Jatkoaika - yahoo fantasy, pre-ranking liiga

  • 43 615
  • 491
Laitahan repe mutkin tähän mukaan, toivotaan että saadaan aktiivisempi porukka kun viimekaudella.
Live draftiin lähden mutta jos jostain syystä pre-rankingiksi vaihtuu niin jätän väliin (koska aikaa on ainoastaan yhdelle kausi liigalle) vaikka ihan hyvinhän tuo osaltani taisi mennä pre-rankinginakin.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Onkos tämä nyt sitten live-drafti vaiko pre-ranking drafti?

Kolmatta live-draftia en jaksa vetää läpi, mutta mikäli vedetään viime kauden tyyliin pre-rankingeilla niin voin kyllä sitten lähteä mukaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onkos tämä nyt sitten live-drafti vaiko pre-ranking drafti?

Kolmatta live-draftia en jaksa vetää läpi, mutta mikäli vedetään viime kauden tyyliin pre-rankingeilla niin voin kyllä sitten lähteä mukaan.

Minäkin tulen mukaan, jos on pre ranking. Itsellä vähän sama homma, että on jo pari live draftia ja muutenkin kiireinen syksy edessä.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä olisi yksi innokas untuvikko, jos mukaan pääsee. Aikaa tälle pitäisi kyllä löytyä, kun tuo Sportingnews lopetti oman fantasy-liigansa. Draft-tavalla ei väliä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Anteeksi chät, mutta:

Sportingnews lopetti oman fantasy-liigansa. <- mitä vittua? EI EI! Huikea peli oli ja odotin jo innolla uutta kautta...

Perkele.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselleni tuo drafti muoto on se ja sama, mutta tämähän on perinteisesti (jo yhden kauden verran) ollut pre-ranking liiga. Joten semmoisena tätä nyt voisi lähteä järjestämään. Live-draft liigoja varmaankin tulee muutoinkin ihan tarpeeksi jatkoaikaan, jotta kaikki halukkaat niihin pääsevät:

Tässä omien laskujen mukaan tämän hetkinen ilmoittautumis tilanne:

1. repe_joke
2. Tanskanen
3. Tollisko
4. Bosco
5. AnFa(?)
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

varasijoilla:
1. Navy62
2. demitra
3. Galgaryman

Boscon ja AnFan laitoin nyt vielä kysymysmerkin kanssa, kun ei tuosta drafti muodosta ollut vielä varmuutta kun he viestinsä kirjoittivat.
Navy62 ja demitra on varasijoilla, mutta jos en ole viestejä väärin tulkinnut, niin käytännössä molemmilla on varma paikka liigaan.
Ekan kauden joukkueilla on etuajo-oikeus siihen päivään asti kun yahoon sivut aukeavat. Tuon jälkeen paikat jaetaan halukkaiden kesken, pientä harkintaa käyttäen (halutaan mukaan vain aktiivisia ja koko kauden läpi vetäviä managereita).
 
Viimeksi muokattu:

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Mun kohdalta voi poistaa kysymysmerkin. Mukana ollaan tosiaan tuolla pre-ranking draftisysteemillä.

Jos saa toiveen esittää niin tällä kaudella vaihdetaan tuo 60 siirron kausikohtainen siirtomaksimi joko 3 tai 4 siirron viikkomaksimiin. Meni viime kaudella liiaksi kyttäilyksi tuolla systeemillä ja niitä siirtoja tuli pantattua playoff-vaiheeseen. Finaalivastustajanakin taisi laittaa lauantaina koko joukkueensa vaihtoon (olisin itse tehnyt saman, jos oisin ollut silloin koneen äärellä).
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Nostetaan tätä ylös.

Rohkeasti vaan ilmoittautumaan mukaan. Taitaa olla melko monta vapaata paikkaa tarjolla uusia, aktiivisia managereita varten?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nostetaan tätä ylös.

Rohkeasti vaan ilmoittautumaan mukaan. Taitaa olla melko monta vapaata paikkaa tarjolla uusia, aktiivisia managereita varten?

Paikkoja on tosiaan auki 11kpl, joten jos innokkuutta tämmöiseen liigaan riittää, niin rohkeasti vain ilmoittautumaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Liiga on luotu, ja muutamille vanhoille lähti samalla kutsu liittyä mukaan. En kuitenkaan pystynyt yhdistämään kaikkia palstan nimimerkkejä joukkueisiinsa, joten tod.näköisesti sieltä on jäänyt rukseja uupumaan. Minulta saa kuitenkin privana liigan tiedot jos jollekkin vanhoista ne ei sähköpostiin ole tipahtanut.
Uusia managereja pyydään lähestymään itseäni myös yksityisviestillä. Viestiin pyytäisin laittamaan aikaisemman kokemuksen tämän tyylisestä manageroinnista, sekä arvioimaan oman motivaationsa pelata tätä kyseistä peliä läpi pitkän kauden.

Uusina tilastoina mukaan on otettu: taklaukset, blokit ja torjunta%


P.S. Uusia managereja tämän hetken tietojen mukaan mahtuu +10kpl, joten jos kiinnostusta löytyy ota yhteyttä heti.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mukana ollaan toki kerta pre draftina vedetään, joten kysymysmerkin voi poistaa minunkin perästäni.

Oletko muuten repe tuota draftin ajankohtaa mitenkään päättänyt? En löytänyt tuolta sivuilta mitään mainintaa. Ei varmaan vielä hirvittävä kiire kuitenkaan lopullista listaa ole saada valmiiksi?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Oletko muuten repe tuota draftin ajankohtaa mitenkään päättänyt? En löytänyt tuolta sivuilta mitään mainintaa. Ei varmaan vielä hirvittävä kiire kuitenkaan lopullista listaa ole saada valmiiksi?

En ole vielä päättänyt drafti päivää, mutta eiköhän sen lykätä huoletta syyskuun puoleenväliin, tai jopa vähän yli.

Miten on tämän ehdotuksen kanssa?

Nuo viikkokohtaiset siirrot olisi kyllä ihan fiksu juttu. Sillä tuo kausikohtainen rajoitus ei toiminut niin hyvin kuin alunperin ajattelin.
Vaihdan asetuksiin siis asetuksiin viikkokohtaiset maksimisiirrot, määrä tulee olemaaan 4.

Voisin kanssa lähteä taas mukaan.

Sinulle laitoin mielestäni sähköpostiin tulemaan liigan tiedot, mutta jos näin ei ole käynyt niin pistä toki yksityisviestiä.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Mä voisin kanssa osallistua tähän, kyllä sitä mielellään yhden
pre-rankingin liigankin vetää :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Liigassa on nyt 7 manageria mukana, ja parille laitoin juuri yksityisviestiä. Jäljellä on siis vielä 11-13 paikkaa halukkaille. Että ei kun vaan yksityisviestiä minulle tulemaan, jos kiinnostaa päästä mukaan jatkoajan näillä näkymin ainoaan pre-ranking liigaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nyt on kasassa puolet managereista, joten toinen mokama pitäisi vielä saada kasaan. Että jos kiinnostusta löytyy, niin eikun vain viesti joko tähän ketjuun, tai sitten suoraan privana minulle.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Kyllähän pre-rankingiin mukaan voi tulla. Ei ehdi tommosia live drafteja säätämään.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Jos mukaan mahtuu niin mukana.

EDIT: Jos ei pistekategorioita ole vielä lyöty lukkoon niin ehdottaisin myös tänne seuraavia muutoksia. Blockaukset ovat jo mukana mutta lainasin silti koko viestin.

Pistekategorioissa tällä hetkellä kenttäpelaajilla 12 kategoriaa maalivahtien 4 vastaan, mielestäni tuota voisi hieman tasoittaa. Ehdottaisin, että kenttäpelaajilta otettaisiin pois aloitusvoitot (suosii liikaa usean pelipaikan omaavia pelaajia), ylivoimamaalit ja -syötöt yhdistettäisiin pisteiksi, voittomaalit pois (aika arpapeliä) ja blockaukset mukaan (nostaisi puolustajien arvoa) ja lisäksi maalivahdeille lisää torjunnat (huonompien joukkueiden maalivahdeilla enemmän arvoa). Näiden muutosten jälkeen laskujeni mukaan kategoriat olisivat 10-5 kenttäpelaajien eduksi.

Mukana olen tietysti myös tämänhetkisillä säännöillä mutta en panisi pahakseni vaikka sääntöjä hieman muokattaisiin, koska tällä hetkellä säännöt ovat aika kenttäpelaajapainotteiset. Mitä mieltä muut liigaan osallistujat ovat?
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mukana olen tietysti myös tämänhetkisillä säännöillä mutta en panisi pahakseni vaikka sääntöjä hieman muokattaisiin, koska tällä hetkellä säännöt ovat aika kenttäpelaajapainotteiset. Mitä mieltä muut liigaan osallistujat ovat?

Syykin kenttäpelaajapainotteisiin kategorioihin on selvä. Kenttäpelaaja on joukkueessa huomattavan paljon enemmän, joten niillä täytyy myös olla selkeästi maalivahteja isompi arvo.
Tai itse en ainakaan näe fiksuna, että maalivahdeille annetaan yli 30% valta pisteidenjaosta. Perusteluita voin laittaa illalla kun palailen töistä kotiin.


Niin ja tosiaan, meillä on nyt 14 joukkuetta kasassa, joten 6 onnekasta pääsee vielä mukaan. Että nyt alkaa olla viimeiset ajat liittyä mukaan, jos kiinnostusta löytyy.
Draftin valmiustilaan laittamis päivämäärä lyödään lukkoon sitten kun viimeiset managerit on liigaan asti tiensä löytäneet.
 

Noma

Jäsen
Syykin kenttäpelaajapainotteisiin kategorioihin on selvä. Kenttäpelaaja on joukkueessa huomattavan paljon enemmän, joten niillä täytyy myös olla selkeästi maalivahteja isompi arvo.
Tai itse en ainakaan näe fiksuna, että maalivahdeille annetaan yli 30% valta pisteidenjaosta. Perusteluita voin laittaa illalla kun palailen töistä kotiin.

Itsekin olisin sen kannalla, että maalivahtien arvoa kasvatettaisiin. Tässä pitää kuitenkin ottaa huomioon se, että yksittäinen kenttäpelaaja on kentällä yleensä sen 15-20 minuuttia ottelussa, kun taas maalivahti pelaa koko ottelun. Ja oikean ottelun lopputulokseen maalivahdilla on huomattan suuri merkitys. Itse olen täysin tuon J-Den ehdotuksen kannalla, eli siis nuo kategoriat olisivat oikeinkin hyvät. Aikalailla samoilla asetuksilla olevissa liigoissa olin viime vuonna mukana, ja se toimi erittäin hyvin. Varsinkin nuo arpakategoriat (aloitusvoitot ja voittomaalit) saisi minun puolestani heittää pois, blokkauksia ja taklauksia tilalle vaan, niin kolmoskenttäläisille ja puolustajille tulee huomattavasti enemmän arvoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös