En tiedä onko tää nyt ihan vättämättä oikea ketju, mut ainakin lähelle.
Kekäläinen on laittanut jokereiden urheilullisen puolen oikeille raiteille pitkän korpivaelluksen jälkeen mikä lämmittää mieltä, mutta samaan aikaan tunnelmat on erittäin ristiriitaiset.
ala-aste aikoina tuli valittua jokerit omaksi juokkueekseen. Asuin niitä aikoja pinellä paikkakunnalla itä-uudellamaalla, jossa välitunnit kinasteltiin kumpi on kovempi tps vai jokerit kolmas seura joka sai kannatusta oli hifk, mutta siitä nyt oltiin hiljempaa kun se aika oli jokerit tps vastakkainasettelua. jokerit tuntu omalta seuralta koska Janecky oli mun mielestä aivan huikee sälli, otto anto jokereille kasvot siihen oli todella helppo samaistua. oli hienoa kantaa jokeri paitaa oton nimellä varustettua välitunneilla, se paita on vielläkin visusti tallessa, vaikka päällehän sitä ei saa edes vaseliinilla.
Tästä päästäänkin jokereiden identiteetiin. Mulle se on aina ollu joukkue jossa on persoonia eli henkilöitä jotka nuosevat esiin massasta. Toinen selkee tekijä on mulle ollu että jokerit pelaa taitokiekkoa, mulle ollu aina hirveen tärkeetä että voitetaan mutta jopa sitäkin tärkeempää että millä tyylillä(hanlon on must suht perseest, niiku monet muutkin valmentajat). nyt on pitkästä aikaa valoa tunnellin päässä, ja alan tuntea taas niitä elementtejä joita jokerit mulle on.
toisaalta vaikka joukkeen urheilullinen puoli alkaa näyttämään pitkästä aikaa jokereilta, on minun mielestä jokereiden brändi jäänyt pahasti perään, jokereiden identiteeti julkisuuteen on sillisalaatti. Tässä markkinointi miehet ovat epäonnistuneet pahasti. Jokereilla on mielettömät mahdollisuudet miksei näitä ole käytetty hyväksi, on jääty hifkin varjoon brändi hössötykselle(tai nykyään hifkikin korpivaeltaa) jonka pelin jokerit olis hoitanu 100-0, meinaa taito kautta maagiset yksilöt on ainakin mun mielestä huomattavasti myyvempi juttu. Miksei ilaria nosteta jokereiden markkinoinnissa enemmän esiin siinä pelaaja joka on jokereiden näkönen. kaikki kunnia väänäselle, joka on antanut jokerielle kasvot viime vuosina, mutta ei väänänen ole pelaajatyyppi joka on jokereiden identiteetin ruumiillistuma. Väänänen on loistava pelaaja ja etenkin suuri kapteeni mutta ei sellanen pelaaja jonka takia joku lähtis hallille kattoo matsia tai kiinnostus joukkueesta yleensäkkään, vaikka joukkueelle väänänen on sitäkin tärkeempi.
Mun toive tulevaisuuteen olis se että jokereihin aina pyrittäs hankkimaan joku suuren luokan yksillö, jopa hiukan kokonausuuden kustannuksella(ei ole niin helppoa tiiän mutta edes yritys hyvä kymmenen). sitte jokereiden markkinointi kautta brändi selkeytettäs selvemmin siihen mitä se meidän jokerit oikeasti on. itse valokuvaajana jonku verran markkinointipuolen asioden kanssa painimaan joutuneena näkisin tässä suuren kehityksen tarpeen. Tuote alkaa olemaan kunnossa ni nyt vaan kaikki sen tuotteen ympärilläkin kuntoon ni alkaa samaan jokerit hyödyn ylivoimasista resurseistaan sm-liigassa(iso hyvä halli ja suuren ihmismassan markkina alue).