Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 689 327
  • 3 212

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
No kova pelaaja ehottomasti. Canucksit menetti paljon Ruudun mukana, toivottavasti mies jatkaa samaan malliin pingviineissä. (ja tarvittaessa maajoukkueessakin)
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Tässä pientä ennakkohypeä tulevasta Penguins-Flyers ottelusta. Ruutu jälleen kaikkien huulilla. :)


Flyers unhappy with Ruutu

It's safe to assume that Jarkko Ruutu hasn't been one of the Flyers' favorites since he joined the Penguins in 2006, but his stock likely plummeted in the waning minutes of play Wednesday, when he hobbled Flyers center Daniel Briere with what Briere characterized as an knee-on-knee hit.

"I tried to go inside, and he stuck his leg out there," Briere told the Philadelphia Inquirer. "I didn't realize it was him coming. Everyone knows he's one of the dirtiest players in the league. If I would have had time to look and see it was him, I would have protected myself better."


Tässä vielä yksi NHL-kauden parhaista tappeluista, jossa Ruutu antaa Tuckerille kylmää kyytiä:
http://youtube.com/watch?v=uRiLdkOI-KA
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Ruutu on Ruutu tänäänkin eli koittaa kuumentaa etenkin Kukkosta: taklannut tätä kyynärpäällä päähän ja ohi mennen tönäissyt takaapäin selästä saaden molemmista ansaitut 2 minuuttiset. Jarkko on edelleenkin mitä on aina ollut eli sukeltajien sukeltaja (Pesonen ja Leino saavat ottaa oppia) ja kuumentajien kuumentaja
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jarkko Ruutu on suominut kotoista SM liigaamme kovin sanoin iltapäivälehdissä. Pääasiassa hän on syyttänyt liigaa kovuuden kieltämisestä ja ns. rottapelaamisen suosimisesta. Mutta, mutta...
Olin seuraamassa Porissa Ässät - HIFK peliä ja silmiinpistävää oli Jarkko Ruudun pelaaminen. Ruutu oli näkyvä pelaaja, joka teki työtä joukkueensa eteen, mutta miten??
Ruutu repi, raastoi ja käytti kaikkia käytössä oleva keinoja lämmittääkseen vastustajaa.
Useamman tilanteen jälkeen Ruutu otti Ässä pelaajan päästä kiinni ja hieroi naamaa, takaapäin.
Useammassa tilanteessa Ruutu tuli tönimään vastustajaa ja teki näyttäviä uimahyppyjä, jos Ässä pelaaja tönäisi häntä.
Jatkuvaa mussutusta tuomareille.
Haastoi vastustajia tilanteiden jälkeen ja piti itse varmasti kädet alhaalla. Täydellistä joukkuepelaamista.
Jarkko Ruutu on ehkä pahin rottapelaaja, minkä minä olen nähnyt. Mitä sitten?? Jarkko Ruudun pitäsi lopettaa itkemisensä iltapäivälehdistössä, koska on itse arvostelemansa pelityylin paras mannekiini.

Mikään ei vaan muutu. Vieläköhän Ruutu valittaa rottapelaajien suosimisesta SM-liigassa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mikään ei vaan muutu. Vieläköhän Ruutu valittaa rottapelaajien suosimisesta SM-liigassa?

Ainakin se on muuttunut, että yhtään en ole tällä kaudella havainnut Ruudun itkemisiä mediassa. Joissakin haastatteluissa maininnut, että kaikki työ kentällä tehdään joukkueen eteen ja niinhän se pitää ollakin. Ei tässä voi muutenkaan olla hymyilemättä, kun media ottaa kaiken irti noista Ruudun eilisisistä tempauksista. Arvokas joukkuepelaaja ja ennen kaikkea helvetin hieno mies, joka tuo väriä näihin lokakuun tylsiin liigakierroksiin. :)
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Näyttää siltä, että Jarkko vie edelleen kaikkia miten lystää. Perseennuolijat pää hiessä puolustelee ja vastaavasti iPhoneaan orgasmiin asti räpläävät fägärit itkee, kuinka rotta se on. Nähtävästi mies osaa hommansa, kun kerran kirjoitellaan ja se kaiketi on yksi mittari. Kentällä kaveri pelaa tällä hetkellä ilmeisesti juuri siinä roolissa missä pitää.
 

Wrist of Eki

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahen hoki, javanaisen ajan ässät
On hassua, että lätkäjätkä hörähtelee halveksivasti jalkapallolle, ku siinä neidit kaatuilee omia aikojaan, mutta kaukalossa tapahtuma on joukkueen-eteen-kaikkensatekemistä.

Onhan Ruutu ihan oikeasti - ainakin ollut - ihan oikea jääkiekkoilija, mutta kyllä nämä oudot filmaamiset tekevät hänestä naurettavan. Eikä siinä mitään, tuskin se häntä haittaa, todennäköisesti päinvastoin.

Kyseinen pelaaja on varmasti Jokerileirissä erittäin tervetullut väriläiskä, mutta vaikea tuollaista pelitapaa on arvostaa. Kaipa olen sitten vain ymmärtämätön. Ja kun Ruutua kehutaan älykkäänä pelaajana, niin jos hänelle olisi vihelletty enemmän jäähyjä tähänastisista tempuistaan, niin kyllähän ääni olisi toinen.
 
Ruutu tulee ja hämmentää, ihan loistavaa. Tälläisiä kavereita pitäisi olla enemmän, ei ketään kiinnosta nelosketjun pyytettömät duunarilaiturit. Toivottavasti vielä vastaa kutsuun eikä luiki vaihtoaitioon huutelemaan niin paketti on täydellinen. Omaan makuun, HIFKin pelin tilanne kiinnosta sillä hetkellä hevovvittua.

e. Eikä Jokereidenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Näyttää siltä, että Jarkko vie edelleen kaikkia miten lystää... Nähtävästi mies osaa hommansa, kun kerran kirjoitellaan ja se kaiketi on yksi mittari. Kentällä kaveri pelaa tällä hetkellä ilmeisesti juuri siinä roolissa missä pitää.

Niin, en tiedä näitkö eilistä peliä, mutta Ruutu nimenomaan ei eilen vienyt ainakaan tuomareita yhtään mitenkään (puhumattakaan siitä, että "miten lystää"), koska kuolevilla lahnoilla ei saanut yhtäkään jäähyä kalastetuksi. Itse olen toki sitä mieltä, että peliä pitääkin pelata limiteillä ja lähes kaikki keinot ovat sallittuja ottelun voittamiseksi (koska Machiavelli oli niin siisti tyyppi), mutta jos nämä keinot eivät onnistu, on tehtävä jotakin muuta. Kuten yrittää pelata, järkevämmin.

Mutta sen sijaan, jos tarkoitit, että Ruutu kuohuttaa tunteita yleisössä ja mediassa, siinä hän on kyllä hyvä. Kaikki propsit siitä hänelle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos huvittumista kutsuu kuohuttamiseksi, niin joo, kyllähän Jarkko kuohuttaa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Niin, en tiedä näitkö eilistä peliä, mutta Ruutu nimenomaan ei eilen vienyt ainakaan tuomareita yhtään mitenkään (puhumattakaan siitä, että "miten lystää"), koska kuolevilla lahnoilla ei saanut yhtäkään jäähyä kalastetuksi. Itse olen toki sitä mieltä, että peliä pitääkin pelata limiteillä ja lähes kaikki keinot ovat sallittuja ottelun voittamiseksi (koska Machiavelli oli niin siisti tyyppi), mutta jos nämä keinot eivät onnistu, on tehtävä jotakin muuta. Kuten yrittää pelata, järkevämmin.

En nähnyt sitä peliä ja nuo tapahtumat mistä täällä saa lukea eivät minua yllätä. Toisaalta nykyisillä tehopisteillään Jarkko olisi Jypissä toisena. Sehän tuossa pelaajassa onkin, että se pystyy muuttamaan rooliansa. Saattaa vetää jotain uimakoulua muutama peli ja yhtäkkiä aivan toisenlaista toimintaa.
Mutta sen sijaan, jos tarkoitit, että Ruutu kuohuttaa tunteita yleisössä ja mediassa, siinä hän on kyllä hyvä. Kaikki propsit siitä hänelle.

Eikös se ole joskus sanonut, että tärkeintä on että kirjoitetaan? Kirjoittelijat vaan vetävät välillä tiedostamattaan aivan yli ja nimenomaan yhden pelin perusteella heittelevät joko ylistävää saarnaa tai leuka väpättäen toivottavat sitä alimpaan helvettiin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Vartoillaan ny koska joku kanssapelaaja päättää kouluttaa NHL-gooni Ruutua oikein isän kädestä. Ja/tai koska Rudylla taas pimahtaa ja zippaa kiekon jonkun vastustajajoukkuetta fanittavan kersan ottalohkoon....
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vartoillaan ny koska joku kanssapelaaja päättää kouluttaa NHL-gooni Ruutua oikein isän kädestä.
Mitään vaikutusta tuolla tuskin olisi. Siklenka koulutti muutama vuosi sitten Komarovia, tuloksena viiden minuutin ylivoima Pelicansille, jonka aikana ratkaisivat pelin. Eikä se Komarov tyyliään muuttanut yhtään.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Mitään vaikutusta tuolla tuskin olisi. Siklenka koulutti muutama vuosi sitten Komarovia, tuloksena viiden minuutin ylivoima Pelicansille, jonka aikana ratkaisivat pelin. Eikä se Komarov tyyliään muuttanut yhtään.

Noikin on pelaajakohtaisia. Ilkka Pikkarainen löysi ainakin hetkeksi hieman nöyryyttä kun Siklenka antoi isän kädestä. Tosin Jarkko on kyllä varmaankin tuota samaa sarjaa Komarovin kanssa.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekk...kko-ruudun-ovelle-maalattiin-tokero-toivotus

Ilmeisesti fiksun IFK-kannattajan terveiset Jarkolle. Onhan se hyvä, että puhetta riittää, liiga kuitenkin tarvitsee väriläiskiä kuten monet ovatkin jo todenneet. Parempi omissa joukoissa kuin naapurissa jne.

Itse pelaajasta, Pordinardin kanssa ihan samoilla linjoilla, eli tuskin Jakke mihinkään muuttuisi vaikka tänne roudattaisiin itse Laraque miestä "kouluttamaan".
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Itse pelaajasta, Pordinardin kanssa ihan samoilla linjoilla, eli tuskin Jakke mihinkään muuttuisi vaikka tänne roudattaisiin itse Laraque miestä "kouluttamaan".

Jotenkin älyvapaata ja lätkästä täydellisä pihalla oloa edes luulla joiltakin, että Ruutu pelkäisi enforcereita. Jakkehan teki pääuransa kovaa pelaavana rottana NHL-ympyröissä mihin seuloituu kovimmat poliisit farmeista, vaikka itse NHL ei mikään tappeluliiga olekaan. Ruutu sai samanlailla vihaajia ja faneja jokaisessa jengissä missä pelasi maailman kovimmalla tasolla. Eikä yksikään Laraque tai Boogaard hillinnyt Rudia. Poliisit toimivat pelotteena nimenomaan randomsikailijoita kohtaan, mutta Jaken tyylisille kovapäisille ammattirotille eivät mahda mitään.

Erotuksena moniin muihin rottiin, Ruutu on tarvittaessa hyvä tappelija ja saattaa yllättää tyrmäyksellä kokeneenkin hanskaajan. Siinä mielessä hyvin erilainen ja kovempi pelaaja vaikka johonkin Ulf Samuelssoniin verratessa.

Jarkko Ruutu on elämyspelaaja, joka ei jätä ketään kylmäksi. Hyvä esimerkki siitä miksi lätkä on rikkaampaa kuin fudis :)

edit: Niin ja itse otsikkoon vastauksena: Ruutu on molempia - sekä rotta että äärimmäisen kova pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Eikä yksikään Laraque tai Boogaard hillinnyt Rudia.

Eipä tainnu Jarkko vaan matsata ketään "tosi" kovaa vastaan joten em mainittuja turha mainita. Fight cardista löytyy niin kovia nimiä kuin Martin Gelinas ym
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Eipä tainnu Jarkko vaan matsata ketään "tosi" kovaa vastaan joten em mainittuja turha mainita. Fight cardista löytyy niin kovia nimiä kuin Martin Gelinas ym

Ja jos olisit lukenut mistä puhutaan ennen kuin painoit enteriä, olisit tajunnut että kyllä se Jarkko siellä samassa kaukalossa "em mainittujen" (kuten asian ilmaisit) kanssa luisteli, eikä vauhti hidastunut lainkaan. Pikemminkin päinvastoin.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Eipä tainnu Jarkko vaan matsata ketään "tosi" kovaa vastaan joten em mainittuja turha mainita. Fight cardista löytyy niin kovia nimiä kuin Martin Gelinas ym

Entä sitten? Kyse oli siitä ettei Ruutu muuttanut pelityyliään maailman kovimpienkaan poliisien pelotteesta. Ruudun fight cardista löytyy näyttäviä voittoja peruskovista keskisarjan nimistä kuten Craig Rivet ja Mike Grier. Ei Ruudun ammattitappelijoita tarvitse piekseä koska siihen eivät varmaankaan kyvyt riitä, mutta ei hän myöskään heitä pelkää. Eikä myöskään nöyryytä itseään tiputtamalla hanskoja parrosien kanssa ;)
 

scholl

Jäsen
Tyyppi, jonka pitäisi olla maksettu tappelija kaatuilee ensin jäällä ja seuraavana päivänä luikkii twitteriin nyyhkimään, kun tapaa jonkun graffitihemmon rapussa. Hyvin janitoivolaa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tyyppi, jonka pitäisi olla maksettu tappelija kaatuilee ensin jäällä ja seuraavana päivänä luikkii twitteriin nyyhkimään, kun tapaa jonkun graffitihemmon rapussa. Hyvin janitoivolaa.

Scholl taas nöyryyttää itseään olemalla tuttuun tyyliin pihalla asioista. Ruutu maksettu tappelija? Just.

En periaatteessa pidä itkukorteista, mutta kyllä ne kyyneleet näyttää tirahtelvan tietyiltä tahoilta monitorin ruudun läpi :)
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tyyppi, jonka pitäisi olla maksettu tappelija kaatuilee ensin jäällä ja seuraavana päivänä luikkii twitteriin nyyhkimään, kun tapaa jonkun graffitihemmon rapussa. Hyvin janitoivolaa.

Yritä nyt edes. Naurettavaa provoamista vanhalta papalta. Minä en ole ylpeä Jaken filmeistä, ja olen Erkan kanssa samaa mieltä Jyväskylän tapahtumista, mutta tärkeintä on, että oma joukkue voittaa. Ruutu on loistava joukkuepelaaja, mutta tällä kertaa kaverilta meni yli. Jopa sinunkin luulisi ymmärtävän ettei Ruutua ole hankittu meille tappelijaksi. Ymmärrän että case Ruutu on kova pala sinulle mutta yritä nyt edes.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ruutu on ehdottomasti pelaaja joka herättää tunteita. Viimeisimmän Jyväskylän esityksen perusteella ne tunteet ovat lähinnä myötähäpeä ja lievä vahingonilo, että organisaatio jota hän häpäisee on Jokerit.
 

Karva-Korva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tyyppi, jonka pitäisi olla maksettu tappelija kaatuilee ensin jäällä ja seuraavana päivänä luikkii twitteriin nyyhkimään, kun tapaa jonkun graffitihemmon rapussa. Hyvin janitoivolaa.

Valoja päälle! Jaken ammatti on olla kaukalossa ja on valinnu tiensä siellä, mut on aika eri mittaluokan juttu ku ihmisen kotii hyökätää. Vituttaa suunnattomasti nää E-junnuvaiheessa lätkäuraasa epäonnistuneet ja katkeroituneet ihmiset, jotka kuvittelee et pelaajille ei tarvi antaa minkäälaista yksityisyyttä...
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos olisit lukenut mistä puhutaan ennen kuin painoit enteriä, olisit tajunnut että kyllä se Jarkko siellä samassa kaukalossa "em mainittujen" (kuten asian ilmaisit) kanssa luisteli, eikä vauhti hidastunut lainkaan. Pikemminkin päinvastoin.
Joo, ei vauhti hidastunut, kun meni vaihtoaitioon karkuun ja soitti sieltä poskeaan. Pelillisten taitojensa puolesta ottaisin kovaksi pelaajaksi joukkueeseen, mutta filmausta en voi sietää, joten taitaa olla enempi rotta minun mielestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös