Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 464
  • 2 227

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sihvonen ei tunne muita pelitapoja ku Kahvaran käyttämän träppikiekon. Seistään paskat housussa oman maalin takana puol minuuttia ennen ku liikutaan minnekään ja sitte ku vastustaja hyökkää ni ollaan viiden rintamana keskialueella. Tollanen ''pelitapa'' on niin selvästi nähtävissä.

Ennemmin kattelen sitte Piken ''pelikirjatonta'' pelaamista missä paineistetaan ylhäältä ja karvataan kiekkoja aktiivisesti. Se on paljon vauhdikkaampaa ja viihdyttävämpää kateltavaa ja näyttäis toi tulostakii tuovan ihan kohtalaisesti. Nyt ku on ne alkukauden norsukiekotkii vähentyny selvästi ni helvetin kivahan tota jätkien pelaamista on kattoa. Toki se on kuluttava tapa pelata.
Pikkarainen ja muu valmennustiimi on saanut oman alueen pelaamista ja avauspeliä järkeistettyä niin helvetin paljon tämän kauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen etten suoraan sanoen uskonut tämän olevan edes mahdollista. Nyt pääsee oikeasti kiekollisesti todella vahva ja taitava hyökkäyskalustokin paremmin pelaamaan vahvuuksillaan. Pelihän on pääsääntöisesti jo pitkään soljunut todella mukavasti ja mikä ilahduttavaa joukkue kyennyt aika monta numerollisesti tiukkaa peliä kääntämään itselleen. Runkosarjan lopun ohjelma näyttää aika tiukalta mutta hyvä tästä on jatkaa eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Löysin Pikkaraisen vanhan haastattelun jossa todetaan näin;

"Pikkarainen ilmoitti Iltalehden haastattelussa tammikuussa 2011, Mestiksen valmentajatähtenä, että hänen tavoitteenaan on nostaa Kanada-maljaa kymmenen vuoden sisällä."

Nyt vituttaa suuresti, koska ilman tätä koronaa olisi tuo Piken tavoite voinut hyvinkin käydä toteen tänä keväänä.

Niimpä. Ikuiseksi arvoitukseksi jää, kuten viimekin kautena, että miten pitkälle olisi pleijareissa pötkitty.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tämä kausi ja varsinkin kevät ovat niin sekavia liigan suhteen, että ei olisi mikään mahdottomuus, vaikka HIFK kampeaisi loppuun asti. Siellä voi tulla mille tahansa jengille ongelmia koronan kanssa, ja meillä toivottavasti pahin on jo ohitettu. Jos HIFK pääsee jatkamaan jotakuinkin normaalisti tauon jälkeen, kaikki on avoinna.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kausi ja varsinkin kevät ovat niin sekavia liigan suhteen, että ei olisi mikään mahdottomuus, vaikka HIFK kampeaisi loppuun asti. Siellä voi tulla mille tahansa jengille ongelmia koronan kanssa, ja meillä toivottavasti pahin on jo ohitettu. Jos HIFK pääsee jatkamaan jotakuinkin normaalisti tauon jälkeen, kaikki on avoinna.
Toki kaikki on yhä mahdollista, mutta onhan HIFK:n mestaruusmahdollisuudet nyt huomattavasti heikommat kun kolme viikkoa takaperin.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toki kaikki on yhä mahdollista, mutta onhan HIFK:n mestaruusmahdollisuudet nyt huomattavasti heikommat kun kolme viikkoa takaperin.

Juurikin näin, koronasta palautuvilla ukoilla tiiviiseen pelitahtiin kuluttavalla pelityylillä joka perustuu suurilta osin vauhtiin. Pelottaa että näkee huiman jakson jälkeen kentällä lähinnä selviytymässä olevia ukkoja ja peli näyttää niiltä tiistai-illan Saipa-matseilta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki kaikki on yhä mahdollista, mutta onhan HIFK:n mestaruusmahdollisuudet nyt huomattavasti heikommat kun kolme viikkoa takaperin.

Joo näin näkisin myös. Muiden joukkueiden fanit puhui jostain ''lepoedusta'', mutta vaikea nähdä sellaista kun pelaajia kuitenkin sairastellut tautia, joka voi olla todella ankara urheilijoiden elimistölle. Mikä esimerkiksi nimellisen 1.sentterin Lundellin tilanne?

Myöskin jos IFK saisi helpon reitin ja vaikka joku Lukko tippuisi koronan vuoksi ulos, niin tuntuisiko se niin mestaruudelta, jos ei kohtaisi edes runkosarjan ykköstä, koska korona?

Tiedän että nyt on vakavampiakin tapauksia kuin urheilu, mutta silti todella sääli että Korona tuli sotkemaan tätä kautta, koska vastoin minunkaan odotuksia, Pikkaraisen IFK virittyi oikeasti todella hyväksi lätkäjoukkueeksi. Kun mitataan pelisuorituksia ja sen myötä tulosta. Ja eihän tässä rosterissa ole edes mitään Teemu Turusia, eli ei voi laittaa vain yksilöiden piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo näin näkisin myös. Muiden joukkueiden fanit puhui jostain ''lepoedusta'', mutta vaikea nähdä sellaista kun pelaajia kuitenkin sairastellut tautia, joka voi olla todella ankara urheilijoiden elimistölle. Mikä esimerkiksi nimellisen 1.sentterin Lundellin tilanne?

Myöskin jos IFK saisi helpon reitin ja vaikka joku Lukko tippuisi koronan vuoksi ulos, niin tuntuisiko se niin mestaruudelta, jos ei kohtaisi edes runkosarjan ykköstä, koska korona?

Tiedän että nyt on vakavampiakin tapauksia kuin urheilu, mutta silti todella sääli että Korona tuli sotkemaan tätä kautta, koska vastoin minunkaan odotuksia, Pikkaraisen IFK virittyi oikeasti todella hyväksi lätkäjoukkueeksi. Kun mitataan pelisuorituksia ja sen myötä tulosta. Ja eihän tässä rosterissa ole edes mitään Teemu Turusia, eli ei voi laittaa vain yksilöiden piikkiin.

Lihavointi oma. Tietenkin olisi sääli edetä jatkoon otteluparista sen takia, että joku vastustajista joutuu luovuttamaan epidemian takia, mutta eihän IFK kohdannut runkosarjan ykköstä edellisilläkään mestaruuskausilla, kun pikkubroidi tasoitti IFK:n tien mestaruuteen. Kiekko-Espoo/Blues tiputti molemmilla kerroilla runkosarjan ykkösen: TPS:n puolivälierissä vuonna 1998 ja JYPin välierissä vuonna 2011. Korona-tapauksessa harmittaisi lähinnä raumalaisten puolesta, koska kauden päätös jättäisi heille jo toisena vuonna peräkkäin runsaasti jossiteltavaa, kun kausi päättyisi muuten kuin pelaamalla. Lisäksi IFK on runkosarjassa nyt vähintään kolmas, joten Lukko tulisi vastaan aikaisintaan finaalisarjassa. Parasta siis olisi, kun Liiga järjestäisi karanteenin ja kuplan jo sääleistä alkaen, niin saataisiin ehkä pelattua kaikki sarjat ilman sairastumisia.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
3. kerta tällä vuosituhannella, kun ollaan runkosarjassa kahden parhaan joukossa. Tästä on nostettava hattua myös Pikkikselle tiimeineen, vaikka periaatteessa mitään ei ollakkaan saavutettu. Hifk pelasi mielestäni loistavaa lätkää tuohon valitettavaan karanteeniin asti!

Tämän kauden poffeista on ihan mahdotonta heittää edes fiilispohjaista ennustetta kehiin, mutta ehkä Hifk voittaa jalkojen tuoreudessa takaisin sen, minkä pelituntuman puutteessa häviää. Mikäli finaaleihin asti päästään, niin tuosta kuukauden levosta ei voi olla kuin hyötyä!

Toivotaa, että sairastuvan äijät palaavat kehiin ja Jarnolla on ratkaisuhetkillä käytössään se rosteri, joka kulki alkukeväästä voitosta voittoon!
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Oon tykännyt Pikkaraisen ajasta IFK:n valmentaja.

Eka kausi tai se kun tuli Atun tilalle niin sai mun silmissä uskottavan kauden lopetuksen taistelevalla pleijareissa täysiii niistä lähtökohdista mitkä käteen jäi.

Sen jälkeinen kausi plörinäksi ennekuulumattoman loukkaantumis suman Kaa.
(Täytyy myöntää et snadi epäillys tuli itsellekin vaik oon aina yrittänyt kattoo isoo kuvaa)
Tää kausi näytti vähän samalta, mut koronan takii pelit seis. Siis silloin ennen joulua. Ehjät viisikot ja sit treenattiin, niin mun mielestä joulun jälkeen ollaan oltu Liigan paras jengi!!!
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Päävalmentaja Jarno Pikkaraisen aikakausi HIFK:n penkin takana päättyy tähän kauteen. Lundell sanoo, että myös sen takia HIFK haluaa kruunata kauden mestaruudella.

– Haluamme aika isosti voittaa Pikelle mestaruuden ja varsinkin seuralle. Pike on iso osa meidän matkaamme ja ollut tärkeä hahmo.


Tämmöistä on aina mukava lukea. Pike nauttii aika isoa arvostusta kopissa ja se todella lämmittää Pohjois-Korealaista suuresti.

Toivototaan että Pike on pian penkin takana. Hieno mies ja loistava valmentaja jota voi tulla vielä ikävä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tämmöistä on aina mukava lukea. Pike nauttii aika isoa arvostusta kopissa ja se todella lämmittää Pohjois-Korealaista suuresti.

Toivototaan että Pike on pian penkin takana. Hieno mies ja loistava valmentaja jota voi tulla vielä ikävä.

Jep. Pariltakin pelaajalta olen kuullut samaa. Tykkäävät Pikestä ja ei kukaan laittanut viime kauden vaikeuksia Piken niskaan vaan nimenomaan käsittämättömän loukkisuman piikkiin.

Pikellä kesti vähän aikaa saada paletti kuntoon, mutta onhan joukkue ollut tilastollisestikin sarjan paras jengi viimeiset 30 peliä ja tärkeimpänä vire on nimenomaan löytynyt kevättä kohti. Hyvin kesti Pike Stadin valot.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tämmöistä on aina mukava lukea. Pike nauttii aika isoa arvostusta kopissa ja se todella lämmittää Pohjois-Korealaista suuresti.

Toivototaan että Pike on pian penkin takana. Hieno mies ja loistava valmentaja jota voi tulla vielä ikävä.
Pike vuosimallia 2021 on minunkin kuuleman mukaan johtamistavoiltaan kaikkea muuta kuin entisaikojen Pike oli. Ei ole management by perkeleestä tietoakaan. Hyvin pelaaja- ja ihmiskeskeinen lähestymistapa ilmeisesti nykyään. Tavallaan harmittaa perkeleesti jos mies ei tulevalle kaudelle kunnon työpaikkaa saa.

Paljon olen Pikkaraista matkan varrella kritisoinut. Paljon on myös Pikkaraisen joukkueen peli matkalla parantunut. Itseasiassa niin paljon että taitaa viimeisistä Pikkaraiseen kohdistuvista mussutuksistani olla jo kuukausia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
3. kerta tällä vuosituhannella, kun ollaan runkosarjassa kahden parhaan joukossa.
Yksi nimi mukana 2/3 näistä mitä tulee valmennukseen =Joonas Tanska (Lundell toki 3/3 1X pelaajana 2X Mv-valmentajana). Lentokonepelikirja on siis pettämätön. Heti, kun Pikkarainen ja Törmänen ovat heittäneet lentokonepelikirjan roskiin niin tulokset ovat huonontuneet? Tanska on nero. Onko Tanska ikinä hävinnyt ottelua IFKn päävalmentajana?

Pikkaraiselle aka spedelle myös paljon krediittiä siitä, miten IFK on pelannut 2021. 1,5 kautta siihen meni, että Pikkaraisen IFK rupesi suorittamaan illasta toiseen voittavana joukkueena. Toivotaan, että Pikkarainen saa ansaitsemansa palkinnon tämän kauden päätteeksi. Mitalli on vähimmäistavoite, joka tekee Pikkaraisen ajanjaksosta hyvän. Ottaen huomioon ajanjakson sekavuuden (korona) niin kulta/hopea kääntää arvosanan jo erittäin hyväksi.

Suurin kiistanaihe Pohjois-Korealaisten ja Negasiiven välillä lienee edelleen se, että edelliset uskovat projekteihin enemmän kun taas jälkimmäiset uskovat, että markkinoilta löytyy valmentajia, jotka pystyvät tekemään IFKn resursseilla ja materiaalilla nyt keväällä 2021 nähtyä tulosta päivästä yksi lähtien ilman mitään tekosyitä. Onko VP tällainen valmentaja se jää nähtäväksi? Isossa kuvassa näen kuitenkin, että Pikkarainen ja Salmelainen ovat vieneet IFKta taas oikeaan suuntaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä uskoin Kari Jaloseen loppuun asti, vaikka välillä olikin vaikeaa ja olen uskonut Pikeenkin. Sekä oma intuitioni että Pikestä luotettavilta tahoilta kuulemani asiat ovat vahvistaneet näitä fiiliksiä. En sanoisi, että olen mikään projekti-uskovainen, vaan uskon työn ja ajan merkitykseen lopputuloksessa. Lätkä on nykyisin yhä enenevässä määrin ihmisten johtamista, koska jokaisella pelaajalla on merkitystä joukkueelle ja valmennuksen tehtävä on saada revittyä maksimit pelaajasta irti, tämäkin tilanne elää joka kausi pelaajien roolien muuttuessa ja pelaajien itsensäkin kasvaessa ja muuttuessa. Kun ikää tulee lisää, ajatukset usein kehittyvät ja monipuolistuvatkin ja nämäkin näkyvät kentällä pelaajissa. Taktisessa puolessa erot eivät varmastikaan ole oikeasti niin suuria kuin moni kuvittelee, vaan erot tulevat ennen kaikkea kliseisesti arjen tekemisestä. Vaatimustason pitää olla korkea, mutta ei sitäkään voi yhdessä yössä tappiin nostaa, vaan se kasvaa. Mikä toimii ja mikä ei toimi selviää vain ajan kanssa. Joskus kaikki natsaa kerralla, mutta yleensä ei.

Lisäksi loukkantumiset vaikuttavat sekä henkiseen että fyysiseen puoleen, jolloin liikkuvia osia on todella paljon sen lisäksi, mitä kentällä tehdään. Pelaajan pitäisi koko ajan tuntea olevansa sekä mukavuusalueellaan että vähän sen ulkopuolella, jotta kehitystä tapahtuu ja siinä onnistumisessa tarvitaan luottamusta valmennusta kohtaan. Tämä luottamussuhteen rakentuminen on ehkä se kaikkein eniten aikaa vievä asia ja kun HIFK:ssa on ollut todella paljon viime kaudellakin kaikenlaista vaihetta, jolloin on pitänyt hioa sekä pelillisiä asioita että hoitaa sairastupaa, missä oli pahimmillaan toistakymmentä pelaajaa yhtä aikaa, on ihan selvää, että pakka näytti levinneeltä. Ja varmasti jossain vaiheessa myös sitä vähän oli oikeastikin. Joukkueessa oli kuitenkin viime kaudella sellaisia pelaajia ja muitakin "aihioita", miksi jaksoin uskoa siihen, että kun pleijarit alkaa, nähdään ihan eri luokan HIFK kuin runkosarjan lopussa. No, se jäi sitten näkemättä.

Ja siitä päästään sujuvasti tähän kauteen ja siihen, että näyttämisen nälkä joukkueessa on ollut todella suuri. Kaikki viime kauden työ meni hukkaan viime kaudella, mutta loi hyvät pohjat tälle kaudelle. Oikeastaan parhaiten tämän kauden jengi on näyttänyt mulle vahvuutensa, kun olen katsonut tilastoja. Pitkiä tappioputkia ei ole ollut ja se on riittänyt mulle todisteeksi siitä, että tätä joukkuetta on todella vaikeaa voittaa myös silloin, kun mikään ei onnistu ja peli näyttää kamalalta. Ja tämä kausi on kuitenkin kaikkinensa ollut todella erikoinen ja varmasti henkisestikin vaikea joukkueelle. Mulle se kertoo siitä, että pohjat on hyvät ja siellä on tehty oikeita asioita ja myös pelaajat itse tietävät sen. Kun en itse elä hetkessä, vaan olen enemmänkin tavoitekeskeinen tyyppi, mun on ollut helppo luottavainen, kun omatkin ajatukset käyvät yksiin joukkueen ja valmennuksen kanssa tällä saralla. Ne, joilla on elämässäkin eniten kokemusta erilaisista kokemuksista, ennen kaikkea vaikeuksista ja niistä on selvitty, on yleensä niitä kaikkein kovimpia ja mielenkiintoisimpia tyyppejä. Ketä kiinnostaa jonkun kultalusikka suussa syntyneen matka voitosta voittoon ilman ainuttakaan vastoinkäymistä? Tuskin ketään.

Mulla ei ole mitään Villeä vastaan, mutta sanon silti, että pahin pelkoni on, että Jarno Pikkaraisen kanssa käy Kari Jaloset. Nyt on jätetty todella hyvät pohjat ensi kaudelle, mutta itse luulen, että yksi vuosi lisää Piken kanssa olisi pidemmällä tähtäimellä ollut nimenomaan HIFK:n oma etu. 2,5v. (+1v= 3,5v.) ei kuitenkaan ole liian pitkä aika, eikä naamakaan voi kulua silloin niin helposti, kun tehdään oikeita asioita ja tuloskin on hyvällä tasolla. Itse pidän muutenkin näitä "naama kuluu"-juttuja vain halpoina tekosyinä. Tekemisen pitää olla tarkoituksenmukaista ja monipuolista, sama se, kuka se käskyttäjä on. Jos intohimo säilyy, se tarttuu kyllä. Usein se vain taitaa olla niin, että se on ensin valmennus, joka väsyy ja tarvitsee vähän uusia maisemia kehittyäkseen itse. Ja se sitten tarttuu pelaajiin ja sitten sanotaan, että "valmentajan naama on kulunut", vaikka syyt on oikeasti ihan muualla.

Olisi hienoa, että Pike pääsisi mahdollisimman pian itse penkin päähän johtamaan omaa orkesteriaan ja katsomaan loppushown.

Ja ehkä encoren aika on sitten joskus myöhemmin?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@BOL Onneksi kaikki lähtee sieltä ylhäältä ja uskon, että Salmelainen on just oikea henkilö olemaan meidän utj. Rapakon takana Buffalossa omistajat sähläävät kulisseissa aivan liikaa ja kaikki paska valuu alaspäin, kierre tuntuu loputtomalta. Jo Nybondas rupesi loppuaikoina vannomaan asenteen ja urheilullisuuden puoleen kun potki Stögön pois 2017 kauden päätteeksi ja toi joukkueeseen työntekoa vannovan koutsin sekä kärkipelaajat mallia Tyrväinen.

Tässä on kuitenkin alla jo monen monta kautta suhteellisen hyvillä loppusijoituksilla, joten en usko, että homma lävähtäisi nyt. Luotto Salmelaiseen tällä saralla on ainakin itselläni suuri. Paljon vakaampi pohja IFK:ssa on nyt nähdäkseni kuin Kojon jälkeen jolloin koko homma nimenomaan kulminoitui häneen.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itselläni oli jo jonkun aikaa vähän sellainen fiilis, että "ihan sama", miten tämä sekava koronakausi päättyy, mutta nyt taas enemmän sellainen fiilis, että kunpa tämä kausi päättyisi siihen mestaruuteen. Ja yksi suuri syy siihen on nimenomaan se, että Pikkarainen saisi sen kruunun IFK-ajalleen. Pikkarainen on osoittanut sittenkin, että hän pystyy tekemään IFK:sta voittavan jengin, vaikka totta sekin on, ettei vielä ole saavutettu mitään. Ollaan kuitenkin runkosarjan kakkosia, eikä se ole ihan jokapäiväinen tilanne IFK:n kannattajalle, että runkosarjan lopussa voidaan jännittää oman joukkueen sijoituksen sijaan muiden joukkueiden sijoituksia.

Tuo edellä mainittu asia nostaa Pikkaraisen erittäin kovaan kerhoon pelillisen ilmeen lisäksi. 2010-luvulla vain Jalonen on pystynyt samaan ja hänkään ei luotsannut IFK:ta koskaan kahden parhaan sakkiin runkkarissa. Joten nyt vielä tiistaina vähän pelituntumaa ja peliä kuosiin, sitten pieni huili ja sen jälkeen täysillä päin. Olen täysin varma, että pudotuspeleissä nähdään vahva ja äärimmäisen nälkäinen IFK. Toivottavasti Jarno Pikkarainen saa seurata oman luomuksensa tien ihan päätyyn asti ja nostaa kauden päätteeksi Kanada-maljaa. Silloin on muuten aika kivat ilmatkin varmaa jo ja mukavalta tuntuisi mestarina mennä vetää bissee. Nothing is over!
 

444

Jäsen
Itselläni oli jo jonkun aikaa vähän sellainen fiilis, että "ihan sama", miten tämä sekava koronakausi päättyy, mutta nyt taas enemmän sellainen fiilis, että kunpa tämä kausi päättyisi siihen mestaruuteen. Ja yksi suuri syy siihen on nimenomaan se, että Pikkarainen saisi sen kruunun IFK-ajalleen. Pikkarainen on osoittanut sittenkin, että hän pystyy tekemään IFK:sta voittavan jengin, vaikka totta sekin on, ettei vielä ole saavutettu mitään. Ollaan kuitenkin runkosarjan kakkosia, eikä se ole ihan jokapäiväinen tilanne IFK:n kannattajalle, että runkosarjan lopussa voidaan jännittää oman joukkueen sijoituksen sijaan muiden joukkueiden sijoituksia.

Tuo edellä mainittu asia nostaa Pikkaraisen erittäin kovaan kerhoon pelillisen ilmeen lisäksi. 2010-luvulla vain Jalonen on pystynyt samaan ja hänkään ei luotsannut IFK:ta koskaan kahden parhaan sakkiin runkkarissa. Joten nyt vielä tiistaina vähän pelituntumaa ja peliä kuosiin, sitten pieni huili ja sen jälkeen täysillä päin. Olen täysin varma, että pudotuspeleissä nähdään vahva ja äärimmäisen nälkäinen IFK. Toivottavasti Jarno Pikkarainen saa seurata oman luomuksensa tien ihan päätyyn asti ja nostaa kauden päätteeksi Kanada-maljaa. Silloin on muuten aika kivat ilmatkin varmaa jo ja mukavalta tuntuisi mestarina mennä vetää bissee. Nothing is over!
Ajanko nyt johonkin telamiinaan, kun muistelen Törmäsen luotsanneen jengin runkosarjan voittoon 2010-luvulla? Vai oliko se väärin voitettu?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ajanko nyt johonkin telamiinaan, kun muistelen Törmäsen luotsanneen jengin runkosarjan voittoon 2010-luvulla? Vai oliko se väärin voitettu?

Et aja mihinkään miinaan. IFK sai ainoan runkosarjavoittonsa Törmäsen hopeakaudella 2015-2016 ja se oli aivan oikein voitettu. Sen sijaan Tapparan mestaruus kyseisellä kaudella oli vähintäänkin kyseenalainen, koska ei se Ramun ns. paitsiomaali olisi hylättynäkään vaikuttanut muuten kuin IFK:n 6-0 voitosta olisi tullut 5-0 voitto. Paljon pahempi temppu oli Tapparan maalin hyväksyminen seuraavassa himamatsissa, kun heille olisi pitänyt viheltää jäähy kuudella kenttäpelaajalla peluuttamisesta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ajanko nyt johonkin telamiinaan, kun muistelen Törmäsen luotsanneen jengin runkosarjan voittoon 2010-luvulla? Vai oliko se väärin voitettu?

Käsi pystyyn virheen merkiksi. Tottahan toki Stögö teki huikean tempun, eikä siinä ollut mitään väärin voitettua. Tuo runkosarjan voitto on jotenkin niin myyttinen juttu, että varmaan sen takia unohtui kokonaan listalta. Jos siinä keväässä oli jotain väärin voitettua, niin se oli Tapparan mestaruus.

Mutta silti. Pikkarainen on mielestäni kaiken mahdollisen hehkutuksen ansainnut jo tässä vaiheessa. Laittoi pelin kuntoon ja todella iso sääli, jos tuo koronapaussi nyt söi sen parhaan mahdollisuuden. Kaikki on onneksi toki vielä mahdollista ja toivon mukaan IFK saa karstat koneesta ennen pleijareita ja pystyy pelaamaan ns. täysillä koko kevään.

Edit. Tuossa 2016 keväästä tuli mieleen noista "väärin voitetuista" se, että muuan kiekkotoimittaja Ilkka Palomäkihän yritti koko kauden ajan kertoa, miten IFK voittaa pelinsä väärin. Ensin IFK:n piti pudota heti puolivälierissä. No, ei pudonnut. Seuraavaksi "oikein pelaavan" JYPin piti pudottaa IFK. No, ei pudottanut. Sitten oli oikein pelaavan Tapparan vuoro ja hätä alkoi tulla puseroon, kun IFK oli finaalisarjan alussa väärin voittanut ja niskan päällä. Lopulta se viimeinen ennustus kävi sitten toteen ja "oikein pelaava" Tappara voitti finaalisarjan. Tosin tuomareiden avustuksella ja kuudella kenttämiehellä, mutta Palomäen haulikon haulit osuivat lopulta maaliinsa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Pakko tunnustaa, jossain vaiheessa kautta usko loppui Pikkaraiseen. No onneksi IFKn valmennusta ei vaihdeta huutoäänestyksellä eikä fanien tuntemusten mukaan. Nyt mennään päätyyn saakka!

Itse olin varmasti yksi äänekkäimmistä Pikkaraisen kriitikoista. Koko miehen aika IFK:ssa ei todellakaan ole ollut nautintoa, mutta viimeiset kuukaudet ovat kyllä olleet silkkaa seksiä. Eniten itse diggaan siitä hengestä, mitä tuo joukkue ilmentää. Enää ei lähde matseihin kattomaan mitä tulee, vaan ne mennään vain yksinkertaisesti voittamaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pakko tunnustaa, jossain vaiheessa kautta usko loppui Pikkaraiseen. No onneksi IFKn valmennusta ei vaihdeta huutoäänestyksellä eikä fanien tuntemusten mukaan. Nyt mennään päätyyn saakka!

Sama. Vaikka olen varovaisesti ”posi-siipeä”, niin itselläkin usko loppui. Onneksi ei loppunut Salmelaiselta tai joukkueelta. Olen tyytyväinen, että Pike näpäytti minuakin.

Hyvä, ettei Pikelle käynyt Virrat ja pääsee nauttimaan loppuajastaa. IFKssa! Pernaleen ilkeä tauti joillekin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool


Pike palaamassa tällä viikolla. ERITTÄIN hieno juttu että saadaan Pike taas mukaan.

On kyllä. Nyt kun näki median kautta sen, kuinka huonoon kuntoon korona vei Lukon valmentaja Pekka Virran, niin helpotus ettei tauti runnellut Pikkaraista yhtä pahasti. Toki jälkioireita voi tulla ja varmaan jotain tuleekin, mutta todennäköisesti vähemmän nyt, kun ei tollasta mankelia tarvinnut hänen kokea (tehohoidot ja koko sairaalajakso).

Harmi ettei ollut vihjailua tai arvailua Lyytisen ja Sallisen mahdollisesta paluusta. Se olisi ollut tärkeä tieto myös. Olisi iso tieto se, missä kunnossa noin suunnilleen edes ovat. Ei siis detalie-tasolla, että onko kuumetta tai happivajetta, vaan ylipäätään ollaanko vakavammalla asteella vai selkeästi voitonpuolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös