JHagista sen verran, että hänhän oli, ja on varmaan edelleenkin, nopeaälyinen tyyppi ja kun sellainen ihminen osaa kirjoittaa, lopputulos on yleensä viihdyttävä. Lajiymmärrys oli/on myös korkealla tasolla, joten kirjoitusten taso oli usein laadukasta. Ja kun siihen lisää sisäpiiritietoja, niin ei ole suurikaan ihme, että hän oli pidetty kirjoittaja.
Mutta, kyllähän JHag oli myös erittäin lahjakas ohjaamaan narratiivia haluamaansa suuntaan. Hän myös nousi täällä ikään kuin jonkinlaiseen "lahkonjohtajan" asemaan. Toisinaan kävi myös niin, että jos JHagin kirjoituksia kyseenalaisti tai oli hänen kanssaan hyvinkin eri mieltä, toiset nimimerkit tulivat nopeasti häntä "puolustamaan". Hän osasi hienovaraisesti myös manipuloida tilanteita ja mielikuvia ja sai pelkän palstauskottavuutensa takia asioita näyttämään joltain, vaikka totuus eihän ihan se olisi ollutkaan. Eikä se mua haitannut, eikä haittaa vieläkään. Eikä tämä ole kritiikkiä häntä kohtaan, vaan ennemminkin niitä kohtaan, jotka uskoivat sinisilmäisesti ihan kaiken sellaisenaan, mitä JHag tänne kirjoitti. Kunhan nyt mainitsen tästäkin puolesta. Mulla on tietääkseni ihan ok "välit" hänen kanssaan ja ollaan väännetty hyvässä hengessä täällä vaikka ja mistä. Varmaan eniten Lunkasta :D. Ja moikataan, kun tavataan. Tai ainakin ennen moikattiin. Voisin myös sanoa hänelle tämän kirjoittamani päin naamaakin, mutta enpä ole vuosiin häneen missään törmännyt. Ja voin myös kuvitella, että hän saattaisi suoraa näkemystäni jopa arvostaa, koska mun mielestäni hän ei varsinaisesti ärsyyntynyt siitä, että joku oli eri mieltä hänen kanssaan, vaan siitä, jos perusteet olivat paskat. Ja tällaisia tyyppejä on todella helppo arvostaa. Että terveisiä tämänkin näppiksen takaa!
Yhtä kaikki, olisi hienoa, jos JHag tekisi vielä edes lyhyen paluun palstalle ja pitäisi vaikka jonkun Q&A:n jossain ketjussa. 24 h aikaa esittää hänelle kyssäreitä ja hän vastaisi niihin ja sitten vaikka ketju lukkoon.