Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 688 852
  • 3 212

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Rontti

Ja Ruudun pelityyli ei ole muuttunut mihinkään.

Kova rottapelaaja ilman muuta, mutta ei kuitenkaan turkulainen rotta.

Ahaa!
Siis Jake on rottapelaaja ja noi turkulaiset hyppykepit, Kiviharju ja Tuokko, ovat rottia.

TosiFani: Kirjoitit: "Sitten kun Ruutua yritettiin saadan vastuuseen teoistaan, eli haastettiin paritanssiin, Ruutu luikki koloonsa. Tyypillisesti erotuomarin selän taakse, jatkaen samalla vikinäänsä."

Tyypillisesti = kuten aina ??
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Mennäänkö kirkonrottaa?

Viestin lähetti Pompino
Sää yleistät!
....
Noi ry-hemmot tulee kyllä äkkiä apuun, kun toista ry-hemmoa piikitellään
Muut yleistävät, minä en. ;-)

Kutsuin turkulaisia turkulaisiksi koska

1) Te vihjasitte Ossin olevan hämeenlinnalainen (asuu Tampereella)
2) AINA kun noin tekee niin joku ei Turussa asuva turkulainen katsoo asiakseen huomauttaa siitä että häntä kutsutaan turkulaiseksi.

Jatkoaikaa lukeneena olen tullut tulokseen että rotta ei ole koskaan pelaaja siinä joukkueessa jota kulloinenkin rotasta puhuja kannattaa. Ei koskaan. Silti lähes kaikki ovat samaa mieltä siitä että rottia oikeasti on olemassa. Mahdoton yhtälö!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Elukoista

Nyt kun olen koko yön asiaa tarkemmin pohtinut niin olen päässyt sellaiseen lopputulemaan, että Jarkko Ruutu on koira pelaajaksi.

Koiralla ja rotalla on vissi ero. Molemmista voi pitää myös kaukalossa, mutta itse ottaisin näistä kahdesta huomattavasti mieluummin koiruuden.
 

Marek#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SaPKo
Mulla ei ole tähän ketjuun muuta sanottavaa kun se että OLENHELVETIN ONNELLINEN ETTÄ JAKKE PELAA NORDIKSELLA...Kiitos ja anteeks...
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Mennäänkö kirkonrottaa?

Viestin lähetti Twite
Muut yleistävät, minä en. ;-)

Kutsuin turkulaisia turkulaisiksi koska

1) Te vihjasitte Ossin olevan hämeenlinnalainen (asuu Tampereella)
2) AINA kun noin tekee niin joku ei Turussa asuva turkulainen katsoo asiakseen huomauttaa siitä että häntä kutsutaan turkulaiseksi.

Jatkoaikaa lukeneena olen tullut tulokseen että rotta ei ole koskaan pelaaja siinä joukkueessa jota kulloinenkin rotasta puhuja kannattaa. Ei koskaan. Silti lähes kaikki ovat samaa mieltä siitä että rottia oikeasti on olemassa. Mahdoton yhtälö!

1) Huonompaan suuntaan näyttää Ossi-poju luisuvan
2) Saat sinä kutsua minua turkulaiseksi, ei haittaa pätkän vertaa. Hieno kaupunki, hienoja ihmisiä (joskin muutama savolainen on sinnekin eksynyt). Se kuva, mikä jonkun hämäläisen pottufarmarin päässä ko. kaupingista ja sen ihmisistä on, on mulle toisarvoista.

Moni Tepsin-kannattaja (sinulle turkulainen) on auliisti myöntänyt rottaketjun (Kiviharju, Tuokko, Rautee) olemassaolon ja jotkut kokeneet sen jopa tarpeelliseksi. Minä en.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Re: Re: Re: Mennäänkö kirkonrottaa?

Viestin lähetti Pompino
Moni Tepsin-kannattaja (sinulle turkulainen) on auliisti myöntänyt rottaketjun (Kiviharju, Tuokko, Rautee) olemassaolon ja jotkut kokeneet sen jopa tarpeelliseksi. Minä en.
You're in Denial.

Joko muistin mainita, että olen asunut 12 vuotta Turussa? Siksi minusta kai tuli tällainen.

Kerhossa on pari rottaa, tai ainakin hyvää ehdokasta. Kovan pojan maineestaan huolimatta Mäkkäri osaa myös rottailun ja Louhen Jykä on ihan siinä kinttaalla. Tosin pakoon Louhi ei yleensä luiki, mutta taklaukset ovat usein aika "arveluttavia".
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani
Se mitä Porissa näin niin kaikki osuivat Ruudun Jakkeen.
Hän tökki, huitoi, koukki, ajeli vastustajan molaria, kaatuili itsekseen ja muuten vaan ärsytti vastapelaajaa ja varsinkin niiden faneja. Sitten kun Ruutua yritettiin saadan vastuuseen teoistaan, eli haastettiin paritanssiin, Ruutu luikki koloonsa. Tyypillisesti erotuomarin selän taakse, jatkaen samalla vikinäänsä.
Tämä oli yhden pelin perusteella tullut näkemys, tosin onhan Ruudulla oma historiansa.

Jos Jakke harrastaisi paritanssia jokaisen mikki-hiiren kanssa, niin eihän se kerkeisi pelata ollenkaan. Kuitenkin Ruutu on tehnyt suht paljon pisteitä Hifk:lle tällä kaudella, joten voi sanoa että kaveri ei ole tullut Suomeen pelkästään istumaan katsomossa jokaisen Ässä- pelin jälkeen, vaikka se Porilaisia kiihottaisikin.

Kenen kanssa Jakke olisi voinut edes tapella??

Esim. Ruutu pistää pataan Ässä- pelaajaa! Nielikäinen? No kun Pasilla oli just nenä poskella ja leuka kipee jne...

Kuka muu olisi voinut saattaa Jaken vastuuseen?!? Hohhoijaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Mennäänkö kirkonrottaa?

Rontin kuvaus Jarkko Ruutu = koira on kyllä minun mielestäni osuva.

Oliko nyt sitten joku konsensus siitä että "rotta = ärsyttäjä joka ei suostu tappelemaan"? Se on siis arvostettua olla ärsyttäjä joka myös heiluttaa nyrkkejä, mutta jos ei heiluta niin on rotta. Kummallinen on arvomaailma jääkiekossa, mutta mitä minä mistään ymmärrän. Minun mielestäni pikemminkin jos ärsyttää ja sitten ottaa joltain isolta nokkaansa niin on tyhmä rotta enneminkin kuin kova jätkä.

---end of on topic---
Viestin lähetti Pompino
Moni Tepsin-kannattaja on auliisti myöntänyt rottaketjun (Kiviharju, Tuokko, Rautee) olemassaolon ja jotkut kokeneet sen jopa tarpeelliseksi. Minä en.
Siis et ole myöntänyt olemassaoloa vai et ole kokenut tarpeelliseksi?

Edit: Kiitos vastauksesta, ok.
 
Viimeksi muokattu:

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Mennäänkö kirkonrottaa?

Viestin lähetti Twite
---end of on topic---
Siis et ole myöntänyt olemassaoloa vai et ole kokenut tarpeelliseksi?
Olen myöntänyt olemassaolon. En ole kokenut heitä, enkä heidän toimintaansa Tepsille tarpeelliseksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä TosiFani on selkeästi mikkihiiren inkarnaatio, jolla on missio. Annetaan hänen puhua sanaansa ja hiljennytään Täydellisen Tietämättömyyden Ja Kateellisuuden Kirkon epistolan ääreen. Tänään saarnan aiheena on "Hän rikkoi mun leluni ja lisäksi epäilen että hänen genitaalialueensa mittayksiköiksi puettuna on isompi kuin omani". Kanttorina toimii Pertti Nieminen/Neumann, porilainen rottamuusikko ja kolehdin kerää armoitettu suntioduomme Ketola-Heikkilä, joka takaa että jokainen sentti menee hyvään tarkoitukseen kirjanpitäjällä käymättä.

Jari Korpisalo on Jumala. Lopetankin tämän kutsun Jari Korpisalon NHL-statistiikkaan:

- - - - -
 
Suosikkijoukkue
Tampereen ilves koska siellä pelaa Sami Helenius.
Joo kyllä minun mielestäni Jarkko Ruutu on semmoinen pelaaja jota trvittaisiin enemmän sillä pitäähän jonkun osata ärsyttää vastustajia. Se auttaa jos osaa suututtaa kunnolla. Kokemusta on.. Yleensä ne jotka valittavat tai eivät tee koiruuksia ovat täysiä nössöjä..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti JHag
Tämä TosiFani on selkeästi mikkihiiren inkarnaatio, jolla on missio. Annetaan hänen puhua sanaansa ja hiljennytään Täydellisen Tietämättömyyden Ja Kateellisuuden Kirkon epistolan ääreen. Tänään saarnan aiheena on "Hän rikkoi mun leluni ja lisäksi epäilen että hänen genitaalialueensa mittayksiköiksi puettuna on isompi kuin omani". Kanttorina toimii Pertti Nieminen/Neumann, porilainen rottamuusikko ja kolehdin kerää armoitettu suntioduomme Ketola-Heikkilä, joka takaa että jokainen sentti menee hyvään tarkoitukseen kirjanpitäjällä käymättä.

Jari Korpisalo on Jumala. Lopetankin tämän kutsun Jari Korpisalon NHL-statistiikkaan:

- - - - -

Niinpä, niin... tässä on ilmeisesti totuus. Etkö tosiaan parempaan pysty??
Olen oppinut elämän varrella sen, että kun keinot loppuu niin huumori/ sarkasmi on hyvä defensimenetelmä. Tässäkin ketjussa sen huomaa. Kun ravistellaan kirjoittajan arvomaailmaa ja hän huomaa, että toinen on oikessa, ainoa keino selvitä siitä on huumori, sarkasmi tai kieltäminen.
Edelleen muistutan, että asetin aloituspuheenvuorossa kyseenalaiseksi Ruudun lausunnot vrs. pelityyli. Eli hän pelaa samalla tyylillä kuin esim. Tuokko ja samanaikaisesti kitisee siitä iltapäivälehdissä.

PS. Neuman ei voi toimia kanttorina, koska hänen soittotaitonsa on aika heikko, mutta voin pyytää Hakulisen Jussia soittamaan. Vellu lupasi kyllä kerätä kolehdin, mutta ottaa provision päältä. Korppi taas kieltäytyi Jumalan osasta, sillä valmistautuminen tiistain peliin vie hänen aikansa, mutta lähetti terveisiä.
 

Jääkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hellas Verona, AC Milan, Tottenham
Kukaan pelaaja ei ole täydellinen, kaikista löytyy huonoja puolia. Jarkko Ruudun tapauksessa hyviä puolia on kuitenkin paljon enemmän. Jakke on loistava roolipelaaja, hyvä taklaamaan ja ärsyttämään. Kädetkin on ihan ok ainakin sm-liigaan, taitaa olla meidän toiseksi paras maalintekijä tällä kaudella. Varsinkin maalinedustalla tärkeä mies. Jakke vaikuttaa myös älykkäältä ja sanavalmiilta kaverilta, joka on hyvä joukkuepelaaja. Tuskin häntä muuten olisi maajoukkueessa varakapteeni. Jaken kommentit liigasta ovat täysin linjassa myös omien mielipiteideni kanssa. Kun mies vielä tarvittaessa tappeleekin, on koossa hyvä paketti mihin joukkueeseen tahansa.

Välillä Jakke ottaa turhia jäähyjä eikä ole ainakaan läpiajoissa vakuuttanut tällä kaudella. Jokaisen muun kun IFK-kannattajan on helppo nähdä Jarkko pelkkänä rottana, sillä peliä katsotaan aina lasien läpi. Ei kai se amisviiksi tuubansoittaja marco tuokkokaan ehkä välttämättä niin ärsyttävä ja paska pelaaja objektiivisesti ole kuin se IFK-fanin silmiin näyttää. Toki Jarkko toimii välillä puheidensa vastaisesti kaukalossa, mutta eipä tässä liigassa liene ainuttakaan pelaajaa, joka ei esimerkiksi kahvaa, jos nyt otetaan huomioon tämä Jaken kahvakritiikki.

Eli vastaus kysymykseen. Kova, hyvä ja tärkeä pelaaja. Aivan loistavaa että Jakke on taas IFK:ssa. Tuo väriä myös koko liigaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani

Edelleen muistutan, että asetin aloituspuheenvuorossa kyseenalaiseksi Ruudun lausunnot vrs. pelityyli.

Arvoisa TosiFani.

Olet nyt avausviestisi lisäksi korostanut asiaa kymmenen viestin voimin. Älä aliarvioi lukijoita, kun kerran avasit ketjun sellaisena, kuin avasit. Luultavasti suurimmalle osalle lukijoista ja kirjoittajista on jo selvää, että kyseenalaistat nimenomaan -Ruudun lausunnot vrs. pelityyli-.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Senior
Nimimerkillä Cairns on musta vyö näissä tappeluhommissa tilastoineen, joten en osaa kommentoida paremmin. Veikkaan kuitenkin, ettei Jaken tarvitse SM-Liigassa kovin kilpikonnana esiintyä. Tehonsa siinä asiassa lie kuin Rollsin tehojen ilmoittaminen: riittävä.

No, Ruutu ei varmaan ole mikään raskaan sarjan mies NHL:ssä, mutta on se sentään pudottanut puhtaasti Montrealin Craig Rivet:n, jota kuitenkin pidetään melko kovana fyysisenä pelaajana.

Rotta? Ehkä siinä mielessä, että osaa ärsyttää sopivasti yleisöä ja vastustajaa. Mutta ei todellakaan esim. Marco Tuokon tapainen pelkurirotta. Ja kyllä tuo Nielikäinen vs. Ruutu matsi olisi ihan kiva nähdä. Nielikäinenhän tuli IFK:hon aikanaan pelaamaan Ruudun vanhalla numerolla, ja tavallaan korvaamaan Rudyn roolia.

Kyllä uskoisin Ruudun pärjäävän ketä tahansa SM-liigan "kovanaamaa" vastaan. Nimenomaan reilussa toe-to-toe matsissa, eli ei siis silloin jos esim. Levokari kaatuu sen päälle.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Rudi on rotta, jolle on suotu isompi häntä ja terävämmät hampaat sekä kyky piileskellä vihollisilta piilossa.Mutta, kun erätauot alkaa ja valaistus vähenee tulee esiin tämä kaksoisroolin omaksuva jyrsijä ja hyökkää ensimmäisenä jääkoneenkuljettajan kimppuun.Jos saisi valita todellinen rottaketju se olisi allekirjoittaneen mielestä:

J.Ruutu-R.Vopat-V.Nieminen
M.Zidlizky-D.Kasparaitis

Voi sitä jätteen määrää, minkä nämä oliot saisivat aikaan!!!?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani
Eli hän pelaa samalla tyylillä kuin esim. Tuokko ja samanaikaisesti kitisee siitä iltapäivälehdissä.

Vaikka kuinka yrität selvittää otsikon merkitystä, ei juuri voi käsittää millä silmällä jääkiekkoa seuraat vai seuraatko ollenkaan. Väite, että Ruutu ja Tuokko pelaavat samalla tyylillä on niin kaukana totuudesta kuin vain mahdollista.

Luultavasti et ole nähnyt kummankaan pelaavan. Molempien pelityyli ärsyttää, mutta ärsyttää voi toki monella eri tavalla. Ja suurin ero on tietysti siinä, että Ruutu vastaa teoistaan kentällä myös naamakkain, mitä Tuokko ei tee ikinä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kova pelaaja vai rotta?

Hiiri se jätkä on..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Senior:

Olen toistellut tarkoitustani kahdesta syystä, ensinnäkin siksi, koska osa porukasta sanoo ettei jaksa lukea ketjua läpi ja toiseksi, koska keskustelu tuntuu helposti menevät väärälle raiteelle. Mutta en tee sitä enää.

Isaksson:

Seuraan kiekkoa varsin aktiivisesti eli kaikki pelit Porissa, joitain Raumalla ja Tampereella ja tietysti televisio.
Ruutu käyttää aivan samoja keinoja vastustajan ärsyttämiseen kuin Tuokkokin eli mailaa, koukkua, tökkimistä, vääriä ja tilanteen jälkeisiä taklauksia jne. Ainoa ero on, että Ruutu on parempi ja kovempi pelaaja, mutta keinot ovat samat kuin Tuokolla.

Se että Ruutua verrataan Tuokkoon, Kiviharjuun yms. tuntuu olevan IFK fanien keskuudessa pyhäinhäväistys. Mutta kun lukee tätä ketjua, huomaa että varsin moni kirjoittaja näkee Ruudun keinot varsin "rottamaisina".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti TosiFani
Se että Ruutua verrataan Tuokkoon, Kiviharjuun yms. tuntuu olevan IFK fanien keskuudessa pyhäinhäväistys. Mutta kun lukee tätä ketjua, huomaa että varsin moni kirjoittaja näkee Ruudun keinot varsin "rottamaisina".

Minusta ero on siinä, että Jarkko Ruutu on hyvä jääkiekon pelaaja. Tuokko ja Kiviharju ovat ihan keskinkertaisia pelaajia. Siksi vertaaminen ontuu.

Tämä on tällaista Mersu vs Lada keskustelua. Molemmilla pääsee perille, mutta kumman haluaisit omistaa.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Johannes
Tämä on tällaista Mersu vs Lada keskustelua. Molemmilla pääsee perille, mutta kumman haluaisit omistaa.
Tämäkin vähän ontuu, koska ladoilla (Tuokko, Kiviharju) on voitettu useampi mestaruus kuin mersulla (Ruutu).

Kyllähän Ruudun pelityyli ärsyttää siinä missä Tuokonkin. Paljon on samankaltaisuuksia. Ruutu on vaan kiistattomasti parempi pelaaja. Ja paljon.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti JanJ
Tämäkin vähän ontuu, koska ladoilla (Tuokko, Kiviharju) on voitettu useampi mestaruus kuin mersulla (Ruutu).

Kyllähän Ruudun pelityyli ärsyttää siinä missä Tuokonkin. Paljon on samankaltaisuuksia. Ruutu on vaan kiistattomasti parempi pelaaja. Ja paljon.

No joo, mutta Jarkko ei ole pelannut SM-liigassa kuin vuodet 96-99. Sinä aikana voitti HIFK kuitenkin kultaa ja hopeaa.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkyy Jarkko olevan Karjala-turnauksen 4. paras Suomen sisäisessä pistepörssissä. Sillä irtoaa 14. sija koko tilastossa. Ja hei, jäähypörssin 2., mikä tosin johtuu täysin ihme tuomarista. Taisi pelata myös kohtuu paljon alivoimaa. Ei se mikään turha jätkä ole. Missä kohti tilastoa ovat Tuokko ja Kiviharju ?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti trumppa
... jäähypörssin 2., mikä tosin johtuu täysin ihme tuomarista.

Naurettava tapa kitistä dumareiden tuomioista. Eikä luultavasti edes kitise vaan vittuilee dumareille. Luulisi ammatikseen pelaavan pelaajan tajuavan, että kymppihän on aika herkässä dumareilla kun niille vittuilee. Toisaalta älykäs jätkä tajuaisi sen katsomalla omaa jäähytilastoaan ja laskemalla sieltä paljonko on tyhmiä jäähyjä dumarille vittuilusta.

Muuten ihan ok. pelimies ja kyllä minulle sopisi, että meilläkin pelaisi joku vastaava. Miten olisi Darius Kasparaitis, missäs se lakkoilee ...
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Itse ottaisin Ruudun koska tahansa. Äijä tuo aina pelatessaan väriä kaukaloon. Ei pelkää ketään eikä mitään (okei, sm-liigassa) ja tekee likaista työtä. Arvokas pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös