Jatkoajan muun urheilun Fantasy Football-liiga

  • 51 312
  • 1 008

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Taisi olla ihan hyvä siirto vaihtaa Gabriel Vestergårdiin ennen tätä kierrosta. Seuraavaksi pitäisi miettiä penkin päähän lusimaan jääneelle Townsendille vaihdokki. Budjetti on max 7,2. Olen miettinyt eniten Ward-Prowsea, Bowenia ja yllärinä Greenwoodia, jos se alkaisi pikkuhiljaa hänelläkin irtoamaan. Onko mielipiteitä tai ideoita? Yritän tässä kovasti innostua pelistä uudelleen...
Itsellä on nyt ollut pari kierrosta Ward-prowse, mutta aika hiljaista on ollut. Eilenkin mies esitti kuitenkin sen verran lupaavia otteita ja järjesteli tilanteita siihen malliin, että saa vielä sellaiset 2-4 kierrosta aikaa lyödä tulosta pöytään.

Meikeläisellä on menossa tähän mennessä kauden huonoin kierros ja jos Bruno ei tänään löydä tietään tulostaululle, saatetaan jäädä jopa alle 40 pisteen. Sen verran pitkään on kuitenkin keikuttu 10 sakissa, että tuskin ihan hirveää romahdusta tulee sijoituksen suhteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
Taisi olla ihan hyvä siirto vaihtaa Gabriel Vestergårdiin ennen tätä kierrosta. Seuraavaksi pitäisi miettiä penkin päähän lusimaan jääneelle Townsendille vaihdokki. Budjetti on max 7,2. Olen miettinyt eniten Ward-Prowsea, Bowenia ja yllärinä Greenwoodia, jos se alkaisi pikkuhiljaa hänelläkin irtoamaan. Onko mielipiteitä tai ideoita? Yritän tässä kovasti innostua pelistä uudelleen...
Bowen voisi kyllä olla kova varsinkin gameweek yhdeksälletoista, kun tulee tuplapelit ja West Hamilla helpohkot vastukset sille viikolle, eli West Brom ja Burnley.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Hyvin alkanut kierros, 38 pistettä ja vain neljä on pelannut. Kyllä jää korpeamaan tuo Brunon kapteeniksi vaihtaminen viime hetkellä, Salahilta olisi kivat pisteet saanut. Cityn pojat KDB ja Cancelo toivat mukavat 13 pistettä So’tonia vastaan, eikä Wilson jäähyväispelissään pettänyt ja toi hulppeat 9 pistettä. Nyt vaan rukoillaan Bruuno Penandésilta huipputehoja Leedsiä vastaan. Isot vihreät nuolet odottavat
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Mulla tulossa toinen katastrofi kierros putkeen. Tämän kruunaa Ingsin loukkaantumin heti eka ottelussa, laajuutta pitäisi kuitenkin joukkueessa olla tarpeeksi joten en ainakaan heti lähde häntä vaihtamaan. Kova työ edessä että nousu takaisin kympin sakkiin onnistuu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
56 pistettä kasassa ja Brunon oletettavat bonukset vielä tulossa tuplana. Ja viisi pelaajaa vielä pelaamatta. Tosin jos Reece James on rikki niin Aylingistä tulee miinuksia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Bonuksethan näkyvät livenä siellä ottelutilastoissa, ei tarvitse niitä odotella ja jännittää.
Tjaah :D pitääpä mennä ihmettelemään. En ole kertaakaan kurkkinut sieltä ottelutilastoja.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kyllä jää korpeamaan tuo Brunon kapteeniksi vaihtaminen viime hetkellä, Salahilta olisi kivat pisteet saanut.
Niin no, Salah tuli kentälle vasta 57. minuutilla, kyllä siinä ehti muutamaa miljoonaa manageria korpeamaan ihan kunnolla, mutta ehtipä vielä silti tekemään 2+1 ja 2 bonuspistettä. Bruno sitten samat 2+1 ja 2 bonuspistettä.

Ja kaksikko löytyy toki joukkueestani.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Bruno sitten 2+1 ja 2 tähteä.
Onko kaksi tähteä yhtä kuin kaksi bonuspistettä? Jos on, niin Bruno sai 17 ja Salah 16 pistettä, eli kapteenivalinta oli sikäli onnistunut. Toki mulla oli C Sonilla vielä tuntia ennen deadlinea ja ihan arvalla päätin valita Grealishin ja Salahin vierestä Brunon.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
MENNÄÄN!!! 105 pistettä ja Soucek ja Coufal vielä pelaamatta. 0 blankkia ja pisteitä vaan ropisee! Elämän ensimmäinen 100 pisteen kierros ja aika hyvään rakoon tuli tämä tässä joulun alla peliruuhkassa. Rankki nousee silmissä, eikä yhtään hallaa tee Kanen ja Sonin nollille jääminen, joita kumpaakaan ei tiimistäni löydy. Viime aikojen kaiken säätämisen ja hittien oton jälkeen olen vihdoin saanut tiimini siihen kuntoon, että siihen voi luottaa pidemmälläkin tähtäimellä. Kapteenivalinnat osuivat loistavasti C-Bruno (17) ja A-Salah (16). Ei muuta kuin toista satasen kierrosta ensi viikolla koittamaan! ;)
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Alkukausi on mennyt itselleni uutta peliä opiskellen.
Pari ekaa kuukautta meni suht perseelleen ja tuli tehtyä silleen aika tyhmiäkin juttuja, mutta nyt joulukuu on mennyt jopa erinomaisesti ja nousua sijoituksissa on tullut reippaasti, mutta vieläkin on noustavaa ja paljon. Ei vielä ole tullut sadan pisteen viikkoa, mutta lähellä on jo joulukuussa käyty ja on se vielä tälläkin viikolla mahdollista, mutta tuskin ihan sinne päästään.

Tuohan tämä pirusti lisäarvoa itselleni pelien seuraamiseen. Nyt tulee ihan eritavalla seurattua yksittäisiä pelaajia kuin aiemmin. Ei mua muutamiin vuosiin ole juurikaan jaksanut kiinnostaa keitä missäkin joukkueessa pelaa, mutta nyt taas olen edes jonkin verran kartalla joukkueiden pelaajista, siis muistakin kuin niistä jotka ovat yleensä otsikoissa.
 

Barney

Jäsen
Viimeksi kun minulla oli joukkueessa James, niin hänelle tuli penkkikomennus. Sen jälkeen vaihdoin Chilwelliin ja James pelasi kaikki pelit. Nyt vaihdoin Jamesin takaisin ja parin kierroksen jälkeen hän on taas ulkona kokoonpanosta. On tämä kyllä turhauttava peli välillä. Onneksi tällä kierroksella on kuitenkin tulossa Taylorin pisteistä riippuen noin 95 pistettä, vaikka kokoonpanossa onkin vain kaksi pelaavaa puolustajaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
90 pistettä kasassa, kun peli ja Zouma vielä jäljellä. Lähinnä jännitän tuleeko oman lyhyen uran ennätys viikkopisteissä.

Harmi toi Jamesin mahdollisesti pidempi huili.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulla on jo aika varmasti omat ennätyspisteet, kiitos kapteeni-Brunon sekä Salahin, Pohkeiden ja Martinezin. Vielä Chilwell pelaamatta. Pisteitä on tullut 76, mutta koska Lewis ja James jäävät pakistosta pelaamatta tilalle nousee Vestergaard ja Ayling, joista saa yhteensä yhden lisäpisteen. Sata pistettä olisi ollut ihan yöimitoitettua ja nyt se jääkin haaveeksi ellei Chilwell ryhdy aivan maaniseksi.
 
87 pistettä, vaikka unohdin jälleen tehdä vaihdot. Nyt siellä esim. tuhnu-Maupay häärii edelleen avauksessa, vaikka pitänyt vaihtaa jo monta kierrosta sitten veks. Hieno kierros kuitenkin kaiken kaikkiaan, kuten ilmeisesti monilla. Sijoitus jälleen liigassa 30. sijan paremmalla puolen. Jospa niitä vaihtojakin ennen seuraavia pelejä.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Nuo kierroksen ennätyspisteet tai 100 pisteen raja ovat ihan kiinnostavia kuriositeetteja, mutta kuten täällä joskus joitain sivuja sitten todettiin, kierrokset ovat erilaisia: joskus jopa 50 on hyvä, joskus 100 saa helposti. Jos siis haluaa tietää, menikö hyvin, pitää verrata kunkin kierroksen keskiarvoon ja katsoa oma sijoituksensa kierroksella. Minulla esim. nyt 70 pistettä, joka on ihan linjassa aiempien hyvien kierrosten kanssa, mutta olikin nyt keskinkertainen tulos. Kapteeninvalinta meni tällä kertaa pieleen ja puolustukseen tuli loukkaantumispulmia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämän kauden FPL toistaa oikeastaan viime kautta, lähes jokaisella kierroksella huidellaan korkeissa pistekeskiarvoissa. Veikkaanpa, että kuluvalla kaudella tulee uusi ennätys kokonaispisteissä. Kausi ei ole edes vielä puolivälissä ja johtavalla joukkueella on kasassa jo 1071 pistettä.
 

Barney

Jäsen
Itselläni on tällä kaudella poikkeuksellisesti kaksi joukkuetta FPL:ssa ja vaikka molemmilla joukkueilla on ollut vähän eroavaiset taktiikat, niin siitä huolimatta molemmat joukkueet on tällä hetkellä tuolla noin 100k:n tietämillä. Pari viimeisintä vuotta olen saanut top-40k sijoituksen ja jonnekin samoihin se varmaan menee tänäkin vuonna. Tavoitteena olisi saada jompikumpi joukkue top-10k, mutta se on jo melko kova tavoite, joten nähtäväksi jää miten tuossa käy.

Suurimpana virheenä näen itse monilla pelaajilla sen, että lähdetään hakemaan liikaa differentiaalihakuja, jos alkukausi on mennyt vähän huonosti. Voihan esimerkiksi joku Mahrez tehdä yhdellä kierroksella sen +20 pistettä, mutta pidemmän päälle pelissä on kuitenkin pelaajia, jotka tuottavat enemmän pisteitä. Parhaaseen lopputulokseen FPL:ssa pääsee kuitenkin sillä, että luottaa pääosin todennäköisyyksiin.

Esimerkiksi omassa joukkueessani on tällä hetkellä koko pelin viisi eniten omistettua keskikenttäpelaajaa ja kaksi eniten omistettua hyökkääjää. Äkkiseltään kuulostaa siltä, että tuollaisella joukkueella on vaikea nousta rankingissa ylöspäin. Sitten kun käydään laskemaan, että kuinka monella managerilla on kaikki nuo samat pelaajat, niin puhutaan erittäin marginaalisesta porukasta. Se on ihan sama, jos sillä edellä olevalla kaverilla on joukkueessaan Salah, KDB, DCL ja Son, jos häneltä puuttuu juuri se Bruno, joka tuo minulle kapteenina 40 pistettä.

Tällä kaudella olen myös välttänyt tuplaamasta minkään joukkueen hyökkäystä, sillä poikkeuksena aikaisemmista vuosista se ei ole ollut mielestäni tällä kaudella järkevää, sillä yksikään joukkue ei ole tällä hetkellä hyökkäyssuuntaan riittävän hyvä. Esimerkiksi viime kierroksella todennäköisesti jokaista Spursin hyökkäyksen tuplannutta harmitti, kun heidän kalliit pelaajansa jäivät nollille samaan aikaan kun Salah ja Bruno löivät kovat pisteet taululle.

Itselläni on tällä hetkellä FPL-näkökulmasta Poolin, Cityn, Unitedin, Spursin, Evertonin, Villan sekä Leedsin paras hyökkäyspään pelaaja joukkuessani. Nuo joukkueet ovat yhdessä Leicesterin, Chelsean ja Sotonin kanssa niitä eniten Valioliigassa maaleja tehneitä joukkueita. Vardy olisi noiden lisäksi myös hyvä vaihtoehto ja harkitsenkin häntä, mikäli KDB ei ala tuottamaan paremmin pisteitä (lue: mikäli Cityn pelaajat eivät ala viimeistelemään KDB:n luomista lukuisista maalipaikoista). Chelseasta se paras vaihtoehto olisi Werner, mutta hänen pitäisi ensiksi saada apina pois harteilta ja Sotonista Ings, mutta hänen pitäisi pysyä ensin kasassa. Tällä hetkellä kuitenkin todennäköisesti, jos Valioliigassa joku joukkue tekee yhdessä ottelussa +4 maalia, niin minulla on sen joukkueen paras FPL-pelaaja joukkueessani.

Puolustajat ovat olleet itselleni se tämän kauden isoin ongelma ja niin ne ovat olleet myös monille muille, sillä puolustajien osalta omistusprosentit vaihtelevat selvästi eniten. Itse tulen todennäköisesti pitämään pitkälti tuota keskikenttää ja hyökkäystä samassa muodossa koko kauden, jos pelaajani vain säästyvät loukkaantumisilta. Vaihdot tuleekin sitten menemään puolustajien kierrättämiseen. Ensimmäinen ongelma on nyt tuo Jamesin korvaaminen, kun 5.3 miljoonalla ei ole kovin kummoisia vaihtoehtoja.
 

Barney

Jäsen
Nyt jos joku on kaputtanut jonkun muun kuin Salahin, Salah jää ilman pisteitä ja se oma kapteenihaku osuu, niin ranking voi nousta melko hyvin. Salahin omistusprosentti tällä kierroksella top10k joukkueissa on vähän yli 170%. Eli siis lähes kaikilla kärkisijoilla olevilla on Salah kapteenina. Alemmilla sijoilla hajontaa on varmasti vähän enemmän, mutta sielläkin Salah on varmasti selvästi suosituin kapteenivalinta.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täähän lähti hienosti käyntiin tältä viikolta just kun olin hyvässä nousukiidossa. Keane ja Maddison nollat, Vardy osallistumispinssi ja just kun vaihdoin Mitchellin pois niin eikös tuo kentällä kirmaa. No toivottavasti te muutkin saatte harmaita hiuksia tältä kierrokselta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
No ei tää hyvin lähtenyt. Zaha jäi penkille ja Vardy tosiaan toi yhden osallistumispisteen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Täähän lähti hienosti käyntiin tältä viikolta just kun olin hyvässä nousukiidossa. Keane ja Maddison nollat, Vardy osallistumispinssi ja just kun vaihdoin Mitchellin pois niin eikös tuo kentällä kirmaa. No toivottavasti te muutkin saatte harmaita hiuksia tältä kierrokselta.

Cityn ja Evertonin pelaajien nollat ja yleinen kierrätys tekee tästä kyllä mielenkiintoisen kierroksen. Nimim. Zouma ja Stones avauksessa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulla ei muuta muutosta kuin että DCL korvautuu Podencella. Just vaihdoin Chilwellinkin TAA:han.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös