Jatkoajan elämäntavan muuttajat!

  • 8 563
  • 33
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mä oon tota Atkinsia miettiny, mut jotenki tuntuu epäterveelliseltä vaihtoehdolta ajaa keho siihen ketoosi? tilaan, ett energia ei imeydykään / poltetaan mielummin rasvaa. Mut konstinsa kaikilla, mutt toi muokattu Painonvartija menee ihan ok. Nyt tavoite saavutettu, periaattessa makkaraan jo "varaa.
Konstit on monet. Atkins on käyttökelpoinen varsinkin muutaman viikon tai kuukauden erissä harrastettuna. Silloinkaan ei tietysti kannata vetää pelkkää makkara-, kananmuna- ja pekonilinjaa. Monissa liha- ja kalatuotteissa erityisesti liika suola on pahasta, ja tavanomainen halpa ruokasuola on aika turhaa kamaa ihmiselle muutenkin, olitpa Atkinsilla tai et. Kunnon merisuola on vähän parempi juttu ja maistuukin paremmalta. Suolan ja lisäaineiden saantiin voi tietysti vaikuttaa tekemällä itse omat safkat käyttäen tuoreita raaka-aineita. Atkins-dieetissä rasvan saaminen on kuitenkin olennaista, ja tämä huomioituu hyvin lisäämällä reilut öljyt salaattiin.

Siltä varalta että Noosebleed 68686 kokeilee joskus Atkins-dieettiä, niin pieni kaljanmaistelu sopii myös vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle, kunhan Atkinsin ketoosi on saatu kunnolla käyntiin. Tähän riittää muutaman päivän tai max. viikon tiukka aloitus, jonka aikana kaikki hiilarit pyritään eliminoimaan. Sen jälkeen pieni määrä hiilihydraatteja ei romuta dieettiä. Reilu laatikko bisseä viikonloppuna on jo Atkinsin näkökulmasta radikaali hiilihydraattiöveri, mutta 2-3 tuoppia illan mittaan istuu vielä kuvioon.

Kivinen istu kausarillaan joskus vuonna -92 tai -93 tai jotain sitä luokkaa mua pari riviä alempana D-päädyssä vielä ku Jokeritkin pelas DDR-hallissa. Kovin poika pudotteli joka erätauko pizzaslicen ja limun. Sit jonain kautena se laihdutti, mut vuos eteenpäin sama pizzameno jatku ja Kivinen turpos. Perinteistä hissiliikettä, mikä mullakin mahdollisesti edessä.
Ihan samanlaista meininkiä tuo on ollut Areenassakin. Useamman kerran olen istunut samassa katsomonosassa Kivisen kanssa. Jossain vaiheessa taisi texmexlautanen olla in.

Hissilike on pidemmän päälle raskaanpuoleista touhua kropalle. Jos on ylipainoon taipuvaista sorttia, niin kannattaa yksinkertaisesti omaksua sellaiset elämäntavat että homma pysyy suht hallussa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pitkäaikainen ja vakio tissuttelu sekä vähäinen liikunta ovat saaneet aikaiseksi sen, että nyt on vatsa ja suoliston bakteerikanta vituillaan.

Tissuttelua ollut vähän, ruoka ollut monipuolista, ja liikuntaakin ok määrä. Siitä huolimatta on tällä viikolla vatsa mennyt sellaiseen tilaan, ettei ole ennen ollut. Vähän kuin olisi mahatauti, mutta laatta ei lennä. Vessassa joutuu ramppaamaan parin tunnin välein. Ihme homma. Lounaaksi söin tänään pienen annoksen salaattia, mutta se tuntui vatsassa kuin olisi syönyt kilon rasvaista pyttipannua. Alkaa nyppiä.

Pakko vetää pelkällä salaatti- ja keittolinjalla ja katsoa, mitä tästä tulee. Urheiluun kuitenkin on energia riittänyt ihan mukavasti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Siltä varalta että Noosebleed 68686 kokeilee joskus Atkins-dieettiä, niin pieni kaljanmaistelu sopii myös vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle, kunhan Atkinsin ketoosi on saatu kunnolla käyntiin.

Viisastelen tässä sen verran että yleensä vähähiilarisella ei tarkoiteta niin alhaista hiilarimäärää että ketoosi saadaan päälle.

Jos oikeasti menee ketoosin puolelle niin pitää huolehtia kuidun saannista sen aikana, muuten saattaa sisuskalut sanoa poks.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Viisastelen tässä sen verran että yleensä vähähiilarisella ei tarkoiteta niin alhaista hiilarimäärää että ketoosi saadaan päälle.

Jos oikeasti menee ketoosin puolelle niin pitää huolehtia kuidun saannista sen aikana, muuten saattaa sisuskalut sanoa poks.
Näin olen asian ymmärtänyt. Kroppa kuitenkin käy ketoosin puolella, jos dieetin alkuvaihe vedetään olemattomilla hiilareilla. Sen jälkeen hiilihydraatteja voi syödäkin pieni määriä, välillä hetkellisesti enemmänkin, mutta aterioinnin painopiste pysyy muualla. Kannattaa tietysti syödä sekin pieni määrä hiilareita sellaisessa muodossa josta elimistö hyötyy, eli mieluummin 1-2 palaa täysjyväleipää kuin vehnäpullaa tai jäätelöä. Tuonkin sisäistäminen ihan toiminnan tasolla näyttää olevan monelle painonpudottajalle yllättävän vaikeaa, vaikka arkijärki sanoo että kyse on itsestään selvyydestä.

Vahvistetaan vielä, että vähähiilihydraattinen =/= hiilihydraatiton.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jossain muistan nähneeni että normaalipainoisella miehellä ketosiin pääsy vaati alle 20g hiilareita per päivä, voi olla että muista väärin.

On joskus ollut lähellä tuon testaaminen mutta vaikeata se on, punaviinistä on vaikea luopua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jossain muistan nähneeni että normaalipainoisella miehellä ketosiin pääsy vaati alle 20g hiilareita per päivä, voi olla että muista väärin.

On joskus ollut lähellä tuon testaaminen mutta vaikeata se on, punaviinistä on vaikea luopua.
Olen kuullut saman. Itse asiassa tuon rajan alapuolella pysytteleminen ei ole kovin vaikeaa, mutta toki se rajoittaa ruokailua. Lihaa, kalaa, vihanneksia, zerokolaa ja maustamatonta proteiinijuomaa tankkaamalla hiilihydraatit jäävät aika vähiin. Punkun nautiskelu onnistuu toki pienessä määrin. Nuo 20 grammaa hiilareita saa jo pullollisesta olutta tai ruisleivän palasta.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Olin eilen rasvanpolltospinningissä ja voi ristus sitä tuskan määrää. Oli kyll hyvä treeni, meen uudemmanki kerran ja nyt tästä saa laihis viimeisen kuukauden spurtin.

Ostin lisäks luontaistuotekaupasta Puhdistuskuuri-purnukan. Harmaata jauhetta, ei sekotu ees veteen, mehukeittoon sekotettuna saa jotenki alas. Pitäis pystyä nielemään aamuin illoin, 3 tl sekotettuna nesteeseen. Purkin kyljessä varoiteltiin, että "Puhdistuskuurin aluksi saattaa esiintyä paasto-ajan kaltaisia puhdistusoireita." Pelottavaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos ihminen ei toisia ihmisiä rienaten ja vaivaten elä, niin suotta sitä muuttumaan. Ei pidä antaa periksi, vaan myöntää olevansa sitä mitä on ja olla sitä.

Minä en esimerkiksi koskaan aio lopettaa ryyyppäämistä, sillä elämä kyllä tekee joskus sen päätöksen minun puolestani.

Tämä on postmodernia prenykyaikaa, jossa ulkoistaminen on viety, tuotu ja aseteltu sinne minne aurinko paistaa varjoisinakin päivinä jos tilipäivä ja pankkiyhteys toimii.

Viitaten otsikkoon rautalangan kera: onhan sekin muutos, kun päättää ettei yritä muuttaa mitään. Sepä vasta onkin muutos. Ainakaan ei kannata yrittää - muuttaa sitten joskus jos tarvitsee.

Sosialismikin kaatui, kun sitä yrittivät. Monet kommariseurat olivat päätteiltään "yritys".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisi hyvinkin olla, että elämänlaatuni paranisi kertaheitolla, jos ryyppäämisen sijasta urheilisin, netissä roikkumisen ja töllön tapittamisen sijasta lukisin kirjoja enemmän sekä alituisen jallun pihtaamisen sijasta antaisin naikkosten nuolla toisiaan ja alkaisin vaikka munkiksi. Viina, naiset, netti. Paha kolminaisuus. Josta en uskalla luopua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös