Et. Väitit minun näkevän tilanteen, jossa kyynärpääkään ei oikeastaan nouse. Sitä voin vain arvailla mistä tuo kumpusi.
Mitä tulee Melartin tilanteeseen, matsissa nähtynä se aiheutti toki suuren tunnekuohun. Pystyn kyllä katsomaan sitä nyt ilman paidanvärejä. Myös Väänäseen kohdistunut kyykistyminen oli mielestäni todella törkeä. Tämäkin varmaan johtuu vain asenteestani ruotsalaisia kohtaan...
Minä olen ainakin sitä mieltä, että rikoksen uusijalle kuuluu teostaan suurempi rangaistus kuin ensikertalaiselle, varsinkin vakavammissa rikkeissä. Sekä normaalielämässä, että urheilussa. Pikkurikkeet toki erikseen. Siitä olen kanssasi toki samaa mieltä, että myös Ruudun rikkomisesta on saatava asiaankuuluva rangaistus.
Nuo sinun todennäköisyyslöpinäsi taas ovat ihan sitä itseään.
Sori vastaan hieman jälkijättöisesti. En väittänyt että sinä näit tilanteen jossa kyynärpää ei nouse vaan että Ruudun "Granlund kolauksessa" näät tilanteen jossa ei ole vauhtia ja kyynärpää ei nouse. Niin että tuskin kumpusi yhtään mistään muualta kun omasta luetun ymmärtämisestäsi.
Melartin tapaukseen en nyt jaksa puuttua. Jääkiekossa on paljon paljon vaarallisempiakin tapauksia loukata vastustajaa kuin leikkaaminen. Olin sitä mieltä myös Väänäs-tapauksessa ja samoin Melartin kohdalla. Tuskin sattumaa että kummastakin tilanteesta selvittiin kahden minuutin jäähyllä, koska 2min vastaa melko hyvin rikkeen vakavuutta.
Itse en ole sitä mieltä että pelikentille rikosten uusijoilla tai ensikertalaisilla pitäisi olla mitään eroa. Se ei ole tuomareiden tehtävä, tottakai kabineteissa kun pelikieltoja jaellaan niin rikoksen uusiminen voi näkyä pelikieltoa lisäävänä yksityiskohtana, mutta ei tuomareiden pitäisi tässä ottaa valtaa omiin käsiinsä. Vähän niinkuin NHL:ssä tällä kaudella. Mutta sen kuka on taklauksen kohteena ei kyllä pitäisi ikinä antaa vaikuttaa mihinkään!
Tartut johonkin todennäköisyyksiin, mutta ei se mitään.. Granlund on tulenarka aihe monelle muullekin "teistä" ...
Jarkko Ruudun rankkarille huutonaurua, suosittelen jokaista katsomaan. Olikohan Jarkko hapoilla kun niin voimattomalta näytti!
Oli se kyllä Jokereiden rankkareista se paras yritys ja onnistuessaan olisi ollut aika nättikin maali. Mutta olihan se väärin, Ruudun pitäisi painaa selkä kumarassa tuhatta ja sataa veskaria päin kun rankkaria alukoo.
Ruutu oli tänään varmaan Jokereiden paras pelaaja, eikä sitä huomioida täällä yhtään mitenkään. Loistava alustus avausmaaliin ja pari tärkeää katkoa alaspäin ja muutenkin loisto vääntöä!