Jatkoajan Kesätyttökisa 2004

  • 123 316
  • 505

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
PIENI VILKAISU KISAN HISTORIAAN...

Jatkoajan Kesätyttöä äänestetään tänä vuonna jo siis neljättä kertaa. Kahtena ensimmäisenä vuotena kisassa oli päätuomarin kehittelemä lista tytöistä, joita sitten palstalaiset äänestivät.
Vuonna 2003 tämä kilpailu sitten muuttui täysin avoimeksi äänestykseksi - jokainen palstalle kirjoittautunut sai äänestää ketä tyttöä tahansa, tietysti tätä kisaa varten kehitettyjen sääntöjen puitteissa.

Tässä aikaisempien kesien mitalikolmikot:

2001 Voittaja oli Jaana Pelkonen, 16 ääntä. Hopealle tuli Madeleine Bernadotte, 13 ääntä ja pronssin vei Karita Tuomola, 8 ääntä.

2002 Runkosarjan jälkeen kärjessä olivat tasapisteissä Madeleine Bernadotte ja Viivi Avellan, kummallakin 38 ääntä. Tarvittiin siis ratkaisu "sudden death-äänellä". Mestariksi tuli lopulta Madeleine Bernadotte ja tuon ratkaisevan äänen huikean jännittävässä kilpailussa antoi nimimerkki Patarouva.
Hopealle siis Viivi Avellan ja pronssia Janina Frostell, 34 ääntä.

2003 Kilpailu siis "avautui" ja se näkyikin heti pirtsakasti lopputuloksissa. Voiton vei Jatkoajan oma nimimerkki girlzilla, 23 ääntä ja hopealle tuli Madeleine Bernadotte, 19 ääntä. Pronssin sai sitten hieman iäkkäämpi kesätyttö, nimittäin Shania Twain sai kolmanneksi eniten ääniä, 14 kappaletta.

Ruotsin kaunis prinsessa Madeleine on siis ollut jokaisessa aikaisemmassa kisassa mitaleilla. Tänä vuonna näyttää Madden suhteen huomattavasti synkemmältä...

edit: on muuten kiva huomata tuon search-toiminnon avulla, miten tämän harmittoman ja leikkimielisen kisan suosio on kasvanut vuosien myötä. Tässä nimittäin kesätyttökisan "lukukerrat" eri vuosilta - siis noin monta kertaa on vaivauduttu avaamaan kyseinen viestiketju:

2001 - 3662 kertaa

2002 - 4746 kertaa

2003 - 20 505 kertaa

2004 - 50 068 kertaa - ollaan nyt kyllä tekemässä mahtavaa ennätystä...
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tiedote ja kysymys vielä tuohon ketjussa edellä esittämääni avustavan tuomarin "virkaan". Olisko hommaan tarjokkaita sitten, jos määrään ylituomarin ominaisuudessa äänestyksen päättymään ensi viikolla esim keskiviikkona 23.6. klo 12.00? Tuo ajoitus ei kai sotkisi monenkaan aikatauluja niin pahasti kuin tuon alunperin keksimäni (kieltämättä älytön) deadline juhannusaattona perjantaina? Mites olis?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Lyhyttä analysointia:

Kolmena vuonna mitaleilla ollut Prinsessa Madeleine on ainakin toistaiseksi tyystin ilman ääniä - alkaako naama kulua jatkoaikalaisten silmissä?

Muita yllätyksiä:

Positiiviset:

Pitkähiuksisena minun silmissäni huomattavasti kauniimpi (kuin nykypäivänä) Elisha Cuthbert ei taida saada tänä kesänä oikeaa vastusta vaikka naapurimaan Elin Grindemyr koittaa pinnistellä.

Pirteä ruotsalaiskokki Nordström on rynninyt jatkoaikalaisten sydämiin ja pitää hallussaan sijaa 5, 11 äänellä.

Negatiivista:

Madeleinen ohella muut menneiden vuosien suosikit ovat romahtaneet:

Janina Frostell (2) ääntä, -8 ääntä viime kevääseen
Viivi Avellan (2) ääntä, -6 ääntä viime kevääseen
Jaana Pelkonen (2) ääntä , +1 ääni?
Shaniah Twain (1) ääni, -13 ääntä
Madeleine (0) ääntä, -19 ääntä

Karu on "konkareiden" kohtalo tänä kesänä.

Muita huomioita:

Girlzilla -10 ääntä, mutta silti kolmossijalla

Viime keväänä voitto irtosi 23 äänellä - nyt Cuthbertillä jo 27 ääntä

Tänä keväänä jo viisi ehdokasta on saanyt yli 10 ääntä, kun viime keväänä siihen ylsi vain viisi tyttyöä.

Viime keväänä top kymppiin pääseminen vaati kolme ääntä - nyt tarvitaan neljä.

Päätän analyysini tähän.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Predator
Tiedote ja kysymys vielä tuohon ketjussa edellä esittämääni avustavan tuomarin "virkaan". Olisko hommaan tarjokkaita sitten, jos määrään ylituomarin ominaisuudessa äänestyksen päättymään ensi viikolla esim keskiviikkona 23.6. klo 12.00? Tuo ajoitus ei kai sotkisi monenkaan aikatauluja niin pahasti kuin tuon alunperin keksimäni (kieltämättä älytön) deadline juhannusaattona perjantaina? Mites olis?

Ehdottomasti kannatettava ajatus herrä tuomari.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti ipa rules


Päätän analyysini tähän.

-ipa rules

No niinpäs päätit päättää. Ihan mielenkiintoinen analyysi sinänsä, mutta eikö sinullekaan kelpaisi tuo ehdottamani avustavan tuomarin virka ensi viikolla? Minähän olen valmis lyhentämään sitä äänestysaikaa keskiviikkoon 23.6. klo 12.00 asti - ehdit sinäkin jussiaattona kiikkerästä veneestä seisaaltaan järveen kusemaan?

EDIT: NONNI, nyt se ipa rules ehti väliin- mutta et kuitenkaan tarjoudu tuomariksi? Jotenkin minusta tuntuu, että sinulle tämän vastuullisen tehtävän voisi uskaltaa myöntää, jos sen vastaanottaisit (vertaa Snoring Eaglesien keikat)...
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Tiedote ja kysymys vielä tuohon ketjussa edellä esittämääni avustavan tuomarin "virkaan". Olisko hommaan tarjokkaita sitten, jos määrään ylituomarin ominaisuudessa äänestyksen päättymään ensi viikolla esim keskiviikkona 23.6. klo 12.00? Tuo ajoitus ei kai sotkisi monenkaan aikatauluja niin pahasti kuin tuon alunperin keksimäni (kieltämättä älytön) deadline juhannusaattona perjantaina? Mites olis?

Päästetään nyt mies jussin viettoon vapautunein mielin, eli otan vastaan firaabelihomman ja päivitän tilanteen 23.06.2004 klo 12.00.

Loppu liirumlaarumit preda saat kyllä horista tänne itse kunhan palaat riviin.

Käykö näin?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Krobbe tuossa jo ilmoittautui vapaaehtoiseksi ja hyvä niin.

Itse siirryn "juhannuslomalle" keskiviikkona klo 16 ja tuona viimeisenä työpäivänä voi pitää aika kiirettä. Jonkinlaisen varavara miehenä voin kyllä toimia.

edit: eli jos viimeistään klo 14.00 ei lopullista listaa ole näkyvillä, niin sitten pyrin tekemään jotain. Tämähän voi tapahtua vain, jos krobbelle tulee jokin ylitsepääsemätön este.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti krobbe
Päästetään nyt mies jussin viettoon vapautunein mielin, eli otan vastaan firaabelihomman ja päivitän tilanteen 23.06.2004 klo 12.00.

Loppu liirumlaarumit preda saat kyllä horista tänne itse kunhan palaat riviin.

Käykö näin?

Hienoo, upeeta! Olet tämän kisan Virallinen Juhannusviikon Ylituomari - minä kumarran ja kiitän!

Hienoa saada tämä raskas ja vastuullinen paino harteilta edes hetkeksi. Kiitos nimim. krobbe!

edit: olen myös editoinut tämän ketjun avausviestiin, että äänestysaika päättyy keskiviikkona 23.6.2004 klo 12.00.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun oma ehdokkaani näyttää saavan vain yhden äänen, toivoisin paitsi itseni myös muiden häntäpään tyttöjä äänestäneiden puolesta jonkinlaista vaikutusmahdollisuutta kärjen järjestykseen esim. pleijareiden muodossa. Esim. paras seitsemästä systeemi tulisi kyseeseen, jolloin vaikka 8 parasta pääsisi mukaan ja otteluparien ensimmäisenä neljä ääntä saanut menisi jatkoon.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Snakster
Nyt kun oma ehdokkaani näyttää saavan vain yhden äänen, toivoisin paitsi itseni myös muiden häntäpään tyttöjä äänestäneiden puolesta jonkinlaista vaikutusmahdollisuutta kärjen järjestykseen esim. pleijareiden muodossa. Esim. paras seitsemästä systeemi tulisi kyseeseen, jolloin vaikka 8 parasta pääsisi mukaan ja otteluparien ensimmäisenä neljä ääntä saanut menisi jatkoon.

Ei käy. Ei alkuunkaan käy. EI.

Tämä skaba vedetään vähän niinkuin perinteisen Englannin liigan vanhan ja kunnioitetun I-divisioonan tavoin - ei tunneta mitään pudotuspelejä. Kun on kerran äänestänyt, niin sitten on äänestänyt. Tämän säännön sotkee ainoastaan sääntö "sudden death-äänestä" - ja nämähän on kaikki tässä ketjussa jo aikaisemmin selitetty.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Elin Grindemyr - muodollisesti pätevä.

On kai minunkin kannettava se oma osuuteni tähän demokratiaan.

Pitkällisen harkinnan jälkeen - ja haluan huomauttaa, että valinta oli vaikea, kiitos lukuisten hyvien ehdokkaitten - kallistuu myöhäisillan viihteen ääni ehdokkaaseen:

Elin Grindemyr

Perusteluna riittäköön ne lukuisat linkit, jota kautta olemme voinneet tätä ruotsalaisneitokaista ihastella.

Ehdottomasti "taustakuva-ainesta".

p.s. Paljonko mahtaa olla näiden vaalien äänetysprosentti?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Predator

Ja tiedoksi että ekstroverttien ja extramorttien kauhugalleria, elikäs B-rapun kakkosdivisioona on poistettu tuloslistoilta talikonpiikki Jäätteenmäkineen ja Mervi Tapoloineen.
Tämä äänestys on vakava asia, niinkuin aina kaikki missikisat suomalaisille! Ei tänne kaivata mitään mukahauskoja protestiääniä.

Mitä "mukahauskaa" siinä on jos vaikkapa minä olisin halunnut antaa ääneni juuri Anneli Jäätteenmäelle, ja vieläpä olisin kyennyt perustelemaan asian todella hyvin. Jospa hän on nainen minun makuuni... siitäkin huolimatta, että puoluetausta on väärä.

Minä, aina ääniä antaessani, olen vakavalla mielellä liikkeellä.

Nyt jätän tyhjän äänen, se olkoot protestini ylituomarin mielivaltaa vastaan.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä annan ääneni Uma Thurmanille. Siinä naisessa nimittäin on volttia, verrattuna tollaisiin turhanpäiväisiin Viivi Avellaneihin ja muihin halpoihin helyihin. Umassa on persoonaa ja omintakeista kauneutta.

Eli Uma Thurman.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vlad


Nyt jätän tyhjän äänen, se olkoot protestini ylituomarin mielivaltaa vastaan.


Sanotaanko nyt ensinalkuun vaikka näin, että minen uso sinnuu.
Ja päin persettähän tuo minun surkea apinointini/imitointiyritykseni meni, kun yritin SaiPan faneja "imitoida" ?


Mutta hei, minä sentään lasken KAIKKI annetut äänet - minä en edelleenkään heitä sinetöityä äänestysuurnaa avaamattomana tuleen - enkä määrää muutenkaan etukäteen äänestyksen lopputulosta - joten on tämä tässä nyt sentään edes jonkinlainen demokratia. Paino sanalla jonkinlainen.

Joten juhannusviikon tuomari nimim. krobbe, ole tiukkana!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Ted Raikas


Eli Uma Thurman.

Kun näin tämän masentavan Raikkaan tyypin nyt äänestävän, niin minussa heräsi piru - tämä sällihän on jo äänestänyt!

Vaan eipä ollutkaan - Predatorin silmä valvoo koko ajan, välillä tosin nakit silmillä ja perseet olilla - Ted, äänesi hyväksytään.

EDIT: tuomari krobbe huomannee tilanteen muuttumisen sarjataulukossa...
 
Viimeksi muokattu:

krobbe

Jäsen
Mä mitää huomaa!

Herra ylituomari ilmoittaa sitten nasevalla viestillä tähän ketjuun, mistä eteenpäin alkaa tuurituomari kroben vastuuaika, elikäs mistä eteenpäin alkaa tulla ääniä, jotka minun tulee dumaroida.

-kiitos ja kuulemiin-

Ps. Tulipas vallan lystikkäästi päällekäin nuo mistä eteenpäit.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Elin Grindemyr - muodollisesti pätevä.

Viestin lähetti LaTe_Show
p.s. Paljonko mahtaa olla näiden vaalien äänetysprosentti?

Laskujeni mukaan listalla oli nyt 235 ääntä.
Keskustelun etusivun mukaan rekiströityneitä käyttäjiä on 5696

Äänestysprosentti on siis huikea: 4,13

-ipa rules
 

Juze

Jäsen
Fiksun oloinen, pirteä, urheilullinen ja vieläpä kaunis.
Mun ääni menee Hanna-Maria Seppälälle.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
krobbe, siis Ted Raikkaan ääntä ei ole vielä sarjatilanteessa mukana. Ota se nyt ensin laskuihin mukaan, ja siitä eteenpäin luovutan vastuun nyt kokonaan sinulle. Ole hyvä.

Koska tämä minun "tuurausasia" nyt jo tänään selvisi näin hienosti, niin saat aikaa totutella The Judgen osaan jo tämän viikon nro 25 aikana. Ole hyvä.
Minä poistun nyt takavasemmalle...

Olkoot naiset ja Voima kanssasi...
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestän TikTakin Neaa! Siinä olisi meikäläiselle sopiva tyttö kainaloon tänä tai useampanakin kesänä. Ei ole mitään inhottavaa tuossa neitokaisessa.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kai sitä pitää vihdoin itsekin antaa ääni

Minunkin valintani tämän kesän kissaksi on tuo 24:n ihanainen Elisha Cuthbert.

edit: korjattu kirj virhe, kiitoksia vain huomautuksesta vilpertti :)
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Kai sitä pitää vihdoin itsekin antaa ääni

Viestin lähetti flintstone
Minunkin valintani tämän kesän kissaksi on tuo 24:n ihanainen Elisha Cuthberg.
Ihan muuten hyvä, mutta se on Cuthbert =)

No, naisten nimet on tietysti tehty unohdettaviksi, joten ei se niin vakavaa ole...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös