Ei itseäni ainakaan häiritse vaikka RIP-ketjussa mainittaisiin että ei ollut itselle tuttu henkilö kunhan siinä on jonkinlainen sisältö nimenomaan RIP-ketjuun annettavaksi. Puhtaat ihmettelyt taas kuuluu ihmettelyketjuun, RIP-ketjuun kirjoitettuna ne ovat todella junttimaisia.
Juurikin näin sen pitäisi mennä. Kyllähän kuolema voi tuntua koskettavalta, vaikka kyseessä olisikin itselleen tuntemattomasta henkilöstä. Minä olen joitain kertoja rehellisesti myöntänyt sen, että nyt on aukko minun yleissivistyksessäni, mutta sitten kuitenkin ainakin yrittänyt perustella, miksi olen kirjoittanut tästä huolimatta R.I.P.-ketjuun. Aviciin osalta kirjoitin ketjuun siksi, että jo kuolinuutisesta selvisi, kuinka merkittävä henkilö on ollut omassa genressään. Lisäksi kiinnitin uutisessa huomiota siihen, että kyse oli minua nuoremmasta henkilöstä, ja nuorena kuolleesta merkittävästä muusikosta, jonka kuolema oli surullinen osoitus siitä, kuinka musiikkimaailman raadollisuus ja nuorena tullut menestys ovat joskus raskaita taakkoja kannettavaksi.
Tuota "en tuntenut henkilöä" voi toki käyttää vittuiluunkin, mutta kaikki tuollaiset viestit eivät sellaista todellakaan ole. Kyllähän ihmisiä koskettavat usein uutiset, joissa itselle tuntemattomat henkilöt, jotka eivät ole millään muotoa julkkiksia, kuolevat onnettomuuksien tai väkivallantekojen seurauksena. Eikä näissä yhteyksissä tätä tuntemattomien muistamista ihmetellä. Tai no, on täällä niissäkin yhteyksissä nähty näitä kirjoituksia, jotka olisi ollut parasta jättää kirjoittamatta. Ne on kirjoitettu tällöin samasta syystä kuin nämä vittuilumielessä kirjoitetut "en tuntenut henkilöä, sori"-viestit.
Loppukevennyksenä, kun täällä käytiin jo vertailua Aviciin ja Elviksen kuuluisuuksien välillä: olen minä kerran tavannut ihmisen, joka ei tiennyt, kuka oli Elvis Presley. Eikä siinä vielä mitään, mutta kun tämä tapahtui Memphisissä, ja kyseessä oli taksikuski. No, lieventävänä asianhaarana olkoon se, että kaveri oli Lähi-Idästä tullut maahanmuuttaja, ja asunut vasta muutaman vuoden tuolla. Oli jo kotiutunut hyvin, kun ajoi taksia ja puhui sujuvaa englantia. Ilmeisesti hän ei vain ollut aiemmin joutunut viemään turisteja Gracelandiin. Mutta ei siinä mitään, ihmiset oppivat aina uutta. Nyt tuo kaveri tietää, kuka oli Elvis Presley. Ja minä tiedän nykyään, kuka oli Avicii.