Jatkoajan muun urheilun Fantasy Football-liiga

  • 51 461
  • 1 008

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulla oli Emmanuel Dennis triplakapteenina. Kaksi peliä, Norwich kotona ja Burnley vieraissa, mikä voisi mennä pieleen. Otti punaisen kortin, saldoksi -3 ja eikö tuo ole siitä peliviikon toisesta pelistä pois.

Kausi, jolloin kaikki menee aivan pieleen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minulla oli Emmanuel Dennis triplakapteenina. Kaksi peliä, Norwich kotona ja Burnley vieraissa, mikä voisi mennä pieleen. Otti punaisen kortin, saldoksi -3 ja eikö tuo ole siitä peliviikon toisesta pelistä pois.

Kausi, jolloin kaikki menee aivan pieleen.
Mietin samaa, mutta kun ei onnistunut viime kierroksella (Dennis oli kapteenini) ja viime kierroksen tupla peli peruttiin, niin en luottanut, että kykenee tekemään "varmasti" paljon pisteitä.

Pidin siis vaan perus-kapteenina. Ilman tuplaa kapteenini olisi ollut Kevin De Bruyne, joka nyt katsottuna olisi ollut parempi valinta, mutta näitähän ei meistä kukaan voi etukäteen tietää ja kyllähän tuo Dennisin kapteenius vaikutti etukäteen match made in heaven.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Huvittava alku tälle tynkäkierrokselle. Kolme pelaajaa oli eilen kehissä ja tuloksena nolla pistettä. Nollalla pisteellä kuitenkin kahdeksasta liigasta, joihin osallistun, viidessä on nuolet vihreällä ja kolmessa pysytään paikallaan.
 

Janda

Jäsen
Viimeisten kierrosten aikana on kenttä kääntynyt ja vaikuttaakin siltä että tässä liigassa viime vuoden kakkostila paranee yhdellä pykälällä. Vieläkin tosin korpeaa viime kierroksen väärin arvottu kapteeni Salah-De Bruyne kaksikosta. Se maksoi todennäköisesti pitkän pennin toisaalla.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Nyt on kyllä kärjessä menty kovaa, Jatkoajan liiga on ollut kovatasoinen ja kun itsellä vaikeuksia ja noita pieleen menneitä veikkauksia on ollut viime kautta enemmän, top 20 -sijoituskin on tiukassa. No, ei kai siinä, onneksi jäi tuo liigan eka voitto sentään aikanaan historiankirjoihin!
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Ihan mielenkiinnosta, niin minkälaisia pistemääriä jatkoajan liigassa keräsivät esim. voittaja, sijalla 5 ja sijalla 10 olevat?
Itsellä ensimmäinen kausi fantasya takana, ja olipa kyllä mukavaa lisäjännitystä itse valioliigan kylkeen.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Ensinnäkin onnittelut voittajalle!

Tämän taulukon kai pääsee näkemään ilmankin, että olisi itse mukana ko. liigassa? Fantasy Premier League, Official Fantasy Football Game of the Premier League

Jos ei, niin kärjessä kerättiin siis melko tylyt 2582 pistettä ja tällä sijoitus maailmassa näyttäisi olevan 27 091 yli 9 miljoonan joukossa, eli kunnioitettava suoritus. Itsellä jäi joistain valonpilkahduksista huolimatta oma kausi Fantasy-historiani heikoimmaksi, kun katsotaan juuri tuota kokonaissijoitusta (sehän vaihtelee aika lailla, mikä on hyvä pistemäärä). Jäin ekaa kertaa miljoonan huonommalle puolelle, kun noin puolet kausista olen ollut 100 000 parhaan joukossa tai ihan siinä lähistöllä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ensinnäkin onnittelut voittajalle!

Tämän taulukon kai pääsee näkemään ilmankin, että olisi itse mukana ko. liigassa? Fantasy Premier League, Official Fantasy Football Game of the Premier League

Jos ei, niin kärjessä kerättiin siis melko tylyt 2582 pistettä ja tällä sijoitus maailmassa näyttäisi olevan 27 091 yli 9 miljoonan joukossa, eli kunnioitettava suoritus. Itsellä jäi joistain valonpilkahduksista huolimatta oma kausi Fantasy-historiani heikoimmaksi, kun katsotaan juuri tuota kokonaissijoitusta (sehän vaihtelee aika lailla, mikä on hyvä pistemäärä). Jäin ekaa kertaa miljoonan huonommalle puolelle, kun noin puolet kausista olen ollut 100 000 parhaan joukossa tai ihan siinä lähistöllä.
Nähtävästi olisin sijoittunut omalla ensimmäisellä kaudellani tässä liigassa sijalle 17 pisteillä 2283. Täytyy sanoa, että ensimmäiset kolmekuukautta meni täysin penkin alle pelin opettelussa ja sen jälkeenkin tuli tehtyä alokasmaisia virheitä (varsinkin liiat miinukset vaihdoista). Omassa miniliigassamme monen vuoden konkareita vastaan valahdin pahimmillaan viimeiseksi, eli sijalle 25 ja olin koko maailman listalla pahimmillaan joku 6 miljoonas. Sen jälkeen olikin pelkkää nousua kun hiffasin homman paremmin ka nousin miniliigassamme lopulta sijalle 9 ja eroa viimiseen liigassamme kasvoi lopulta yli 600 pisteeseen.

Suomen listalla olin n. 5400 sijalla ja maailmanlistallakin pääsin alle miljoonaan, tarkemmin 739 000.

Kiva peli.
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Nähtävästi olisin sijoittunut omalla ensimmäisellä kaudellani tässä liigassa sijalle 17 pisteillä 2283. Täytyy sanoa, että ensimmäiset kolmekuukautta meni täysin penkin alle pelin opettelussa ja sen jälkeenkin tuli tehtyä alokasmaisia virheitä (varsinkin liiat miinukset vaihdoista). Omassa miniliigassamme monen vuoden konkareita vastaan valahdin pahimmillaan viimeiseksi, eli sijalle 25 ja olin koko maailman listalla pahimmillaan joku 6 miljoonas. Sen jälkeen olikin pelkkää nousua kun hiffasin homman paremmin ka nousin miniliigassamme lopulta sijalle 9 ja eroa viimiseen liigassamme kasvoi lopulta yli 600 pisteeseen.

Suomen listalla olin n. 5400 sijalla ja maailmanlistallakin pääsin alle miljoonaan, tarkemmin 739 000.

Kiva peli.
Itse olisin tuolla listalla ollut sijalla 15. Meidän kimpassa voitto karkasi, joten itse tein vaihtoja aika liberaalisti loppuvaiheilla, kun halusin vain että mulla on hyvä joukkue.

Oliko jotain yksittäistä juttua, mitä hokasit, koska toi sun loppukausihan on tosi hyvä? Itsellä ainakin aluksi oli vaikea ymmärtää kuinka hyvää arvoa pakeista saa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Tämä oli itselle 10. kausi ja parhaat sijoitukset tuli tähän asti. Liigassa toinen ja kokonaistilastoissa sijalla 57 757.

Onnea voittajalle! Siellä vedettiin kyllä aika kovat viikot 36 ja 37 bench boostien ja free hittien avulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse olisin tuolla listalla ollut sijalla 15. Meidän kimpassa voitto karkasi, joten itse tein vaihtoja aika liberaalisti loppuvaiheilla, kun halusin vain että mulla on hyvä joukkue.

Oliko jotain yksittäistä juttua, mitä hokasit, koska toi sun loppukausihan on tosi hyvä? Itsellä ainakin aluksi oli vaikea ymmärtää kuinka hyvää arvoa pakeista saa.
Mulla ehkä ne keskiarvot miten pelaaja on tehnyt pisteitä nyt ja aikaisemminkin, eli vähän niinkuin pisteidenteko potentiaali. Siihen vaikuttaa pelaajan lisäksi tietenkin myös joukkue, varsinkin puolustajilla ja maalivahdilla, että miten todennäköisesti pelaaja saa clean sheetin. Pidin 4 puolustajan linjaa ja 5 keskikenttää sekä yhtä hyökkääjää pääasiassa kokoajan. Lopussa vaihdoin 2 hyökkääjään kun joukkueita ei enää puolustustaminen kiinnostanut. Kapteenin merkitys on ihan älyttömän suuri ja niin on myös seuraavan vastustajan merkitys myöskin.

Tein myös lopussa paljon vaihtoja, mutta en silleen kun alussa jossa vaihdoin joka kierroksella todella monta pelaajaa. Parhaimpana oli kun vaihdoin 6 pelaajaa ja sain seuraavalla kierroksella vain 19 pistettä. :)

Sanoisin niin, että ensi kaudella valitsen joukkueen ja pidän sen pääasiassa kokoajan samanlaisena, ellei tule loukkaantumisia tai muuta häslinkiä. Tärkeää on myös valita pelaajia jotka pelaa, ei auta paljon vaikka pelaaja tekisi kivasti pisteitä kun on kentällä (mm. Mahrez sekä Emile Smith-Rowe) jos ei juurikaan ole kentällä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ML17

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Nappikausi tänne, miniliigan voitto 2700 pisteellä ja kokonaissijoitus niukasti 1000 ulkopuolelle. Parhaimmillaan tuli oltua vieläkin korkeammalla, mutta viimeisten viikkojen kapteenivalinnat vähän söi rankingia. Isoja virheitä vain muutama kauden mittaan, vaikka toki ainahan sitä voisi paremminkin valita. Kiva peli kun kulkee!
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
2083 pistettä ja 44. Jatkiksen kimpassa. En muista mitä viime vuonna oli pistettä mutta luultavasti meni huonommin kuin viime kaudella ainakin sijoitus laski roimasti. Unohtui kyllä pari kierrosta päivittää joukkue mutta ei se hirveästi kokonaisuudessaan vaikuttanut
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Valioliiga 2022-2023 käynnistyy 6. elokuuta ja n. 1 kk päästä FPL on jo auki ja meillä uusien joukkueiden suunnittelut täydessä vauhdissa. Ei malta odottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itselleni tämä oli Fantasyssä kausi nro. 16. Eli 2006-2007 oli eka kauteni. Ylivoimaisesti paras kausi oli kausi nro. 8, kun sijaluku oli koko maailmassa rapiat 1200. Silloin vaan kaikki tuntui osuvan.

Hyvän kauden jälkeen sitä luulee osaavansa pelin. Saati jos kaksi hyvää kautta tulisi.

Osaltaan sijoituksiani huonontaa se, että osallistujamäärä on noussut koko ajan. Ei ole montaakaan vuotta kun osallistujia oli noin 5 milj. nyt on yli 9 milj. Ja aluksi taisi olla jotain 1-2 miljoonaa. Pääosan huonoista sijoituksistani tosin selittää oma paskuus.

Mutta odotan ensi kautta taas kuin Pedron tarinassa...

Onnittelut tämän kauden onnekkaille taitajille!
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ei taida olla ihan heti auki. Tänään ekoja hintapaljastuksia ja lisää luvassa ensi viikolla.

Come on, viime vuonna tähän aikaan oltiin oltu jo 1,5 viikkoa auki.

Avautui myös että joukkueet hinnoittelevat itse pelaajansa. Sitä en tiedä onko uusi juttu vai ollut ennenkin näin.
 
Viimeksi muokattu:

Antt1s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Maila, Manchester United, TPS
Ei taida olla ihan heti auki. Tänään ekoja hintapaljastuksia ja lisää luvassa ensi viikolla.

Come on, viime vuonna tähän aikaan oltiin oltu jo 1,5 viikkoa auki.

Avautui myös että joukkueet hinnoittelevat itse pelaajansa. Sitä en tiedä onko uusi juttu vai ollut ennenkin näin.

Kyllähän tässä uutta kautta odottaa taas innolla. Viime kausi oli itselle ylivoimaisesti paras, sijoituksen ollessa noin 25k.

Kuulostaa erikoiselta, että hinnoittelisivat itse pelaajansa. Mistä tällaisen tiedon löysit?
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Ei taida olla ihan heti auki. Tänään ekoja hintapaljastuksia ja lisää luvassa ensi viikolla.

Come on, viime vuonna tähän aikaan oltiin oltu jo 1,5 viikkoa auki.

Avautui myös että joukkueet hinnoittelevat itse pelaajansa. Sitä en tiedä onko uusi juttu vai ollut ennenkin näin.

Tää on toisaalta varmaan ihan hyvä vaan. Ei mene koko kesä joukkuetta miettiessä ja muuttaessa jokaisen varmistuneen siirron jälkeen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kuulostaa erikoiselta, että hinnoittelisivat itse pelaajansa. Mistä tällaisen tiedon löysit?
En tiedä tulkitsenko oikein tätä lausetta:

"Ahead of 2022/23 Fantasy Premier League going live, @OfficialFPL and Premier League clubs are revealing the FPL prices of their players."

No jaa, tuskin hinnoittelee itse, julkaisee korkeintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Itse olin viime kaudella mukana mutta jostain syystä en pääse millään kirjautumaan sisään eikä sähköpostiani tunnu löytyvän järjestelmästä
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Itse olin viime kaudella mukana mutta jostain syystä en pääse millään kirjautumaan sisään eikä sähköpostiani tunnu löytyvän järjestelmästä
Mä pistän sitten tänne myös linkin tuohon muun urheilun-liigaan, kun vaan avautuu. Että voit tulla mukaan uudella ”käyttäjällä”.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös