Jatkoajan Fantasy Pool NHL-edition 2019–2020

  • 19 905
  • 241

Milloin aloitamme varaamisen?

  • 1.8.2019

    Ääniä: 7 19,4%
  • 1.9.2019

    Ääniä: 20 55,6%
  • 18.8.2019

    Ääniä: 8 22,2%
  • joku muu ajankohta, mikä?

    Ääniä: 1 2,8%

  • Äänestäjiä
    36

Nick Neim

Jäsen
11. kierros, #391, Ryan Strome

En tiedä mikä etiäinen Stromesta oikein tuli, mutta Vlasicin varattuani halusin joko hänet, Connollyn tai Tyson Jostin. Ja kun nämä kaksi herraa ehtivät jo menemään, oli valinta aika helppo. Tähän viimeiseen pohdin myös Pirriä (jonka @Uniquewnille paljastinkin), mutta lopulta Strome oli selkeä valinta. Rangers tulee makselemaan oppirahoja ensi kauden, mutta kohtuullinen loppukausi Rangersissa + mahdollisesti laatu jota laidoiltakin saattaa tältä kaudelta löytyä houkutteli liikaa. Uhosin varatessa 50 pistettä, mutta ollaan realistisia, ja sanotaan 45. Pitää siis saman tahdin kuin viime kaudella.

No eikä pidä, kyllä se 50 menee rikki. Tämän myötä tasan 600 pistettä kasaan.
Buahaha, kuinka väärässä sitä draftin aikaan voikin olla.

Ei nimittäin kaukaa hae, että Stromelta ei menisi 70 pistettä tällä kaudella rikki. Kun muut (pl. pari pelaajaa) olisivat suorittaneet edes vähänkään samalla tasolla, niin kärkisijoista tässä kamppailtaisiin. Sentään viimeiseltä sijalta on noustu kolkuttelemaan sitä top10-sijoitusta, mutta se nyt on kieltämättä aika laiha lohtu, vaikka suurin häpäisy tässä vältettiinkin.
 

Ferris

Jäsen
Loukkaantumistilanne eiliseltä, tummenetut sivussa.
66 - Stamkos Mid-to-Late April
65 – Miller
57 - Couturier day to day
49 – Blackwood
45 - Boeser Indefinitely helmikuun 14. lähtien
45 – Burakovsky day-to-day helmikuun 29.

43 – Pionk
32 - Greiss
29 - Morissey day to day helmikuun 23. lähtien
23 – Kase
17 - Kempny

Stamkos ja Boeser runkkarin loppuun sivussa = hyvästit Team Ferrisin mestaruushaaveille. Couturierilla vissiin onneks vaan jotain flunssaa, mutta meikäläisen tuurilla sekin on jotain Koronaa. Aikalailla saa porukka petrata, että ees kolmen joukossa pysytään seuraavan kuukauden aikana.

Noh, viime vuonna olin kärjessä marraskuulle, nyt sitten maaliskuulle. Kait se jonkinlaista kehitystä on sekin. Vähän kuin Caps, että runkosarjassa pärjätään, mutta kun tosi pelit alkaa niin menee päälle 40 vuotta ennenkuin mestaruus tulee. Menee siis tiukoille riittääkö elinikäni tän skaban voittoon...

Edit: Ei oo menny kuukauttakaan näköjään kun analysoin näin:

Ei tässä voitonmaljoja vielä nostella, vaikka etumatkaa eittämättä on ihan kiitettävästi saatu kasaan. Tässä on kuitenkin vielä kaksi kuukautta aikaa tapahtua vaikka mitä ja sitähän tulee tapahtumaan. Oon säästynyt niin kiitettävästi loukkaantumisilta, että varmasti on vielä sellaisia tuloillaan ja sitten vasta mitataan joukkueen venymiskyky.

Joskus on aika raskasta olla (aina) oikeassa... ;-(
 
Viimeksi muokattu:

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tiukka lopputaisto luvassa. @Ferris johtaa yhä, mutta enää 14 pisteellä, kiitos useiden loukkaantumisten. Ilman niitä hän olisi ollut varma voittaja. Boeser sentään palasi peleihin yllättävän nopeasti.

Minun takanani @Mängimies henkii niskaan vain viiden pisteen päässä. Draisaitlin huima kausi on nostanut hänet voittotaisteluun asti mukaan.

Mängimiehestä 30 pisteen päässä on @Uniquewn ja 31 pisteen päässä @Zigmund.

Laskin huvikseni, että Ferrisin pistekeskiarvolla olisi mahdollista kerätä viimeisistä noin 12 matsista +/- 70 pistettä. Eli aika todennäköistä on, että Ferris, minä ja Mängimies ratkomme mitalisijat. Tosin kuten Ferrisin viime aikojen vaikeudet ovat osoittaneet, niin loukkaantumiset voivat sotkea vielä tuloksia. Samoin yksittäisten pelaajien suonenvedot.

Onnea ja menestystä kaikille kanssakilpailijoille loppukierroksille!
 

Ferris

Jäsen
Tiukka lopputaisto luvassa. @Ferris johtaa yhä, mutta enää 14 pisteellä, kiitos useiden loukkaantumisten. Ilman niitä hän olisi ollut varma voittaja. Boeser sentään palasi peleihin yllättävän nopeasti.

Juu, palasi kyllä mutta näytti vieneen Millerinkin tehot paluullaan. Mieluummin oisin sen Stamkosin ottanut takaisin, mutta hiljaista taitaa olla.

Minun takanani @Mängimies henkii niskaan vain viiden pisteen päässä. Draisaitlin huima kausi on nostanut hänet voittotaisteluun asti mukaan.

Meikäläisen kutina on nyt sellainen, että Mängimies tulee kaahaamaan meistä molemmista ohi jos kaverinsa pysyy terveinä. Carlson hyytyy Capsien tapaan loppupelien osalta ja Lehner ottaa ykkösen tontin Flööriltä Vegasissa. Meikäläisellä Stamkosit ja Burakovskyt pysyy vempassa loppukauden ja pakit pistekoomassa. Devils varmistelee heikkoa sijoitustaan pitämällä Blackwoodia penkillä ja Greiss ei voita sillion harvoin kun penkiltä jäälle pääsee.

Laskin huvikseni, että Ferrisin pistekeskiarvolla olisi mahdollista kerätä viimeisistä noin 12 matsista +/- 70 pistettä. Eli aika todennäköistä on, että Ferris, minä ja Mängimies ratkomme mitalisijat. Tosin kuten Ferrisin viime aikojen vaikeudet ovat osoittaneet, niin loukkaantumiset voivat sotkea vielä tuloksia. Samoin yksittäisten pelaajien suonenvedot.

Ite olen jo henkisesti varautunut siihen, että kolmossijaan maksimissa tässä on alettava tyytyä. Pelkään kyllä, että jää se 55€:kin saamatta tällä menolla. Veikkaan, että kuluvan viikon aikana vaihtuu kärkihemmon nimi.

Onnea ja menestystä kaikille kanssakilpailijoille loppukierroksille!

Ensimmäistä kyllä tarvittaiskin tai muuten edes vähäistä jälkimmäistä saa vain uneksia.[/QUOTE][/QUOTE]
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Juu, palasi kyllä mutta näytti vieneen Millerinkin tehot paluullaan. Mieluummin oisin sen Stamkosin ottanut takaisin, mutta hiljaista taitaa olla.



Meikäläisen kutina on nyt sellainen, että Mängimies tulee kaahaamaan meistä molemmista ohi jos kaverinsa pysyy terveinä. Carlson hyytyy Capsien tapaan loppupelien osalta ja Lehner ottaa ykkösen tontin Flööriltä Vegasissa. Meikäläisellä Stamkosit ja Burakovskyt pysyy vempassa loppukauden ja pakit pistekoomassa. Devils varmistelee heikkoa sijoitustaan pitämällä Blackwoodia penkillä ja Greiss ei voita sillion harvoin kun penkiltä jäälle pääsee.



Ite olen jo henkisesti varautunut siihen, että kolmossijaan maksimissa tässä on alettava tyytyä. Pelkään kyllä, että jää se 55€:kin saamatta tällä menolla. Veikkaan, että kuluvan viikon aikana vaihtuu kärkihemmon nimi.



Ensimmäistä kyllä tarvittaiskin tai muuten edes vähäistä jälkimmäistä saa vain uneksia.
Joo, täytyy myöntää, etten tykännyt Lehnerin hankinnasta. Vie liikaa pelejä ja pisteitä Fleurylta. Mutta näillä mennään.

Mängimiehellä on kieltämättä nousujohteinen kausi menossa. Katsotaan kisa silti loppuun asti. Kaikki vaihtoehdot ovat vielä mahdollisia. Suuria viisauksia.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kausi on näillä näkymin jäämässä osalta joukkueista kesken, osa näyttäisi jatkavan erityisjärjestelyillä pudotuspelikarsintoihin ja pudotuspeleihin.

Mitenkäs tässä kannattaisi toimia? Julistammeko lopputulokset nykyisen pistetilanteen perusteella? Tai tämä on oma ehdotukseni, kun piste-erot ovat sen verran selvät. Muitakin vaihtoehtoja saa esittää.

Odotetaan toki vielä virallinen vahvistus sille, miten kausi jatkuu, jos jatkuu. Mutta kai tämän voi jo muuten sopia valmiiksi.
 

Nick Neim

Jäsen
Kiitokset vähän kesken jääneestä kaudesta. Lopussa tehtiin nousua, mutta alku oli niin farssi, ettei se mihkään riittänyt. Ensi kaudella sitten taas uudestaan!

Palkinnoista ei mutistavaa, onnittelut kolmikolle!
 

Esgo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit pre KHL
2. Osallistumismaksu on 15 euroa eli palkintopotti 540e jaetaan kolmelle parhaalle.

378-108-54 menee euromääräisesti potti.

1. @Ferris
2. @Toby Dammit
3. @Mängimies

Onnea voittajille!

Oletan, että kenelläkään ei ole nokan koputtamista tässä?

Onko kausi nyt siis virallisesti finito, ja ekan viestin taulukko ajantasalla? Mietin vaan noita HU-vetoja, joita mulla oli sun ja sitten Uniquewn kanssa. Sun kanssa vähän tiukempi tilanne oli päällä, Uniquewn toki niin paljon karussa että se oli ihan selvä keissi.

Jos kausi siinä, niin laittakaa maksutiedot, 50e se tais olla @Uniquewn @Lico
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Onko kausi nyt siis virallisesti finito, ja ekan viestin taulukko ajantasalla? Mietin vaan noita HU-vetoja, joita mulla oli sun ja sitten Uniquewn kanssa. Sun kanssa vähän tiukempi tilanne oli päällä, Uniquewn toki niin paljon karussa että se oli ihan selvä keissi.

Jos kausi siinä, niin laittakaa maksutiedot, 50e se tais olla @Uniquewn @Lico

Runkosarjan mukaan tuota vedettiin ja mä ainakin oletan taulukon olevan ajantasalla. @F#21 voinee vielä vahvistaa tämän.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
jaa enhän mä muistanut että tämmöinenkin oli olemassa. Protestoin. Olsin varmasti noussut viimeisillä kierroksilla voittoon.

Tämä tais olla maksettu jo etukäteen? Onnea voittajille! Ihan kiva formaatti.

Aattelin alkujaan että tässä olisi selkeä etu olla joko heti draftin alkupäässä tai ehkä ihan viimeisillä sijoilla että pääsee ottaan kahta putkeen, mutta näköjään voittajat tuli sijoilta 12, 35, ja 8. No, osittain tukee ja osittain ei tue omaa näkemystä. Kokeillaan ens vuosi uudestaan niin on laajemmin tilastoa käsillä.
 

F#21

Jäsen
Runkosarjan mukaan tuota vedettiin ja mä ainakin oletan taulukon olevan ajantasalla. @F#21 voinee vielä vahvistaa tämän.
Joo, pitäis olla kunnossa. Sarjataulukko on näköjään järjestetty vain pisteiden mukaan eikä pelatut pelit tai pistekeskiarvo vaikuta niihin jos joukkueet on tasapisteissä. Kolmen ensimmäisen joukkueen osalta se ei vaikuta mitenkään, mutta jos on jotain muita vetoja niin niihin mahdollisesti vaikuttaa.

En jostain syystä pääse nyt Driveen, joten en voinut noita täysin varmistaa. Tuli siis puhelimella katsottua tuo.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Onnea kärkikolmikolle. Runkosarjan mukaan tosiaan mentiin ja kun se julistettiin päättyneeksi, tulokset ovat lopulliset. Luovutan haikein mielin Stanley Cupin eteenpäin @Ferris'in haltuun vuodeksi. Voin toki lohduttautua sillä, että olen yhä ainoa 600 pisteen ylittäjä (601p) eikä Ferrisin PPG-lukema 0.77:kään pärjännyt lopulta minun 0.81:lle.

Vielä alkukaudesta keikuin muutaman kierroksen ajan kärjessä, mutta sen jälkeen valuin kierros kierrokselta alemmas. Lopullinen sijoitus oli näemmä 16:s 398 pisteellä (PPG 0.63). Keskinkertainen tulos kaikkinensa, jonka syyt puran seuraavaksi.

Käydäänpä sitten omakin joukkue läpi. Ennen varaustilaisuutta pohdin pitkään taktiikkaa, mutta lopulta asetin ainoaksi ohjenuoraksi sen, että viime vuoden voittoisaan tapaan valitsen neljällä ensimmäisellä vuorolla laadukkaita hyökkääjiä ja otan sitten sen jälkeen alelaarista yksilöitä muille pelipaikoille.

1. kierros #9 Auston Matthews
- Matthews oli ykkösehdokkaani jo ennen varaustilaisuuden alkua niistä nimistä, joiden arvelin olevan vapaana yhdeksännellä vuorolla. Olen erittäin tyytyväinen, että sain hänet talliini. Minä en tuijota menneisyyttä, vaan ainoastaan tulevaa. Kahdella edelliskaudella ottelumäärät ovat olleet vain 62 ja 68, mutta pisteitä on syntynyt 63 ja 73. On jo korkea aika, että Matthews pelaa ehjän kauden. Joskus niin on vain tapahduttava ja ounastelen, että niin käy ensi kaudella, joten siksi varasin Matthewsin. Odotusarvoni on 90 pistettä, jonka pitäisi toteutua, vaikka yksittäisiä pelejä jäisi pari väliin jostain syystä, koska Matthews on vasta astumassa parhaisiin pelivuosiinsa. Potentiaalia on yli sadan pisteen kauteen. Toronto tekee myös paljon maaleja, joten siksikin Matthews oli luonteva valinta ykköskierroksella. Hän on myös ylivoimalla siipimiehenä laukojan paikalla, joka on minulle tärkeää varauksia tehdessä, koska pyrin välttämään sellaisia pelaajia ylivoimalla, jotka esimerkiksi eivät ole takakolmiossa, vaan neliön keskellä tai päädyssä. Olisin toki voinut valita ensimmäisellä kierroksellä myös Barkovin tai Rantasen, mutta pidän Matthewsia vielä luontaisempana pistelinkona ja kuten totesin, joskus hänenkin on pelattava ehjä kausi ja silloin jälki on rumaa muiden kannalta.
Tulevaisuuden katsominen menneisyyteen tuijottamisen oli oikea ratkaisu. Matthews oli ykkösvarauksen arvoinen keräten 70 ottelussa tehot 47+33=80. 90 pistettä olisi ollut paperia, jos runkosarja olisi pelattu loppuun.

- Viime kaudella 54 ottelussa 27 pistettä ja sitä edeltävällä kaudella 82 ottelussa 61 pistettä. MUTTA, MM-kisoissa keväällä Nylander teki 18 tehopistettä kahdeksassa ottelussa. Jälleen kerran en katso menneisyyttä, vaan tulevaa. Uskon hyvin vahvasti siihen, että Nylander rikkoo 70 pisteen rajan vähintään Matthewsin laiturina, vaikka hän pelanneekin kakkosylivoimassa, mutta siellä hän saa jakaa namia oikeasta siivestä viivaan Barrielle. Torontolla kyllä riittää laatua tuohon toiseenkin viisikkoon ja aina Vegasia vastaan pelatuissa peleissä kun olen saanut tarkkailla Nylanderia, hän on ollut huiman vaarallinen pelinrakentaja oikeasta laidasta ylivoimalla. Nylander olisi saattanut olla tarjolla vielä seuraavallakin kierroksella, mutta olin jo ennen varaustilaisuutta merkinnyt hänen nimensä niin suurella punakynällä papereihini, että en halunnut riskeerata sitä, että en saisi tulevan kauden yhtä mahdollista läpimurtopelaajaa riveihini. Kaikki eväät ovat tosiaan olemassa vähintään 70 tehopisteen kauteen. Viime kaudella laukausprosentti oli vain 5,4%, mutta sen pitäisi korjaantua ilman muuta ylöspäin kaudella 19-20. Odotusarvoni on 70 pistettä, mutta en yllättyisi piste per peli -tahdistakaan.
68 ottelussa Nylander kasasi 59 pistettä. Melko lähelle 70 pistettä hän olisi luultavasti päässyt. Olen ihan sinut tämän haun kanssa edelleen, koska perustelut olivat oikeat eli Nylander tosiaan otti itseään niskasta kiinni ollen yksi Leafsin parhaista yksilöistä.

- Tämä oli hankala valinta. Vaihtoehtoina olivat myös toinen Sharks-sentteri Hertl tai sitten Filip Forsberg, mutta hylkäsin jälkimmäisen lopulta, koska kukaan Nashvillen pelaaja ei ole kai aikoihin rikkonut 70 pisteen rajaa runkosarjassa. Hertlin pudotin puolestaan siksi, että hänen laukausprosenttinsa oli viime kaudella liian hyvä. Vaikka hän on ehkä hieman dynaamisempi kuin Couture, valitsin Couturen siksi, että oletin hänen pääsevän samaan takakolmioon E. Karlssonin kanssa kuin pudotuspeleissä, mutta nyt Vegasia vastaan pelatussa harjoituspelissä Couture olikin päädyssä maalin kulmalla jakamassa lättyjä, joten olen kieltämättä hieman huolestunut, että onko hänet oikeasti pudotettu vasemmasta siivestä syvyyteen. Yksi peruste Couturen valinnalle oli myös se, että hän on ollut jo vuosia luottosoturini San Josesta Hockey GM:ssä tehden tasaisesti pisteitä, joten toivon, ettei hän petä tälläkään kertaa. Couture nimitettiin myös joukkueensa kapteeniksi tulevaksi kaudeksi. Välttämättä samanlaista buustia hän ei saa nimityksestä kuin Barkov, joka paukutti lähes sata pistettä viime kaudella, mutta kenties Couturekin voisi tehdä piste-ennätyksensä, vaikka ikää on 30 vuotta. Pudotuspeleissähän tahti on ollut hurjaa, mutta runkosarjassa Couturen paras kausi oli viime kausi, kun hän teki 27 maalia ja 43 syöttöä. Hän on liian hyvä pelaaja, jotta hän ei ikinä rikkoisi 80 pisteen rajaa runkosarjassa, joten ehkä ensi kaudella? Odotusarvoni ei kuitenkaan ole 80 pistettä, vaan 69 pistettä, johon olisin ihan tyytyväinen. Tasaviisikoin toisessa laidassa pelannee Meier, joka on oiva tutkapari.
Vain 52 ottelua, joissa 39 pistettä. Nilkkavamma piti hänet sivussa kaukaloista pitkän aikaa. Sitä ennen hän pelasi kyllä piste per peli -tahtia syksyllä. Jossiteltavaa jäi, vaikka vaihtoehtoina olleet Hertl (36p) ja Forsberg (48pts 63gp) eivät olisi olleet juuri sen kummempia hakuja.

- Manthan kohdalla koin valaistuksen MM-jäillä, kun hän takoi 7+7 tehot yhdeksässä ottelussa. Päätin jo tuolloin, että tämä poika on saatava syksyllä omaan organisaatioon keskikierroksilla ja niin myös tapahtui. Toki jos Kopitar olisi valunut minulle, sitten olisin ottanut hänet Manthan sijasta tällä vuorolla. Kahdella viime kaudella Mantha on tehnyt 48 pistettä. En kuitenkaan tuijota menneisyyttä, vaan tulevaa. Pelipaikka on ykkösketjun laidassa Larkinin rinnalla ja vastuuta tulee ilman muuta myös ykkösylivoimassa. Manthan sopimus on katkolla kauden jälkeen, joten nyt on se hetki, kun tulosta pitäisi tulla ja läpimurron tapahtua. Keväällä jo ennen MM-kisoja Mantha oli sarjan tehokkaimpia pelaajia tehden 15 pistettä viimeisessä kahdeksassa pelissä, joten aihiot ovat olemassa. Odotusarvoni on 67 pistettä.
43 ottelua, joissa 38 pistettä. Heti toisessa pelissä Mantha teki muistaakseni neljä maalia ja keikkui pistepörssin kärjessä. Couturen tapaan hänkin kuitenkin loukkaantui hyvän alun jälkeen ja pelejä jäi rutosti väliin. Paluun jälkeen hän ei edes pelannut enää aina Larkinin rinnalla. Annan itselleni synninpäästön tästä valinnasta, koska loukkaantumiseen asti kaikki näytti erinomaiselta Manthan suhteen. 67 pistettä olisi ollut paperia täydellä kaudella.

- Kyllä minulle 45 pisteen puolustaja kelpaa viidennellä kierroksella. Filip oli ykkösehdokkaani jo pidemmän aikaa ennen kuin oma vuoroni tuli ja onnekseni sain hänet riveihini, kun edellä olleet ottivat Weberin ja McAvoyn. Viime kaudella Hronek teki jo 0,5 pistettä ottelua kohden vajaassa 50 pelissä, mutta nyt hän pääsee pelaamaan täyden kauden ylhäällä ja mielestäni joukkueensa ykköspuolustajana, vaikka nimellinen rooli olisi kakkosparissa Greenin takana. Veikkaan kuitenkin, että kauden edetessä viimeistään Hronek syrjäyttää Greenin ykkösylivoimasta, jos ei jo kauden alussa. Hronekin nimi on ollut tiedossani U20-kisoista 2017 lähtien, kun hän teki 2+2 tehot viidessä ottelussa. Toissa kaudella AHL:ssä syntyi 39 pistettä ja viime kaudella 31 pelissä 24 pistettä ennen kutsua ylös. NHL:ssä tehot olivat tosiaan 5+18=23 46 ottelussa. Hronek ei ole siis vain syöttökone, vaan hänellä on ennen kaikke tarkka laukaus, jolla voi tehdä sen kymmenisen maalia kaudessa. Siihen päälle kun lisää jämäkät ja yksinkertaiset syötöt teipistä teippiin, syöttöjä pitäisi tulla noin 35. MM-kisoissa keväällä Hronek oli mukana voittoisassa fantasyjoukkueessani ja myös siksi, että hän ansaitsi jatkosopimuksen organisaatiooni myös NHL:n puolelle. MM-jäillä tehoja syntyi peräti 11 kymmenessä ottelussa. Ihan samanlaista ilotulitusta en odota ensi kaudella, vaan tosiaan odotusarvoni on 45 tehopistettä, mutta Hronek on pelaaja, joka voi tehdä chabotit tai gustafssonit ja paukuttaa jopa 60 pistettä kaiken mennessä nappiin. Ennen varaustilaisuutta en ajatellut, että varaisin kaksi pelaajaa Detroitista viidellä ensimmäisellä kierroksella, mutta kun Mantha ja Hronek olivat tarjolla, en voinut heitä ohittaa.
Hronek ei ollut Chabotin veroinen ryöstö viidennellä kierroksella, mutta teki kuitenkin 31 pistettä 65 pelissä. Hän ei ollut niin lukittu nimi Detroitin ykkösylivoimassa kuin oletin, joka verotti pistesaldoa. Vajaaseen 40 pisteeseen hän olisi kuitenkin yltänyt täydellä kaudella sentään.

- Tässä kohdin varaustilaisuutta tarjolla ei ollut sellaisia hyökkääjiä, jotka olisivat olleet houkuttelevia, joten päätin sitten ottaa tutun ja turvallisen Schmidtin. Ajattelin vain sitä, että on hyvä olla toinenkin puolustaja, joka pystyy pelaamaan 40 pisteen kauden. Schmidtin tehopisteet viime kausilta Vegasissa ovat 36 ja 30 pistettä, mutta viime kaudella hän oli poissa 21 ottelusta, mutta täyden kauden tahti oli juuri 40 pistettä. Se on myös odotusarvoni tulevalla kaudella. Schmidt on Golden Knightsin peliaikakuningas ja kun Miller on poissa, hänen pitäisi olla vielä varmemmin mukana ylivoimalla, vaikka sitten toisessa viisikossa olisi myös esimerkiksi Dylan Coghlan, Nic Hague tai Jimmy Schuldt kauden edetessä, mutta luulen, että Gallant haluaa pitää Schmidtin tyytyväisenä ja siksi tämä tulee saamaan peliaikaa ylivoimallakin varmasti, vaikka Theodore kerää isoimmat YV-minuutit siniviivalla. Schmidt on kuitenkin hyvä kiekonliikuttaja ja harjoituspelissäkin Kingsiä vastaan hän kilautti jo tolppaan ylivoimalla ollessaan samassa viisikossa Stonen, Karlssonin ja Marchessaultin kanssa. Vaikka tarjolla onkin nuoria puolustajia Schmidtin paikalle ylivoimaan, minusta Schmidt on yhä heitä parempi liikuttamaan kiekkoa yhdellä kosketuksella siniviivassa ja siksikin uskon, että Gallant peluuttaa häntä ylivoimalla tulevalla kaudella, vaikka voisi kuvitella, että samaan aikaan Schmidtin vastuu tasaviisikoin ja alivoimalla ei pienene viime kausista. Suuren peliajan vuoksi Schmidt kerää varmasti tasaviisikoinkin pisteitä tasaiseen tahtiin ja tekee pari maalia tyhjiin pelin loppuhetkillä, kun vastustaja pelaa ilman maalivahtia kuten viime kaudellakin. Näin jälkikäteen toki Schmidtin sijasta olisin ehkä valinnut sitten toiseksi puolustajaksi Islandersin Toewsin, mutta en ennen varaustilaisuutta ollut tutustunut häneen riittävän hyvin, jota kadun nyt syvästi, koska hän tullee tekemään ensi kaudella gustafssonit, sillä niin paljon samaa kummassakin pelaajassa on, joten onnittelut jo nyt @Taison'ille ryöstöstä numerolla 248.
Schmidt loukkaantui kauden avauspelin avauserässä ja oli sivussa noin 15 peliä polven vuoksi. Vasta tähdistötauon jälkeen hän oli sillä tasolla kuin kahdella edeltävällä kaudella. 59 pelissä kertyi silti lopulta 31 pistettä hyvän kevään ansiosta, joten odotusarvoni 0,5 pistettä kuitenkin toteutui.

- Enpä ajatellut varaavani liikaa pelaajia Vegasista, mutta jotenkin sitten mitä enemmän makustelin, sitä paremmalta valinnalta Smith tuntui seitsemännellä vuorolla. Toews olisi tosiaan ollut tarjolla kolmanneksi puolustajaksi vielä tälläkin vuorolla, mutta enpä häntä tajunnut varata, vaan halusin ottaa melko varman pistemiehen viidenneksi hyökkääjäksi. Harkitsin Smithin lisäksi Gallagheria, Haulaa, Fialaa, Donatoa, Cirelliä ja Wennbergiä. Lopulta valitsin kuitenkin Smithin, koska hän aloittanee kaikesta huolimatta kauden ykkösketjussa, vaikka osa onkin vaatimassa häntä kolmosketjuun Tuchin paikalle. Smith on kuitenkin joukkueen sisällä erittäin arvostettu ja ennen Stonen tuloa häntä pidettiin tärkeimpänä yleispelaajana, joka tekee pienet asiat erityisen hyvin. Myös Gallant arvostaa Smithiä, josta kertovat TOP3-peliajat hyökkääjistössä kumpanakin kautena. Alivoimalla hän teki viime kaudella Karlssonin parina muistaakseni neljä pistettä, mutta paikkoja oli tehdä jopa vajaat kymmenen pistettä alivoimallakin, koska niin monta 2v1-tilaisuutta tuo kaksikko hukkasi. The Athleticissa oli myös hauska huomio siitä, että Smithin maalimäärät ovat vaihdelleet vuorovuosina: 20, 13, 25, 15, 22 ja 19. Ensi kaudella pitäisi siis tulla taas yli 20 maalin kausi, jos trendi jatkuu samanlaisena. Viime kaudella alkuvuosi oli hankala, mutta Stonen tulon jälkeen runkosarjan viimeisessä 17 pelissä Karlssonin ketju takoi 51 pistettä. Samanlainen tahti tuskin jatkuu, mutta kyllä silti Smithin pitäisi pystyä 20 maaliin ja 35 syöttöpisteeseen, koska odotusarvoni on juuri 55 pistettä. Viidellä kaudella kuudesta viimeisestä Smith on rikkonut 50 pisteen rajan, joten hän oli melko turvallinen valinta kartuttamaan pistepottia tällä vuorolla.
Ehkä paras varaukseni oli seiskakierroksen Smith, joka teki lopulta 27 osumaa ja 27 syöttöpistettä 71 ottelussa, joten jälleen vuorovuotena hän ylitti 20 maalin rajan ja vieläpä kirkkaasti.

- Viime kaudella jätin tulokkaan varaamisen viimeiselle kierrokselle. Hyka oli pettymys tehtyään vain neljä pistettä 17 pelissä, mutta siitä huolimatta onnistuin voittamaan Stanley Cupin. Tarkoitukseni ei ollut varata missään nimessä Glassia koko varaustilaisuudessa, koska hänen pelipaikkansa ylhäällä oli ja on yhä kysymysmerkki. Heti varaustilaisuuden jälkeen myös kaduin valintaa nähtyäni ensimmäiset harjoituspelit. Kuitenkin viimeisimmässä harjoituspelissä Glass osoitti jo ajoittain olevansa erittäin dominoiva, kun hän oli saanut totutella NHL-tempoon muutaman pelin ajan. Hän on parantanut pelaamistaan ottelu ottelulta ja on hyvin lähellä paikkaa ylhäällä. Järkeilin lopulta varatessani asian niin, että jos 18-vuotias Kotkaniemi teki viime kaudella kolmossentterinä 37 tehopistettä, 20-vuotias Glass pystyy vähintään samaan, vaikka tiellä olisikin Eakin vielä alkukaudesta, mutta luotan hänen kasvavan kauden aikana sen verran, että runkosarjan päätyttyä kasassa on vähintään 35 tehopistettä. Harkitsin toki myös maalivahdin varaamista tällä kierroksella, mutta päätin lopulta ottaa osin tunnesyistäkin Glassin, koska en olisi kestänyt katsoa 82 ottelun ajan sitä, kun hän olisi kerännyt tehopisteitä jonkin muun käyttäjän organisaatiolle. Kuudetta hyökkääjää ja kolmatta puolustajaa en oikeastaan miettinyt tällä vuorolla juurikaan, koska tarjolla ei ollut minulle tarpeeksi houkuttelevia vaihtoehtoja, joten päädyin sitten 35 pisteen Glassiin.
Alkukaudella Glass oli vielä hyvä päästen pelaamaan keskellä Stonen ja Paciorettyn välissä, mutta sen jälkeen rooli vaihtui kolmosketjun laitaan ja lopulta tuli kolme erillistä loukkaantumistakin, joiden vuoksi pelimäärä oli vain 39 ottelua, joissa syntyi 12 pistettä. Tulokasvalinnat ovat tuoneet minulle yhteensä 16 pistettä kahden kauden aikana, joten ensi kaudella on onnistuttava tällä osa-alueella paremmin.

- Kolmas pelaaja Detroitista. Ennen varaustilaisuutta ideahevoseni oli varata myöhemmillä kierroksilla Georgiev, jonka arvelen ehkä jopa syrjäyttävän Lundqvistin kauden edetessä. Georgiev kuitenkin varattiin melko pian Glassin jälkeen. Georgievin mahdollisesti läpimurrosta huolimatta toki olisin Howardin sijasta varannut Lundqvistin, jos en olisi jostain syystä pyyhkinyt häntä listaltani pois jo aiemmin, vaikka miestä ei sitten oltukaan varattu enkä tietenkään tarkistanut varattujen pelaajien listasta varattuja maalivahteja, vaan luotin omaan kirjanpitooni. Howardin valitsin siksi, että hän oli kirjoissani viimeinen vapaana ollut ykkösmaalivahti. Hän ei kuitenkaan välttämättä nyt sitten jälkikäteen ajateltuna ole välttämättä niin huono valinta, koska viime kaudella voittoja kertyi 23 kappaletta. Varamaalivahtina on vielä heikompi Bernier, joten Howardin pitäisi saada kyllä vastuuta yli 50 pelissä. Toivottavasti paikat vain kestävät, kun ikää on jo 35 vuotta, mutta toisaalta Lundqvist olisi sitten ollut vielä pari vuotta vanhempi, joten ehkä hyvä näin. Howardin torjuntaprosentti on kahdella viime kaudella ollut noin tasan 91%, kun se vielä kaudella 16-17 oli 92,7%. Toivon optimistisesti, että Howardin prosentit asettuisivat tulevalla edellä mainittujen prosenttien välimaastoon. GAA on ollut kolmen pinnassa kahdella viime kaudella, mutta jospa Detroit olisi saanut alakertaansa hieman tilkittyä edes tulevalla kaudella eikä joukkue antaisi niin paljoa vaaralliseksi luokiteltavia maalipaikkoja, joita se on käsittääkseni antanut todella paljon viime vuosina ja siihen nähden Howardin tilastot ovat kohtuulliset. Vuotta nuoremman Fleuryn torjuntaprosentti oli muuten viime kaudella vain 0,4 prosenttiyksikköä parempi kuin Howardilla. Summa summarum, tavoittelin tällä vuorolla maalivahtia, joka pystyy keräämään vajaat 50 pistettä. Viime kaudella viidennellä kierroksella varaamani Luongo keräsi 18 voittoa ja yhden nollapelin tuoden minulle 38 pistettä. Howard jäi puolestaan viime kaudella kokonaan ilman nollapeliä, mutta eihän se voi toistua kahta kautta putkeen? Näin ollen budjetoin Howardille yhden nollapelin ja viime kaudelta tutut 23 voittoa, jolloin pisteitä kertyisi 48, johon olisin tyytyväinen. Odotusarvoni on siis 48 pistettä Jimmy Howardille.
Huonoin varaukseni ikinä. 27 ottelua ja vain kaksi voittoa, haha. Aina kun Bernier pelasi Detroit sentään otti toisinaan voittoja, mutta Howard oli seula. Lisäksi hänkin oli hetken aikaa sivussa peleistä. Eipä Lundqvistkaan onneksi olisi ollut hirveästi parempi valinta.

- Vuosi sitten varasin kymmenennellä kierroksella 57 pistettä tehneen Dylan Stromen. Tällä kertaa päädyin tällä vuorolla valitsemaan osin hassuttelunkin takia joukkueeseeni myös toisen Nylanderin veljeksen eli Alexanderin, mutta myös hänessä on samanlaista piilevää potentiaalia. Toki ykkösehdokkaani läpimurtohauksi oli Tyson Jost, mutta Ralph poimi hänet kaksi vuoroa ennen minua itselleen. Osasin toki hieman odottaa sitä, koska Ralph on käsittääkseni Coloradon miehiä ja sikäli siis arvelin, että hän saattaisi poimia potentiaalisen Jostin itselleen. Kenenkään muun kuin Ralphin tällä kierroksella en ajatellut harkitsevan Jostia ennen omaa vuoroani. Pahin pelkoni kuitenkin siis toteutui ja jouduin valitsemaan varavaihtoehtoni A. Nylanderin. Toisaalta Jostin poistuminen edestä oli hyvä asia, sillä nyt minun ei tarvitse jossitella mitään Jostin ja A. Nylanderin välillä, vaan otin vain sen, joka oli jäljellä tuosta kaksikosta, koska pidin kuitenkin molempia hyvinä vaihtoehtoina tällä vuorolla. Sitten itse asiaan hiljalleen. Nylanderhan ihastutti jo aikojaan U20-kisoissa tehden niissä kolmissa kisoissa putkeen 21 ottelussa 28 pistettä. Siksi olen ollut hieman yllättynyt, että hän ei ole vielä 21-vuotiaana kyennyt NHL-läpimurtoon. Viime kaudella hän teki 2+2 tehot 12 ottelussa. Katsoin moneen kertaan Youtubesta kohokohtia nuoremmasta Nylanderista ennen varaustani, mutta lopulta ajattelin, että kyllä se nyt niin vain on, että joskus se sama U20-tasolla dominoinut Alexander astuu esiin myös miesten peleissä. Hän on nyt saanut hyvin vastuuta Blackhawksin riveissä ja aloittanee toivottavasti kauden TOP9-roolissa. En uskalla povata Stromen kaltaista vajaan 60 pisteen kautta, koska DeBrincat miehittää ykkösylivoimassa paikan vasemmasta siivestä, mutta kakkosviisikossa Nylander varmasti saa vastuuta vasemmalla puolella. Odotusarvo Alexanderille oli kaikkein vaikeinta keksiä, mutta sanotaan nyt, että tavoitteena voisi olla 44 pistettä. Täydellä kaudella puoli pistettä per peli -tahti ei pitäisi olla liikaa vaadittu noin taitavalta yksilöltä.
Nylander avasi kauden TOP6-roolissa ja teki Blackhawksin kauden avausmaalin Prahassa, mutta sen jälkeen hänelläkin oli laskeva käyrä roolin vaihdellessa paljonkin. Pelejä kertyi lopulta 65 ja pisteitä 26, joten 44 pisteen tavoite jäi kauas.

- Ennen varaustilaisuutta tein puolustajalistauksen siten, että merkitsin omiin lokeroihin joukkueiden TOP2- ja TOP4-puolustajat. Walker oli viimeinen vapaana oleva nimi TOP2-osastossa. Viime kaudella hän teki ylhäällä 39 pelissä tehot 3+7=10, mutta AHL:ssä hän takoi 22 pelissä 17 pistettä. Walker on rightin puolustaja, joka on melko pienikokoinen ja siksi hieman heiveröinen kamppailija, mutta tassut ovat pehmeät ja kiekonkäsittely sulavaa. Vertaisin häntä siis viime kaudella joukkueessani olleeseen Neal Pionkiin. Tosin Walker ei ole ihan hyvä luistelija. Harkitsin viimeiseksi puolustajaksi myös Nutivaaraa, Petterssonia ja Seabrookia, mutta päätin sitten ottaa riskin Walkerin kanssa. Nutivaaran suljin pois siksi, ettei hän kuitenkaan saa luottoa ylivoimalla, vaikka taidot riittäisivät varmasti kakkosviisikkoon, koska MM-kisoissakin syntyi toissa vuonna yhdeksän pistettä kahdeksassa pelissä, kun Nutivaara sai kiekollisesti ison ruudun kannettavakseen. Petterssonin edellä ovat puolestaan Letang ja Schultz, jotka ovat toki loukkaantumisherkkiä, joten Petterssonkin saanee YV-aikaa, mutta jotenkin en vain sitten tarpeeksi makusteltuani halunnut varata pelaajaa, joka teki vain kaksi maalia viime kaudella ja nojaa siten syöttöpisteisiin. Walkerilla on sentään kohtalainen lyöntilaukaus ja myös rannelaukaus on melko painava kohokohtien perusteella. Seabrookin hylkäsin puolestaan siksi, että kahdella viime kaudella hän on jäänyt jo alle 30 pisteen, kun puolestaan Walkerilla on kaiken mennessä nappiin mahdollisuus tehdä noin 30 pistettä. Joissakin arvioissa Kingsin kakkosylivoiman viivamieheksi on veikattu Martinezia, mutta toivon, että McLellan uutena valmentaja laittaisi Walkerin pyörittämään Kingsin toista ylivoimaa, vaikka sitten Doughty keräisikin suurimmat YV-minuutit. Harjoituspelissä Vegasia vastaan Walker sai pyörittää juuri toista ylivoimaa Doughtyn ollessa ykkösviisikossa, joten toivossa on hyvä elää. Walkerin sopimus on katkolla, joten hänellä on edessään iso kausi. Viime kaudella hän teki yhden pisteen 60 peliminuuttia kohti ollen puolustajista tuon tilaston sadas, mutta edellä oli toki muutamia sellaisia nimiä, jotka pelasivat vain muutaman ottelun ja onnistuivat keräämään 1-2 pistettä. Walkerin tilastolukema vertautuu kuitenkin Pionkiin (1.01), Jokiharjuun (1.00) ja Nutivaaraan (0.89) vallan mainiosti. Seabrookin lukema oli 1.13 ja Petterssonin 1.07. Tuon tilaston takiakin Walker oli papereissani Kingsin TOP2-puolustaja. Hänen kohdallaan riskinä on toki se, että hänen pelipaikkansa ylhäällä ei ole lukittu, vaikka toki omissa papereissani hän kuuluu pelaavaan kuusikkoon Kingsissä noin 17-18 minuutin peliajalla. Ehkä näin jälkikäteen hieman siksi kadun Walkerin varaamista, koska tavoitteeni oli varata lähemmäs 30 pistettä tuova pelaaja, mutta en jostain syystä halunnut vuoroni koittaessa varata turvallisesti Seabrookia tai Petterssonia, vaan pelata hieman riskillä ja ottaa mahdollisen läpimurron tekevän Walkerin. Jos Kempny ei olisi käynyt leikkauksessa keväällä, olisin valinnut hänet Capitals-puolustuksesta, mutta en uskaltanut varata toipilasta. Odotusarvoni Walkerille on kaiken lätinän jälkeen 25 pistettä, mutta jos hän pääsee pelaamaan kakkosylivoimaa vakituisesti, pisteitä voi tulla 30. Yksi hyvä puoli Walkerissa on vielä se, että hän ei pelkää kävellä siniviivalta syvyyteen asti kiekon kanssa, vaan ottaa hieman riskejäkin kiekollisena. NHL-uran avausmaalikin syntyi vanhanaikaisella ja yksi syöttöpisteistä tuli siten, että aloituksen jälkeen hän nousi oikeaa laitaa pitkin kohti kulmaa ja jakoi sitten poikittaissyötön takatolpalle Kopitarille.
Viimeinen varaus oli sitten puolestaan viisas. Walker teki 70 ottelussa 24 pistettä, joten 30 pisteen odotusarvo olisi ollut hyvin lähellä toteutumista, vaikka hänellä oli noin 15 pelin jakso, kun edes syöttöpisteitä ei tullut millään.

Yhteenveto:

Matthews 90p
W. Nylander 70p
Couture 69p
Mantha 67p
Hronek 45p
Schmidt 40p
Smith 55p
Glass 35p
Howard 48p
A. Nylander 44p
Walker 25p
= 588p

Viime kaudella keräsin tosiaan 601 pistettä rikkoen ainoana 600 pisteen haamurajan. Veikkaukseni on, että tulevalla kaudella voittoon vaaditaan vain vajaat 600 pistettä, koska osuin viime kaudella kuitenkin niin täydellisesti Chabotiin, Gustafssoniin ja Stromeen myöhemmillä kierroksilla varattuani sitä ennen tukun hyökkääjiä. Toisaalta Luongo ja Hyka olivat floppeja, joten parannettavaakin jäi. Tulevan kauden joukkueeni on etukäteen pohdittuna tasaisempi. En odota, että puolustajani ovat yhtä hyviä kuin viimeksi, vaan oletan pisteiden jakautuvan laajemmalle joukolle. Glass korvannee toivottavasti Hykan tilalla Chabotin ja Gustafssonin jättämiä pisteaukkoja ja Howardin toivon olevan Luongoa terveempi. Matthewsin toivon onnistuvan paremmin kuin Girouxin (82p) viime kaudella. Kokonaisodotusarvoni on 588 pistettä, jolla oltaisiin luultavasti taas tiukasti mitalikamppailussa runkosarjan päätteeksi. Onnea kaikille kauteen ja kiitokset varaustilaisuudesta. Kiitokset myös Licolle järjestelyistä taas kerran ja F#21'lle pistetaulukosta.
Niin, 588 pisteen tavoitteesta jäin lopulta 190 pistettä. Loukkaantumisia syytän osin. Varsinaisia huonoja varauksia olivat vain Howard, Glass ja A. Nylander. Erityisen hyviä valintoja olivat Matthews, Smith ja Walker.

Kiitos kaudesta kaikille. Palataan asiaan syksyllä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
2. Osallistumismaksu on 15 euroa eli palkintopotti 540e jaetaan kolmelle parhaalle.

378-108-54 menee euromääräisesti potti.

1. @Ferris
2. @Toby Dammit
3. @Mängimies

Onnea voittajille!

Oletan, että kenelläkään ei ole nokan koputtamista tässä?
Onnittelut @Ferris ille voitosta! Ansaittu ykköstila. Selkeä piste-ero ja paras ppg-tilasto, ainakin kärkikolmikon osalta.

@Mängimies hen kanssa meillä olisi tullut vielä tiukka kisa kakkospaikassa. Nyt sain pitää kakkospaikkani.

Hauska konsepti, ja olen ensi kaudellakin mukana. Ja jos näitä ei olisi niin työlästä järjestää, ja jos kauden jatkumiseen ei liittyisi näin paljoa epävarmuutta, olisi kivaa vetää samanlainen kisa pudotuspelienkin osalta. Valitettavasti se ei taida olla oikein mahdollista.
 

Ferris

Jäsen
Kyllähän tässä nyt gongi pelasti allekirjoittaneen joukkueelle mestaruuden. Siinä määrin vahva alamäki oli etenkin loukkien muodossa menossa, että en usko tuon 14 pisteen etumatkan riittävän jos ois runkosarja loppuun asti pelattu. Kuten jo tänne taisin kirjoittaakin ennen runkosarjan keskeytystä, niin olin varautunut löytäväni itseni joko sijalta 2. tai 3. sen hetkisen vireen pohjalta.

Noh, mestaruuden saavuttamiseen tarvitaan aina tuuria oikeassakin Stanleyn metsästyksessä ja tällä kertaa se meikäläiselle tuli sitten Koronan muodossa. Tää on kyllä mukava skaba senkin puoleen että tulee vähän laajemmin seurattua koko liigaa kun tulee seurattua omien pelurien edesottamuksia. Eli eiköhän sitä syksyllä olla taas mestaruutta puolustamassa kun uusi kausi alkaa.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan jollain virtaa lähteä järjestämää tätä kisaa tulevalle kaudelle? Mukana taas ehdottomasti jos taas järjestetään. Mukavasti tuo jännitystä kaudelle ja on se kiva varailla joukkuettakin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Onkohan jollain virtaa lähteä järjestämää tätä kisaa tulevalle kaudelle? Mukana taas ehdottomasti jos taas järjestetään. Mukavasti tuo jännitystä kaudelle ja on se kiva varailla joukkuettakin.

Ongelmana varmasti se, että lyhyt aikahan tässä on suurempaa draftia järjestää. Mun puolesta voidaan ottaa tämä samoilla säännöillä, jos saadaan vaikka 15 mukaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Skip
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös