta useammalla foorumilla.

Vastaavasti myötähäpeämittari värähtää kun kiekkofoorumilla ollaan esimerkiksi nimimerkillä "Teemu#8", moottoripyöräfoorumilla "VR46", formulakeskusteluissa vaikka "Schumi rulez" ja futisforumilla "ronaldo". Onnittelut jos kyseessä sattuu olemaan vielä sama käyttäjä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huonoja nimimerkkejä onkin sitten aika tavalla. Viime aikoina paljon tapetilla ollut "HIFK" oli kyllä suureksi häpeäksi HIFK-nimiselle seuralle. Että tuon kaltaisista nimimerkeistä en oikein pidä. Ja #:t päälle.
.

Mä ihmettelen kun tähän ei olla puututtu aikasemmin. Ei ehkä ollut seuran brändin mukaista se kirjoittelutyyli k.o nimimerkiltä :)
Tosiaan parhaat nimimerkit on mielestäni kans semmoiset mitkä on omaperäiset tyyliin Vanha Len, Mats Bedö.
The Queen voisi vaihtaa vanhan nimimerkin takaisin...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä parhaiten kolahtaa tuo Mats Bedö, olenpa piikittänyt yhtä "mä tiedän kaiken kirjallisuudesta" -tyyppiä tuolla. Oli kyllä kuulemma kuullut tuoreesta kirjailijasta, mutta ei ollut vielä kerennyt tutustumaan Bedön esikoiskirjaan. Huonoimmasta kyllä kisailee tuo omituinen toffeeksi muuntuva lyhennys joka ei sulavasti taivu suussa eikä näppäimistöllä.

Omaakin olen miettinyt vaihtavani, aika usein tuntuu jengi mieltävän sen Trip:ksi, enkä mikään pillimehu halua olla. Harkinassa olisi sama millä joskus tuli futisfoorumille rekattua, eli Southgaten pilkku. Sananmuunnoksista voisi toimia pikakassa. Finaaliin asti sopisi lätkäfoorumille, mutta taitaa olla vähän roisi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Omaakin olen miettinyt vaihtavani, aika usein tuntuu jengi mieltävän sen Trip:ksi, enkä mikään pillimehu halua olla.
Pillimehuhan tuosta tulee väkisin mieleen.

Oma tuli nyt vaihdettua. Suomenruotslaisilla on oma sana styroksille (styrox), joka ei ole mikään "virallinen" sana. Ruotsiksi styroksi on oikeasti frigolit. Nimimerkki on sitten väännös siitä miten englanniksi lausutaan styrox.
 

Baldrick

Jäsen
Finaaliin asti

Tätä en olekaan kuullut aikaisemmin :D Aika huikea ja voisin ottaa tämän nimimerkikseni, mutta en halua vaihtaa omaani, vaikka se ei kummoinen olekaan.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän ketjun lukeminen sai kyyneleet silmiini ja murskasi sydämeni :( Pydänkin heti moderaattoreita kastamaan minut uudestaan!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vanha Len - Pitkää mietin miksi tuo on niin tutut oloinen nimimerkki. Pitkään en saanut päähäni miksi joku iäkäs Len kuulostaisi tutulta. Eräänä päivänä sitten homma aukasi: saatana Van Halen! Omalla tavallaan kyllä hieno.

Mats Bedö - Toinen vastaava sanaleikki. Näyttää helvetin ruotsalaiselta ja suosikkiseura ei ainakaan vähentänyt tuota luuloa.

Muutenkin vastaavat sanaleikit, muunnokset ja vastaavat ovat lähellä sydäntä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jeesuksen ilmestyminen palstalle on varmasti ollut vavahduttava hetki. Nickin takana on tuskin käyty jaakobinpainia siitä, ottaako nimimerkiksi Jeesuksen vaiko esim. Tappara 123:n.
Hienoa on myös, kun kännykässäni joskus lukee: "Jeesus soittaa". Joskus Jeesus voi tekstaten kysellä kuppiloihinkin, sillä Jeesus ei yömyöhäisinä ajankohtina ole epäkorrekti, tiedä vaikka Käyttäjänimetön jo muka nukkuisi. On se hienoa olla näin suora yhteys itse Jeesukseen.

Hyvä on Jeesus nimimerkkinä. Monikin nimimerkki on hyvä. Minulle nimimerkkinä hienointa ja mystisintä alkukantaista alkuvoimaa edustaa nimimerkki Noitarumpu.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Tätä en olekaan kuullut aikaisemmin :D Aika huikea ja voisin ottaa tämän nimimerkikseni, mutta en halua vaihtaa omaani, vaikka se ei kummoinen olekaan.

Kyllähän tuo on allekirjoituksessa jo pitkät tovit mulla ollut, melkein olis kyllä nimimerkkiin ainesta.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän nuo kaikki sanaleikit ja hauskat nickit tyyliin John Lennonjohtaja ovat loistavia. Johonkin on vuosien varrella kadonnut kuningasnimimerkki Hän, joka tietää. Siinä myös huikea.

Oma on kohtalaisen tylsä väännös yleisestä etunimestä, mutta kun tämän takaa on tullut spämmäiltyä jo niin pitkään, niin suottapa sitä vaihtamaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kyllähän esim. nämä ovat mielikuvituksellisuudessaan mahtavia.

Täällä onkin jo mainittu tosiaan muutamia ärsyttäviä nimimerkkejä. Esim. kaikkia naiva... vai mikä se nyt oli englanniksi.

Toinen on aina kun jollain on esim. oman suosikkipelaajansa nimi nimimerkkinä, mitä vittua? Kuvitteleeko ko. jamppa olevansa se pelaaja vai? Ei voi ymmärtää. Samoin kun on monia muunnoksia samasta nimestä, esim. vaikka Simon, löytyy SimOnia jne. Tai jos oma suosikkijoukkue on kirjoitettu väärin jo omassa nimimerkissä niin... ei helvetti.

Oma nimimerkki on kyllä myös paska. Mutta sillä mennään. Taisi tulla tuo joskus kaaaauan sitten kun avasin ensimmäistä spostiosoitetta ja kokeilin tietysti mikko@jokumesta.com ja se oli varattu. Pistin sitten vaan jonkun randomnumeron perään ja se siitä.

Hyviä löytyy myös. Esim. -OO- on nerokas. Myös Mats Bedö, Oi Suomen nuoria!, Pisin kääpiö 186cm ja tietysti Jeesus ja Batman.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toinen on aina kun jollain on esim. oman suosikkipelaajansa nimi nimimerkkinä, mitä vittua? Kuvitteleeko ko. jamppa olevansa se pelaaja vai? Ei voi ymmärtää. Samoin kun on monia muunnoksia samasta nimestä, esim. vaikka Simon, löytyy SimOnia jne. Tai jos oma suosikkijoukkue on kirjoitettu väärin jo omassa nimimerkissä niin... ei helvetti.
Kai tässä on se sama (mikä itselläkin) että oman nimimerkin ottanu käyttöön joskus sata vuotta sitten niin ei viitsi muuttaa järkevämpää.. Eihän tuo omakaan oikein sexyltä kuullosta, mutta kun sitä on käyttänyt niin kauan niin ei viitti muuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös