Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 689 167
  • 3 212

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Re: Re: Loppukauden pelikielto!

Viestin lähetti Blackie
Todella kovaa? Ihan normaali maalineduskahakka! Jos HIFK:n pelaaja sen olisi tehnyt niin kehuisit "vittu me ollaan fyysisiä, uskomaton taklaus. Väriä kentälle!".

Hyvä jos oli edes 2 min. paikka.

Ei siitä olisi kakkosta enempää kuulunutkaan, enkä missään kohtaa muuta väittänyt. Ja jos tuon luokittelet taklaukseksi, suosittelen käyntiä optikolle. Taisin muuten samassa viestissä itse todeta sen olleen puhdas pelitilanne, joten mistä moinen purkaus? Eikö pelitilanteissa käytetä voimaa?
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti punaiset_lasit
Aivan! Tikkanen on sentään saanut paidan kattoon vaikka edelleen jatkaa aktiiviuraansa jääkiekkoilijana. Tähän ei ole tainnut kukaan maailmassa pystyä...

Nono, TPS 28 Ville Vahalahti kuuluu myös kastiin paita jäädytetty vaikka aktiiviura jatkuu.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti vlad
Mitä SM-liiga kaipaa?

Väriä ja tunnetta ja tätä Rudy ainakin tuo liigaan eli tässä suhteessa mies paikallaan, eikä niissä peliin kuuluvissa taidoissakaan moiteen sijaa ole. Mikä tärkeintä, toisin kuin rotat, tämä herra kuitenkin vastaa tarpeen tullen huutoon!

Tämä nyt menee ihan provoksi, mutta Mr Ruutu (189/92) on toistaiseksi TPS:ää vastaan pelaamissaan otteluissa hastanut häntä taklalleen Matti Ahon (177/80), Saku Koivun (179/82) ja paininut Tyler Bouckin (185/92) kanssa.

Myönnän toki, että TPS.ää vastaan useimmiten tulee pieni pelaaja vastaan, mutta olisi siellä haastettavaksi myös Aalto (186/92), Hulkkonen (184/85) , Seikola (187/90), Paukkunen (185/85) ja Alatalo (182/90). Jos kokoistaan seuraa haluaa.

Varsinkin tuo hermostuminen kun "juniori" Aho kehtasi taklata häntä puhtaasti, oli luokkaa neiteily. Siis ettei kestä jos pienempi ajaa pystyyn.

Mutta siltikin, parhaimmillaan Jarkko on pelimies, mutta useimmiten hänmestä jää mieleen vain nuo negatiiviset pirteet.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Judge

Myönnän toki, että TPS.ää vastaan useimmiten tulee pieni pelaaja vastaan, mutta olisi siellä haastettavaksi myös Aalto (186/92), Hulkkonen (184/85) , Seikola (187/90), Paukkunen (185/85) ja Alatalo (182/90). Jos kokoistaan seuraa haluaa.

Aaltoa hän haki tanssiin ennen kuin seuraavassa vaihdossa Bouckin kanssa päätyi halailemaan. Ja tässä tilanteessahan Bouck oli ennemmin aloittajana kuin Ruutu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti Judge

Myönnän toki, että TPS.ää vastaan useimmiten tulee pieni pelaaja vastaan, mutta olisi siellä haastettavaksi myös Aalto (186/92), Hulkkonen (184/85) , Seikola (187/90), Paukkunen (185/85) ja Alatalo (182/90). Jos kokoistaan seuraa haluaa.
Aaltoahan Rudy yritti saada tanssiin, mutta ei Anttipoika uskaltanut lähteä.

Ei Ruutu Bouckia haastanut. Bouckihan oli se joka sieltä takaa tuli, kun Rudy kolasi Sakun, ja näin pieni painiottelu oli valmis.

Edit: Hidas mikä Hidas, Lintu tuossa ylempänä ehti jo todeta suurinpiirtein saman.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Viestin lähetti Frankie
Aaltoahan Rudy yritti saada tanssiin, mutta ei Anttipoika uskaltanut lähteä.
Mä ymmärrän toki että halutaan uskoa joulupukkiin, hyvään maailmaan, märkiin uniin, tarja haloseen ym ym ym mutta uskotko sinun vuosien kokemuksella(eikö niin?) että kyse on tosiaankin aina uskaltamisesta lähteä tanssiin? Aalto esim on Palloseuran toiseksi paras pistemies joten vitun tyhmä hän olisi mikäli ottaisi pelikieltoa sen takia että joku jack russell -terrieri räksyttää nenän edessä. Itse olen tappelujen ja kovan pelin kannalla täysin ja olen vuosia sitä kaivannu, mutta järkee.......
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti tony
Mä ymmärrän toki että halutaan uskoa joulupukkiin, hyvään maailmaan, märkiin uniin, tarja haloseen ym ym ym mutta uskotko sinun vuosien kokemuksella(eikö niin?) että kyse on tosiaankin aina uskaltamisesta lähteä tanssiin? Aalto esim on Palloseuran toiseksi paras pistemies joten vitun tyhmä hän olisi mikäli ottaisi pelikieltoa sen takia että joku jack russell -terrieri räksyttää nenän edessä. Itse olen tappelujen ja kovan pelin kannalla täysin ja olen vuosia sitä kaivannu, mutta järkee.......
Ymmärrän tony hyvin kantasi, mutta kyllähän se Aallonkin suu kovasti käy. Enkä ole kovin montaa kertaa nähnyt Aallon lähtevän tanssiin.

Minun mielestäni ei ole vaan kovin miehekästä mussuttaa koko ajan ja sitten kun jollain palaa proppu, ja haaste tanssiin tulee, niin loikitaan karkuun...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tony: Ymmärrän hyvin ettei Aalto lähtenyt tanssiin eikä kukaan häntä ainakaan otteluketjussa siitä moittinut. Aalto ei Kuhtaa kaltoin kohdellut eikä hänen olisi siitä tarvinnut turpiin ottaa. Tappeluun ei tarvitse kenenkään lähteä, ei vaikka haastettaisiin. Mutta, jos taklaa törkeästi vastustajaa niin, että tämä loukkaantuu tai jos kuumentaa vastustajia koko pelin ajan on huutoon myös vastattava. Esim Jakke Ruutu pelaa pikkusikaa läpi ottelun ja lähtee varmasti tanssiin jos haastetaan. Marco Tuokko sen sijaan pelaa pikkusikaa läpi ottelun eikä ole valmis tanssiin jos hänet haastetan, siitähän häntä yleensä moititaan.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Täytyy myöntää että "Pärde" tekee tämän ketjun luettavaksi! Noin osuvaa tekstiä en ole keltäkään kuullut sitten alaasteen.

Itse asiaan: Tämä ketjuhan on vanhan toistoa! Kuulostaa niin kovin tutulta... "Ruutu* on niin ja niin kova jätkä, kostaa sille ja sille". Seuraa jäähyilyä ja TPS:n viiri nostetaan Tamphoonin kattoon kauden päätteksi... Oletteko kuulleet tuon aikasemmin?

*voidaan korvata jollain muulla IFK:n pelaajalla. Aina 60-luvulta lähtien homma on mennyt ihan samalla tavalla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti Frankie
Ymmärrän tony hyvin kantasi, mutta kyllähän se Aallonkin suu kovasti käy. Enkä ole kovin montaa kertaa nähnyt Aallon lähtevän tanssiin.

Minun mielestäni ei ole vaan kovin miehekästä mussuttaa koko ajan ja sitten kun jollain palaa proppu, ja haaste tanssiin tulee, niin loikitaan karkuun...

Aalto mussuttaa vaan siksi että se ärsyttäisi vastustajaa ja saisi heidän pelinsä pois raiteiltaan. Juuri tämän vuoksi J Koivu on miehen palloseuraan hankkinut. Todella tärkeä mies joukkueelleen. Aalto kerää ihastusta ja vihastusta eli on värikäs pelaaja. Aina tepsin matsien jälkeen Aallosta riittää puhetta ja yleensä negatiivista. Juuri tällaista haluan kuulla. Aalto herättää tunteita ja hyvä niin sillä se usein saa vastustajan pelin sekaisin. Tää on meidän TPS... jne ja hohhoijaa.

EDIT: Niin ja Aalto mahtuisi aina mun rosteriin kun on niin värikäs ja vihattu. Mut me tykätään kaikki siitä ja tää on meidän kaikkien tepsi.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Judge
Myönnän toki, että TPS.ää vastaan useimmiten tulee pieni pelaaja vastaan, mutta olisi siellä haastettavaksi myös Aalto (186/92), Hulkkonen (184/85) , Seikola (187/90), Paukkunen (185/85) ja Alatalo (182/90). Jos kokoistaan seuraa haluaa.

Oletko tosissasi. Aalto ei ole koskaan ollut mikään kova pelaaja, ja paino ilman läskiposkia taitaisi olla alle 80 kg. Hulkkonen tuli TPS:ään, kun ei Jokereissa löytänyt pelipaikkaa, Karalahti ja Vopat ajaneet levyksi kuin märän rätin jo monta kertaa tällä kaudella. Kiva-kiva Seikola keskittyy enemmän hiustensa hoitoon kuin jääkiekkoon. Paukkunen saa aivan sanattomaksi. Seikola ja Paukkunen kokonaista 10 PIM miehiä tällä kaudella. Alatalossa nyt edes vähän yritystä, kun on päässyt ison veden takanakin koittamaan. Hiipii kyllä yleensä vaihtoaitioon, kun peli käy kuumaksi. Alatalon tavaramerkki.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Q
Oletko tosissasi. Aalto ei ole koskaan ollut mikään kova pelaaja, ja paino ilman läskiposkia taitaisi olla alle 80 kg.

Q hei, missä vaiheessa minä puhuin kovuudesta? Ihan vain koosta. Mainitut ovat about Ruudun kokoisia, herrat Aho ja S.Koivu eivät.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti Judge
Q hei, missä vaiheessa minä puhuin kovuudesta? Ihan vain koosta. Mainitut ovat about Ruudun kokoisia, herrat Aho ja S.Koivu eivät.

Myönnän toki, että TPS.ää vastaan useimmiten tulee pieni pelaaja vastaan, mutta olisi siellä haastettavaksi myös Aalto (186/92), Hulkkonen (184/85) , Seikola (187/90), Paukkunen (185/85) ja Alatalo (182/90). Jos kokoistaan seuraa haluaa.
Minä tulkitsin viestisi, sillä tavalla, että "Miksi IFK-pelaajat eivät haasta näitä kyseisiä pelaajia".

Minun mielestäni Q vastasi hyvin, ja kertoi, että miksi näitä ko. kavereita ei haasteta.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Frankie
Minä tulkitsin viestisi, sillä tavalla, että "Miksi IFK-pelaajat eivät haasta näitä kyseisiä pelaajia".

Minun mielestäni Q vastasi hyvin, ja kertoi, että miksi näitä ko. kavereita ei haasteta.

Aivan totta. Ja kuten viestini aloitin, "Tämä nyt menee ihan provoksi"...

Sinänsä, Tepsin joukkue on osoittanut poikkeusellista halukkuutta puolustaa Sakua. Blues-pelissä kun Wilson halusi haastaa Sakun, niin Aalto ja Alatalo olivat tunkemassa Wilsonin naamalle, nyt Hesassa Aalto taas oli puolustamassa Sakua. Bouckilta sitä odotetaankin, mutta nämä muut ovat yllätys. UYskoisin, että Kiprusta alkaen jokainen TPS:n pelaaja on valmis vaikka tappelemaan Sakun puolesta.

Siinä on kaikille mallia joukkuehengen kohotusta ja aitoa kapteeniutta.

Voi olla että Ruudun teot toimivat IFK:ssa joukkuehengen kohotuksena. En usko että vastaava toimii kaikkialla muualla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loppukauden pelikielto!

Viestin lähetti Pärde
. Ja jos tuon luokittelet taklaukseksi, suosittelen käyntiä optikolle.

Luepas uudelleen ja ajatuksella viestini niin huomaat, että kenen sitä pitää käydä simmujen kondis tarkastamassa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loppukauden pelikielto!

Viestin lähetti Pärde
Ottelun jälkeen Jarkko oli luontaisesti shokissa, eli suojasi herkkää mieltään refleksiivinomaisesti pahoilta muistoilta. Hän ei siis ole missään nimessä vastuussa sanomisistaan.

Voi vittujen kevät ja kyrpien takatalvi. Tää oli varmaan vitsi? En tiedä oliko, mutta nauroin ainakin ihan saatanasti. Anteeksi rumat sanat, mutta ei voi muutakaan :).

Edit: Luin uudelleen. Sarkasmia taisi olla :).
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Judge
Sinänsä, Tepsin joukkue on osoittanut poikkeusellista halukkuutta puolustaa Sakua.

Tää on hyvä homma, näin sen pitää mennäkin ja itsekin varmaan olet tähän tyytyväinen, etkö?

Eli ajatellaan tilanne toisinpäin; Kuhta vetää Sakua maalinedustalla poikkarilla ja Koivu loukkaantuu. Eikö silloin olisikin hyvä että Bouck kävisi hieman muistuttamassa Kuhtaa, että "noin ei tehdä"?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti lintu
Tää on hyvä homma, näin sen pitää mennäkin ja itsekin varmaan olet tähän tyytyväinen, etkö?

Vaikken Judge olekaan niin kommentoidaan.

Totta hitossa sen pitää mennä näin. Luulempa että Koivu osaa arvostaa Bouckin toimintaa enempi kuin me fanit. Eipä tartte enään miettiä mitä käy jos tulee tilanne.

Ja kuten matsi ketjuun kirjoitin niin hyvä että Ruutu hoiti asian tyylikkäästi; pieni muistutus eikä muuta. Näin ne hommat pitää hoitaa eikä mitään turhia vahingoittamisyrityksiä.

Kunhan se Ruutu jättäis filmaus- ja mussutustouhut niin hän olisi yksi suosikeistani. Loistava pelaaja.
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti lintu
Tää on hyvä homma, näin sen pitää mennäkin ja itsekin varmaan olet tähän tyytyväinen, etkö?

Eli ajatellaan tilanne toisinpäin; Kuhta vetää Sakua maalinedustalla poikkarilla ja Koivu loukkaantuu. Eikö silloin olisikin hyvä että Bouck kävisi hieman muistuttamassa Kuhtaa, että "noin ei tehdä"?

Osittain kyllä, osittain ei. Tässä nimenomaisessa tapauksessa, jossa kyse oli enemmän peruspelitilanteesta (pitkällä tähtäimellä nämäkin pitäisi saada pois lätkästä, olisi taklannut Kuhtaa _ilman mailaa_), niin en haluaisi ylimääräisiä mussutuksia.

Mutta jos kyse on oikeasti vahingoittamisyrityksestä, niin kyllä, juuri näin kuuluu toimia.

Linjaveto vain on tosi vaikeaa. että mikä on vahingoittamista tai "vain" pelitilannetaklaus.

Suurin virhe tapauksessa oli ettei Koivu saanut 2-minuuttista. Tosin Nelosen kuvan perusteella tuomarilla ei ollut _mitään_ mahdollisuuksia nähdä Tepsin pakin läpi, mitä siellä tapahtui. Eikä pelkän loukkaantumisen takia saa antaa jäähyä.

Ja vielä loppukaneettina. Jos Kuhta/Jere/Rudy vetäisi vastaavasti Koivua poikkarilla, niin kyllä minäkin olisin (ennen 3 hidastusta) ollut täällä huutelemassa oikeuden perään.

Tosin jos Kuhta oikeasti satutti selkänsä, niin ei hänen olisi kuulunut pelata jatkoaikaa ja ampua rankkaria. Mustelma jääkiekko-ottelussa ei ole loukkaantuminen/selän satuttaminen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tsekatkaa mun näkemys!

Silloin kun HIFK:n pelaajaa vedetään poikkarilla selkään niin HIFK-fanien näkemys on seuraava: "Vittu mikä sika! Nähdään seuraavassa pelissä neiti!" HIFK:n pelaajan vetäessä vastustajaa poikkarilla: " Ei vittu mitään ollut! Nouse saatanan neiti sieltä! HIFK on vaan liian fyysinen sulle! Värïä kentälle!"

Ei mulla muuta...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti lintu
En tiedä miten muualla ajatellaan, mutta meillä toi on todella hienoa puhetta.

Juuri näin. Vielä kun edetään puheista tekoihin, ollaan jääkiekkoilun ytimessä!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loppukauden pelikielto!

Viestin lähetti Blackie
Luepas uudelleen ja ajatuksella viestini niin huomaat, että kenen sitä pitää käydä simmujen kondis tarkastamassa.

Kyllä se tuli luettua ihan tarpeeksi hyvin ensimmäisellä kerralla. Mietin vain logiikkaasi&motiivejasi: oliko tarkoituksenasi "dissata" IFK-henkisiä vihjaamalla, että punaista tunnustavat pitäisivät poikittaista mailaa taklauksena (kuten annoit hassunhauskalla tekstilläsi ymmärtää)?

Pointtina oli lähinnä se, että tuskin sinä tiedät, mitä olisin sanonut tilanteen ollessa toisinpäin. Ilmeisesti kyseessä oli oma mielikuvasi IFK-fanin reaktiosta, ja päätit yleistää. En siitä järin pitänyt, ja otin yhtälaisen oikeuden laittaa sanoja suuhusi. Selkeää eli ei.

Oli miten oli, aika turhaa porua omasta mielestäni koko homma. Pelitilanne, jossa Kuhtaa sattui ilmeisen pahasti irvistyksestä ja seuranneesta kentällä makailusta päätellen. Tilanteesta ei tullut jäähyä, joten Jakke kuittasi joukkueen puolesta. Omien puolta pidetään, ja itse näen tämän puhtaasti positiivisena asiana.

Vaikkei ketjun aiheeseen kuulukaan, olen samaa mieltä nimimerkki Judgen kanssa: Koivun aikana koko TPS:n joukkue on osoittanut poikkeuksellista halua puolustaa tähteään. Täältä tulee kehut siitäkin. Bouck teki eilisessä pelissä sen mitä pitikin (kuten myös Koivun debyyttipelissä Ruotsissa).

Omalta osaltani tämä keskustelu saa jäädä tähän.

edit: Kiitos ja kumarrus Tenkaselle, parhaansa kaikki täällä tekee. Leipää ja sirkushuveja.
 

tiamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
giallorossot, 103:n paskasakki
Viestin lähetti lintu
Eli ajatellaan tilanne toisinpäin; Kuhta vetää Sakua maalinedustalla poikkarilla ja Koivu loukkaantuu. Eikö silloin olisikin hyvä että Bouck kävisi hieman muistuttamassa Kuhtaa, että "noin ei tehdä"?

Sivusta seuraajan tyhmiä ja outoja välikommentteja: taisi kuitenkin olla niin, ettei Kuhta tilanteessa loukkaantunut?

Ja miten se mantra menikään... maalin edessä on vain makuupaikkoja. Odottakaahan kun gooni-Koivu pääsee Heleniuksen kimppuun...

Tainnut paisua tämä juttu hiukan. Liikaa pelejä.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti tiamo
Sivusta seuraajan tyhmiä ja outoja välikommentteja: taisi kuitenkin olla niin, ettei Kuhta tilanteessa loukkaantunut?

Kuhta ilmeisesti näytteli loukkaantunutta jäähyä kalastaakseen. Muutakaan motiivia jäädä makaamaan jäälle on vaikea ymmärtää, sillä tilanteen mentyä ohi Kuhta jatkoi peliä kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Sakulta taktisesti hyvä poikittainen. Erityisesti Jarkko Ruudun keskittyminen olennaiseen saatiin täysin sekaisin, mikä omalta osaltaan sekoitti vastustajan peliä. Fiksumpi valmentaja olisi saattanut tuossa vaiheessa hyllyttää Rudin, jolloin HIFK olisi voinut jopa voittaa matsin.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Sakun poikittaisesta lähetetty jo video kurinpitoon? Ja tuleeko Koivulle samanlainen kuitti kuin Schaeferille aikanaan kun pelikiellon jälkeen ensimmäisen ottelunsa pelasi?

En tiedä pitäisikö olla pettynyt, aiemmin sentään ollaan saatu IFK-kapteenit useamman viikon sairaslomalle, nyt se kultakattila veivasi rankkari siellä ihan terveen näköisenä (vai liekö päässä heittänyt kun ei maali saanut). Ja tähän vaikka hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös