Jatkoaika Music Awards 2014

  • 14 296
  • 103

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tedin ehdotukselle peukkua täältä. Edellisen kymmenen vuoden tai vaikka 2001-2010 välin parhaita levyjä olisi mukava käydä läpi. Kaikkia helmiä sieltä kyllä löytyy.

Ehdottomasti samaa mieltä! Nyt jos Tedillä virtaa ja aikaa riittää, niin voisi vaikka ryykäistä pystyyn nimenomaan vuosien 2000-2010 parhaiden levyjen topicin (tämän vuosikymmenen loppuun on kuitenkin vielä aika paljon odottelua, että palataan siihen asiaan sitten). Siinä olisi mahdollisuus nostaa esille helmiä joita tosiaan riittää, ja omistaa yhdelle levylle pidemmänkin analysoinnin jotta voi jakaa niiden ilosanomaa oikein kunnolla kanssakirjoittajille.. olisin ilman muuta mukana
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juuri nyt ei ole oikein resursseja ja ihan fiiliksiäkään tuohon, mutta katsotaan vaikka tuossa kesällä? Ellei joku muu ehdi tai halua ryhtyä hommaan.
 

Schadowan

Jäsen
Uuden (""""Laadukkaan"""") musiikin löytäminen on nykypäivänä aivan hemmetin aikaavievää ja haastavaa. Leon mainitsi tuossa Allmusicin newsletterin, Raikkaan Tedi keskustelupalstat/SOME jne.. Pitää tsekkaa tuo Allmusic ehdottomasti.

Olisiko jollakin mielessä esim. Spotify-soittolistaa, jossa olisi uutta musiikkia tarjolla? Tyyliin Nuorgamin kuukausittaiset soittolistat, jotka olivat aivan timanttisia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Uuden (""""Laadukkaan"""") musiikin löytäminen on nykypäivänä aivan hemmetin aikaavievää ja haastavaa. Leon mainitsi tuossa Allmusicin newsletterin, Raikkaan Tedi keskustelupalstat/SOME jne.. Pitää tsekkaa tuo Allmusic ehdottomasti.
Mä olen yrittänyt jakaa noita helmiä "Kuuntelussa juuri nyt" ketjuun. Eli jos vaivaudun kertomaan muillekin, mistä olen innostunut, jaksan kyllä raapustaa pari sanaa itse levystäkin.

Minusta pitäisi olla säännöissä maininta, että arvostelu pitää myös löytyä, jos linkkaa tänne jotain musiikkia, tai edes referoi kuulemaansa. Muuten tulee viikon penaltti, koska se on ärsyttävää, kun ei ole edes auttavasti kerrottu genreä, mitä ao. artisti edustaa. Minähän joudun pahimmassa tapauksessa itse kuuntelemaan sen saman musiikin vain tsekatakseni genren. Jos se onkin metallia, korvani saastuvat.
 

Schadowan

Jäsen
Mä olen yrittänyt jakaa noita helmiä "Kuuntelussa juuri nyt" ketjuun. Eli jos vaivaudun kertomaan muillekin, mistä olen innostunut, jaksan kyllä raapustaa pari sanaa itse levystäkin.

Minusta pitäisi olla säännöissä maininta, että arvostelu pitää myös löytyä, jos linkkaa tänne jotain musiikkia, tai edes referoi kuulemaansa. Muuten tulee viikon penaltti, koska se on ärsyttävää, kun ei ole edes auttavasti kerrottu genreä, mitä ao. artisti edustaa. Minähän joudun pahimmassa tapauksessa itse kuuntelemaan sen saman musiikin vain tsekatakseni genren. Jos se onkin metallia, korvani saastuvat.

Olen ymmärtänyt, että tuossa ketjussa kuunnellaan ihan mitä tahansa, eli ei välttämättä sisällä uutta musiikkia. Jotkut Thin Lizzyt siellä muistaakseni pyörii. Ei sillä, ihan kiva bändi sekin. Eli voisi olla uudelle ketjulle tarvetta?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ymmärtänyt, että tuossa ketjussa kuunnellaan ihan mitä tahansa, eli ei välttämättä sisällä uutta musiikkia. Jotkut Thin Lizzyt siellä muistaakseni pyörii. Ei sillä, ihan kiva bändi sekin. Eli voisi olla uudelle ketjulle tarvetta?
En tiedä vastaako tämä ihan tarkoitusta, mutta perustin jokunen vuosi sitten tälläisen ketjun: Uutuuslevyjen arvosteluketju

Ehkä satunnaisemmalle kuuntelulle voisi tosiaan olla parempikin ketju kun tuo pohjaa enemmän albumien arvosteluille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen ymmärtänyt, että tuossa ketjussa kuunnellaan ihan mitä tahansa, eli ei välttämättä sisällä uutta musiikkia. Jotkut Thin Lizzyt siellä muistaakseni pyörii. Ei sillä, ihan kiva bändi sekin. Eli voisi olla uudelle ketjulle tarvetta?
No onhan tuolla joku "suosittele uutta musiikkia" tjsp., mutta mulle riittää yksi kejtu, jos haluan jakaa musiikin ilosanomaa. Ja siis nimenomaan, en halua rajata tuota mihinkään tuoreeseen musiikkiin, vaan tarvittaessa laajentaa myös hiukan vintage-osastoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuoden moka: En haluaisi nimetä CMX:ää tähän kategoriaan, mutta surullisen Herra Ylppö -yhteistyön uusimpana "hedelmänä" syntynyt absurdi Mamba-pastissi Rakkaudessa ja sodassa ei jätä muille mahdollisille vaihtoehdoille elintilaa...
Siis Ylppö on tehnyt hienot levynkannet ja ohjannut videon, niin se itse biisi on sitten vuoden moka? Vai mikä ajatus tämän "mokan" takana oikein on?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siis Ylppö on tehnyt hienot levynkannet ja ohjannut videon, niin se itse biisi on sitten vuoden moka?
Tiivistetysti se on oheinen säepari, kirjoitettuna ja laulettuna:
Sinun luoksesi pitkää matkaa teen /
enkä aio tyytyä puolikkaaseen
.

Eli CMX:n kehityssuunta Herra Ylppö -yhteistyön alkamisen jälkeen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Olisiko jollakin mielessä esim. Spotify-soittolistaa, jossa olisi uutta musiikkia tarjolla? Tyyliin Nuorgamin kuukausittaiset soittolistat, jotka olivat aivan timanttisia.

Ylexin parasta juuri nyt päivittyy kerran viikkoon ja sisältää laidasta laitaan laadukasta uutta musaa. Ylex saattaa nostaa karvat pystyyn, mutta tätä ei kannata rinnastaa iltapäivälähetyksiin yms. muuhun höpöpaskaan, mitä ko. kanava suoltaa.

http://open.spotify.com/user/ylex.fi/playlist/4fuxTOA22t4d22iuVh5alE
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiivistetysti se on oheinen säepari, kirjoitettuna ja laulettuna:
Sinun luoksesi pitkää matkaa teen /
enkä aio tyytyä puolikkaaseen
.

Eli CMX:n kehityssuunta Herra Ylppö -yhteistyön alkamisen jälkeen.
Eli Herra Ylppö on kirjoittanut tuon säkeen? En tunne CMX:n historiaa kovin syvällisesti, mutta onko niillä ideat loppuneet ja siksi pitää saman kaupungin miehiltä kysellä apuja?

Minä odotan kyllä kovasti Maj Karman paluuta, Ylpön lopunaikojen sooloilu alkoi olla aika turruttavaa jo.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mua ihmetyttää suuresti miten te kerkeätte kuuntelemaan niin paljon uutta musiikkia, että olette päteviä tällaiseen äänestykseen vastaamaan, kun vanhaakin lienee niin saatanasti kuulematta. Vai onko nykyajan musiikki niin ylivertaista, että sitä odottaa innolla?

Mun mielestä taas suurin osa on niin paskaa, että helmien etsiminen seasta ei innosta.

Tässä kiteytyi tämä.

Vanhaa, hyvää ja erinomaista musiikkia on niin paljon, ettei uutta tarvitsisi enää juuri ikinä kuunnella, saati etsiä.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Tässä kiteytyi tämä.

Vanhaa, hyvää ja erinomaista musiikkia on niin paljon, ettei uutta tarvitsisi enää juuri ikinä kuunnella, saati etsiä.
Ainakin oma musiikinkuuntelu on alkanut saavuttaa sfäärin, jossa nautin vähintään yhtä paljon uuden bändin löytämisestä kuin sen kuuntelusta. Bändin nimen ja kansitaiteen perusteella tapahtuva Youtubessa seikkailu on kovin addiktoivaa ja palkitsevaa puuhaa.
 

Miguel

Jäsen
Mietin joskus samanlaista ideaa että olisi mielenkiintoista nähdä äänestys esim 2001-2010 parhaat. Näissä vuosiäänestyksissä on ongelmana että varmasti jää joku hieno levy ilmestymisvuotenaan huomiomatta. Tai sitten joku levy kuulostaa ilmestyessään hyvältä, mutta jota ei sitten viiden vuoden kuluttua tule lainkaan kuunneltua.

Krhm, minäkin taisin muutama vuosi sitten Awardsin jälkitunnelmissa heittää tällaisen ehdotuksen ilmoille. Mahtavaa, että Vintsukka tomerana pölli idean elokuvien puolelle. Eiköhän se levyäänestyskin vielä joskus saada kasaan. Mutta top 5 ei riitä millään koko vuosikymmenen niputtamiseen, top 10 on oltava, vaikka tietääkin hitonmoista urakkaa ääntenlaskijalle.

Mitä tulee äänestysaktiivisuuden hiipumiseen, niin ainakin minä olen entisenä vakioäänestäjänä pudonnut pelistä. Ennen oli tyypillistä pyöritellä kymmenkunta uutuuslevyä vuosittain läpi oikein huolella porautuen, nykyisin tulee hankittua lähinnä tuttujen suosikkien uutuustekeleet. Olen jumahtanut kuuntelemaan enemmän vanhaa kuin uutta musiikkia. Se ei johdu hyvän uuden musiikin puutteesta, vaan pääasiassa siitä, että albumikokonaisuuksiin syventyminen ei sovi nykyiseen elämänrytmiini niin hyvin kuin vanhaan. Aikataulussa on paljon 20-minuuttisia sirpaleita jolloin panna popit soimaan, mutta 50-minuuttisia vähemmän.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Krhm, minäkin taisin muutama vuosi sitten Awardsin jälkitunnelmissa heittää tällaisen ehdotuksen ilmoille. Mahtavaa, että Vintsukka tomerana pölli idean elokuvien puolelle. Eiköhän se levyäänestyskin vielä joskus saada kasaan. Mutta top 5 ei riitä millään koko vuosikymmenen niputtamiseen, top 10 on oltava, vaikka tietääkin hitonmoista urakkaa ääntenlaskijalle.
Kyllä, ajattelin, että voin sellaisen äänestyksen järjestää, mutta se menee jonnekin keväälle/alkukesään, kun nyt ei riitä oikein aika ja energia asiaan. Tietysti jos asialla on hoppu ja jollain on halukkuutta, niin antaa palaa!

Mietin kyllä, että äänestyksessä olisi elokuvien tapaan Top 10. Viisi albumia on ihan liian vähän tuollaiseen, kuten sanoit. Biisien äänestyksen ehkä voisi jättää sikseen, koska niihin tulisi varmasti niin kovaa ja laajaa hajontaa, että pelkästään jo laskeminen olisi todella työlästä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mitenkäs Jatkoaika Music Awards 2015, onko kellään aikaa järkätä ja ennen kaikkea myöhemmässä vaiheessa laskea äänet? Kyllähän tämä perinne pitäisi saada jatkumaan tänäkin vuonna ja yleensä tähän aikaan vuodesta äänestys on ollut jo käynnissä. Itse en valitettavasti ehdi ääniä laskemaan, joten jotain innokasta tarvittaisiin tähän hommaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en valitettavasti ehdi ääniä laskemaan, joten jotain innokasta tarvittaisiin tähän hommaan.
En nyt voi sanoa olenko järin innokas, mutta voisin huomenna koittaa vaikka ehtiä laittamaan äänestyksen pystyyn, jos joku muu ei satu ehtimään ensin. Vannoin jo aiemmin, että tänä vuonna en äänestystä järkkää, koska on siinä tosiaan oma vaivansa. Voin ehkä nyt silti tehdä poikkeuksen.

Tosin jos en nyt ihan väärin muista, niin viime seniorimiitingissä @Red Machine vähän lupaili, että voisi olla awardmaster tänä vuonna? ;)

No jos hänelle ei käy, niin pistän alkuviikosta sitten äänestyksen käyntiin. Tokihan nyt albumit tulee laittaa järjestykseen, kuten ennenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta jos sä Ted laitat homman pystyyn niin mä hoidan laskennan sitte jälkeenpäin. Deal? Oliko takaraja sovittu?
No, ei kyllä minä hoidan ne laskennatkin itse. Kun kerran hommaan aletaan ni tehdään sitten kanssa loppuun saakka!

Jos huomenna toivon mukaan saan äänestyksen pystyyn, niin kuukauden verran onpi sitten aikaa, joten tammikuun 21. saakka.

Stay tuned. Tämän jälkeen sitten siirrän valtikan taas vaihteeksi jollekin toiselle.

Edit. Korjaus päivämäärään!
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
No, ei kyllä minä hoidan ne laskennatkin itse. Kun kerran hommaan aletaan ni tehdään sitten kanssa loppuun saakka!

Jos huomenna toivon mukaan saan äänestyksen pystyyn, niin kuukauden verran onpi sitten aikaa, joten tammikuun 20. saakka.

Stay tuned. Tämän jälkeen sitten siirrän valtikan taas vaihteeksi jollekin toiselle.
Hienoa, kiitos Ted! Sitten vaan listoja miettimään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lista on jo hahmotettu. Tämän vuoden julkaisuja on ostettu reilu parikymmentä kappaletta. Kyllä noista aina top5:t koostaa. Suurin osa on tosin vanhojen tuttujen uutta tuotantoa, joka valitettavasti jää pahasti sen vanhan tuotannon varjoon. Mun listoilla ei vanhoilla meriiteillä pärjää, se on saletti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millaisia kertoimia olisi jaossa jos löisin vetoa siitä että albumiäänestyksen voittaa Nightwishin uusin? Ulkomaisista albumeista mitaleista kisaa varmimmin Iron Maidenin ja Musen lätyt. Tietysti mitalisijoja kolkuttelevat myös Amorphis ja Mokoma, kotimaisista levyistä raskaan rockin ylivoimaa uhmaa ainoastaan Chisu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Millaisia kertoimia olisi jaossa jos löisin vetoa siitä että albumiäänestyksen voittaa Nightwishin uusin? Ulkomaisista albumeista mitaleista kisaa varmimmin Iron Maidenin ja Musen lätyt. Tietysti mitalisijoja kolkuttelevat myös Amorphis ja Mokoma, kotimaisista levyistä raskaan rockin ylivoimaa uhmaa ainoastaan Chisu.
Nuohan ne valtaavat kärkisijat, tai sitten paavi on hukannut lätsänsä. Mutta no panic, valtavirtaa vastaan uidaan hampaat irvessä jälleen kerran!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä aion äänestään ainoastaa Amorphista. Koska mitään muuta uutta en ole hommannut / edes kuunnellut vuosiin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millaisia kertoimia olisi jaossa jos löisin vetoa siitä että albumiäänestyksen voittaa Nightwishin uusin? Ulkomaisista albumeista mitaleista kisaa varmimmin Iron Maidenin ja Musen lätyt. Tietysti mitalisijoja kolkuttelevat myös Amorphis ja Mokoma, kotimaisista levyistä raskaan rockin ylivoimaa uhmaa ainoastaan Chisu.
CMX on kai ollut myös kestomenestyjä, mutta nyt levy ilmeistyi niin alkuvuodesta, että liekö jo unohtunut monilta. Noh, luultavasti omalta listalta löytyy pari mainitsemistasi (ja ehkä mainitsemani) ja loput on sitten sellaisia, mitä kukaan muu ei äänestä.

Keikkojen valikoiminen tulee olemaan vaikeinta, kun olen tänä vuonna lyönyt todella roimasti vanhan ennätykseni näkemieni artistien määrässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös