Yksi "meemi" on tämä tällainen "jokerifanit sitä ja jokerifanit tätä". Milloin saa kuulla olevansa sämpylänjakaja, milloin turha provoilija. Toisinaan mulle tulee kilokaupalla yksityisviestejä jostain mystisestä "Jokerit-lisästä", vaikka en tietääkseni ole moista termiä käyttänyt tällä palstalla (tai muuallakaan) kertaakaan. Siitäkin muuten vauhkotaan aika huolella, kun joku jokerifani laittaa toiselle kirjoittajalle YV:tä, mutta toisinpäinkin tapahtuu aika paljon. En nimittäin usko olevani ainoa, jolle tätä "palautetta" satelee.
Tiedän, että maine on ansaittua jne, "oma moka", mutta se ei ole mun pointti. SaiPa-kannattajien huivi-episodissa riennettiin heti nyökyttelemään "monenkirjavasta" faniporukasta, ja Bluesin ja töpseleiden faniporukoiden tappelusta ei syntynyt koko joukkueen faniporukkaa leimaavaa tapausta, mutta jokerifaneista voidaan laajasti argmentoida tuolinheittäjinä ja raskaana olevan naisen pahoinpitelijöinä.
Nillitän, koska varsinkin viime kesästä lähtien on tuntunut tulevan entistä enemmän paskaa niskaan sellaisilla tunnusmerkeillä, joihin en itse koe syyllistyneeni. Enkä tämän viestin pointin hengessä tietenkään halua uskotella itselleni tai muille, että Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajaporukan enemmistö pitäisi "jokeriosastoa" täysin homogeenisenä arvoiltaan, normeiltaan ja käyttäytymismalleiltaan. Sellainen vain tuntuu lisääntyneen.
SergeiK on yksi huonoimmista kirjoittajista koko palstalla, mutta ei ihme koska jyppiläisten diesel käy muutenkin niin hitaalla.