Jatkoajan ilmiöt eli meemit

  • 113 033
  • 472

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aran haamu. Sellainen on välähynnyt Oulun Kärpät -kannattajien keskuudessa ja mielissä koko alkukauden 2013-2014. Tänään haamu viimein kuopattiin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aran haamu. Sellainen on välähynnyt Oulun Kärpät -kannattajien keskuudessa ja mielissä koko alkukauden 2013-2014. Tänään haamu viimein kuopattiin.
Amerikkalaisissa elokuvissa haamu nousisi haudastaan ja nähtäisiin eeppinen jatkokertomus Pulp Jatkiksen hengessä: Pulp Ara. Tuskin maltan odottaa moisen tarinan ilmestymistä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"heh, tuo oli kyllä allekirjoituskamaa"

"En tiedä seuraatko itse NHL:ää/Liigaa/Jääkiekkoa, mutta asia on kyllä niin että..."
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Otteluketjuja avattaessa:

Joukkue1-Joukkue2-pelille jokukolmasjoukkue-kannattaja avaa otteluketjun todeten "ei ilmeisesti osallistuvien joukkueiden kannattajia kiinnosta niin avaampa itse. Ei peli itseäni liiemmin kiinnosta, mutta jatkakaa.."

***

Yleisemmin, anteeksipyytely ketjunavauksissa "anteeksi jos tästä ketju jo oli, en kyllä etsimiseltäni ehtinyt huomata". Miksi keskustelunavausta pitää pyytää anteeksi? Kyllä jatkoaikaan ketjuja mahtuu eikä se pidä olla itseisarvo, että kaivetaan jotain yksittäistapausta varten esille viisi vuotta vanhoja juttuja.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Idän huumoripuolustukset (ja idän huumoripuolustuksella varustettu Jets).
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Kun joku nuorempi käyttäjä saa osakseen kritiikkiä, rientää kolmas osapuoli topuuttelemaan että "älähän nyt, se ja se menee eteenpäin nuoruuden innolla ja blaablaablaa." Eli nuoruuden into, se on lieventävä asianhaara jokaisessa asiassa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muutama rasittava käyttäjäryhmä jotka on varmaan jo mainittu, mutta jotka mainitsen varmuuden vuoksi uudelleen:

1. Tahalliset väärinymmärtäjät. Kun jostain asiasta halutaan olla systemaattisesti eri mieltä, ymmärretään toisten tekstit tahallaan väärin että voidaan sitten väittää että toinen on väärässä.

2. "En ole trolli, tarkoitus ei ole provota". Näitä on muutamia. Ensin heitetään joku "Veli-Pekka Ketola on gloryhunter"-tyylinen läppä ja sitten esitetään tyhmää ja ihmetellään mistä muut noin suuttuivat. Vakiorepliikki kuuluu: "trollikortti käytetty, mennään henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuvat"...

3. Yhteen sanaan takertujat. Pahin kaikista, ei ole turhauttavampaa kuin kirjoittaa pitkähkö, omasta mielestään asiallisesti perusteltu teksti josta joku boldaa yhden sanan ja aloittaa vastavänköön sen perusteella.

Luonnollisesti minä itse en ole koskaan tehnyt mitään näistä, minä olen se joka joutuu aina kärsimään.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko yleinen ilmiö koko Jatkoajan osalta, mutta HIFK-palstaa seuratessa muutamien naapureiden levittämä "Ville Peltonen on ämmä/marttyyri/rotta/..." Perustellaan toisinaan jopa niin, että oikeasti pelaajat ei arvosta Peltosta. Se minulle ei ole selvinnyt, mistä tällainen tieto on peräisin, kun oma käsitys on ainakin täysin päinvastainen? "Kamerantuijotus" yms. jutut ovat hyviä esimerkkejä tältä osin siitä, että sopivalla asenteella varustettuna näkee ja kuulee mitä haluaa. Ainahan se Ville on samanlainen mulkoilija ollut.

Ja en minä pidä Villeä minään erehtymättömänä rehdin ja puhtaan pelin lähettiläänä, mutta siistiä lätkää hän on pääsääntöisesti urallaan pelannut ja kunnostautunut ihan muilla osa-alueilla kun rottailussa. Joku HIFK-puolen sanasepoista (JHag?) loihe joskus lausumahan, että jos mies rakentaa siltoja koko elämänsä ja jää kerran runkkaamisesta kiinni, muistetaan hänet kuoltuaan sillanrakentajana eikä runkkarina. Tässä piilee viisaus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko yleinen ilmiö koko Jatkoajan osalta, mutta HIFK-palstaa seuratessa muutamien naapureiden levittämä "Ville Peltonen on ämmä/marttyyri/rotta/..." Perustellaan toisinaan jopa niin, että oikeasti pelaajat ei arvosta Peltosta. Se minulle ei ole selvinnyt, mistä tällainen tieto on peräisin, kun oma käsitys on ainakin täysin päinvastainen? "Kamerantuijotus" yms. jutut ovat hyviä esimerkkejä tältä osin siitä, että sopivalla asenteella varustettuna näkee ja kuulee mitä haluaa. Ainahan se Ville on samanlainen mulkoilija ollut.
No se on vaan sitä jokerifanien provoilua. Tuskin niistäkään kukaan kehtaisi pokkana väittää etteikö Peltonen olisi koko liigan MVP.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Joku HIFK-puolen sanasepoista (JHag?) loihe joskus lausumahan, että jos mies rakentaa siltoja koko elämänsä ja jää kerran runkkaamisesta kiinni, muistetaan hänet kuoltuaan sillanrakentajana eikä runkkarina...

Paitsi Suomessa...

Ps. Näppäränä miehenä sisälsin myös vastaukseeni yhden jatkoajan meemeistä...
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
No se on vaan sitä jokerifanien provoilua. Tuskin niistäkään kukaan kehtaisi pokkana väittää etteikö Peltonen olisi koko liigan MVP.

Itse arvostan kyllä Ville Peltosta mutta nyt tässä ei joko tiedetä mitä MVP tarkoittaa tai korkki on jäänyt vain liian pitkäksi aikaa auki.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse arvostan kyllä Ville Peltosta mutta nyt tässä ei joko tiedetä mitä MVP tarkoittaa tai korkki on jäänyt vain liian pitkäksi aikaa auki.
Arvokkainta pelaajaa tässä hain, en niinkään pistepörssin voittajaa. Maajoukkueen kapteeni, 13 arvokisamitalia jne. Enemmän mä Peltosta arvostan kuin esimerkiksi kumpaakaan Koivun veljestä, ja mistään Granlundista nyt ei samassa yhteydessä viitsisi edes mainita. Selännekään tuskin tulee enää liigaan pelaamaan.

Nuorimmat täällä ei varmaankaan edes muista Peltosen saavutuksia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Huikea sitä, huikea tätä, huikea siellä, huikea täällä. Kyllä sitä ollaan niin huikeeta, että...

Mielestäni on todella sääli, että yhdellä adjektiivilla on nykyään täysi ylivalta lähestulkoon kaikissa palstan myönteissävytteisissä keskusteluissa. Elävöittäkää siis kieltä ja kokeilkaa jatkossa rohkeasti vaikkapa seuraavia sanoja substantiivien edessä: upea, mahtava, suvereeni, loistava, erinomainen, tyylipuhdas, ilmiömäinen, ensiluokkainen, mainio.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se on vaan sitä jokerifanien provoilua.

Pelkästään tästä ei ole kysymys, vaan kyllä tuo ilmiö on valitettavasti levinnyt Jatkoajan ulkopuolisiinkin Jokerifaneihin. Kun jotain asiaa tarpeeksi toistellaan Jatkoajassa, jonka kirjoittajat muuten ovat joillekin nuorille ja puupäisille faneille monesti todellisia auktoriteetteja, siitä tulee monelle vähemmän kiekkoa, mutta säännöllisesti jatkista seuraavalle totuus.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Itse arvostan kyllä Ville Peltosta mutta nyt tässä ei joko tiedetä mitä MVP tarkoittaa tai korkki on jäänyt vain liian pitkäksi aikaa auki.
Most Ville Peltonen?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Yksi "meemi" on tämä tällainen "jokerifanit sitä ja jokerifanit tätä". Milloin saa kuulla olevansa sämpylänjakaja, milloin turha provoilija. Toisinaan mulle tulee kilokaupalla yksityisviestejä jostain mystisestä "Jokerit-lisästä", vaikka en tietääkseni ole moista termiä käyttänyt tällä palstalla (tai muuallakaan) kertaakaan. Siitäkin muuten vauhkotaan aika huolella, kun joku jokerifani laittaa toiselle kirjoittajalle YV:tä, mutta toisinpäinkin tapahtuu aika paljon. En nimittäin usko olevani ainoa, jolle tätä "palautetta" satelee.

Tiedän, että maine on ansaittua jne, "oma moka", mutta se ei ole mun pointti. SaiPa-kannattajien huivi-episodissa riennettiin heti nyökyttelemään "monenkirjavasta" faniporukasta, ja Bluesin ja töpseleiden faniporukoiden tappelusta ei syntynyt koko joukkueen faniporukkaa leimaavaa tapausta, mutta jokerifaneista voidaan laajasti argmentoida tuolinheittäjinä ja raskaana olevan naisen pahoinpitelijöinä.

Nillitän, koska varsinkin viime kesästä lähtien on tuntunut tulevan entistä enemmän paskaa niskaan sellaisilla tunnusmerkeillä, joihin en itse koe syyllistyneeni. Enkä tämän viestin pointin hengessä tietenkään halua uskotella itselleni tai muille, että Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajaporukan enemmistö pitäisi "jokeriosastoa" täysin homogeenisenä arvoiltaan, normeiltaan ja käyttäytymismalleiltaan. Sellainen vain tuntuu lisääntyneen.

SergeiK on yksi huonoimmista kirjoittajista koko palstalla, mutta ei ihme koska jyppiläisten diesel käy muutenkin niin hitaalla.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
"Hjalliksen IFK-fetissi" on kyllä tällainen. Tulee esiin aina, kun IFK-taustainen pelaaja siirtyy Jokereihin.

Toinen on se, että jos IFK-taustainen pelaaja siirtyy Jokereihin, on hän ensin keskustellut IFK:ssa, mutta Jokerit on tarjonnut hänelle enemmän rahaa.

EDIT: Lisätäänpäs tähän vielä se, että Jokerifanit valittavat jatkuvasti otteluseurantaketjuissa tuomareista. Todellisuudessa sitä tekevät kaikkien seurojen kannattajat, mutta Jokerikannattajien valitukseen tartutaan herkimmin.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toinen on se, että jos IFK-taustainen pelaaja siirtyy Jokereihin, on hän ensin keskustellut IFK:ssa, mutta Jokerit on tarjonnut hänelle enemmän rahaa.

Tää on ihan globaali meemi, varmaan jossain Buenos Airesin slummissakin kohistaan että voi vittu kun eka oli käynyt Hifkin toimistolla muttei siellä kuin syljetty päälle.

Siis tässä on kaksi versiota, pro-Jokerit ja pro-HIFK, ja oikeastaan myös contra-Jok. ja contra-HIFK.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EDIT: Lisätäänpäs tähän vielä se, että Jokerifanit valittavat jatkuvasti otteluseurantaketjuissa tuomareista. Todellisuudessa sitä tekevät kaikkien seurojen kannattajat, mutta Jokerikannattajien valitukseen tartutaan herkimmin.

Tätä en jotenkin usko. Tietysti teitä on palstallakin sen verran runsaasti, että Jokerifanien valitusta olisi varmaan keskimääräistä enemmän keskivertofanin valittaessa yhtä paljon fanitettavasta riippumatta. Kuitenkin tuntuu siltä, että teillä on pari nimimerkkiä, jotka on sen verran vahvasti itsensä profiloinut niinkin puusilmäiseen valittamiseen, että se lienee tarkoituksellista. Voihan se olla että noihin vaan tartutaan helpommin kun Jokerifanit asialla, mutta kuten sanoin en sitä pysty nielemään, ellei oikeasti esitetä jotain kouriintuntuvampia perusteita. Minua ainakin ärsyttää se kun joku valittaa tuomareista (aiheesta tai aiheetta), tulee usein joku Jokerifani kertomaan kuinka täällä taas muutkin itkee tuomareista ja huomaattehan nyt kaikki että Jokerifanit ei ainoana itke tuomareista ja tämä todistaa että kaikki muutkin itkee tuomareista jne.

Yksi ilmiö on "kateelliset joukkueen X" fanit. Esim. Jokereiden fanikatsomon meiningistä, HIFK:n perinteistä, Penan faksista, Jerestä ja Jarkosta, ja vaikka mistä kateelliset, eli todellisuudessa tällaiseksi leimatut vastustajajoukkueen fanit. Tapahtuu yleensä kun kirjoittaa etenkin paikallisvastustajan palstalle jotain muuta kuin ylistystä. Toki erittäin paljon on myös näitä vatipäitä jotka menevät toisen hiekkalaatikolle paskoine provoineen lässyttämään ja niistä sitten muutkin kärsivät. Toisinaan kuitenkin suosikkijoukkue merkintä on melkoinen rasite ja tuntuu ettei osa nimimerkeistä muuta tarvitsekaan päättääkseen suhtautumisensa luettuun viestiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
EDIT: Lisätäänpäs tähän vielä se, että Jokerifanit valittavat jatkuvasti otteluseurantaketjuissa tuomareista. Todellisuudessa sitä tekevät kaikkien seurojen kannattajat, mutta Jokerikannattajien valitukseen tartutaan herkimmin.

Jokeri-fanit saavat syyttää tästä ainakin kahta Jokereita fanittavaa nimimerkkiä, johon koko asia on henkilöitynyt viimeisten vuosien aikana. Kun kiekko putoaa jäähän, alkaa valitus.

Nämä nimimerkit ovat varmasti semi hyvin kaikkien tiedossa.

edit. voi olla että näitä nimimerkkejä on joku vielä, jota en nyt muista, mutta kaksi ritaria on ainakin itselläni kirkkaasti mielessä. Tuomarikritiikin Pekka&Pätkä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös