Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 693 098
  • 3 211

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mielestäni aivan liian pieni rangaistus. Liusjärven selityksessä lukee seuraavasti:

- kiekoton pelaaja
- tahallinen taklaus kyynärpäällä päähän.

Molemmat kohdat mielestäni ovat jo yksinään kahden matsin arvoisia tekoja kovissa taklauksissa. Kyseessä on selvääkin selvempi toisen pelaajan kunnioituksen puute ja vastustajan tarkoituksellinen vahingoittamisyritys.

Viisi ottelua ainakin pelikieltoa olisi saanut tulla pelikieltoa, vaikka Ruutu on miten rotta tahansa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni aivan liian pieni rangaistus. Liusjärven selityksessä lukee seuraavasti:

- kiekoton pelaaja
- tahallinen taklaus kyynärpäällä päähän.
Ei todellakaan lue. Kyynärpäästä ei mainita yhtään mitään. Liusjärven mukaan kyseessä on tahallinen taklaus käsivarrella päähän.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Ei todellakaan lue. Kyynärpäästä ei mainita yhtään mitään. Liusjärven mukaan kyseessä on tahallinen taklaus käsivarrella päähän.

Nimenomaan, kyynärpäällä tehty taklaus päähän on ihan toista luokkaa, kiitos nykyisten älyttömän kovien suojien.

Enemmänkin penaltia olisi kyllä saanut antaa, mutta nyt mentiin SM-liigan "linjan" mukaisesti. Sääli että SM-liigassa kurinpitokin on niin luokatonta verrattuna esim NHL:n.

Tosin Ruudun kannalta tilanne on hyvä, Mr. Shanahan olisi taatusti langettanut Ruudulle jo useamman ottelun pelikiellon noista leikkaamisista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Lieneekö Sailio suurikin Otto-fani? Tuo taklauksen vastaanottaminenhan oli kuin vuoden 1995 finaaleista. Ero tuossa potkussa Ottoon oli, ettei Kuusisto roikkunut Oton jalassa vaan Otto potki ilman näkyvää syytä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toki näinkin, mutta mieluummin hoidetaan kuittivihkoin kentällä jne. ja jätetään kabinettipelleilyt Lintumäelle.

Rispektit, rehellinen narrifani! Olen aivan samaa mieltä, ei mitään jälkikäteisiä videoclippejä, ellei ole tapahtunut sitten jotain hyvin merkittävää. Kuten se, että kohteena olleen pelaajan loppukausi tai seuraavat 10 matsia menevät ohi. Olen ollut tästä samaa mieltä myös HIFK-caseissa. Luulen, että joillain kirjoittajilla on valmiiksi haku: 'HIFK-valitus', koska aina kun HIFK tekee vastaavaa (nykyään onneksi harvoin), tänne ilmestyy valtava älämölölauma mm. jokerifanien joukosta kertomaan, kuinka ämmämäistä itkemistä tällainen on. No, niinhän se onkin, siis mun mielestäni ja nähtävästi myös sinun mielestäsi ? Kyllä Sailio olisi saanut kuitin jatkossakin ja Ruutu ei loukkaantunut vakavasti. Miksi helvetissä Kekäläinen (ilmeisesti) halusi lähettää clipin noin mitättömästä töytäisystä, jossa oma pelaaja ei loukkaantunut? Mitäs sitten, jos Rudy kolataan kunnolla, uutta videoclippiä kehiin? Muistaakseni Keklu oli HIFK:ssakin innokas kanteluiden tekijä.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Miksi helvetissä Kekäläinen (ilmeisesti) halusi lähettää clipin noin mitättömästä töytäisystä, jossa oma pelaaja ei loukkaantunut?

Itselleni tuli mieleen, että tällä haluttiin lähettää viestiä erotuomareiden suuntaan, nimenomaan koskien otteita joilla Ruutua saa ottaa. Siinä ei tuomaristo voi olla tyytyväinen suoritukseensa, kun vihelletään 2 minuuttinen teosta, joka on kurinpitäjän mukaan ottelurangaistuksen arvoinen. Siinä on tuomareillakin se kuuluisa peiliinkatsomisen paikka, kun ei ollut pokkaa antaa vitosta.
Ehkä tulevaisuudessa kynnys antaa isompia jäähyjä Ruutuun kohdistuneista rikkeistä laskee. Todennäköisesti olen pohdintojeni kanssa metsässä, mutta menkööt näin viikonlopun kunniaksi.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kyseenalaistan hieman tän kuittivihkotouhun. Täällä useat huutavat kuittivihon perään ja kuitenkin samassa joukossa on niitä, jotka sitten valittavat tahallisista pelaajien vahongoittamisista. Mitäs toi kuittivihko touhu sitten on, jos ei tahallista toimintaa. Kuitenkin käytännössä, kun se vihko takataskusta kaivetaan, niiin yritetään tavalla tai toisella ajaa kaveri "kylmäksi". Siitähän vasta pitäisi banni heilua kaukaloon ja tosi pitkäksi aikaa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
En tiedä ootko ollut paikanpäällä katsomassa ja miltä se siellä näytti mutta urhototalilta katsottuna kun se näytettiin hidastuksena viel pariin kertaan niin kyllä siinä tapahtuu Jarkon osalta kyykkääminen.

Olin paikan päällä ja perustan näkemykseni vain siihen mitä omilla silmilläni silloin näin. Jos tilanteesta olisi olemassa video, katsoisin sen ja miettisin sen jälkeen olenko vielä samaa mieltä vai en.

-

Mitä tulee tuohon että Jokerit teki aiheesta tutkintapyynnön, niin ihan oikein. Kaikkien on myös hyvä tietää että ottelun erotuomarit saavat paljon paskaa niskaansa erotuomariorganisaation ja otteluvalvojan puolelta aina kun mokaavat. Ja niin sen pitääkin mennä. Sen jälkeen tulee epäkohta. Kaikkia tuomareita ei "rangaista" samalla tavalla. Siinä missä erotuomareina jo nuorista pojista lähtien toimineet kaverit siirretään hyvin äkkiä sivuun mokan jälkeen, on vanhoilla liigapelaajilla koskemattomuus liigan hyvävelikerhon puolelta. Se taas aiheuttaa sen että huonoja tuomioita ja täydellisiä vääryyksiä nähdään vastakin. Tämä nyt ei enää liittynyt ketjun aiheeseen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jarkko kommentoi:
– Tekisin sen uudestaan. Jos olen tilanteessa, etten pysty suojautumaan, silloin ylikovaa taklaava vastustaja itse ottaa riskin että loukkaantuu, Ruutu sanoo.
Harmi, ettei Sailiolla ollut enemmän vauhtia. Jarkkoa saisi sattua. Asenteensa vuoksi. Kun asenne suhteutetaan Jarkon omiin tekoihin, niin eihän tuota miestä voi kuin inhota.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sailiolle 2 matsin pelikielto. Jokerit teki tutkintapyynnön taklauksesta ja jos HIFK tekee mistä tahansa asiasta tutkintapyynnön, kuulemme kautta koko saitin, että onpa ämmämäistä touhua ja itkemistä. Ollaanko loogisia? Ovatko kaikki tutkintapyynnöt itkemistä ja jos, niin ovatko ne sitä kaikille?

Minä jo tuolla kurinpitopäätösketjussa kommentoin Jokereiden toimia ja totesin ettei toimittu mielestäni oikein. Joukkueet pelatkoon ja ratkaiskoon asiat kentällä, tuomareiden ja otteluvalvojien tehtävä olkoon jatkossakin se asioiden eteenpäin vieminen jos kentällä on jotain törkeää tapahtunut.

Videokerhojen kokoontumisiin ja kabinetti-itkuihin ei pitäisi lähteä mukaan.

Olen ollut tästä samaa mieltä myös HIFK-caseissa. Luulen, että joillain kirjoittajilla on valmiiksi haku: 'HIFK-valitus', koska aina kun HIFK tekee vastaavaa (nykyään onneksi harvoin), tänne ilmestyy valtava älämölölauma mm. jokerifanien joukosta kertomaan, kuinka ämmämäistä itkemistä tällainen on.

Se on ämmämäistä Jokereiden kohdalla ja on ollut sitä mielestäni HIFK:n kohdalla, joten siksi olen silloin asiasta melunnut ja totean nytkin Jokereiden toimineen mielestäni väärin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Se on ämmämäistä Jokereiden kohdalla ja on ollut sitä mielestäni HIFK:n kohdalla, joten siksi olen silloin asiasta melunnut ja totean nytkin Jokereiden toimineen mielestäni väärin.

Yes, juuri näin ja arvostan streittiyttäsi. Kentällä on 2 dumaria ja otteluvalvoja katsomossa. Ainoa poikkeus, missä hyväksyn jälkikäteisen clipin (ja senkin pitkin hampain) on siis se, että kohteena ollut pelaaja loukkaantuu oikeasti pahasti ja tuomio jäällä on ollut osastoa "2min" ja rike on ollut selkeä. Luokkaa poikkari, kyynärpää etc, joka on aivan selvästi nähtävissä. En siis lähettelisi myöskään teknisesti puhtaita taklauksia jälkikäteen katsottavaksi, vaikka olisikin tullut paha loukkaantuminen. Niitä sattuu tässä lajissa. Selvä rike + paha loukkaantuminen.

Sailio, sama jätkä joka iski suckerpunchilla Kankea takaapäin viime keväänä joukkokokouksessa. On se rohkea kaveri. Veikkaan, että häntä sattuu vielä leukaan jossain vaiheessa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sailio, sama jätkä joka iski suckerpunchilla Kankea takaapäin viime keväänä joukkokokouksessa. On se rohkea kaveri. Veikkaan, että häntä sattuu vielä leukaan jossain vaiheessa.

Säiliö on vituttanut allekirjoittanutta neitimäisellä rottailullaan jo keväästä 2006 alkaen. Toki liigasta löytyy ainakin yksi pelkurimaisempikin pelaaja, joka oli "sattumalta" Säiliön kyynärpäätöytäisyn kohteena.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselleni tuli mieleen, että tällä haluttiin lähettää viestiä erotuomareiden suuntaan,

Tämä on se pointti, toki siis kaikkia eikä vain Ruutua koskien. Ymmärrän jollakin tasolla helsinkiläisten joukkueiden HC kannattajien ämmäily / itkuilulogiikan näissä tutkintapyynnöissä, mutta tämä tärkein pointti näissä "me ollaan äijiä ja kaikki muut vihaavat aina juuri meitä eniten" ajattelussa unohtuu. Jos tuomaristo ja otteluvalvoja / päävideotuomari ovat niin ulapalla, että näin selvään tapahtumaan ei puututa, pitää olla keino saada asia tutkintaan ja antaa kurinpidolle mahdollisuus näyttää tuomareille ja otteluvalvojille hauista, muuten sama pelleily jatkuu. Sitten kun tuomarit ja nämä otteluvalvojat / päävideotuomarit alkavat olla edes vähän kartalla, voidaan keskustella enemmän ämmäily / itkuilulogiikasta.

Onhan se tietty kiva yrittää pitää tätä old school henkeä ja kuittivihkoajattelua yllä, mutta oikeasti ne ovat jo hyvin pitkälti mennyttä aikaa eivätka voi ammattilaissarjassa olla todellinen rajojen hakemisen tapa. Ammattilaissarjassa pitää olla ammattilaiset myös toimihenkilötehtävissä. Nyt näin ei ole ja joukkueiden itsensä ja kurinpitäjän pitää ottaa liian suurta roolia.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen ollut tästä samaa mieltä myös HIFK-caseissa. Luulen, että joillain kirjoittajilla on valmiiksi haku: 'HIFK-valitus', koska aina kun HIFK tekee vastaavaa (nykyään onneksi harvoin), tänne ilmestyy valtava älämölölauma mm. jokerifanien joukosta kertomaan, kuinka ämmämäistä itkemistä tällainen on. No, niinhän se onkin, siis mun mielestäni ja nähtävästi myös sinun mielestäsi ?

Kyllä me tästä aikalailla samaa mieltä ollaan, joskin tuo valitusten tulva mun mielestä tulee hyvin tasaisesti läpi maakuntien eivätkä "meikäläiset" ole asiassa mainittavan erityisesti kunnostautuneet. Sama myös toisinpäin, eli mikäli asialla on Jokerit enimmäkseen se valitus kuuluu Kehän ulkopuolelta ja näissä on jotenkin havaittavissa jopa tietynlsista stadi vs. muu suomi -asetelmaa.

Samaa hengenvetoon pitää tosin todeta että Haastattelijalla oli edellisellä sivulla ihan hyvä pointti siitä, että juuri tässä casessa saattoi olla kyse enemmänkin tuomareitten näpäytyksestä koska säännöt eivät rehellisyyden nimissä ole olleet kaikille ihan samat - oli syy sitten itse aiheutetusta maineesta tai ei, ihan sama.

Lisäksi omaa kuittivihkomieltymystäni vastaan sotii sekin seikka että nykysäännöillä ja sanktioilla kuittien käyttöön ei anneta kovin paljon vapauksia, puhumattakaan mediapaskasta. Näitä asioita jo tässä topicissakin ihan sivuttiinkin..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
basswood; Ei ollut suunnattu todellakaan pelkästään teille. Lähinnä ne on nämä maakuntien miehet aina valittamassa Helsingin herroista, olet oikeassa. Mun mielestäni näpäytys tuomareille olisi ollut aiheellinen, jos Rudy olisi oikeasti loukkaantunut. Nyt Keklu tavallaan ampui haulikolla kärpästä ja kurinpitäjät eivät hyvällä katso, jos heti perään tulee toinen tutkintapyyntö Jokereista. Sailio on just tollainen puuntakaa tulija, ei siihen kannata ruutia tuhlata.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Sailio, sama jätkä joka iski suckerpunchilla Kankea takaapäin viime keväänä joukkokokouksessa. On se rohkea kaveri. Veikkaan, että häntä sattuu vielä leukaan jossain vaiheessa.

Minä odottelin Kankaanperältä jo aikaisemmin jotain, mutta ei vielä ole tapahtunut yhtään mitään, vaikka Kankihan sanoi, että numero laitettiin muistiin. Jossain vaiheessa Sailio todennäköisesti joutuu vastaamaan näistä tempauksista.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Näin yhteenvetona Jokerikannattajien mielestä JR on puolijumala kyykäämisineen ja sukeltamisineen ja näin ollen loistava pelaaja.

Loppujen mielestä em syistä rotta. Jopa hitsareiden lasit huurtuvat Jokerikennattajien puusilmäisyydestä. Oppia ikä kaikki....

Omasta mielestäni J. Ruutua pitäisi vedellä pitkin korvia ENNEN seuraavaa kyykkyä, missä joku pelaaja loukkaantuu. Sailiolle pinnat ja toivottavasti sama meno jatkuu. JR PYSTYY pelaamaan hyvin niin HALUTESSAAN. Ilmeisesti tuo perseily vaan on kaverin ominta. Edes TJ ei siihen pysty vaikuttamaan.
 

scholl

Jäsen
Herää muuten kysymys, kumpi on rottamaisempi Jarkko Ruutu vai Real Madridin Pepe. Molempia tuntuu kaikkien muiden joukkueiden kannattajat vihaavan takavuosien tempausten takia ja oman joukkueen kannattajat vain naureskelevat.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Herää muuten kysymys, kumpi on rottamaisempi Jarkko Ruutu vai Real Madridin Pepe. Molempia tuntuu kaikkien muiden joukkueiden kannattajat vihaavan takavuosien tempausten takia ja oman joukkueen kannattajat vain naureskelevat.

Niin no...Jääkiekkoa pidetään miehisenä lajina johon kuuluvat filmaamiset a'la JR... eiku perkele. Ainoastaan Jokerit (fanit, Keklu irtisanoutui tästä) tuntuvat pitävän tätä perus lätkänä.
 
Pidin ennen tätä kautta Ruutua kovana jätkänä, joka sai vastustajat täysin raivon partaalle pienellä sikailulla, ja osasi myös pelata. Nykyään olen sitä mieltä, että Ruutu on hyvä kolmosketjun laituri, joka sikailee. Kyykkyjä, filmauksia ja pari maalia. On arvostus meinaan laskenut. Silti kyllä vituttaa, että Ruutua saa ottaa miten haluaa ja Ruutu saa pelkästä luistelusta väkivaltaisuusjäähyjä.

Omasta mielestäni J. Ruutua pitäisi vedellä pitkin korvia ENNEN seuraavaa kyykkyä, missä joku pelaaja loukkaantuu. Sailiolle pinnat ja toivottavasti sama meno jatkuu. JR PYSTYY pelaamaan hyvin niin HALUTESSAAN. Ilmeisesti tuo perseily vaan on kaverin ominta. Edes TJ ei siihen pysty vaikuttamaan.

Maailma on kaunis paikka ja silti olet täynnä vihaa ja väkivaltaista fantasiaa. Surulliseksi vetää, toivottavasti saat apua ongelmiisi ennen kuin satutat ketään viatonta.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Maailma on kaunis paikka ja silti olet täynnä vihaa ja väkivaltaista fantasiaa. Surulliseksi vetää, toivottavasti saat apua ongelmiisi ennen kuin satutat ketään viatonta.

Samaa toivon JR... Surullista, etteivät raitapaidat (jne elimet) ota pois noita kyykkyjä. Juuri SIKSI Sailio esim. toteuttivat "oikeutta". PRK kyykystä ja KAIKKI ovat tyytyväisiä...eikö?


Edit. pl ne jotka wänkkäävät JR kykkyjen ja sukeltaltamisien tahdissa.

Edit 2. Mitäs sitten jos joku pelaaja halvaantuu tai muuten loukkaantuu vakavasti JR kyykyn seurauksena?
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en ihan ymmärä tätä keskustelua tai kritiikkiä, jos joukkue tekee jostakin tutkintapyynnön. Ehkä sitten noilla kovemmilla kiekkomiehillä vaan on isommat vehkeet, mutta minusta ihan OK, että esim. Sailo/Ruutu tapauksesta Jokerit teki tutkintapyynnön.

Kun näin tilanteen heti kun se tapahtui niin minusta kyse oli perkeleen isosta rikkeestä ja täysin munapäisestä toiminnasta, missä sellainen "pieni" asia kuin vastustajan kunnoittaminen puuttui täysin. Jos sitten tuollaiseen reagoidaan, kun tuomarit eivät jostakin syystä sitä tehneet niin mikä on ongelma ? UUden harkinnan jälkeen (kurinpitäjä) kuitenkin nähtiin tilanne kuten kuvailin.

Yhdessä on sovittu säännöt, että voidaan katsella näitä jälkikäteen. Kun sitten näin toimitaan niin se on väärin. Toki ymmärrän, että on niin kovia jätkiäkin, että he eivät valita vaan homma hoidetaan kuitilla. SM-Liigassahan tuo on ihan arkipäivää, kuittaamassa käyvä "Helge" saa kahden minuutin penaltin ja asia kunnossa.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Jarkko Ruudun rankkarille huutonaurua, suosittelen jokaista katsomaan. Olikohan Jarkko hapoilla kun niin voimattomalta näytti!
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Et. Väitit minun näkevän tilanteen, jossa kyynärpääkään ei oikeastaan nouse. Sitä voin vain arvailla mistä tuo kumpusi.

Mitä tulee Melartin tilanteeseen, matsissa nähtynä se aiheutti toki suuren tunnekuohun. Pystyn kyllä katsomaan sitä nyt ilman paidanvärejä. Myös Väänäseen kohdistunut kyykistyminen oli mielestäni todella törkeä. Tämäkin varmaan johtuu vain asenteestani ruotsalaisia kohtaan...



Minä olen ainakin sitä mieltä, että rikoksen uusijalle kuuluu teostaan suurempi rangaistus kuin ensikertalaiselle, varsinkin vakavammissa rikkeissä. Sekä normaalielämässä, että urheilussa. Pikkurikkeet toki erikseen. Siitä olen kanssasi toki samaa mieltä, että myös Ruudun rikkomisesta on saatava asiaankuuluva rangaistus.

Nuo sinun todennäköisyyslöpinäsi taas ovat ihan sitä itseään.

Sori vastaan hieman jälkijättöisesti. En väittänyt että sinä näit tilanteen jossa kyynärpää ei nouse vaan että Ruudun "Granlund kolauksessa" näät tilanteen jossa ei ole vauhtia ja kyynärpää ei nouse. Niin että tuskin kumpusi yhtään mistään muualta kun omasta luetun ymmärtämisestäsi.

Melartin tapaukseen en nyt jaksa puuttua. Jääkiekossa on paljon paljon vaarallisempiakin tapauksia loukata vastustajaa kuin leikkaaminen. Olin sitä mieltä myös Väänäs-tapauksessa ja samoin Melartin kohdalla. Tuskin sattumaa että kummastakin tilanteesta selvittiin kahden minuutin jäähyllä, koska 2min vastaa melko hyvin rikkeen vakavuutta.

Itse en ole sitä mieltä että pelikentille rikosten uusijoilla tai ensikertalaisilla pitäisi olla mitään eroa. Se ei ole tuomareiden tehtävä, tottakai kabineteissa kun pelikieltoja jaellaan niin rikoksen uusiminen voi näkyä pelikieltoa lisäävänä yksityiskohtana, mutta ei tuomareiden pitäisi tässä ottaa valtaa omiin käsiinsä. Vähän niinkuin NHL:ssä tällä kaudella. Mutta sen kuka on taklauksen kohteena ei kyllä pitäisi ikinä antaa vaikuttaa mihinkään!

Tartut johonkin todennäköisyyksiin, mutta ei se mitään.. Granlund on tulenarka aihe monelle muullekin "teistä" ...

Jarkko Ruudun rankkarille huutonaurua, suosittelen jokaista katsomaan. Olikohan Jarkko hapoilla kun niin voimattomalta näytti!

Oli se kyllä Jokereiden rankkareista se paras yritys ja onnistuessaan olisi ollut aika nättikin maali. Mutta olihan se väärin, Ruudun pitäisi painaa selkä kumarassa tuhatta ja sataa veskaria päin kun rankkaria alukoo.

Ruutu oli tänään varmaan Jokereiden paras pelaaja, eikä sitä huomioida täällä yhtään mitenkään. Loistava alustus avausmaaliin ja pari tärkeää katkoa alaspäin ja muutenkin loisto vääntöä!
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs K-Espoo
  • 3.00
  • 4.00
  • 2.14
KalPa vs Jukurit
  • 1.61
  • 4.90
  • 4.40
KooKoo vs Sport
  • 2.12
  • 4.20
  • 2.94
Lukko vs HIFK
  • 1.97
  • 4.20
  • 3.25
Tappara vs Kärpät
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
Ässät vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.05
Pelicans vs Ilves
  • 4.75
  • 4.80
  • 1.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös