Jatkoaika Music Awards 2000-luku

  • 11 699
  • 106

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsetarkoituksellista kikkailua löytyy jo 70-luvun progessakin, ihan yhtä lailla. Dream Theater tosiaan progressiivisen metallin puolelta on siihen sortunut ajoittain varsin pahasti, mutta heidänkin parhaimmat levynsä kyllä toimii minulle mainiosti.
 

M10

Jäsen
Dream Theater tosiaan progressiivisen metallin puolelta on siihen sortunut ajoittain varsin pahasti, mutta heidänkin parhaimmat levynsä kyllä toimii minulle mainiosti.

Juu niinpä. Itse olen aika myöhäisherännäinen DT:n suhteen. Tein virheen ja pidin aika vähäisellä tuntemuksella niitä pitkään enemmän koomisina, häpäsyinä kikkailijoina, kunnes hyvä kaverini valaisi minua asian suhteen. Tutustuin ajatuksella tuotantoon levy kerrallaan ja pam, olin myyty. Alkuun piti toki kornius-suodatin olla päällä, mutta nyt Labrien teksteihin ja äänensävyyn on jo tottunut. Awake, Images & Words sekä Scenes From a Memory ovat mestariteoksia.

Siinä missä DT ajoittain sortuu itsetarkoitukselliseen kikkailuun, Opethista sitä en kyllä löydä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En Opethia siitä syytäkään, joku noista kolmesta ostamastani levystä oli muistaakseni ihan jees. DT:tä kyllä syytän. Sähköisen bluesin puolella hyvänä esimerkkinä Joe Bonamassa. Kiistämättä aivan fantastisen taitava kitaristi, mutta ei ollut ekana jonossa, kun biisinkirjoitustaitoa jaettiin. Minusta Opeth on vain hiukan synkkää ja huumorintajutonta. Siis silleen huonolla tavalla tosikkomaista. Vastaesimerkkinä vaikkapa SOAD, joka on niin kieli poskessa tai vähintään pilke silmäkulmassa tehtyä kuin voi vain ääneen nauramatta olla. Ja totta, 70-luvun progessakin on toki paljon noita, joilla soittaminen oli tärkeämpää kuin musiikki. Minähän siis kuuntelen musiikkia niin, että joko sillä on minulle jotain annettavaa tai sitten jätän kuuntelematta täysin tapauskohtaisesti. En ole mikään musiikin ammattilainen, joten en osaa laittaa soittajia kovinkaan tarkasti paremmuusjärjestykseen. Mutta musiikin suhteen minulla ei ole sen suhteen mitään ongelmaa. Maailman kulahtanein lausahdus on, että musiikkia on kahta lajia: hyvää ja huonoa. Onneksi jokainen saa tehdä tuon jaon ihan itse. Älkää siis pahoittako mieltänne, jos mollaan suosikkibändiänne tai teille mieluisia genrejä. Tykkään teistä silti.
 

M10

Jäsen
Tähän äänestykseen en näköjään ollut osallistunutkaan, joten 15 minuutin mietinnän jälkeen listataan oma TOP-10 vaikka juna meni jo.

00-09 paras albumi 1: Opeth - Blackwater Park
00-09 paras albumi 2: The Mars Volta - De-Loused In Comatorium
00-09 paras albumi 3: Mastodon - Crack The Skye
00-09 paras albumi 4: Porcupine Tree - Deadwing
00-09 paras albumi 5: Isis - Panopticon
00-09 paras albumi 6: Opeth - Deliverance
00-09 paras albumi 7: Anekdoten - Time Of Day
00-09 paras albumi 8: DJ Krush - Code 4109
00-09 paras albumi 9: At The Drive-in - Relationship Of Command
00-09 paras albumi 10: The Mars Volta - Amputechture
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harmi tosiaan, että osallistutte nyt. =) Nämä kaikki äänet olisi voineet muuttaa aika paljonkin lopputulosta. Nohh, laitoin tosiaan äänestyksen vähän ehkä huonoon sesonkiin, kuten todettua, mutta ei voi enää mitään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä on käyty 2000-luku ja 90-luku ansiokkaasti läpi. Onko kiinnostusta 1980-lukuun. Saattaisin saada topicin kasaan lähipäivinä. Sitten vain pitäisi laskea äänet, jossa saattaisi kestää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olisi kiinnostusta, sillä 80-luvulla julkaistiin monia huippulevyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös