Jatkoajan elämäntavan muuttajat!

  • 8 557
  • 33

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
1.Ylipainoa?2.Kohonnut verenpaine?3.Sydänoireita?4.Veriarvot päin p.rsettä? 5.Alkoa liikaa?6. Liian rasvaista ruokaa?

Jos vastaat yhteenkin noista kyllä,on tämä oikea paikka sinulle. On tullut aika muutta elintavat ja yhteistuumin se onnistuu.

Tähän ketjuun kaikki aiheeseen liittyvä,tullaan tämän asian suhteen sieltä kaapista ulos. Tukekaamme toisiamme.


Ittellä kohdat 1,2,4,5, täyttyy joten on aika tehdä jotain. Ennenkuin ollaan sairaalassa. Eli aamulla se alkaa,tänään vielä nuo kaljat juon,ei niitä voi jättää happanemaan. Kokemuksesta tiedän et eka viikko tulee olemaan tuskaa mut sit se helpottaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eli aamulla se alkaa,tänään vielä nuo kaljat juon,ei niitä voi jättää happanemaan. Kokemuksesta tiedän et eka viikko tulee olemaan tuskaa mut sit se helpottaa.

Kyllä mäkin viikon pystyn, mut sitten tulee taas lauantai...

En lupaa mitään, vaikka pitäis.
Moni kohta täyttyy, mutta silti viimeisen kahden kuukauden aikana painosta on pudonnut 8kg tekemättä mitään. Pään terveys pitäis saada kuntoon.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Meikäläinen aloitti pienimuotoisen kampanjan tasan 2 viikkoa sitten:

- Alkoholia ei lainkaan ennen syyskuun ensimmäistä viikonloppua ja senkin jälkeen aiempaa maltillisemmin
- Syön aiempaa järkevämmin ts. terveelliseemmin ja monipuolisemmin sekä aiempaa vähemmän
- Enemmän ja monipuolisemmin liikuntaa

Tavoitteena voida paremmin ja siinä sivussa pudottaa painoa jonkin verran. Ylipainoinen en ole mutta kyllä muutaman vuoden kestänyt keskiolut + roskaruokakuuri on tehtävänsä tehnyt keskivartaloon. Tervekin olen, verikokeet otettu hiljattain ja lääkärin mukaan tulos oli "priimaa". 10 vuotta kestäneen tupakoinnin lopetin reilu vuosi sitten eli itsekuria kyllä uskoisin löytyvän tähänkin elämäntaparemonttiin.

Edit. Lisäyksenä vielä, kun tuli vitutusketjusta bongattua tämän ketjun alkusysäykset vasta oman kirjoituksen jälkeen, on mainittava toivomukseni veli Umeåborgin pikaisesta toipumisesta ja taajasta kirjoittelusta tälläkin osastolla. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä poltin tupakkaa 20 vuotta, nykyisin sikarin silloin, toisen tällöin. Syön sitä mikä on hyvää, ja kaikkihan on hyvää kun sen paistaa voissa, kierittelee suolassa ja upottaa kermaan. Juon aika paljon viinaa. Liikun liian vähän, joskin teen pätkissä useampaakin fyysistä työtä.

Kaikesta huolimatta olen ihan helvetin terve, mitä nyt jonkin kilon ylipainoinen (tai 10 senttiä liian lyhyt). Flunssassa olen ollut viimeksi joskus 1994, veriarvot on kunnossa, kaikki on ihmeellisen kunnossa. En näe siis suurta tarvetta elämäntapojen muutokselle. Pari lupausta voisin silti tehdä:

- Vien roskat täst'edes joskus kävellen enkä autolla, vaikka matka ulko-ovelta onkin yli 20 metriä.
- Syön joskus jotain vihreää. Vaikka oreganoa pizzan päällä.
- Olut lihottaa, joten vähennän sen juontia ja lisään kirkkaan viinan määrää.

Eiköhän se näillä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
1.Ylipainoa?2.Kohonnut verenpaine?3.Sydänoireita?4.Veriarvot päin p.rsettä? 5.Alkoa liikaa?6. Liian rasvaista ruokaa?

Joo, hyvää sunnuntaita vaan sinnekin. Sain kuusi oikein tästä arvonnasta heti ensimmäisellä yrityksellä. Kolmosesta en ole ihan varma, mutta rintakipuja ja ihmeellistä tärinää tuossa sydämen kohdalla on.
Eniten noista olen huolissani kohdasta 5. Viinaa tulee juotua vähän turhan paljon, tai ehkä sittenkin usein. Välttämättä en juo montaakaan annosta kerralla, mutta juonkin sitten aika useasti.
Ajattelin itse olla nyt juomatta jonkun aikaa ja keskittyä käymään lenkillä, parantamaan peruskuntoa sekä katsoa vähän mitä sitä suuhunsa laittaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Edit. Lisäyksenä vielä, kun tuli vitutusketjusta bongattua tämän ketjun alkusysäykset vasta oman kirjoituksen jälkeen, on mainittava toivomukseni veli Umeåborgin pikaisesta toipumisesta ja taajasta kirjoittelusta tälläkin osastolla. Tsemppiä!

Kiitoksia kuomaseni! Jotenkin ironista tässä meikäläisen tapauksessa on se, että juuri kuntoilu johti ambulanssireissuun. Heti kun olin aloittamassa parempia elämäntapoja. Krapulassakaan en ollut, kun alkoi rintaa puristaa.

Ulkomaalaistaustainen lääkäri sanoi perin hauskasti tk:ssa verikokeita odotellessa, että "sina ei lopetta tupakka viikon päästä, sina ei lopetta tupakka huomenna, sina olla nyt lopettanut tupakka", ja näytti reisitaskua, josta pilkoitti punainen Marlboro-aski. "Seuraavana sinulla aivoinfarkti."

Tupakkaa menee päivittäin sellaiset 30 kappaletta vuorokaudessa, uni on toivottoman kehnoa, ahdistus ja stressi kuluttavat koko ajan elimistöä. Huomenna olisi tarkoitus lähteä pikkubroidin kanssa kalalle, heittokalastus kuluttaa yllättävän paljon kaloreita etenkin kun liikutaan vaikeassa maastossa. Ja mikä aivan ehdottomasti tärkeintä siinä on se, että ajatusvyyhti alkaa purkautua.

KKK:ssa minua tuskin ainakaan kovin kännissä vähään aikaan näkee :(

Olen päättänyt jatkaa talvella tulille laittamaani kirjaa.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Kiitoksia kuomaseni! Jotenkin ironista tässä meikäläisen tapauksessa on se, että juuri kuntoilu johti ambulanssireissuun. Heti kun olin aloittamassa parempia elämäntapoja. Krapulassakaan en ollut, kun alkoi rintaa puristaa.

Liikuntahan on tunnetusti vaarallista, entinen työkaveri, lievästi ylipainoinen (175cm/85kg), päätti kanssa aloittaa kuntoilun.
Viikon lenkkeilyn jälkeen osallistui ns korttelisuunnistukseen ja maalissa järjestäjät ihmettelivät kun tunti viimeistä edellisen jälkeen viimeistä ei näy. Lähettivät etsintäpartion ja kvaverihan oli kuukahtanut jonnekin puskaan tajuttomaksi. pii-paa autolla Tayssiin ja diagnoosi sydäri.
Kymmenen kuukautta kaveria pidettiin piuhoissa hengissä kunnes vaimo ja kaksi lasta antoivat luvan vetää virrat pois päivä 38-vuotis synttäreiden jälkeen
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Meikäläinen aloitti pienimuotoisen kampanjan tasan 2 viikkoa sitten:

- Alkoholia ei lainkaan ennen syyskuun ensimmäistä viikonloppua ja senkin jälkeen aiempaa maltillisemmin
- Syön aiempaa järkevämmin ts. terveelliseemmin ja monipuolisemmin sekä aiempaa vähemmän
- Enemmän ja monipuolisemmin liikuntaa

Tavoitteena voida paremmin ja siinä sivussa pudottaa painoa jonkin verran. Ylipainoinen en ole mutta kyllä muutaman vuoden kestänyt keskiolut + roskaruokakuuri on tehtävänsä tehnyt keskivartaloon. Tervekin olen, verikokeet otettu hiljattain ja lääkärin mukaan tulos oli "priimaa". 10 vuotta kestäneen tupakoinnin lopetin reilu vuosi sitten eli itsekuria kyllä uskoisin löytyvän tähänkin elämäntaparemonttiin.

Otetaanpas pientä päivitystä, kuukausi on kulunut kunto-/terveys-/nenänvalkaisukuurin aloittamisesta.

4 viikon aikana tapahtunutta:

- Ei viinan tippaa, välillä tekee mieli rentouttavaa keskiolutta tai kahdeksaa, saunan jälkeen varsinkin olisi tehnyt eetvarttia moneen otteeseen mutta olen pysynyt päätöksessäni
- Alkukesästä ostetut shortsit alkavat olemaan aika väljät, arveluttaa pysyvätkö enää kauaa ilman vyötä ylhäällä
- Kunto on noussut huomattavasti, jaksan juosta pitkästi yli tunnin lenkkejä vaikka ihan reipastakin vauhtia vaihtelevassa maastossa
- Paino on pudonnut 3-4 kiloa
- Vituttaa välillä ankarasti kun tekee mieli epäterveellistä ruokaa ja alkoholia mutta itselle tehtyä pyhää valaa ei voi rikkoa, ei vain voi
- Yleinen vireystila on edellisistä huolimatta tai sen ansiosta aiempaa parempi ja aiemmin akuuttina ollut mahan turvotus ja pahanhajuiset olutröyhtäykset ovat muisto vain
 
Tavallista kotiruokaa vielä koulussa ja kotona, mutta niihin sitten enemmän sitä salaattia syömättä silti ähkyyn, aamupalaan panostettu ja iltapalaa kevennetty, proteiineja lisätty, tyhjät hiilarit ja rasvat karsittu aikalailla täysin pois, vettä tulee juotua se 1,5 - 2,0 litraa päivässä ja sitten runsas määrä liikuntaa erilaisissa muodoissa. Siinä näin lyhyesti, miten sipsit, suklaa sekä muu välinpitämättömyys ja loputon tietokoneella oleminen (enää puolet päivästä sen parissa) on korvattu.

Pari kuukautta tätä sitten takana. Nälkää en koe ja masennuskin vähentynyt, kun yksi ongelma elämässä vähemmän tai ainakin paljon pienempi. Läskit vähentyneet, lihakset tulleet paremmin esille. Henkisesti ja fyysisesti terveempi kuin moneen vuoteen ja pyritään jatkamaan nyt näitä elämäntapoja hamaan loppuun saakka.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ehkäpä tuo "elämäntavan muuttajat" on pikkuisen liian ronski otsikko tähän tarkoitukseen mutta paiskataan silti tänne.

Kesä alkaa olla ohi ja aika lailla on bisseä vedetty. Lähinnä tuosta syystä on elämäni ensimmäinen pienoinen pömppiskaljamaha tosiasia. Se pitää nyt hoitaa helvettiin tuosta - ja samalla painosta tuommoiset 3-4 kiloa. OK, olen aina ollut tämmöinen hintelä kaveri, ja vaikka pituutta on 187 ei painoa kuitenkaan ole kuin tuommoiset 84. Mutta tuo pömppis tuosta veks!

Eli vähemmän mallasta ja enemmän liikuntaa. Syön aika terveellisesti jo nyt, mutta mässyn vetämistä pitää karsia kovasti. Ja ajattelin merkkaa ylös juotuja alkoholiannoksia nyt syyskuussa, näkeepä sitten ihan oikeasti kuinka paljon menee. Yleensä enemmän mitä olen luullut.

Palataan!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy liittyä tähän joukkueeseen ja pyrkiä parantamaan elintapoja. Muita lääkärin toteamia sairauksia ei ole, mutta verenpaine on liian korkea. Syitä ei tarvitse edes arvuutella, liian vähän liikuntaa jne. Jos aloittaisi elämäntapojen muuttamisen ihan yksinkertaisilla ja ei kovin korkealentoisilla tavoitteilla eli:

- ruokailu säännöllisemmäksi, käytännössä varmaan suurin ongelmani on se, että usein lounas jää kiireen tai muun syyn takia väliin ja sitten on työpäivän jälkeen mieletön nälkä=tulee syötyä liikaa
- lisää liikuntaa eli nyt kun golf-kausi päättyy niin tilalle vähintään 4 kertaa viikossa yli tunti kunnon liikuntaa
- alkomahoolia ja tupakkia vähemmän.

Noilla jos yrittäisi, ehkäpä tästä on apua kun kirjoittaa nuo näkyviin. Täytyy sitten jonkun ajan kuluttua katsella onko suunnitelma pitänyt.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kesä alkaa olla ohi ja aika lailla on bisseä vedetty. Lähinnä tuosta syystä on elämäni ensimmäinen pienoinen pömppiskaljamaha tosiasia. Se pitää nyt hoitaa helvettiin tuosta - ja samalla painosta tuommoiset 3-4 kiloa. OK, olen aina ollut tämmöinen hintelä kaveri, ja vaikka pituutta on 187 ei painoa kuitenkaan ole kuin tuommoiset 84. Mutta tuo pömppis tuosta veks!

Eli vähemmän mallasta ja enemmän liikuntaa. Syön aika terveellisesti jo nyt, mutta mässyn vetämistä pitää karsia kovasti. Ja ajattelin merkkaa ylös juotuja alkoholiannoksia nyt syyskuussa, näkeepä sitten ihan oikeasti kuinka paljon menee. Yleensä enemmän mitä olen luullut.

Palataan!
Hei.
Pömppis on historiaa, ja painosta on tuo kolme kiloa hilattu veke. En todellakaan muistanut laskea syyskuussa juotuja annoksia vaikka tarkoitus olikin. Sillä mennään että päätän etukäteen kuinka paljon lientä voi vetää ja milloin korkki menee kiinni - yleensä yritän pysyä alle 10 annoksen ja viimeistään klo 01 kotiin. Toisinaan muutaman kerran vuodessa en laske mitään vaan annan mennä ja kärsin krapulani, mutta tosiaan sellaisina päivinä ettei tarvi vielä iltapäivästäkään ajella saati sitten suorittaa mitään fyysisiä toimenpiteitä.

Ihan sopiva setti on tämä tämänpäiväinekin, pullo punkkua ja nyt NHL-matsin pariin. Tiedän kyllä, että tunnin päästä maistuisi lisää/bisse/napsu, mutta onnekseni ei sellaisia kotona ole. Jos olisi niin silloin vasta sitä selkärankaa sitten mitattaisiinkin.

Ensi perjantaina Tavastialle Sakara-tourille. Otan sillai olutta että oikein loiskuu!
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mukava olis kuulla muutaman kuukaden jälkeen että miten on ketjun yrittäjillä mennyt? Jäikö ne muutamat oluet viimeisiksi vai ollaanko syvemmällä suossa?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Joo, hyvää sunnuntaita vaan sinnekin. Sain kuusi oikein tästä arvonnasta heti ensimmäisellä yrityksellä. Kolmosesta en ole ihan varma, mutta rintakipuja ja ihmeellistä tärinää tuossa sydämen kohdalla on.
Eniten noista olen huolissani kohdasta 5. Viinaa tulee juotua vähän turhan paljon, tai ehkä sittenkin usein. Välttämättä en juo montaakaan annosta kerralla, mutta juonkin sitten aika useasti.
Ajattelin itse olla nyt juomatta jonkun aikaa ja keskittyä käymään lenkillä, parantamaan peruskuntoa sekä katsoa vähän mitä sitä suuhunsa laittaa.

Näin kirjoitin joskus elokuussa. Painoa olen saanut pudotettua vähän, muutaman kilon alaspäin, eli tällä hetkellä siihen ihan tyytyväinen.
Alkomahoolin käyttöä olen vähentänyt jonkin verran, joskaan en vieläkään sylje tuoppiin.
Rinta- ja sydänkivut ovat hävinneet ja veriarvojenkin luulisin olevan paremmalla tolalla, kuin muutama kuukausi takaperin.
Liikuntaa olen lisännyt, joten kai tästä jotain iloa on ollut. Ainakin olen kovin hyvävointinen sekä fyysisesti, että henkisesti.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Mukava olis kuulla muutaman kuukaden jälkeen että miten on ketjun yrittäjillä mennyt? Jäikö ne muutamat oluet viimeisiksi vai ollaanko syvemmällä suossa?

Meillä töissä oli asiasta leikkimielinen veto (1200e potissa). Kaikki haasteen suorittaneet pääsevät jakamaan pottia.

1. Painoa alas 10% (mulla 10%, joillakin vähemmän, riippuen tarpeesta)
2. Kuntotesti, 40 vatsaa, 40 selkää, 20 punnerrusta, 90s aikaa yhteen suoritukseen

Aluks söin sitä kaali-sellerikeittoa kattilallisen viikon mittaan + jotain ihrapillereitä (30 days + sit se keltanen purkki mitä Mikko Kivinen mainostaa). Mut muuten oon periaatteessa vetäny muokatulla painonvartija-methodilla, tosin myös omaa järkeä käyttäen enkä ihan kaikkia pisteitä laskien. Normipäivänä aamupala, lounas ja illallinen. Toinen pääruuista salaatti tai keitto, toinen peruna/riisi/spagetti + kastike. Joskus jopa jälkiruuaks piirakkaa (omena, ei se parempi) tai keksejä tms.

Pahimmat mieliteot liittyy vaan tuttuihin asioihin, niin ku esim. hallimakkaraan tai saunacokikseen, mut varsinaista nälkää en oo kärsiny. Mut koko ajanhan se on kuitenki mielessä, varsinkin silloin kun se on kiellettyä.

Mulla on paino pudonnu todella mukavasti, -9.1kg ja -12cm ekvaattorista seitsemässä viikossa. Tästä on hyvä ponnistaa, enää tarttis säilyttää taa saavutettu paino.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pahimmat mieliteot liittyy vaan tuttuihin asioihin, niin ku esim. hallimakkaraan tai saunacokikseen, mut varsinaista nälkää en oo kärsiny. .

Saunacokis? Jos tässä ei ollut mitään koodikieltä jolla viitattiin johonkin muuhun niin esim. Pepsi Maxia ja Cokis Zeroa saa litkiä vaikka sata litraa päivässä ilman suoraa vaikutusta painonpudotukseen (epäsuorasti varmasti kylläkin vaikuttaa).

1.5L pullo Zeroa sisältää huimat 4,5kcal jotka ovat kaikki vielä proteinin muodossa. Saman verran kaloreita saat kun kävelet Mäkkärin ohitse nenä auki.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pahimmat mieliteot liittyy vaan tuttuihin asioihin, niin ku esim. hallimakkaraan tai saunacokikseen, mut varsinaista nälkää en oo kärsiny. Mut koko ajanhan se on kuitenki mielessä, varsinkin silloin kun se on kiellettyä.

Mulla on paino pudonnu todella mukavasti, -9.1kg ja -12cm ekvaattorista seitsemässä viikossa. Tästä on hyvä ponnistaa, enää tarttis säilyttää taa saavutettu paino.
Hyvin tuokin tuntuu sinulla toimivan, mutta kuulostaa siltä että saattaisit pitää Atkins-dieetistä / karppaamisesta. Siinähän on ideana, että hiilihydraatit karsitaan lähes kokonaan ruokavaliosta pois.

Hiilihydraatteja saa kaikesta missä on sokeria eri muodoissaan. Atkins-dieetille ryhtyvä luopuu siis pullan syömisestä, sokerilimppareista, leivästä ja erityisesti vaaleasta leivästä, perunasta, riisistä, pastasta, hedelmistä jne. Sitä vastoin kunnon lihamakkaraa, kananmunaa, pekonia ja laardia saat syödä kuinka paljon huvittaa. Toki kannattaa syödä myös vihreitä kasviksia ja juureksia. Hiilihydraatittomasta ruokavaliosta ei oikein ole pysyväksi ratkaisuksi, mutta muutaman kuukauden jaksoina tuo on hyvä keino pudottaa painoa ja kohentaa vireyttä. Liikkuminenkin maistuu, kun saa painoa ensin vähän alas. Muutama viikko johdonmukaista Atkinsia vie helposti +10 kiloa pois, riippuen tietysti siitä kuinka plösö on lähtötaso.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
+ jotain ihrapillereitä (30 days + sit se keltanen purkki mitä Mikko Kivinen mainostaa).
Tonalin (= Kivisen Mikon purkki) on ainakin helvetin kallista tavaraa jos ei muuta. Ostin joskus vuosi sitten uteliaisuuttani yhden purkin, mutta en oikein vakuuttunut niiden hyödyllisyydestä tai edes tarpeellisuudesta. Varmaan niitä olisi pitänyt ostaa ämpärillinen ja omata jonkinlainen scientologin usko kapselien ihmevaikutuksiin. Huomattavasti konkreettisemman efektin tuottaa edes summittainen keskittyminen ruokavalion johdonmukaisuuteen.

Tempputablettimarkinointi on muutenkin aika vauhkoa touhua, jota suodattaessa kannattaa käyttää tervettä järkeä.

Kivinenkin saatana on syönyt Jokerien kausikorttijakkarallaan ainakin pakuautollisen lihalörtsyjä, pizzansiivuja, mitä nyt Areenasta irtoaa. Sitten äijä on pari kuukautta juomatta kaljaa, jonka ansiosta turvotus laskee vaaksan verran. Siinä kohtaa on hyvä hetki myydä naama tonaliinipakkauksen oheen, ennen kuin narrien syyskausi alkaa ja sitä myötä Kivisen pojalla mättösesonki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pitkäaikainen ja vakio tissuttelu sekä vähäinen liikunta ovat saaneet aikaiseksi sen, että nyt on vatsa ja suoliston bakteerikanta vituillaan. Totaaliraittius ja ruokavalio edessä. Nyt viikko takana ns skarpimpaa eloa ja olo on hieman parempi. Tänään sorruin tosin hieman rasvaisempaan ruokaan jossa oli paljon valkosipulia ja tämä aiheutti välittömästi helkkarin rajun närästyksen.

Saas nähdä, miten muutaman viikon kuluttua...
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kesän jälkeen oli sen verran tullut lisää painoa, että pari viikkoa sitten päätin alkaa kuntoilemaan kunnolla. Tai kunnolla ja kunnolla, mutta minulle aika paljon. Aamuisin tunnin kävely-/hölkkälenkki, ja illalla sitten lihaskuntoharjotteita oman mielen mukaan.

Alkoholi on vuosia kuulunut lähes jokaiseen viikonloppuun, ja nyt ajattelin vähän muuttaa senkin kulutusta. Onko lautalaisilla kokemusta, että kuinka paljon esim. tuollainen kuukauden juomattomuus vaikuttaa painoon ja läskeihin? Minulla kun on ollut tapana juoda se reilu laatikko olutta viikonloppuisin, niin kiinnostaisi että millaisen vaikutuksen sen pois jättäminen tuottaa.

Mites muuten ruokavalio; onko tärkeää syödä useita kertoja päivässä, vai onko siitä etua tai haittaa että syö vain pari kertaa päivässä ja silloinkin todella vähän? Syksyisin tulee aina tällainen vaihe, ettei ruoka oikein maistu, muttei se syömättömyyskään mitään pahaa oloa tuo.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla kun on ollut tapana juoda se reilu laatikko olutta viikonloppuisin, niin kiinnostaisi että millaisen vaikutuksen sen pois jättäminen tuottaa.

3168 kcal = 24tölkkiä
Vastaa energiamäärältään siis vajaata puolta kiloa läskiä, sillä 7000 kcal on noin kilo sitä itseään.

Mites muuten ruokavalio; onko tärkeää syödä useita kertoja päivässä, vai onko siitä etua tai haittaa että syö vain pari kertaa päivässä ja silloinkin todella vähän? Syksyisin tulee aina tällainen vaihe, ettei ruoka oikein maistu, muttei se syömättömyyskään mitään pahaa oloa tuo.

Paras on syödä 3-4h välein.
Liika vähän ja harvoin syöminen on pahasta, vaikkei kaikki sitä ensi väittämältä uskoisikaan. Elismistö tarvitsee riittävän määrän energiaa pelkkien perus elintoimintojen ylläpitoon. Tarvittava minimi energiamäärän arviot heittelevät 1200-1600 kalorin väliltä. Varmasti merkitystä tässä on sukupuolella, iällä jne.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Alkoholi on vuosia kuulunut lähes jokaiseen viikonloppuun, ja nyt ajattelin vähän muuttaa senkin kulutusta. Onko lautalaisilla kokemusta, että kuinka paljon esim. tuollainen kuukauden juomattomuus vaikuttaa painoon ja läskeihin? Minulla kun on ollut tapana juoda se reilu laatikko olutta viikonloppuisin, niin kiinnostaisi että millaisen vaikutuksen sen pois jättäminen tuottaa.
Riippuu tietenkin siitä millä korvaat juomattomuuden aiheuttavan tyhjyyden. Jos käytät ajan telkkarin ääressä napostellen kaikkea törkyä, ei paino ainakaan laske. Asiat ei näissäkään ole yksioikoisia.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Saunacokis? Jos tässä ei ollut mitään koodikieltä jolla viitattiin johonkin muuhun niin esim. Pepsi Maxia ja Cokis Zeroa saa litkiä vaikka sata litraa päivässä ilman suoraa vaikutusta painonpudotukseen (epäsuorasti varmasti kylläkin vaikuttaa).

Kyll mä vedän Zeroa / muita korviketuotteita, mut semmost perinteistä 0.33l cocistölkkiä voittaa harva asia. Tai no pari tulee mieleen, mut ei liity syömiseen. No joo, ei nyt tommosessakaan ihan kauheesti oo energiaa, oisko luokkaa 120kcal, mut kuitenki.

Hyvin tuokin tuntuu sinulla toimivan, mutta kuulostaa siltä että saattaisit pitää Atkins-dieetistä / karppaamisesta.

Mä oon tota Atkinsia miettiny, mut jotenki tuntuu epäterveelliseltä vaihtoehdolta ajaa keho siihen ketoosi? tilaan, ett energia ei imeydykään / poltetaan mielummin rasvaa. Mut konstinsa kaikilla, mutt toi muokattu Painonvartija menee ihan ok. Nyt tavoite saavutettu, periaattessa makkaraan jo "varaa.

Kivinenkin saatana on syönyt Jokerien kausikorttijakkarallaan ainakin pakuautollisen lihalörtsyjä, pizzansiivuja, mitä nyt Areenasta irtoaa.

Kivinen istu kausarillaan joskus vuonna -92 tai -93 tai jotain sitä luokkaa mua pari riviä alempana D-päädyssä vielä ku Jokeritkin pelas DDR-hallissa. Kovin poika pudotteli joka erätauko pizzaslicen ja limun. Sit jonain kautena se laihdutti, mut vuos eteenpäin sama pizzameno jatku ja Kivinen turpos. Perinteistä hissiliikettä, mikä mullakin mahdollisesti edessä.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saunacokis? Jos tässä ei ollut mitään koodikieltä jolla viitattiin johonkin muuhun niin esim. Pepsi Maxia ja Cokis Zeroa saa litkiä vaikka sata litraa päivässä ilman suoraa vaikutusta painonpudotukseen (epäsuorasti varmasti kylläkin vaikuttaa).
Nimenomaan näin. Jossain oli jokin aika sitten tehty ihan tutkimuskin tästä. Nämä light/sokerittomat limsat eivät sinänsä lihota, mutta ne lisäävät nälän tunnetta eli sitä kautta lihottavat.

Puheenaiheena oleva Kivisen Mikkohan mainosti juovansa paljon noita light-limsoja ainakin jossain vaiheessa.
 
Pari kuukautta tätä sitten takana. Nälkää en koe ja masennuskin vähentynyt, kun yksi ongelma elämässä vähemmän tai ainakin paljon pienempi. Läskit vähentyneet, lihakset tulleet paremmin esille. Henkisesti ja fyysisesti terveempi kuin moneen vuoteen ja pyritään jatkamaan nyt näitä elämäntapoja hamaan loppuun saakka.
Vajaat kolme kuukautta tästä kirjoituksesta ja samalla kaavalla ollaan jatkettu. Viime viikolla pidin ensimmäisen vapaaviikon tuosta kotona olevasta kuntosalista ja -pyörästä ja pikkaisen enemmän energiaa ollut tällä viikolla noita hoitaa. Herkutteluja en ole suorittanut, kun nuo perus kotiruoat ja terveelliset vaihtoehdot ovat maistuneet hyvältä, tai no eipä niitä ainakaan ole yhtään vastenmielistä suuhun laittaa. Paino ollut jo pari viikkoa tässä 81.5 kilon paikkeilla, hyvältä tuntuu ja voisi alkaa menemään vaikka uimahallilla, kun kroppanikaan kanssa ei tarvitse enää häpeillä tälläkään itsetunnolla, mikä toki on kohonnut hieman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös