Jarno Pikkarainen HPK:n valmentajana

  • 111 632
  • 743

Jeskamareee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maso Lehtonen (erillismainintana Mason ego)
Tässä Kalpa peliä katsellessa selostaja mainitsi että "Tommi Miettinen kyseenalaisti lehdistötilaisuudessa tuomari toimintaa Kalpan peleissä"

Tollainen itkeminen ei ole ikinä ollut Piken tyylistä, mutta ompa Pikelläkin tuo tyyli vaihtunut kun ei olekkaan enään ison pahan ja rikkaan HIFKn pääkoutsi vaan seisookin nykyisin sitkeän pienen pallokerhon penkin takana. Ennen Pike oli röyhkeä ja iski henkisesti vastustajan pelaajiin ja valmennukseen. Esimerkkinä pudotuspeli sarja Kärpät-HIFK Pike otti hampaisiinsa Mikko Mannerin ja etenkin maalivahti Veini Vehviläisen. Kun taas tänäkeväänä kuullaan varmasti siitä kuinka vastustaja on todella kova, heillä on taitoa ja taistelutahtoa mutta meidän pitää olla sitkeitä ja iskeä kun on siihen paikka.

Hienoa että osaa muokata persoonallisuuttaan, ei tuollainen henkseleiden paukuttaminen ole ikinä kuulunut HPKn valmentajien etikettiin.

Hyvä Pike, hyvä kerho. #oranssikevät



(linkki youtube videoon)
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Noh, Pike. Nyt on pari peliä surffailtu. Olisiko aika laittaa tähtipakki Johnston katsomon puolelle opettelemaan joukkueelle pelaamista? Lisäksi huomenna olisi hyvä saada koko porukka hereille ennen pelin alkua. Teethän sen.

Nyt on aika hiukan läpsiä poskille. Jätetään selkään taputtelut seuraavan pelin jälkeen.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
10 pistettä lopuista peleistä, niin 102 pisteellä Pike sivuaisi Pennasen ajan piste-ennätystä (siinä oli tosin 59 ottelua Pendolla)

15 pisteellä pääsisi pisteen päähän Jalosen ajan ennätyksestä, joka oli siis 108
- Jalosen puolustukseksi toki sanottava, että 2002-2003 kauden 87 pistettä on vielä kovempi, kun voitosta sai vain 2 pistettä (35 kpl voittoja silloin)

Mutta Piken kunniaksi taas sanottava, että Pendolla ja Jalosella ei ollut tyhjäkäynnillä vedettyä 8 ottelua alla, kun pääsi puikkoihin

Eli yritän vaan sanoa, että tää runkosarja on ihan älyttömän kova suoritus. Hattu päästä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Onkohan liian aikaista alkaa spekuloimaan Pikkaraisen jatkosta tai uudesta päävalmentajasta. Piken sopimus tosiaan päättyy tähän kauteen ja mitään huhuja ei ole suuntaan tai toiseen ollut.

Tilanteet varmasti elävät kauden aikana Kerhossa ja muissa seuroissa, mutta jatkosoppari tai uusi päävelmantaja olisi hyvä saada "maaliin" jo tämän vuoden puolella.
 
L

luigitar

Itse sanoisin, että Pikkaraisen kanssa pitäisi saada jatko aikaan. Tällä hetkellä ns. hyviä varmoja valmentajia on melko vähän saatavilla. Kaikki tietenkin riippuu siitä, että pystyykö Kerho tarjoamaan sellaista pakettia jolla voidaan pärjätä lähitulevaisuudessa ja saako Pikkarainen itse vaikuttaa asioihin riittävästi.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkohan liian aikaista alkaa spekuloimaan Pikkaraisen jatkosta tai uudesta päävalmentajasta. Piken sopimus tosiaan päättyy tähän kauteen ja mitään huhuja ei ole suuntaan tai toiseen ollut.

Tilanteet varmasti elävät kauden aikana Kerhossa ja muissa seuroissa, mutta jatkosoppari tai uusi päävelmantaja olisi hyvä saada "maaliin" jo tämän vuoden puolella.
Itse olen asian kanssa vieläkin kiireisemmällä aikataululla liikenteessä. Ensi kauden päävalmentajan nimi pitäisi olla ainakin seuralla tiedossa jo melko lailla näillä haminoilla tai aivan viimeistään kuukauden sisällä.

Ensi kauden joukkueen rakentuminen kuitenkin on varmaan (=toivottavasti) jo aluillaan ja pelaajistoa hankkiessa olisi se käskyttäjänkin nimi hyvä olla tiedossa. Monelle pelaajalle vaakakupissa kuitenkin painaa valmentaja huomattavan paljon ensi kauden osoitettansa miettiessä.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Olisin jo nyt valmis leipomaan 2 vuoden jatkopahvin Pikelle sekä Tanskalle. Myös Sarvela kiinnittäminen olisi todella kova juttu, mutta se voi olla hieman vaikeampaa. Mistä näistä tietää. Näen Finaalipaikan ihan realistisena tämän valmennuksen alaisuudessa.
 
L

luigitar

Itse olen asian kanssa vieläkin kiireisemmällä aikataululla liikenteessä. Ensi kauden päävalmentajan nimi pitäisi olla ainakin seuralla tiedossa jo melko lailla näillä haminoilla tai aivan viimeistään kuukauden sisällä.

Ensi kauden joukkueen rakentuminen kuitenkin on varmaan (=toivottavasti) jo aluillaan ja pelaajistoa hankkiessa olisi se käskyttäjänkin nimi hyvä olla tiedossa. Monelle pelaajalle vaakakupissa kuitenkin painaa valmentaja huomattavan paljon ensi kauden osoitettansa miettiessä.

Juurikin näin. Epäilen Pikkaraisen olevan suurin syy seuraavien pelaajien sainaamisessa
Ahonen, Järvinen, Karjalainen, Liukas + Jolyn O.Ikosen ja Pihlströmin jatkot.
 

OPEX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko porukka unohtanut kokonaan Pendon? En toki tiedä minkälainen soppari hänellä narreihin on, mutta tuskin huippuvalmentajalla on kiinnostusta hassata uransa huippukausi jossain divarissa tai olla kokonaan valmentamatta ja nostaa isoa palkkaa tyhjästä.

Pendo >Pike omasta mielestä.

Toki käytännössä varmasti turhaa unelmointia. Eiköhän jopa liigastakin lyödä käteen sellaista rahanippua ettei Hämeenlinna paljon kinostele.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Juurikin näin. Epäilen Pikkaraisen olevan suurin syy seuraavien pelaajien sainaamisessa
Ahonen, Järvinen, Karjalainen, Liukas + Jolyn O.Ikosen ja Pihlströmin jatkot.
Näkisin myös koko tuon nipun mielelläni seuraavat 3 kautta Kerhossa. Jolyn voi laskea jo tässä vaiheessa pois haaveeluista. Niin kauan, kun Fjöösalla jalka liikkuu, niin toivottavasti pelaa Kerhossa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mun mielestä Pikkaraisen jatko ei ole automaattisesti helvetin hyvä juttu.
Löytyy jonkinverran jatkon kannalta puoltavia seikkoja mutta myös isoja kysymysmerkkejä. Lähtien ylivoimasta ja totaaalisesta hyytymisestä kauden tärkeimmillä hetkillä, viimekauden loppu on muistissa kirkkaana vielä. Kun toisaalta sai kerhon järjettömään lentoon runkosarjassa ja kyllähän esim. Jolyn jatko taitaa mennä vahvasti Pikkaraisen ansioksi.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon Pikkarainen sai vaikuttaa hankintoihin itse ja miten nyt tehdään toisin kun edelleen ei ole ykkössentteriä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Pikkarainen oli erinomainen suunnankääntäjä ja -näyttäjä kesken vaikeasti alkaneen kauden.

Omin oranssein lasin ja sormin odotan syyhyten alkavaa kautta, ja sitä miten Pike saa jengin kauden alusta liikkeelle.

Itse en tekisi vielä ainakaan pidempiä jatkoja vaan odottaisin miten homma toimii pitkässä juoksussa ja isommassa kuvassa.

Tiedän, kovin monia hyviä vaihtoehtoja ei puissa kasva, mutta viime kauden sijoitus oli lopulta iso pettymys ja nyt on lupa odottaa parempaa.
 

Gibraltar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pikkarainen oli erinomainen suunnankääntäjä ja -näyttäjä kesken vaikeasti alkaneen kauden.

Omin oranssein lasin ja sormin odotan syyhyten alkavaa kautta, ja sitä miten Pike saa jengin kauden alusta liikkeelle.

Itse en tekisi vielä ainakaan pidempiä jatkoja vaan odottaisin miten homma toimii pitkässä juoksussa ja isommassa kuvassa.

Tiedän, kovin monia hyviä vaihtoehtoja ei puissa kasva, mutta viime kauden sijoitus oli lopulta iso pettymys ja nyt on lupa odottaa parempaa.
Jos ei lähe, niin Raipea kehiin. Tullee " halvalla"....,mutta miksi ei lähtisi.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos ei lähe, niin Raipea kehiin. Tullee " halvalla"....,mutta miksi ei lähtisi.
@Eversti Sandels kirjoittaa: "mutta viime kauden sijoitus oli lopulta iso pettymys ja nyt on lupa odottaa parempaa". Se on tosiaan kovin suhteellista, Matin lähtiessä sija 9 näytti lähes mahdottomalta tehtävältä. Helmikuussa taas suora pleijaripaikka suorastaan todennäköiseltä. ES peilannee siihen. Minusta tapahtumakulku ohjasi hyvänkin valmentajan joukkueen tuonne sijalle, niillä korteilla vaan ei ollut oikein enempää otettavissa.

Toisaalta...jopa MattiII:n joukkueella on ollut voittoputkia.

Elämme mielenkiintoisia aikoja. Peli näyttää kaiken, tiedättehän?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mä voisin niin jo nähdä tämän yhdistelmän...Pikkarainen tekee jatkon meille ja patti palaa kotiin #7
Ai jumalauta toi tekis sitä kuuluisaa hyvää.

1) Kapteenistossa Juuso ja Patti
2) Olisi se ykkössentteri
3) Kasvattien kotiuttaminen pitäisi aina olla yksi prioriteeteistä ja Patti saattaisi houkutella muitakin kotiin.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Pikkarainen oli erinomainen suunnankääntäjä ja -näyttäjä kesken vaikeasti alkaneen kauden.

Omin oranssein lasin ja sormin odotan syyhyten alkavaa kautta, ja sitä miten Pike saa jengin kauden alusta liikkeelle.

Itse en tekisi vielä ainakaan pidempiä jatkoja vaan odottaisin miten homma toimii pitkässä juoksussa ja isommassa kuvassa.

Tiedän, kovin monia hyviä vaihtoehtoja ei puissa kasva, mutta viime kauden sijoitus oli lopulta iso pettymys ja nyt on lupa odottaa parempaa.
Itsellä samat mietteet. Kerhohan pelasi tuolla voittoputki jaksolla selvästi yliodotusten (tilastollisest). Sitten alkoikin mahalasku, kuin kupla olisi puhjennut. Pikkarainen muutenkin tottunut pelaamaan sarjan isoimmilla budjeteilla, joten onko kerhon kokoisen seuran valmentajaksi tarpeeksi? Pendo kaivoi sen eron muihin, pelitavalla ja tekemisen tasolla, samoin teki Jukka aikoinaan. Onko Pikellä jotakin tälläistä, itse pelkään että ei.

Itse olisin Maso Lehtosen puolella. On paljon samaa kuin Pendossa ja Jukassa. Ei mene täysin oppikirjan mukaan, vaan etsii itse voittavia toimia. Olisi ehdottomasti isoin potentiaali, sitten Pennasen.

Toki omasta mielestä paras mahdollinen tilanne olisi Pikelle vuoden jatko ja Maso 3v sopparilla sisään, jossa ensimmäisen olisi Piken apuvalmentajana.

Kerho vain tarvitsee sen out of the box valmentajan pärjätäkseen, niin kuin Jukurit tai Hpk Jukan ja Pennasen aikaan.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Itsellä samat mietteet. Kerhohan pelasi tuolla voittoputki jaksolla selvästi yliodotusten (tilastollisest). Sitten alkoikin mahalasku, kuin kupla olisi puhjennut. Pikkarainen muutenkin tottunut pelaamaan sarjan isoimmilla budjeteilla, joten onko kerhon kokoisen seuran valmentajaksi tarpeeksi? Pendo kaivoi sen eron muihin, pelitavalla ja tekemisen tasolla, samoin teki Jukka aikoinaan. Onko Pikellä jotakin tälläistä, itse pelkään että ei.

Itse olisin Maso Lehtosen puolella. On paljon samaa kuin Pendossa ja Jukassa. Ei mene täysin oppikirjan mukaan, vaan etsii itse voittavia toimia. Olisi ehdottomasti isoin potentiaali, sitten Pennasen.

Toki omasta mielestä paras mahdollinen tilanne olisi Pikelle vuoden jatko ja Maso 3v sopparilla sisään, jossa ensimmäisen olisi Piken apuvalmentajana.

Kerho vain tarvitsee sen out of the box valmentajan pärjätäkseen, niin kuin Jukurit tai Hpk Jukan ja Pennasen aikaan.
En näe Pikeä "isojen" seurojen peräsimessä. Pike on juurikin tällaiseen "keskiluokan" budjetilla operoivaan seuraan melko das fucking bueno koutsi. Ei ole niinkään "pelikirjanero", mutta ymmärtää modernin lätkän salat pirun hyvin ja ennenkaikkea, mikä hänen suurin vahvuutensa on, Pike saa joukkueensa aina samalle sivulle ja iskostettua pelitapansa kaikkien päähän. Tämän hetken Kerho on minun silmiini todella laadukas nimenomaan Pikkaraisen näköiseen lätkään. Tuosta kun saavat vielä kaikki ukot remmiin ja toistoja sisään, niin uskallan väittää, että me nähdään välieriä Hämeenlinnassa ensikeväänä. Pike jo itsessäänkin näyttää siltä, että meille ei vittuilla. Ei mitään Matilta pois, mutta Matti näyttikin jo vähän siltä ja hänen ulkoinen olemuksensa, että tehkää mulle mitä vaan, mutta kainaloista ei saa kutittaa. Tsihihi. Hyvää yötä.

Kohtahan me ollaan viisaampia.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin,

Tämä on vähän kakspiippuinen juttu.

Yhtäältä ei kai kukaan kiellä, etteikö viime kauden ryhtiliike ollut hyvin suurelta osin Piken aikaansaannosta. Ja lopun mahalaskuun voi myös hakea Pikestä riippumattomiakin syitä, kuten järkyttävä otteluruuhka, jolla joukkue saatiin sitten sippaamaan. Tuon aikanahan Pike jossain haastattelussa totesi, ettei tässä liikoja treenailemaan ehditä, että saadaan porukalle palautumistakin.

Nyt jos tulee hyvää tulosta, voi Piken markkina-arvo olla pian Kerholle liikaa.

Tämä tukisi pikaisia jatkoja.

Toisaalta, onhan niitä triumfanttisia nousuja nähty niin Arvosen kuin Matti kakkosenkin kausina ja tämä tekee varovaiseksi ja haluaisi katsella rauhassa miten homma kehittyy.

Kinkkinen tilanne. Paha sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos olisin Kerhon hallituksessa, näkisin selvästi parhaaksi ratkaisuksi toimintamallin, jossa Pikelle tehtäisiin ensi kauden kattava jatkosoppari, mutta siten, että kakkosvalmentajakseen kiinnitettäisiin joku "masolehtonen" – eli koutsi, joka nousisi sitten suunnitelman mukaisesti ykköseksi Piken jälkeen. Joonas "Kai Rautio" Tanskasta tai Hietaniemestä ei missään nimessä tähän ole – ja tuskin ainakaan Tanska edes ykköskoutsiksi tahtoo. Mutta Pike tuskin tahtoo valmentaa ilman Tanskaa, jolle voisi toki varata vaikka kolmoskoutsin roolin.

Rupesin ihan pohtimaan, milloin Kerhossa on viimeksi sovellettu tätä "oppipoikamallia", jonka varaan esim. Tappara on rakentanut menestystään. Taitaa viimeksi olla Pantse, ja hänkin ns. pakkoraossa, kun Kairan kolmevuotinen katastrofisopimus laukesi parin kuukauden jälkeen – eikä ymmärrettävästi ollut resursseja korjausliikkeisiin. Ja sitä edellinen "oppipoikakoutsi" taisikin olla Teisa.

Joko siis voitaisiin kokeiltaisiin tätä toimintatapaa ekan kerran ihan tosissaan? Oikeasti?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Lietsoin itse omalta osaltani ainakin turhan tummia somepilviä Rinkelinmäen ylle.

Kaikella luotolla siis kohti alkavaa kautta, Piken johdolla, joka pelin voitosta taistelemaan.

Tulevaisuus näyttäköön suunnan.
 
L

luigitar

Maso Lehtosen urasuunnitelmista on varmasti kiinnostunut suurin osa liigan jenkeissä, joten aika haave pohjalla voidaan mennä. Tässä kohtaa myös tullaan siihen, että mikä on todellinen vetovoima mahdollisia pelaajahankitoja varten hänen kohdallaan.

Tomas Westerlund olisi myös mielenkiintoinen nimi pitkällä tähtäimellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös