Jatkoajan IFK-osion Muistojen Polku ja FAQ

  • 36 142
  • 411

Fränä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ah, mikä ketju! Itse olen kirjoittanut varsin vähän aikaa, mutta olen @Frankien lailla seurannut ketjua teini-iästä aikuisuuteen asti. Ensimmäistä kertaa eksyin Jatkoaikaan varmaankin kesällä 2002.

Arvon @JHag oli kyllä noina teinivuosina aikamoisessa asemassa jääkiekkotietäjänä. Juhani Tamminen kalpeni kundin rinnalla ja jotain siitä, mitä itse koin ifklaisuudeksi tiivistyi itse asiassa tässä hahmossa.

Noihin alkuaikojen vääntöihin liittyen otan mieluummin ryminäpronssin kuin neppailukullan. On nämä mestaruuksien välissä olevat vuodet niin laimeita.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä on kyllä ihan loistava ketjunavaus.

Sheddenillä oli aikoinaan oma lempinimensä Patrik Lostedtille. Muistatteko mikä?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä ihan loistava ketjunavaus.

Sheddenillä oli aikoinaan oma lempinimensä Patrik Lostedtille. Muistatteko mikä?

Eikö liikanimi ihmiskuula ollut ainakin joskus käytössä?

En tiedä oliko Sheddenin peruja - tai sekoitanko johonkin toiseen pelaajaan, mutta tällaisen nimityksen minulle (huono) muistini tiesi esittää.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eikö liikanimi ihmiskuula ollut ainakin joskus käytössä?

En tiedä oliko Sheddenin peruja - tai sekoitanko johonkin toiseen pelaajaan, mutta tällaisen nimityksen minulle (huono) muistini tiesi esittää.

Ihmiskuulaksi kutsuttiin joo, muttei Sheddenin keksimänä. Jotain muuta haetaan ;)
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vaihtelu virkistää sanoi isäntä kun renkiä koitti.
Ajatus oli, että vaihtaisimme noita ikävuosia. Olisi niin monta asiaa vielä kiva kokeilla ja ehkä jopa eri tavalla. Mutta syy siihen, etten vaihtaisi, on kyllä kuitenkin, että en silloin olisi nähnyt kaikkia seitsemää mestaruutta ja kokenut paljon sellaista, mistä ei edes tällä palstalla kerrota. Mm. pääsylippu matsiin yhdellä markalla.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Tämä on kyllä ihan loistava ketjunavaus.

Sheddenillä oli aikoinaan oma lempinimensä Patrik Lostedtille. Muistatteko mikä?
Muistan joo, että Shedden kutsui häntä jollain itse keksimällään nimellä, mutta en kirveelläkään muista mikä se oli. Aivoni eivät saa rauhaa ennen kuin tämä selviää!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Muistan joo, että Shedden kutsui häntä jollain itse keksimällään nimellä, mutta en kirveelläkään muista mikä se oli. Aivoni eivät saa rauhaa ennen kuin tämä selviää!
@Iris Tom Cruise , olipa tuo mennyt itseltäni täysin ohi :)
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
10 markkaa maksoi seisomakatsomoon lippu teininä kun kävin matseissa. Piti olla ajoissa jonottamassa, ja sitten kun koppalakkiset järjestysmiehet päästi sisään niin täyttä juoksua katsomoon, että pääsi Ekaan riviin seisomaan ja nojaamaan siihen ainoaan kaiteeseen mikä siellä oli.

Matsin jälkeen piti notkua hallin takana tuntikaupalla odottamassa että pelaajat tuli ulos ja kerättiin nimmareita kaikilta. Jossain vanhan teinikalenterin sivuilla komeili sitten Murto, Hexi, Peltonen Esa jne. ja taisi olla jopa Frank Mobergin nimmari siellä. Joskus kävi hirvee mäihä ja sain jonkun mailan. Mutta se oli jonkun ruotsalaisen pelaajan Torspo, koska IFK pelasi silloin jonkun matsin jotain ruotsalaista joukkuetta vastaan. Ei mitään hajua mikä oli, enkä saanut selvää nimmarista jonka mailaan kirjasi. Maila taitaa olla vielä tallessa, ja nimmarit tietenkin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kerro terveisiä, että muistaa katsoa myös tulosten taakse.
Ja olla vielä sitkeämpi...

Paras alkkisfaija läppä oli (olisiko ollut viime kaudella) kun HIFK pitkän hyvän jakson jälkeen otti monta peliä turpaan peräpään jengeiltä ja joltain paloi käpy. En osaa etsiä sitä viestiä enkä muista kirjoittajaa, mutta vapaasti lainaten: Kuka helvetti päästi faijan risteilylle?? Vai muka Tax free suklaata hakemaan saatana!!

Hymyilin ääneen.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Iris Tom Cruise , olipa tuo mennyt itseltäni täysin ohi :)

Olipa hyvä linkki! Ja Tom Cruise tosiaan. Pretty boy, joka halusi tapella.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@McBean onko sinun arkistoissa jäljellä sitä videota, jossa Sir. Pena kouluttaa tuomaritarkkailijaa? Nimimerkillä ”vittu sä koulutat niitä”
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
@McBean onko sinun arkistoissa jäljellä sitä videota, jossa Sir. Pena kouluttaa tuomaritarkkailijaa? Nimimerkillä ”vittu sä koulutat niitä”

On, mutta ei digitoituna valitettavasti. Pitää kaivella nauhoja, sen verran legendaarisia vuorosanoja lauotaan.

"Täällä yks valmentaja ripittää joka erätauolla. Onko vaikutusta? ONKO VAIKUTUSTA?!?"
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@McBean onko sinun arkistoissa jäljellä sitä videota, jossa Sir. Pena kouluttaa tuomaritarkkailijaa? Nimimerkillä ”vittu sä koulutat niitä”
Tämähän tapahtui muistaakseni kaudella 1999-2000. Samalla kaudella oli joku muukin (ei HIFK:lle kovin positiivinen) mediajuttu. Sattumaa tai ei, aiemmin näitä ei juuri ollut mediassa, ja sattumaa tai ei, edellisenä kesänä loppui lehdistölle jaettu ilmainen Koff lehdistötiloissa. Tuon kauden aikana ja sen jälkeen lehdistölle ei tarjottu kuin kahvia ja pullaa. (En tiedä, mikä nykyään on meininki.) Tuolloin tuli mieleen, että viemällä median edustajilta saavutettu etu saatiin sitten vastapalloon nähdä vähän ilkeämpiä juttuja tulos-/urheiluruudusta ja lehdistä. Hyvin pelattu, markan säästöllä saatiin kympin vahingot.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämähän tapahtui muistaakseni kaudella 1999-2000. Samalla kaudella oli joku muukin (ei HIFK:lle kovin positiivinen) mediajuttu. Sattumaa tai ei, aiemmin näitä ei juuri ollut mediassa, ja sattumaa tai ei, edellisenä kesänä loppui lehdistölle jaettu ilmainen Koff lehdistötiloissa. Tuon kauden aikana ja sen jälkeen lehdistölle ei tarjottu kuin kahvia ja pullaa. (En tiedä, mikä nykyään on meininki.) Tuolloin tuli mieleen, että viemällä median edustajilta saavutettu etu saatiin sitten vastapalloon nähdä vähän ilkeämpiä juttuja tulos-/urheiluruudusta ja lehdistä. Hyvin pelattu, markan säästöllä saatiin kympin vahingot.
Ei, kyllä tämä melkoisella varmuudella tapahtui 2001-2002 kevätkaudella Tapparaa vastaan kotona. Meni se peli jatkoajalle ja taidettiin hävitä jatkoajalla (?).

Sehän ei ollut ensimmäinen kerta, kun Sir. Pena koulutti porukkaa:


Tämän lisäksi Raimo Summanen ”hapetti” IL toimittaja Jalosen, jollain Liigatisteilyllä. En tosin tiedä oliko Raato silloin IFK valmentaja. Tästä Jaloselle jäi loppu-uran katkeruus Summasta kohtaan.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, kyllä tämä melkoisella varmuudella tapahtui 2001-2002 kevätkaudella Tapparaa vastaan kotona. Meni se peli jatkoajalle ja taidettiin hävitä jatkoajalla (?).

Sehän ei ollut ensimmäinen kerta, kun Sir. Pena koulutti porukkaa:


Tämän lisäksi Raimo Summanen ”hapetti” IL toimittaja Jalosen, jollain Liigatisteilyllä. En tosin tiedä oliko Raato silloin IFK valmentaja. Tästä Jaloselle jäi loppu-uran katkeruus Summasta kohtaan.
Voi olla, että muistan kauden väärin, kiitos korjauksesta. Ilmainen bisse loppui lehdistötiloista melkoisella varmuudella kesällä 1999 tai 2000. Minusta se myös näkyi toimittajien kriittisempänä asenteena, mutta ei sitä (tarjoilujen poisto) silloin kukaan media edustaja tietenkään tuonut julki, eikä sitä voinut HIFK myöskään tuoda esiin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eli, flippasit asian nyt näin päin, että mulla olisi joku todistustaakka tässä, vaikka mä olen huudellut niiden todisteiden perään. Ylläri.
Siirrän tänne toisesta ketjusta. Tämä @BOL nyt sattumalta viestissään esiinnostama ”todistustaakka” on ehdottomasti tämän ketjun kamaa. Tästä ”todistustaakasta” ollaan kinasteltu täällä vuosia. Ikiliikkuja par excellence.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän tänne toisesta ketjusta. Tämä @BOL nyt sattumalta viestissään esiinnostama ”todistustaakka” on ehdottomasti tämän ketjun kamaa. Tästä ”todistustaakasta” ollaan kinasteltu täällä vuosia. Ikiliikkuja par excellence.

Siitä kinastellaan myös ihan oikeassa maailmassa ja ihan syystä. Onhan syyttäjälläkin todistustaakka.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko missään tai koskaan ollut keskustelua siitä, miten lehdistö sai vajaat 20 vuotta sitten tietää hyvin lyhyellä viiveellä joukkueen sisäisistä asioista? Viittaan tällä muun muassa poissaoloihin harjoituksista tai keskeneräisiin sopimusneuvotteluihin. Harjoituksethan ovat suljettua eli oletan, että lehdistöllä ei ole ollut niihin pääsyä.
 
Viimeksi muokattu:

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Käyttäjä @mixu mainittu useampaan kertaan. Muistelisin, että sai aikanaan jonkun tanakan pelikiellon mallia 5-10 vuotta. Kun oli lusittu, palasi foorumille seuraavana päivänä.

Ei sitten mennyt montakaan viikkoa, kun venttiilien välistä pääsi vähän höyryä jossain yleisessä keskustelussa. Se oli sitten Han Solon kohtalo siinä kohtaa ja karboniittijää kutsui ”ikuisesti”.

Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin palaa palstalle heti, kun ikuisuus on päättynyt. Ja nythän meillä on Skywalker, joten toivoa on!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös