Whatever.Jep, ainakin mä olen kuvitellut seuraavani jääkiekkoa enkä showpainia.
Whatever.Jep, ainakin mä olen kuvitellut seuraavani jääkiekkoa enkä showpainia.
Pakko kysyä, mitkä ovat ne Salmelaisen suurteot, jotka erottavat hänen 2 ensimmäistä vuottaan UTJ:na Nybondaksen vastaavista?
IFK oli, nykyisen TJ:n mukaan, vuonna 2008 todella lähellä romahtaa taloudellisesti. Lähtökohdat seuran historian ensimmäiselle UTJ:lle olivat täysin erilaiset kuin Salmelaisella. Nybarin osuudesta IFK:n mestaruuteen voi olla mitä mieltä tahansa, mutta kolme vuotta hänen nostamisestaan UTJ:n rooliin, IFK oli mestari. Nyt Salmelainen on jonkinlainen messias, jos hän onnistuu 4-5 vuotta duunissa oltuaan saavuttamaan mestaruuden...?
No se voidaan varmaan arvioida sitten kun Salmelaisella yhtä paljon historiaa kuin Nybondaksella.
Kyllä Salmelaisella tuo peräänkuulutettu kaksi vuotta on jo takana.
Eikös tarkkaan ottaen vasta ensi kausi olisi se ”Nybarin mestaruuskausi”. Kun Nyba aloitti oman aikakautensa aikaisemmin kalenterivuonna?
Mutta tää nyt on tälläistä nysväämisväittelyä. Ei Salmelaista voi vielä messiaaksi kutsua. Yksi pronssikausi Nyban kasaamalla jengillä, yksi nelossija puoliksi itse kasaamallaa ja nyt eka kausi omalla jengillä. Vähän tuntuisi kehittyvän ja oppivan, mutta liian aikaista antaa tuomiota
Mutta @Walkin putsasi pöydän aika hyvin tuolla Salmelaisen omassa ketjussa tästä väittelystä. Siirretääks sinne?
Niin tai sitten rekrytään näiden Selinien ja Pikkaraisten jälkeen valmentaja, joka on saavuttanut mestaruuksia oikeissa ammattilaissarjoissa eli tietää mitä menestyminen vaatii ja osaa rakentaa toimivan pelitavan?Mä ehdottaisin että IFK:ssa otettaisiin semmoinen käytäntö, että valmentaja palkataan aina puoleksi vuodeksi kerrallaan. Seuran optiolla sitten aina puoli vuotta lisää. Kaikkihan tänne haluaa niin no problem!
Pakko kysyä, mitkä ovat ne Salmelaisen suurteot, jotka erottavat hänen 2 ensimmäistä vuottaan UTJ:na Nybondaksen vastaavista?
IFK oli, nykyisen TJ:n mukaan, vuonna 2008 todella lähellä romahtaa taloudellisesti. Lähtökohdat seuran historian ensimmäiselle UTJ:lle olivat täysin erilaiset kuin Salmelaisella. Nybarin osuudesta IFK:n mestaruuteen voi olla mitä mieltä tahansa, mutta kolme vuotta hänen nostamisestaan UTJ:n rooliin, IFK oli mestari. Nyt Salmelainen on jonkinlainen messias, jos hän onnistuu 4-5 vuotta duunissa oltuaan saavuttamaan mestaruuden...?
Pikkarainen ulos ja KJ sisään. Tämän pitäisi olla ihan nobraineri. KJ:lle vähintään kolmen vuoden sopimus.
ihän se niin mene että vaihdetaan koutsia joka hemmetin kausi. Jos nyt edes pike tämän kauden saisi valmennettua loppuun, koska ollaan kyllä ihan hyvin iskuetäisyydellä kotiedulle.
Eihän se niin mene että vaihdetaan koutsia joka hemmetin kausi. Jos nyt edes pike tämän kauden saisi valmennettua loppuun, koska ollaan kyllä ihan hyvin iskuetäisyydellä kotiedulle. Tiedän että kaikki haluavat menestystä heti (minä mukaanlukien), mutta jos KJ saa potkut niin se ei tarkoita että potkitaan pike pihalle heti kun mahdollisuus on koittanut. Päivastoin jengi menisi vielä sekavammaksi ja näin meillä olisi semmonen hurlumhei menossa taas kerran että "KJ on paska" ja "pike takas" IFK palstoilla. Nyt vähän malttia ja pitkäjänteisyyttä tähän kannattajahommaan, jooko?
Eiko ulos vaan. Sitten kun KJ ei saa kannua tänä keevänä niin on koko kesä aikaa huuta miten Salmelainen palkkasi potkut saaneen valmentajan. Olisi jo pitänyt nähdä ettei tuollainen mitään aikaan saa kun edellisestäkin pestistä tuli lähtö.Eihän se niin mene että vaihdetaan koutsia joka hemmetin kausi. Jos nyt edes pike tämän kauden saisi valmennettua loppuun, koska ollaan kyllä ihan hyvin iskuetäisyydellä kotiedulle. Tiedän että kaikki haluavat menestystä heti (minä mukaanlukien), mutta jos KJ saa potkut niin se ei tarkoita että potkitaan pike pihalle heti kun mahdollisuus on koittanut. Päivastoin jengi menisi vielä sekavammaksi ja näin meillä olisi semmonen hurlumhei menossa taas kerran että "KJ on paska" ja "pike takas" IFK palstoilla. Nyt vähän malttia ja pitkäjänteisyyttä tähän kannattajahommaan, jooko?
Eiko ulos vaan. Sitten kun KJ ei saa kannua tänä keevänä niin on koko kesä aikaa huuta miten Salmelainen palkkasi potkut saaneen valmentajan. Olisi jo pitänyt nähdä ettei tuollainen mitään aikaan saa kun edellisestäkin pestistä tuli lähtö.
Tosissaan tätä pitkäjänteisyyttä toivoisi. Tämä Hifkin osio on yhtä lyhytjänteistä kun Tepsin osio tällä hetkellä. Itse olin tyytyväinen kun Turussa saatiin rauhoitettua tilanne ja Atu ja Kaskinen viihtyi sentään tovin. Valitettavasti tällä kaudella jouduttiin vaihtotalkoisiin ja Raipekin vain vuoden pahvilla. Pikkarainen on hyvä valmentaja, mutta ei ketään hetkessä kannua tuo. Katsokaa poffit ja tehkää johtopäätökset sen jälkeen.
Eiko ulos vaan. Sitten kun KJ ei saa kannua tänä keevänä niin on koko kesä aikaa huuta miten Salmelainen palkkasi potkut saaneen valmentajan. Olisi jo pitänyt nähdä ettei tuollainen mitään aikaan saa kun edellisestäkin pestistä tuli lähtö.
Tosissaan tätä pitkäjänteisyyttä toivoisi. Tämä Hifkin osio on yhtä lyhytjänteistä kun Tepsin osio tällä hetkellä. Itse olin tyytyväinen kun Turussa saatiin rauhoitettua tilanne ja Atu ja Kaskinen viihtyi sentään tovin. Valitettavasti tällä kaudella jouduttiin vaihtotalkoisiin ja Raipekin vain vuoden pahvilla. Pikkarainen on hyvä valmentaja, mutta ei ketään hetkessä kannua tuo. Katsokaa poffit ja tehkää johtopäätökset sen jälkeen.
Se on ihan totta, että homma on usein ehkä hieman lyhytnäköistä, mutta samalla kuitenkin vaativaa ihan aiheellisesti. Ja sillekin on syynsä, kun katsoo tuota IFK:n touhua viimeisten vuosikymmenien ajalta. Ei ole kauheasti hurraamista menestymisen kanssa: 80-luvun puolivälistä eteenpäin 4 finaalipaikkaa ettoinoi...
Mutta joo, kauden mittaan pelin täytyy kehittyä ja mennä oikeaan suuntaan koko ajan. Siten ne menestymisen mahdollisuudet yleensä kasvaa kevääseen.
Westerlund ja Summanen toimivat mestaruusvuonna ensimmäistä kauttaan HIFK:n peräsimessä, kun Mike Eaves lähti yllättäen kesken sopimuskauden -97 kesällä. Eli se toimii esimerkkinä juuri siitä, että menestystä voi saada heti ensimmäiselläkin kaudellakin.Ja ne kannut 98,11 ja finaalipaikka Törmäsen kanssa, ovat olleet kakki selkeitä pitkiä projekteja. Summanen ja Westerlund, Kojon kolme vuoden kunnianpalautus ja Törmäsen kolmen vuoden pesti joka lopulta jäi kesken. Ei aiheuta hurraamista, mutta pitkäjänteisyys on ollut ainut toimiva sapluuna, silti tällaiseen ei ole malttia.
Westerlund ja Summanen toimivat mestaruusvuonna ensimmäistä kauttaan HIFK:n peräsimessä, kun Mike Eaves lähti yllättäen kesken sopimuskauden -97 kesällä. Eli se toimii esimerkkinä juuri siitä, että menestystä voi saada heti ensimmäiselläkin kaudellakin.
Mielestäni enemmänkin poikkeus sääntöön. Voi mestaruuden saada mestisvalmentajallakin ja naurettavalla budjetilla, kuten Turussa 2010. En silti lähtisi noilla eväillä rakentamaan menestystä.Westerlund ja Summanen toimivat mestaruusvuonna ensimmäistä kauttaan HIFK:n peräsimessä, kun Mike Eaves lähti yllättäen kesken sopimuskauden -97 kesällä. Eli se toimii esimerkkinä juuri siitä, että menestystä voi saada heti ensimmäiselläkin kaudellakin.
Ja ne kannut 98,11 ja finaalipaikka Törmäsen kanssa, ovat olleet kakki selkeitä pitkiä projekteja. Summanen ja Westerlund, Kojon kolme vuoden kunnianpalautus ja Törmäsen kolmen vuoden pesti joka lopulta jäi kesken. Ei aiheuta hurraamista, mutta pitkäjänteisyys on ollut ainut toimiva sapluuna, silti tällaiseen ei ole malttia.
Silloin 97-98 taisi käydä lähemmäs 40 pelaajaa kokeilemassa joukkueessa. Tämä vaan, kun täällä on näkynyt perusteluita huonolle tulokselle kun joukkueessa ollut iso vaihtuvuus. Eihän se optimi tilanne ole, mutta osaavalle ammattivalmentajalle vain yksi haaste muiden joukossa.Siinä olikin tarkoitus hakea se pikavoitto ja se saatiin. Sitten menikin seuraavaan 13 vuotta.
Silloin 97-98 taisi käydä lähemmäs 40 pelaajaa kokeilemassa joukkueessa. Tämä vaan, kun täällä on näkynyt perusteluita huonolle tulokselle kun joukkueessa ollut iso vaihtuvuus. Eihän se optimi tilanne ole, mutta osaavalle ammattivalmentajalle vain yksi haaste muiden joukossa.
Westerlund ja Summanen toimivat mestaruusvuonna ensimmäistä kauttaan HIFK:n peräsimessä, kun Mike Eaves lähti yllättäen kesken sopimuskauden -97 kesällä. Eli se toimii esimerkkinä juuri siitä, että menestystä voi saada heti ensimmäiselläkin kaudellakin.