Jatkoajan ilmiöt eli meemit

  • 112 908
  • 472

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
I know, baby, I know.

Sainkin jo vastauksen veli schollilta veli Individualille: puhelu on vertauskuvallinen teko, todellisuudessa veli scholl lähettää kirjeen.
Soittiko se muuten Jatkoajan toimitukseen vaatiakseen Wennströmin potkuja, kuten muistelisin lopun aikojen viesteissä keskeisenä sisältönä olleen, vai lähestyikö esim. kirjeellä? On kyllä aikamme sankari ja elävä legenda, luonnollisesti legendastatus vaatii exituksessa olemista, livenä koettuna ei ollut enää elämää suurempi hahmo, ainoastaan vihainen pieni henkilö punaisissa speedoissa.
 

Ralph

Jäsen
Ylimielinen termi, josta en tykkää, on "tehdä vastustajan maalivahdista sankari". En muista muualla nähneeni kuin Jatkoajassa. Varmasti joku muukin käyttää, mutta laitan tänne.

Eli kun omalla suosikkijoukkueella paikoista huolimatta maalinteko tökkii, ei voida antaa tunnustusta vastustajan hyvin pelanneelle maalivahdille vaan pistetään oman suosikkijoukkueen piikkiin tällä vähättelemällä kommentilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ylimielinen termi, josta en tykkää, on "tehdä vastustajan maalivahdista sankari". En muista muualla nähneeni kuin Jatkoajassa. Varmasti joku muukin käyttää, mutta laitan tänne.

Eli kun omalla suosikkijoukkueella paikoista huolimatta maalinteko tökkii, ei voida antaa tunnustusta vastustajan hyvin pelanneelle maalivahdille vaan pistetään oman suosikkijoukkueen piikkiin tällä vähättelemällä kommentilla.
Mielestäni tuo on sinänsä ihan pätevä termi että nämä surkeammin maalinteossa onnistuvat joukkueet (esimerkiksi kannattamani) kyllä ihan omalla heikolla viimeistelytaidolla varmistavat sen että maalipaikoissa onnistumisprosentti on huomattavasti heikompi kuin jollain sellaisella porukalla kellä on pistää sarjan vaatimilla käsillä varustettuja hyökkääjiä kentälle. Eihän se toki vastustajan maalivahdin vika ole että yritykset ovat luokattomia, mutta ei se maalivahdista mitään superhuikeaa myöskään tee, että nollaa joukkueen joka saa pistettyä kiekkoa joko logoon tai plekseihin.

Toki tuota voidaan käyttää väärinkin (ja käytetäänkin) tappiovitutuksissa tai muuten vaan kiukustuksissaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ylimielinen termi, josta en tykkää, on "tehdä vastustajan maalivahdista sankari". En muista muualla nähneeni kuin Jatkoajassa. Varmasti joku muukin käyttää, mutta laitan tänne.

Kyllähän tuo on aikalailla sitä klassista kiekkojargonia, jota jauhetaan esim. otteluiden jälkeisissä pressitilaisuuksissa kautta kiekkoilevan maailman. En siis pitäisi minään JA:n omana juttuna sinällään.

city.fi kirjoitti:
KYSYMYS: Mitkä ovat urheilumaailman kliseisimmät sanonnat?

VASTAUS: Urheilumaailma on täynnä ärsyttäviä ja kliseisiä hokemia, joita joko selostajat tai pelaajat viljelevät.
...
"Tehtiin vastustajan maalivahdista sankari"
...

linkki: lmgtfy.com
linkki: city.fi
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Brousseaun viestit kannattajakulttuuriin liittyen.

Löytyykö yhtään viestiä jossa ei verrattaisi kaupungin / joukkueen x kannattajaryhmän meininkiä ja visuaalisuutta Ruotsiin/Saksaan/Sveitsiin/muuhun keski-eurooppaan...?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusin NHL-pelisarja jää näköjään taas ensimmäistä kertaa kaupan hyllylle.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuuluuko tää Patrik Laineen asumiskuviohässäkkä tänne?

Mä oon niin vanha, että en ymmärrä tälläistä meemejä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kait tuon Ed Sheeranin tänne voi jo laittaa? Monessakohan ketjussa on jo tuota pyöritelty.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kuka hän on?
Tämä on kyllä jo valmiiksi oikeassa ketjussa.

En tunne koska en kuuntele sitä, lue tätä ja olen muutenkin jämähtänyt 2000-luvun alkuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hei kaverit! HEI! Juuri te siellä jotka tuijotatte minua äimistyneenä! Kuka on Ed Sheeran? En tiedä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pitsiturnauksen ensimmäisten "ottelujen" jälkeen:

- "Vaikka onkin aikaista vielä sanoa"
- "Nyt jo kyllä näkee"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei ihan otsikon mukainen juttu, mutta kuitenkin: tein itse ja säästin.
 

Liitteet

  • Kepardi.jpg
    Kepardi.jpg
    157,4 KB · kertaa luettu: 495

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä kun on lueskellut eri joukkueen palstoja, niin aika monen joukkueen palstalla viime aikoina on toistunut seuraavanlainen lause:

"joukkue ei menesty/pelitapa ei muutu/jne, ennenkuin joukkueen organisaatiossa/hallituksessa tapahtuu muutoksia"
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi musiikkivideoiden laittaminen esim. ketjuun "ketju jonne on pakko kirjoittaa oli asia mikä tahansa" on lisääntynyt merkittävästi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Täysin tarpeetonta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toi musiikkivideoiden laittaminen esim. ketjuun "ketju jonne on pakko kirjoittaa oli asia mikä tahansa" on lisääntynyt merkittävästi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Täysin tarpeetonta.

Näin on. Järjen sanoja.

En muuten vieläkään osaa ulkoa yllä mainitun ketjun nimeä vaikka olen kirjoittanut sinne yli 2400 viestiä! Vähän @FASlapsi maisesti tässä huutomerkitän! Mutten olekaan Manse-kerhon jäsen!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä on mainittu lukuisia kertoja mutta taas se nostaa päätään.

R.I.P ketjussa on ruuhkaa kun yksi maailman kuuluisimmista urheilijoista on siirtynyt ajasta ikuisuuteen niin paria-kolmea ihmistä se ketjun aktiivisuus vetää puoleensa kuin paska kärpäsiä kertomaan miten heillä on omat elämät ja eivät ole ikinä kuulletkaan kyseisestä henkilöstä ja vaativat kovaan ääneen että antakaa meidän olla kunhan vaan päästiin sanomaan.

Olisi ehkä junttimaista-ketjun kamaa myös.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
R.I.P ketjussa on ruuhkaa kun yksi maailman kuuluisimmista urheilijoista on siirtynyt ajasta ikuisuuteen niin paria-kolmea ihmistä se ketjun aktiivisuus vetää puoleensa kuin paska kärpäsiä kertomaan miten heillä on omat elämät ja eivät ole ikinä kuulletkaan kyseisestä henkilöstä ja vaativat kovaan ääneen että antakaa meidän olla kunhan vaan päästiin sanomaan.

Mielestäni siellä on nyt vain kaksi viestiä, jossa henkilö kertoo tuon nimen olleen hänelle tuntematon. Toinen niistä on kuitenkin hyvin asiallinen, eikä sitä pysty mitenkään rinnastamaan tuollaiseksi. Toinen taas on sellainen, että sitä ei välttämättä olisi edes kannattanut kirjoittaa.

Itse sain aikoinaan kritiikkiä, kun kirjoitin mielestäni ihan asiallisen viestin Aviciin kuoltua, mutta tunnustin avoimesti, että minulle hän oli tuntematon nimi. Enää ei ole. Sen takia tämä aihepiiri jokseenkin ihmetyttää, ja vieläkin vituttaa tuo tapaus, koska minulla ei silloin ollut mitään tarkoitusta vähätellä henkilöä tai häntä muistelevia, mutta ilmeisesti en vain osannut vääntää tuota rautalangasta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mielestäni siellä on nyt vain kaksi viestiä, jossa henkilö kertoo tuon nimen olleen hänelle tuntematon. Toinen niistä on kuitenkin hyvin asiallinen, eikä sitä pysty mitenkään rinnastamaan tuollaiseksi. Toinen taas on sellainen, että sitä ei välttämättä olisi edes kannattanut kirjoittaa.

Itse sain aikoinaan kritiikkiä, kun kirjoitin mielestäni ihan asiallisen viestin Aviciin kuoltua, mutta tunnustin avoimesti, että minulle hän oli tuntematon nimi. Enää ei ole. Sen takia tämä aihepiiri jokseenkin ihmetyttää, ja vieläkin vituttaa tuo tapaus, koska minulla ei silloin ollut mitään tarkoitusta vähätellä henkilöä tai häntä muistelevia, mutta ilmeisesti en vain osannut vääntää tuota rautalangasta.

Voin sanoa etten myöskään ollut kuullut aviciista mitään ennen hänen kuolemaansa ja kun hänen "musiikkiaan" sitten kuulin kuoleman jälkeen niin halusin tietää miehestä vielä vähemmän.

Mikään ei kuitenkaan vetänyt minua ihmettelemään muiden "surua" rip-ketjuun kun ymmärrän että toisille isot asiat ja ihmiset ovat toisille merkityksettömiä enkä koe mitenkään pakolliseksi että minun pitää kertoa kantani. Nyt rip-ketju on taas houkutellut pari-kolme sellaista paikalle.

Kyllä, olen parempi ihminen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Aviciin kuoltua, mutta tunnustin avoimesti, että minulle hän oli tuntematon nimi....
Avicii oli itellekin täysin ennenkuulumaton. Tusinakamaa, oman aikansa ja genrensä tähti, mutta ei millään mikään oikea klassikko. Kobe on sen sijaan yksi maailmanhistorian parhaista urheilijoista, ellei paras.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kobe on sen sijaan yksi maailmanhistorian parhaista urheilijoista, ellei paras.

Eiköhän tuo häviä Roposelle cooperin testissä ettei voi ainakaan paras olla.

Mitenhän maailmanhistorian parhaan urheilijan titteli oikein valittaisiin jos se olisi valittava?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Koska minulla ei silloin ollut mitään tarkoitusta vähätellä henkilöä tai häntä muistelevia, mutta ilmeisesti en vain osannut vääntää tuota rautalangasta.
Vaikka se olisi itselle kuinka selvää, että ei olisi tarkoitus vähätellä, niin ihminen joka kokee sillä hetkellä voimakasta surua tai vihaa ihailemansa ihmisen poismenosta johtuen ei välttämättä ajattele kirjoituksestasi samalla tavalla kuin sinä.

Toki tämän palstan idea on se, että me kaikki paskanpuhujat saadaan jakaa täällä ne meidän omat ajatukset, joita kukaan ei tosielämässä jaksa enää kuunnella, niin siitä huolimatta voi miettiä hetken aikaa minkä verran lisäarvoa se tuo tuollaisen ketjun keskusteluun tulla kertomaan hyvin asiallisesti, että en tiedä yhtään kuka tämä juuri menehtynyt henkilö on. Toisena asiana voi sitten miettiä a) kiinnostaako ketään tietää, että et tiennyt kuka tämä henkilö vai b) olisiko vain ollut parempi jättää se viesti kirjoittamatta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Avicii oli itellekin täysin ennenkuulumaton. Tusinakamaa, oman aikansa ja genrensä tähti, mutta ei millään mikään oikea klassikko. Kobe on sen sijaan yksi maailmanhistorian parhaista urheilijoista, ellei paras.
Siis miten se, että Avicii oli omaa hyvinkin suosittua genreään hallinnut ja muovannut supertähti eroaa siitä, että Kobe Bryant teki suuren vaikutuksen oman lajinsa supertähtenä?

Mielestäni molemmat olivat merkittäviä miehiä ja kaiken huomion ansainneet niin eläessään kuin kuolemansa jälkeen. Eivät minulle henkilökohtaisesti kovin merkittäviä persoonia, mutta ei heidän suosiotaan ja lahjakkuuttaan mitenkään pysty kiistämään. Ja vaikka voisikin kiistää, niin kuolleiden ihmisten vähättely RIP-ketjussa tuoreeltaan on kyllä kohtalaisen junttia.

Vähän ehkä liiottelun puolelle menee myös tuo maailmanhistorian parhaasta urheilijasta puhuminen, vaikka kyseessä kiistatta yksi koripallon kaikkien aikojen parhaista onkin. Siinä on lajin sisälläkin kuitenkin aika kovaa vastusta tarjolla parhaan urheilijan tittelistä ja miten ihmeessä koripalloilijaa voidaan verrata vaikka Federeriin, Kipchogeen, Mohammad Aliin tai Paavo Nurmeen? Listaa voisi jatkaa kymmenillä eri nimillä enkä minä ainakaan osaisi laittaa heitä minkäänlaiseen järjestykseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös