Jatkoajan businessmanien kokoontumisketju

  • 8 648
  • 57

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vanha ketju sattui eteen, kun yritin sopivaa googlailla, mutta menköön tänne, vaikken businessmani olekaan. Nimittäin nyt on niin, että opetuspelejä miettiessäni ja joitain testailtuanikin mulla syttyi lamppu ja kuuluin heureka tuossa joku aika sitten. Iso ongelma on se, ettei mulla itselläni ole minkään sortin osaamista toteuttaa ideaani käytännössä. Lisäksi se toimisi parhaiten erään jo olemassaolevan ja kovasti markkinoille tuutatun viritelmän kanssa. Tapaan alalla toimivia jamppoja tässä lähiaikoina, mutta mietin, että kuinka avoimesti mun kannattaa ideastani ja muutamista epävarmemmista ideoistani jutella tuollaisissa tapaamisissa. Kannattaako lähteä kortit näyttäen liikkeelle ja luottaa, että mikäli homma kuulostaa oikeasti hyvältä, yritys pitää yhteyttä minuun vai tuuppaanko silloin heille vain hyvän idean vailla minkäänlaista hyötyä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tapaan alalla toimivia jamppoja tässä lähiaikoina, mutta mietin, että kuinka avoimesti mun kannattaa ideastani ja muutamista epävarmemmista ideoistani jutella tuollaisissa tapaamisissa. Kannattaako lähteä kortit näyttäen liikkeelle ja luottaa, että mikäli homma kuulostaa oikeasti hyvältä, yritys pitää yhteyttä minuun vai tuuppaanko silloin heille vain hyvän idean vailla minkäänlaista hyötyä?

Mahdotonta tietää, eiköhän noissa jutuissa helposti onnistu tulemaan hieman höplästä vedetyksi, kun muut nauravat partoihinsa. Toisaalta ei voi elää semmoisessakaan maailmassa missä ei yhtään kehenkään luota. Koitat kertoa ideastasi riittävästi kiinnostuksen herättämiseksi, mutta mahdollisimman vähän. Ei siihen teknisen toteutuksen miettimiseen tarvitse alkuun tietää mikä se varsinainen homman suola on.

Työkaveri on perustamassa puljua ja aika avoimesti on kyllä kertonut hommastaan ja olen sitä vähän ihmetellyt, että kannattaako nyt ihan kaikkea kertoa. Toisaalta juurikin en tiedä hänen tekniikastaan niin paljoa, että voisin edes lähteä kopioimaan.
 

Baldrick

Jäsen
Lähtökohtaisesti avoimin kortein voi lähteä, mutta ainahan siinä häviävän pieni mahdollisuus on, että ketku vie välistä. Pääsääntöisesti suurin osa kuitenkin ovat luottamuksen arvoisia näissä asioissa ja haluavat onnistua yhdessä. Ideoiden varastelusta kun pystyy myös saamaan ikävää mainetta, niin kyllä moni sitä välttää, jos aprikoi. Itse ainakin kerron kaikille kaikista ideoista ja jutuista, mitä teen tai olen pohtinut ja sillä on ollut 99% pelkästään hyviä vaikutuksia. Idea kehittyy, kun sitä pallottelee muiden kanssa ja jos tekninen osaamisesi on todella vaillinaista, niin osaajilta voi tulla kullanarvoisia vinkkejä, vaikka eivät mukaan lähtisikään. Toki teet, @sampio , kuten itse parhaaksi näet, mutta oma kokemukseni puhuu avoimuuden puolesta.

Ja nyt, kun tämän sanon, niin olet kuitenkin menossa tapaamaan juuri epäonneksesi jotain mulkkua, joka kähveltää ideasi...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset kommenteista. Mulle luonteenomaisempaa on jutella melko avoimesti ajatuksistani, joten ehkäpä etenen niin. Ans kattoo, miten käy ja miten ylipäätään menee nuo jutustelut. Alaltani en mihinkään halua, mutta hauskaa olisi tietysti rakennella hiukan verkkoja muillekin aloille.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos sinulla on jotain oikeasti arvokasta ideaa, niin laita vastapuoli allekirjoittamaan NDA -sopimus sopivilla sopimussakoilla.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jos sinulla on jotain oikeasti arvokasta ideaa, niin laita vastapuoli allekirjoittamaan NDA -sopimus sopivilla sopimussakoilla.

Komppaan danaa tässä! Siis jos oikeasti olet (siis Sampio..) tutkinut asian niin perusteellisesti, että uskot siihen ja tiedät sen toteuttamiskelpoiseksi. Tautatyötä taustatyötä, sillä soitellen ei kannata lähteä sotaan!

Tosin, sorry to say Sampio, mitä suurimmalla todennäköisyydellä alan ulkopuolelta tullut ideasi on jo alan ammattilaisten toimesta moneen otteeseen kaluttu ja syystä tai toisesta tässä vaiheessa toimimattomaksi todettu. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.. aina kannattaa yrittää.

Tärkeää on valmistautua huolella kokoukseen. valmistele oheismateriaali hyvin ja sparraa itsesi vaikeiden kysymysten osaltakin. Tämä antaa itsestäsi skarpin ensivaikutelman, vaikket alan miehiä olekaan. Silloin myös kusettamisen riski vähenee, kun vastapuoli ottaa sinut tosissaan. Kyllä niitä ideoita ihan oikeasti varastetaan, mutta toisaalta ideoita on niin paljon, että niistä ei yleensä ole pula. Jyvät erottuvat akanoista siinä vaiheessa, kun niitä ryhdytään toteuttamaan.

Mieti myös, mitä lisäarvoa voit itse tuoda kuin pelkän idean? Voit kokea pienoisen pettymyksen huomatessasi, ettei pelkällä idealla kovin suurta siivua loppujen lopuksi lohkaista kokonaispotista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tosin, sorry to say Sampio, mitä suurimmalla todennäköisyydellä alan ulkopuolelta tullut ideasi on jo alan ammattilaisten toimesta moneen otteeseen kaluttu ja syystä tai toisesta tässä vaiheessa toimimattomaksi todettu. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.. aina kannattaa yrittää.
Tätä olen jonkin verran miettinyt, mutta koska itse kutsuivat paikalle, olen ajatellut, etten ala synkistellä asialla, vaan lyön jutut tiskiin ja katson mitä syntyy. Toki eri mahdollisuuksia on varmasti jo mietitty yrityksissä ja voin vain toistaa vanhoja jo haudattuja juttuja, mutta toisaalta mulla on kuitenkin käytännön kokemusta alalta, jolle yrityksen näitä tuotteitaan suunnittelevat.

Mieti myös, mitä lisäarvoa voit itse tuoda kuin pelkän idean? Voit kokea pienoisen pettymyksen huomatessasi, ettei pelkällä idealla kovin suurta siivua loppujen lopuksi lohkaista kokonaispotista.
Pelkällä idealla en ole liikkeellä, vaan miettinyt siihen ansaintalogiikaa mukaan, siis tähän pääideaan. Pienemmät idikset ovat enemmän hahmotelmia ja siis hehkulampputasolla.

Vaan tänään sainkin siirron toiselle tapaamiselle. Ehkeivät sitten ole niin kiinnostuneita, toki toivoisin tuolloin asian sanottavan suoraan. Mutta en heitä kirvestä kaivoon, vaan odotellaan uuteen tapaamisaikaan ennen masentumista. Eipä mulla tässä ole penniäkään liossa, joten sikäli ei harmita. Kokeillaan kepillä jäätä ja muita latteuksia.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaan tänään sainkin siirron toiselle tapaamiselle. Ehkeivät sitten ole niin kiinnostuneita, toki toivoisin tuolloin asian sanottavan suoraan. Mutta en heitä kirvestä kaivoon, vaan odotellaan uuteen tapaamisaikaan ennen masentumista. Eipä mulla tässä ole penniäkään liossa, joten sikäli ei harmita. Kokeillaan kepillä jäätä ja muita latteuksia.

Tässä eksistentiaalista kysymyksenasetteluasi sivuava akuutti jupakka eri kulmista tirkisteltynä (valitse omasi):

Kilpailija syyttää uutta ResQ-ruokapalvelua ideavarkaudesta – ”Markkinatalouteen kuuluu terve kilpailu”, toimitusjohtaja vastaa - Kasvuyritykset - Kaupunki - Helsingin Sanomat

ArcticStartup

http://tuureparkkinen.puheenvuoro.u...ia-–-teki-paremman-palvelun-ilman-sijoittajia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös