Uuh, kypsää. Vähän pelottavaakin. Syytät mua lällättelijäksi, mutta omat tekstisi ovat puhdasta asiaa alusta loppuun. Eiku. Mulle nyt on aivan se ja sama, millä nimellä kutsut valmentajaa, mutta ei kai se nyt suuri vaiva ole oikeatakaan lempinimeä käyttää. Jos se on lillukanvarsiin takertumista, selvä homma. Jos taas tietoisesti kutsuu valmentajaa väärällä nimellä, koska näin voi osoittaa keskustelupalstalla, että halveksinta on todella suurta, se on lähinnä surullista.
Kritisoida saa, kun on aihetta. Toiset tykkäävät pelkästään kritisoida. Mikä kannattaja se sellainen on, jolla on tarve nähdä pelkkää paskaa aina ja kaikkialla? Jos negatiivisten asioiden kautta syntyy aito kannattaminen, en itse halua olla aito kannattaja. Tämän seuran kannattaminen ei todellakaan ole ollut mitään suurta punaista juhlaa. Ymmärrän tosi hyvin, että joskus mitta voi tulla täyteen, jos vain vituttaa koko ajan. Silloin kannattaa ottaa hajurakoa sellaiseen toimintaan eikä vain huutaa, miten kaikki on paskaa.
Tuloksia saa ja pitääkin vaatia. Niin vaadin minäkin. Pikkaraisella on nyt yksi keskeytetty kausi päävalmentajana takana. Ja toki Selinin potkujen jälkeiset kuukaudet. Viime kauden jengi sukelsi lopussa pahasti, siitä ei kahta sanaa. Ehkä olosuhteillakin oli kuitenkin merkitystä? Edes lieventävä asianhaara? Joukkue oli rakennettu pleijareita varten ja itse uskon, että sieltä olisi terveellä jengillä kammettu vähintään välieriin. Finaaleihin olisi tehnyt ehkä tiukkaa, jos sääleistä olisi jouduttu aloittamaan. No, mestaruus jäi jakamatta. Jos olisi oltu runkosarjan 3. se olisi mennyt lopulta ihan hukkaan, vaikka kaunis muisto toki olisi. Luultavasti ”Piku” olisi silti paska. Nyt liigaa on pelattu peräti kolme ottelua. Ja taas on kritisoinnin paikka.
Se, että sun duunissa ei ketään napannut lähteä korona-aikana tiistai-iltana katsomaan Pelicansia, jota ei oltu runkosarjassa voitettu kolmeen vuoteen himassa, ei varmasti kerro puhtaasti Pikkaraisesta yhtään mitään. Ihmisillä, varsinkin sellaisilla, joilla ei ole omaa kausaria, voi olla muita suunnitelmia tiistai-iltana. Niitä voi olla ihan korona-aikanakin. Tai sitten ihmiset vain laittavat joukkokokoontumiset paussille, kun koronatilanne on mikä on. Se onkin ihan viisasta.
Peli muuten voitettiin eilen, joten Pikkarainen katkaisi tämän Selinin aloittamaan hienon tappioputken. Irokeesi kattoon!